Edytujesz „Maverick M4A1 Carbine”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>cs</ikony> | <ikony>cs</ikony> | ||
− | {{ | + | {{BronCS infobox |
|grafika= M4a1hud_cz.png | |grafika= M4a1hud_cz.png | ||
− | |altname= | + | |altname=M4A4 (CS:GO) |
|cena=$3100 | |cena=$3100 | ||
|kraj=USA | |kraj=USA | ||
Linia 18: | Linia 18: | ||
|przeladowanie=3 sekundy | |przeladowanie=3 sekundy | ||
}} | }} | ||
− | |||
− | M4A1 to | + | '''Maverick M4A1 Carbine''' (bardziej znany jako '''M4A1''') to karabin automatyczny występujący w grach z serii [[Counter-Strike]]. |
− | == Obrażenia == | + | ==Ogólnie== |
+ | M4A1 to bardzo silna broń udostępniona wyłącznie [[Antyterroryści|antyterrorystom]]. Jego duża moc w połączeniu z dającym się kontrolować odrzutem, powoduje że jest on skutecznym odpowiednikiem [[AK-47]]. M4A1 przydaje się w każdej sytuacji. Z tych powodów jest to jedna z najpopularniejszych broni w całej serii i najpopularniejsza broń antyterrorystów. | ||
+ | |||
+ | ==Obrażenia== | ||
<table class="wikitable"> | <table class="wikitable"> | ||
<tr> | <tr> | ||
Linia 61: | Linia 63: | ||
M4A1 to broń średniej wagi. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 230 jedn./sek. (domyślna szybkość to 250). Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą. | M4A1 to broń średniej wagi. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 230 jedn./sek. (domyślna szybkość to 250). Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą. | ||
− | == Zalety i wady == | + | ==Zalety i wady== |
− | {{ | + | {{Plusminus |
|zalety=* Idealny na małe i średnie dystanse | |zalety=* Idealny na małe i średnie dystanse | ||
* Mały odrzut | * Mały odrzut | ||
Linia 69: | Linia 71: | ||
* Pociski po trafieniu spowalniają przeciwników | * Pociski po trafieniu spowalniają przeciwników | ||
|wady=* Na dłuższych dystansach zdeklasowany przez snajperki | |wady=* Na dłuższych dystansach zdeklasowany przez snajperki | ||
− | * Mniejsze obrażenia niż AK-47 i [[ | + | * Mniejsze obrażenia niż AK-47 i [[SG 552 Commando]] |
* Tłumik nieznacznie zmniejsza celność i obrażenia | * Tłumik nieznacznie zmniejsza celność i obrażenia | ||
}} | }} | ||
− | == Taktyki == | + | ==Taktyki== |
{{Porady}} | {{Porady}} | ||
* Tłumik jest bardzo przydatny w cichej walce. W normalnej nie jest tak użyteczny, gdyż broń ma wtedy zmniejszoną celność, ale możesz go używać, jeżeli walczysz na małym i średnim dystansie. | * Tłumik jest bardzo przydatny w cichej walce. W normalnej nie jest tak użyteczny, gdyż broń ma wtedy zmniejszoną celność, ale możesz go używać, jeżeli walczysz na małym i średnim dystansie. | ||
* Broń ma mały odrzut, więc można sobie pozwolić na dłuższą serię. | * Broń ma mały odrzut, więc można sobie pozwolić na dłuższą serię. | ||
− | == Antytaktyki == | + | ==Antytaktyki== |
* Używaj broni dużego zasięgu. | * Używaj broni dużego zasięgu. | ||
* Unikaj bliskich i średnich kontaktów z użytkownikami tej broni. | * Unikaj bliskich i średnich kontaktów z użytkownikami tej broni. | ||
Linia 84: | Linia 86: | ||
* Jeśli walczysz na małym dystansie, skorzystaj z usług strzelb lub mocniejszych pistoletów maszynowych. | * Jeśli walczysz na małym dystansie, skorzystaj z usług strzelb lub mocniejszych pistoletów maszynowych. | ||
− | == Osiągnięcia == | + | ==Osiągnięcia== |
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|- | |- | ||
Linia 96: | Linia 98: | ||
|} | |} | ||
− | == Ciekawostki == | + | ==Ciekawostki== |
− | === Ogólne === | + | ===Ogólne=== |
* Pliki gry określają tą broń jako ''m4a1''. | * Pliki gry określają tą broń jako ''m4a1''. | ||
* W niektórych częściach serii, selektor typu ognia w M4A1 jest ustawiony na tryb półautomatyczny, mimo iż broń strzela tylko ogniem automatycznym. W ''Global Offensive'' selektor jest już ustawiony na tryb automatyczny. | * W niektórych częściach serii, selektor typu ognia w M4A1 jest ustawiony na tryb półautomatyczny, mimo iż broń strzela tylko ogniem automatycznym. W ''Global Offensive'' selektor jest już ustawiony na tryb automatyczny. | ||
* Niektóre boty automatycznie zamontują tłumik w broni, ale niektóre go odkręcą. | * Niektóre boty automatycznie zamontują tłumik w broni, ale niektóre go odkręcą. | ||
* M4A1 w serii ''[[Counter-Strike]]'' bazuje na karabinie o tej samej nazwie, jednak karabin z ''Global Offensive'' jest oparty na subkarabinku [http://en.wikipedia.org/wiki/Close_Quarters_Battle_Receiver Mark 18 Mod 0], który jest zmodyfikowaną wersją M4A1 przeznaczoną do walki w pomieszczeniach. | * M4A1 w serii ''[[Counter-Strike]]'' bazuje na karabinie o tej samej nazwie, jednak karabin z ''Global Offensive'' jest oparty na subkarabinku [http://en.wikipedia.org/wiki/Close_Quarters_Battle_Receiver Mark 18 Mod 0], który jest zmodyfikowaną wersją M4A1 przeznaczoną do walki w pomieszczeniach. | ||
− | + | ===Counter-Strike=== | |
− | === Counter-Strike === | + | |
* We wczesnych betach Counter-Strike'a, model M4A1 miał działającą lunetę. Luneta pozostała natomiast w worldmodelu i ikonce HUD. Można to zobaczyć na zdjęciach poniżej. | * We wczesnych betach Counter-Strike'a, model M4A1 miał działającą lunetę. Luneta pozostała natomiast w worldmodelu i ikonce HUD. Można to zobaczyć na zdjęciach poniżej. | ||
* Przy odkręcaniu tłumika w M4A1, słychać dźwięk dokręcania tłumika, tyle że od tyłu. Tak samo jest w [[USP]]. | * Przy odkręcaniu tłumika w M4A1, słychać dźwięk dokręcania tłumika, tyle że od tyłu. Tak samo jest w [[USP]]. | ||
* W widoku trzecioosobowym bez znaczenia jest nałożenie tłumika, gdyż zawsze jest on pokazany. | * W widoku trzecioosobowym bez znaczenia jest nałożenie tłumika, gdyż zawsze jest on pokazany. | ||
− | + | ===Condition Zero i Deleted Scenes=== | |
− | === Condition Zero i Deleted Scenes === | + | |
* Kiedy tłumik jest założony, broń posiada szybszą animację wyciągania niż tą bez tłumika. To samo występuje w porcie ''Counter-Strike'' na konsolę Xbox. | * Kiedy tłumik jest założony, broń posiada szybszą animację wyciągania niż tą bez tłumika. To samo występuje w porcie ''Counter-Strike'' na konsolę Xbox. | ||
* Karabinek M4A1 jest standardowym karabinkiem większości sił przyjaznych graczowi, nawet tych, które w rzeczywistości nie używają tej broni. | * Karabinek M4A1 jest standardowym karabinkiem większości sił przyjaznych graczowi, nawet tych, które w rzeczywistości nie używają tej broni. | ||
* W przeciwieństwie do ''Counter-Strike'' i ''Counter-Strike: Source'', gracz po wymianie magazynków pociąga za tylny uchwyt, a nie za dosyłacz zamka. | * W przeciwieństwie do ''Counter-Strike'' i ''Counter-Strike: Source'', gracz po wymianie magazynków pociąga za tylny uchwyt, a nie za dosyłacz zamka. | ||
− | + | ===Counter-Strike: Source=== | |
− | === Counter-Strike: Source === | + | |
* Animacja zakładania tłumika jest nieco inna, gdyż broń w grze posiada znacznie krótszą lufę. | * Animacja zakładania tłumika jest nieco inna, gdyż broń w grze posiada znacznie krótszą lufę. | ||
* Dźwięk wytłumionego strzału został zapożyczony z ''Deleted Scenes'' | * Dźwięk wytłumionego strzału został zapożyczony z ''Deleted Scenes'' | ||
+ | ===Counter-Strike: Global Offensive=== | ||
+ | * Worldmodel broni z pierwszego trailera gry pochodzi z ''Counter-Strike: Source''. | ||
+ | * We wczesnych wersjach gry, M4A4 używało ikonki HUD pochodzącej z ''Counter-Strike: Source'', jednak nadal używa ikonki zabójstwa z wcześniej wymienionej gry. | ||
+ | * M4A4 jest fikcyjną bronią, jeśli chodzi o nazwę. Nazwę ''M4A4'' nosi amerykański czołg, który zaprojektowano i produkowano w czasie II wojny światowej. | ||
+ | * M4A4 początkowo miało inny dźwięk strzału, ale później zastąpiono go nowym, który bardziej przypomina ten z oryginalnego M4A1. | ||
+ | * M4A4 i [[SCAR-20]] posiadają te same animacje przeładowywania i są to jedyne karabiny posiadające jakiekolwiek identyczne animacje. | ||
− | == Galeria == | + | ==Galeria== |
− | + | ===BETA=== | |
− | === BETA === | + | |
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika: Beta_Aug.png| M4A1 z lunetą trzymane przez gracza | Grafika: Beta_Aug.png| M4A1 z lunetą trzymane przez gracza | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | + | ===Counter-Strike 1.0=== | |
− | === Counter-Strike 1.0 === | + | |
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika: M4a1_hud_off.png|Ikonka HUD | Grafika: M4a1_hud_off.png|Ikonka HUD | ||
Linia 133: | Linia 136: | ||
Grafika: V_m4a1_cs.png|M4A1 z tłumikiem trzymane przez gracza | Grafika: V_m4a1_cs.png|M4A1 z tłumikiem trzymane przez gracza | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | + | ===Counter-Strike 1.6=== | |
− | === Counter-Strike 1.6 === | + | |
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika: M4a1hud.png|Ikonka z menu kupowania broni | Grafika: M4a1hud.png|Ikonka z menu kupowania broni | ||
Linia 141: | Linia 143: | ||
Grafika: V_m4a1_cs_sil.png| M4A1 z tłumikiem trzymane przez gracza | Grafika: V_m4a1_cs_sil.png| M4A1 z tłumikiem trzymane przez gracza | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | === Counter-Strike: Condition Zero === | + | ===Counter-Strike: Condition Zero=== |
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika: M4a1hud cz.png| Ikonka z menu kupowania broni | Grafika: M4a1hud cz.png| Ikonka z menu kupowania broni | ||
Linia 148: | Linia 150: | ||
Grafika: V_m4a1_cz.png| M4A1 z tłumikiem trzymane przez gracza | Grafika: V_m4a1_cz.png| M4A1 z tłumikiem trzymane przez gracza | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | + | ===Condition Zero: Deleted Scenes=== | |
− | === Condition Zero: Deleted Scenes === | + | |
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika: M4a1_ds_hud_off.png|Ikonka HUD | Grafika: M4a1_ds_hud_off.png|Ikonka HUD | ||
Linia 157: | Linia 158: | ||
Grafika:W556ammoboxbig.png|Duże pudełko z amunicją | Grafika:W556ammoboxbig.png|Duże pudełko z amunicją | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | + | ===Counter-Strike: Source=== | |
− | === Counter-Strike: Source === | + | |
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika: M4a1_hud_source.png|Ikonka HUD | Grafika: M4a1_hud_source.png|Ikonka HUD | ||
Linia 165: | Linia 165: | ||
Grafika: M4_s.png| M4A1 trzymane przez gracza | Grafika: M4_s.png| M4A1 trzymane przez gracza | ||
Grafika: V_m4a1_css.png| M4A1 z tłumikiem trzymane przez gracza | Grafika: V_m4a1_css.png| M4A1 z tłumikiem trzymane przez gracza | ||
+ | </gallery> | ||
+ | ===Counter-Strike: Global Offensive=== | ||
+ | <gallery> | ||
+ | Grafika: M4a1 viewmodel csgo.png| M4A4 trzymane przez gracza | ||
+ | Grafika: MK18wrekachST6.PNG| Antyterrorysta z [[US Navy Seals|Seal Team 6]] trzymający M4A4 | ||
+ | Grafika: Terrozpaka.PNG| Terrorysta wyposażony w M4A4 niesie [[C4|bombę]] na bombsite'a | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | {{CS | + | {{CS}} |
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] | [[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] |