Welcome to Black Mesa

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Utworzył nową stronę „<ikony>hl1</ikony> {{Spoiler}} {{Rozdzial infobox |grafika=Of1a1001.jpg |gra=Half-Life |nr=2 |lokacje=<span></span> * Black Mesa Research Facility * [[Laborator...”)
 
m
 
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 3: Linia 3:
 
{{Rozdzial infobox
 
{{Rozdzial infobox
 
|grafika=Of1a1001.jpg
 
|grafika=Of1a1001.jpg
|gra=[[Half-Life]]
+
|gra=[[Half-Life: Opposing Force]]
 
|nr=2
 
|nr=2
 
|lokacje=<span></span>
 
|lokacje=<span></span>
Linia 10: Linia 10:
 
* [[Black Mesa Transit System|System Transportowy Black Mesy]]
 
* [[Black Mesa Transit System|System Transportowy Black Mesy]]
 
|mapy=}}
 
|mapy=}}
'''Welcome to Black Mesa''' (z ang. ''Witaj w Black Mesa'') - jest to drugi rozdział gry [[Half-Life: Opposing Force]].
+
 
 +
'''Welcome to Black Mesa''' (z ang. ''Witamy w Black Mesa'') - jest to drugi rozdział gry [[Half-Life: Opposing Force]].
  
 
==Szczegółowe streszczenie==
 
==Szczegółowe streszczenie==
Od moment, gdy [[Adrian Shephard|Shephard]] stracił przytomność, obudził się dopiero następnego dnia w szpitalu. Dowiaduje się od naukowca, że większość jego towarzyszy nie żyje i zarówno żołnierze jak i personel [[Black Mesa Research Facility|Black Mesy]] są w tej samej sytuacji. Naukowiec mówi też, ze w pobliżu miejsca wypadku znajduje się radio, gdzie może wezwać pomoc. Idąc przez szpital, gdzie są również prowadzone badania nad [[Zombie|zombie]], [[Adrian Shephard|Shephard]] znajduje [[Klucz francuski|klucz]] i wychodzi ze szpitala. Znajduje potem [[Nóż bojowy|nóż bojowy]] i dociera do miejsca wypadku. Niestety [[V-22 Osprey|helikopter]] rozbił się o ogrodzenie pod wysokim napięciem i aby przejść na drugą stronę, gdzie jest radio, musi najpierw wyłączyć prąd. [[Adrian Shephard|Shephardowi]] udaje się to zrobić i wzywa pomoc przez radio. Dowiaduje się, że wszystkie oddziały wycofują się z ośrodka i że musi się dostać do bazy idąc przez [[Black Mesa Transit System|system transportowy]]. [[Adrian Shephard|Shephard]] schodzi pod ziemię i rusza w kierunku [[Black Mesa Transit System|systemu transportowego]]. W pewnym momencie dociera do jakiegoś pomieszczenia, które zostaje zalane przez toksynę. [[Adrian Shephard|Shephard]] zostaje uratowany w ostatniej chwili przez [[G-Man]]a, który otworzył mu drzwi. W końcu [[Adrian Shephard|Shephard]] dociera do [[Black Mesa Transit System|systemu transportowego]] i wsiada do wagonika.
+
Po tym, jak [[Adrian Shephard]] stracił przytomność, obudził się dopiero następnego dnia w szpitalu. Dowiaduje się od naukowca, że większość jego towarzyszy nie żyje i zarówno żołnierze jak i personel [[Black Mesa Research Facility|Black Mesy]] są w tej samej sytuacji. Naukowiec mówi też, że w pobliżu miejsca wypadku znajduje się radio, gdzie może wezwać pomoc. Idąc przez szpital, gdzie są również prowadzone badania nad [[zombie]], Shephard znajduje [[klucz francuski]] i dociera do wyjścia. Znajduje potem [[Nóż bojowy|nóż bojowy]] i dociera do miejsca wypadku. Niestety [[V-22 Osprey|helikopter]] rozbił się o ogrodzenie pod wysokim napięciem i aby przejść na drugą stronę, gdzie jest radio, musi najpierw wyłączyć prąd. Shephardowi udaje się to zrobić i wzywa on pomoc. Dowiaduje się, że wszystkie oddziały wycofują się z ośrodka i że musi się dostać do bazy idąc przez [[Black Mesa Transit System|system transportowy]]. Shephard schodzi pod ziemię i rusza w kierunku systemu transportowego. W pewnym momencie dociera do jakiegoś pomieszczenia, które zostaje zalane przez toksynę. [[Adrian Shephard|Shephard]] zostaje uratowany w ostatniej chwili przez [[G-Man]]a, który otworzył mu drzwi. W końcu Shephard dociera na miejsce i wsiada do wagonika.
  
 
==Znaczenie==
 
==Znaczenie==
Linia 19: Linia 20:
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
* Akcja rozgrywa się w tym samym czasie, co rozdział [[Surface Tension]] w [[Half-Life]].
+
* Akcja rozgrywa się w tym samym czasie, co rozdział ''[[Surface Tension]]'' w [[Half-Life]].
* W tym rozdziale można spotkać [[G-Man]]a w dwóch miejscach. Najpierw w szpital, jak rozmawia z ochroniarzem i drugi raz, gdy ratuje [[Adrian Shephard|Shephardowi]] życie.
+
* W tym rozdziale można spotkać [[G-Man]]a w dwóch miejscach. Najpierw w szpitalu, gdy rozmawia z ochroniarzem i drugi raz, gdy ratuje [[Adrian Shephard|Shephardowi]] życie.
 
* Niektóre fragmenty w [[Black Mesa Transit System|systemie transportowym]] znajdują się w w pierwszym rozdziale w [[Half-Life]].
 
* Niektóre fragmenty w [[Black Mesa Transit System|systemie transportowym]] znajdują się w w pierwszym rozdziale w [[Half-Life]].
* W szpitalu w pomieszczeniu, gdzie [[Otis]] otwiera nam drzwi znajduje się komputer. Naciskając ciągle na ten komputer na ekranie pojawi się '''[[wpl:Blue Screen of Death|niebieski ekran śmierci]]'''.
+
* W szpitalu, w pomieszczeniu, gdzie [[Otis]] otwiera drzwi znajduje się komputer. Naciskając ciągle na ten komputer można wywołać '''[[wpl:Blue Screen of Death|niebieski ekran śmierci]]'''.
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
Linia 33: Linia 34:
  
 
==Wideosolucja==
 
==Wideosolucja==
<videoflash>bTsPhOZNHu0|475|300</videoflash>
+
<videoflash>bTsPhOZNHu0|415|300</videoflash>
<videoflash>vD1Ddr2m0H8&annotation_id=annotation_132692|475|300</videoflash>
+
<videoflash>vD1Ddr2m0H8&annotation_id=annotation_132692|415|300</videoflash>
 
{{Rozdzialy}}
 
{{Rozdzialy}}
  

Aktualna wersja na dzień 07:10, 29 kwi 2018

Ostrzeżenie

Ta strona może zawierać szczegóły fabuły. Jeśli nie chcesz jej znać, nie czytaj tego artykułu!

Welcome to Black Mesa
Of1a1001.jpg
Gra Half-Life: Opposing Force
Numer 2
Lokacje

Welcome to Black Mesa (z ang. Witamy w Black Mesa) - jest to drugi rozdział gry Half-Life: Opposing Force.

Spis treści

[edytuj] Szczegółowe streszczenie

Po tym, jak Adrian Shephard stracił przytomność, obudził się dopiero następnego dnia w szpitalu. Dowiaduje się od naukowca, że większość jego towarzyszy nie żyje i zarówno żołnierze jak i personel Black Mesy są w tej samej sytuacji. Naukowiec mówi też, że w pobliżu miejsca wypadku znajduje się radio, gdzie może wezwać pomoc. Idąc przez szpital, gdzie są również prowadzone badania nad zombie, Shephard znajduje klucz francuski i dociera do wyjścia. Znajduje potem nóż bojowy i dociera do miejsca wypadku. Niestety helikopter rozbił się o ogrodzenie pod wysokim napięciem i aby przejść na drugą stronę, gdzie jest radio, musi najpierw wyłączyć prąd. Shephardowi udaje się to zrobić i wzywa on pomoc. Dowiaduje się, że wszystkie oddziały wycofują się z ośrodka i że musi się dostać do bazy idąc przez system transportowy. Shephard schodzi pod ziemię i rusza w kierunku systemu transportowego. W pewnym momencie dociera do jakiegoś pomieszczenia, które zostaje zalane przez toksynę. Shephard zostaje uratowany w ostatniej chwili przez G-Mana, który otworzył mu drzwi. W końcu Shephard dociera na miejsce i wsiada do wagonika.

[edytuj] Znaczenie

W tym rozdziale gracz znajduje swoje pierwsze uzbrojenie oraz dowiaduje się o swoim zadaniu, czyli dotarciu do bazy w celu ewakuacji.

[edytuj] Ciekawostki

[edytuj] Galeria

[edytuj] Wideosolucja

Lista rozdziałów w grach z serii Half-Life

Half-Life

Hazard Course · Black Mesa Inbound · Anomalous Materials · Unforeseen Consequences · Office Complex · "We've Got Hostiles" · Blast Pit · Power Up · On A Rail · Apprehension · Residue Processing · Questionable Ethics · Surface Tension · "Forget About Freeman!" · Lambda Core · Xen · Gonarch's Lair · Interloper · Nihilanth · Endgame

Half-Life: Opposing Force

Boot Camp · Incoming · Welcome to Black Mesa · "We Are Pulling Out" · Missing in Action · Friendly Fire · We Are Not Alone · Crush Depth · Vicarious Reality · Pit Worm's Nest · Foxtrot Uniform · "The Package" · Worlds Collide · Conclusion

Half-Life: Blue Shift

Hazard Course · Living Quarters Outbound · Insecurity · Duty Calls · Captive Freight · Focal Point · Power Struggle · A Leap of Faith · Deliverance

Half-Life: Decay

Dual Access · Hazardous Course · Surface Call · Resonance · Domestic Violence · Code Green · Crossfire · Intensity · Rift · Xen Attacks

Half-Life 2

Punkt Wejścia · „Pamiętny Dzień” · Droga Przez Kanały · Niebezpieczne Wody · Black Mesa East · „Nie chodzimy już do Ravenholm...” · Autostrada 17 · Ruchome Piaski · Nova Prospekt · Wiązania · Pierwszy Antyobywatel · „Za Freemanem!” · Nasi Dobroczyńcy · Czarna Energia

Half-Life 2: Episode One

Fałszywy Alarm · Bezpośrednia Interwencja · Podziemia · Ucieczka Przez Miasto · Ucieczka z City 17

Half-Life 2: Episode Two

Do White Forest · Ów Żywot Vortalny · Freeman Pontifex · Podróż W Wielkim Stylu · Poza Zasięgiem · Nasz Wspólny Przyjaciel · T Minus Jeden

Portal 2

Komunikat · Zimny start · Powrót · Niespodzianka · Ucieczka · Upadek · Ponowne spotkanie · Swędzenie · Część, w której...