You are looking at the HTML representation of the XML format.
HTML is good for debugging, but probably is not suitable for your application.
See complete documentation, or API help for more information.
<?xml version="1.0"?>
<api>
  <query-continue>
    <allpages gapfrom="Residue Processing" />
  </query-continue>
  <query>
    <pages>
      <page pageid="6185" ns="0" title="Recoil">
        <revisions>
          <rev xml:space="preserve">&lt;ikony&gt;cs&lt;/ikony&gt;
{{MisjaCZDS infobox
|grafika=
|poprzednia=
|nastepna=[[Lost Cause]]
|czasimiejsce='''Popołudnie,&lt;br/&gt;Irak'''
|grupact=SEAL TEAM
|frakcjats=
|opis=
|glownezad=Ewakuacja z miejsca katastrofy
}}

'''Recoil''' – pierwsza misja w [[Condition Zero Deleted Scenes]]. Rozgrywa się w nieokreślonym rejonie Iraku. Dochodzi do katastrofy helikopteru w którym właśnie się znajdujemy. Po wypadku, trzeba przebić się do punktu ewakuacyjnego. Po drodze można spotkać snajpera pomagającego przebić się przez grupy oponentów a następnie udaje się do wieży, gdzie obejmuje punkt snajperski. Po dotarciu do punktu ewakuacyjnego okazuje się iż kontakt z snajperem się urwał i trzeba po niego wrócić. Po powrocie ze snajperem misja kończy się sukcesem.

==Problemy technicznie==
* Snajper z niewiadomych powodów potrafi się &quot;zaciąć&quot; odmawiając dalszej drogi, pomimo tego iż dalej nie ma już żadnego oponenta. Zdarza się tak, jeżeli gdzieś na misji został przy życiu choć jeden żywy oponent.

==Bronie i narzędzia gracza==
{| class=&quot;wikitable&quot;
|-
! style=&quot;text-align:center&quot;|Zdjęcie
! style=&quot;text-align:center&quot;|Nazwa
! style=&quot;text-align:center&quot;|Amun. w mag. / amun. ogółem
|-
| style=&quot;text-align:center&quot;|[[Plik:M4a1hud cz.png|100px]]
| style=&quot;text-align:center&quot;|[[M4A1]]
| style=&quot;text-align:center&quot;|30 / 30 5.56x45mm
|-
| style=&quot;text-align:center&quot;|[[Plik:Wuspds.png|100px]]
| style=&quot;text-align:center&quot;|[[USP]]
| style=&quot;text-align:center&quot;|12 / 12 .45 ACP
|-
| style=&quot;text-align:center&quot;|[[W m60.png|100px]]
| style=&quot;text-align:center&quot;|[[M60]]
| style=&quot;text-algin:center| 100/ 100 7.62mm
|-
| style=&quot;text-align:center&quot;|[[Plik:W rcbomb.png|100px]]
| style=&quot;text-align:center&quot;|[[Bomba zdalna]]
| style=&quot;text-align:center&quot;|
|-
| style=&quot;text-align:center&quot;|[[Plik:W kevlar ds.png|100px]]
| style=&quot;text-align:center&quot;|[[Kamizelka i hełm|Kamizelka kevlarowa]]
| style=&quot;text-align:center&quot;|
|-
| style=&quot;text-align:center&quot;|[[Plik:Wall medkit full.jpg|100px]]
| style=&quot;text-align:center&quot;|[[Apteczka (Counter-Strike)|Apteczka]]
| style=&quot;text-align:center&quot;|''(dwukrotne użycie)''
|}

==Grafiki==
&lt;gallery&gt;
Plik:Katastrofa1.png|Miejsce Katastrofy
Plik:SNajper.jpg|Snajper
Plik:Screen Recoil.jpg|Screen z gry
Plik:Recoil2.jpg
&lt;/gallery&gt;

{{CS}}

[[Kategoria: Misje w Deleted Scenes]]</rev>
        </revisions>
      </page>
      <page pageid="7494" ns="0" title="Rescue closet">
        <revisions>
          <rev xml:space="preserve">&lt;ikony&gt;l4d1|l4d2&lt;/ikony&gt;
[[Plik:Rescue Closet.jpg|thumb|300px|Przykładowy rescue closet]]
[[Plik:RescueClosetZoom.jpg|thumb|Zbliżenie na uwięzionego Ocalonego]]
'''''Rescue closet''''' ''(pol. „Ratunkowy schowek”)'' – małe pomieszczenie z jednymi drzwiami, w którym respawnują się martwi [[Ocaleni]] w grach z serii [[Left 4 Dead]]. 

Po śmierci Ocalonego, gracz który go kontrolował przechodzi w tryb obserwatora, a po określonym czasie (domyślnie jednej minucie) respawnuje się w takim pomieszczeniu, dobijając się do drzwi i wzywając pomocy z powodu niemożności ich otworzenia. Żywi gracze będą widzieli jego pomarańczowy kontur, dzięki czemu łatwiej zlokalizować uwięzionego Ocalonego. Ocaleni w takim schowku są bezpieczni, nie zostaną zranieni przez ogień przyjacielski i zarażonych. Po otwarciu drzwi, Ocalony zostaje uratowany i wraca do gry z 50 punktami życia, bronią pierwszego rzędu i pistoletem. Broń z którą się pojawią zależy od tego, jaką posiadał przed śmiercią. W przypadku karabinów szturmowych i snajperskich Ocalony dostaje [[pistolet maszynowy]], gdy posiadał jakikolwiek model strzelby, to otrzyma [[Strzelba powtarzalna|strzelbę powtarzalną]], a gdy posiadał broń I rzędu, to w L4D1 otrzyma tą samą broń, którą posiadał, a w L4D2 dostanie tylko pistolet.

Rescue closety nie występują w trybie Kontra i w trybie Realizmu. Ocalony, który zginie odrodzi się dopiero w [[saferoom]]ie w następnym rozdziale. Dodatkowo, w [[Left 4 Dead 2]] występuje mniej rescue closetów ze względu na wprowadzenie defibrylatora, który może przywrócić do życia poległych Ocalonych. 

W przypadku śmierci wszystkich Ocalałych kontrolowanych przez graczy, gra zakończy się porażką, a Ocaleni wrócą na początek rozdziału.

== Porady ==
* Jeśli jesteś ostatnim żywym Ocalonym, to schowaj się w jakimś bezpiecznym miejscu i poczekaj, aż w schowku pojawią się twoi polegli kompani. Samemu masz niewielkie szanse na przeżycie (chyba że masz szczęście lub bardzo wysokie umiejętności, lecz często nawet i to nie wystarcza). W przypadku gdy saferoom znajduje się niedaleko, to spróbuj się do niego dostać, gdyż nie ma sensu ratowania ich, a po rozpoczęciu nowego rozdziału martwi Ocaleni wrócą do gry.
* W przypadku gry w trybie dla jednego gracza, po śmierci rozdział zostaje zrestartowany. Możliwość respawnu w rescue closecie jest tylko w trybie kooperacji.
* W Left 4 Dead 2 trzeba nauczyć się oceniać, czy warto używać defibrylatora, czy lepiej poczekać na Ocalonego aż pojawi się w schowku. Defibrylatory warto zachować na nagłe przypadki oraz na finały kampanii, w których występuje zazwyczaj tylko jeden rescue closet, a po rozpoczęciu finału nie ma innej możliwości na przywrócenie poległego towarzysza do życia.
* Czasami otwarcie drzwi nie przyniesie żadnego skutku. W tym przypadku należy wejść do środka, a Ocalony powinien wrócić do życia.
* Dopóki drzwi nie zostały otwarte, są niezniszczalne nawet, jeśli w pokoju nie ma Ocalonego. Po ich otwarciu można je zniszczyć, ale jeśli nie zostaną uszkodzone, to rescue closet będzie mógł być ponownie użyty.
* Rescue closety w Left 4 Dead mogą stanowić bardzo dobre miejsce do obrony przed hordą, a nawet do obrony w finałach, jednak należy pamiętać o paru rzeczach:
** Podczas ataku hordy wszyscy muszą zostać w pomieszczeniu aż do końca ataku.
** W przypadku ataku [[Tank]]a w finale lepiej jest go opuścić, żeby uniknąć zbędnych obrażeń (w trybie Kooperacji Tank może uderzyć za jednym zamachem tylko jednego Ocalonego, więc drużyna wyposażona w [[Strzelba taktyczna|autostrzelby]] szybko się z nim rozprawi).
** Strategia działa tylko w trybie Kampanii. W trybie Kontra i Przetrwanie rescue closety są wyłączone lub mapy są tak przeprojektowane, że są one po prostu nieobecne, a [[Specjalni Zarażeni]] mogą wykonać skuteczniejsze ataki przeciwko Ocalonym.
** Taktyka jest nieskuteczna w [[Left 4 Dead 2]]. Pierwszy powód to nowi Specjalni Zarażeni – [[Charger]], który może bez problemu zaszarżować w rescue closet, taranując Ocalonych znajdujących się w środku oraz [[Spitter]], który po trafieniu kwasem w to pomieszczenie, szczególnie w przypadku silnego ataku hordy może powalić wszystkich znajdujących się w środku. Drugim powodem jest wprowadzenie ciągłych ataków hordy ([[Gauntlet Crescendo Event]]), które zmuszają graczy do ciągłego ruchu. Mimo wszystko taktyka jest podobna, z tym że należy bronić się w rogu pomieszczenia, lub w korytarzu, skąd Zarażeni będą mogli atakować tylko z dwóch stron.

== Ciekawostki ==
* Jeżeli w schowku znajdują się jakieś przedmioty do podniesienia, to Ocalony znajdujący się w nim nie podniesie ich, dopóki nie zostanie uwolniony.
* Jeżeli gracz dołączył do gry w momencie, w którym sterowany przez niego Ocalony był martwy, po uwolnieniu z rescue closetu zawsze otrzyma tylko pistolet.
* W rzadkich sytuacjach Ocalony może pojawić się w pomieszczeniu, które posiada zabarykadowane okno prowadzące do niego (przykład: szopa przed kościołem, w rozdziale o tej samej nazwie w kampanii ''[[Bilans ofiar]]''). Zniszczenie okna nie spowoduje uratowania Ocalonego, zamiast tego będzie widoczna żółta obwódka, zamiast towarzysza.

[[Kategoria:Lokacje w serii Left 4 Dead]]
[[Kategoria:Seria Left 4 Dead]]
[[Kategoria:Left 4 Dead]]
[[Kategoria:Left 4 Dead 2]]</rev>
        </revisions>
      </page>
    </pages>
  </query>
</api>