Counter-Strike: Global Offensive

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Tryby gry)
(Karabiny: Poprawiono listę karabinów)
 
(Nie pokazano 23 wersji utworzonych przez 8 użytkowników)
Linia 5: Linia 5:
 
|wydawca=[[Valve Software]]
 
|wydawca=[[Valve Software]]
 
|dystrybucja=[[Steam]], Xbox Live Arcade, PlayStation Network
 
|dystrybucja=[[Steam]], Xbox Live Arcade, PlayStation Network
|data wydania=2012
+
|data wydania=21 sierpnia 2012
|nośniki=[[Steam]], Xbox Live Arcade, PlayStation Network
+
|nośniki=[[Steam]], [[wpl:Xbox Live|Xbox Live Arcade]], [[wpl:PlayStation Network|PlayStation Network]]
|gatunek=First person shooter
+
|gatunek=FPS ('''F'''irst '''P'''erson '''S'''hooter)
 
|tryb gry=Multiplayer
 
|tryb gry=Multiplayer
 
|platforma=Microsoft Windows, Mac OS X, Xbox 360, PlayStation 3  
 
|platforma=Microsoft Windows, Mac OS X, Xbox 360, PlayStation 3  
Linia 21: Linia 21:
 
}}
 
}}
  
'''Counter-Strike: Global Offensive''' - to kontynuacja [[Counter-Strike: Source]] tworzona przez [[Valve Corporation]] i studio Hidden Path. Data wydania została ustalona na 2012 rok. Rozgrywka będzie polegać, podobnie jak w [[Counter-Strike|poprzednich częściach]], na walce [[Terroryści|terrorystów]] z [[Antyterroryści|antyterrorystami]].  
+
'''Counter-Strike: Global Offensive''' – najnowsza odsłona serii Counter-Strike, stworzona przez [[Valve Corporation]] i studio Hidden Path. Została wydana 21 sierpnia 2012 roku. Nabyć ją można jedynie przez dystrybucję cyfrową przy pomocy [[Steam]], [[wpl:Xbox Live|XBLA]] i [[wpl:PlayStation Network|PSN]]. Rozgrywka nie różni się od tej z [[Counter-Strike|poprzednich części]], polega bowiem na walce [[Terroryści|terrorystów]] z [[Antyterroryści|antyterrorystami]].  
  
 
==Historia==
 
==Historia==
Pierwszy trailer i gameplay pojawił się 26 sierpnia 2011 na PAX Prime 2011. Następnego dnia ukazało się 6 screenów.  
+
Pierwszy trailer i gameplay pojawił się 26 sierpnia 2011 na PAX Prime 2011, a następnego dnia ukazało się 6 screenów. Początek betatestów zapowiedziano wtedy na koniec 2011 roku i tzw. ściśle zamknięte testy rozpoczęły się 30 listopada 2011<ref>{{Cytuj |autor=Henry Winchester |url=http://www.pcgamer.com/2011/11/21/counter-strike-global-offensive-closed-beta-set-to-go-on-november-30/ |tytul=Counter-Strike Global Offensive closed beta set to GO on November 30 |serwis=PC Gamer |data=21 listopada 2011 |dostep=07-04-2012}}</ref>, jednak wskutek niepochlebnych opinii profesjonalnych graczy, Valve poświęciło jeszcze trochę czasu na modyfikację podstawowych elementów rozgrywki i po długim okresie ciszy beta zaczęła się na dobre w lutym 2012<ref>{{Cytuj |autor=Tom Senior |url=http://www.pcgamer.com/2012/02/21/counter-strike-global-offensive-beta-expands-with-new-maps-and-weapons/ |tytul=Counter-Strike: Global Offensive beta expands with new maps and weapons |serwis=PC Gamer |data=21 lutego 2011 |dostep=07-04-2012}}</ref>. Na tym etapie zaproszenia dostawali najaktywniejsi gracze ze społeczności Counter-Strike'a (łącznie 7000). Wkrótce później 2000 kluczy wysłano do fanowskich serwisów poświęconych CS'owi.
  
==Nowości==
+
22 lutego 2012 roku Valve umieściło w Internecie ankietę , w której wszyscy gracze mogli określić swoje umiejętności grania w Counter-Strike'a i specyfikację swojego sprzętu. Z powstałej w ten sposób bazy danych producent wybierał w regularnych odstępach czasu grupy graczy, którzy otrzymywali klucze do bety<ref>{{Cytuj |autor=Valve |url=http://blog.counter-strike.net/index.php/2012/02/survey/ |tytul=Survey |serwis=Counterstrike Blog |data=22 lutego 2011 |dostep=07-04-2012}}</ref>.
Według twórców gra będzie ulepszoną wersją [[Counter-Strike: Source|poprzedniej części]]. Ulepszone zostaną mapy (m.in. [[Dust2|de_dust2]]), menu kupna broni, grafika, modele broni i postaci. Nowościami będzie match-making oparty na rankingu oraz więcej trybów gry. Większy nacisk będzie kładziony na grę pomiędzy 10 graczami, czyli 5 vs 5. Dodany zostanie tryb ArmedArms polegający na znanej modyfikacji do poprzedniej wersji [http://borealis.net.pl/wiki/Counter-Strike Counter Strike] polegającej na tym iż gracz startuję z początkową bronią a za każde zabicie dostaję inną. W końcu graczowi zostaję tylko nóż. Zmiany nie obejdą oczywiście map takich jak [http://www.youtube.com/watch?v=DviWvYpawj4 De_Aztec] czy Cs_Office. Najmniejsze ak do tej pory zmiany przeżyła mapa [http://www.youtube.com/watch?v=TxncAEf8kiw De_Nuke] oraz [http://www.youtube.com/watch?v=9WLWt0UpIoM De_Inferno]. W nowych mapach znalazły się: [http://www.youtube.com/watch?v=uwZ17Sto3a0 De_Smartack] który jak uważa większość graczy przypomina Sawannę z [http://borealis.net.pl/wiki/Left_4_Dead_2 L4D2] oraz [http://www.youtube.com/watch?v=mhlJx72U51Y De_Lake].
+
==Video==
+
<videoflash>RzZ2bWZ_8Ho|530|400</videoflash>
+
  
==Beta==
+
14 sierpnia 2012 Valve dało dostęp do bety osobom które zamówiły grę w przedsprzedaży. 21 sierpnia gra została oficjalnie wydana.
Gra jak na razie oznaczona jest jako wersja beta. Testy są zamknięte i dostępne tylko dla graczy posiadających klucz do wersji beta. Klucze rozdawane były na takich imprezach jak PAX czy EurogamerExpo. Są one nadrukowane na plastikowych kartach. Valve zapowiedziało, że wystartują z otwartą dla wszystkich wersją beta. Aktualnie możliwe jest dostanie gry poprzez wzięcie udziału w ankiecie Valve.  
+
  
==Tryby gry==
+
==Zawartość==
[[''Mecz turniejowy'']]
+
===Bronie===
  
Klasyczny mecz. Pancerz można kupić, ogień przyjacielski jest włączony a kolizja z członkami drużyny jest włączona. Tryb ten możemy rozegrać na wszystkich mapach, które są aktualnie dołączone do wersji beta. Czyli: Aztec, Dust, Dust II, Inferno, Nuke, Train, Office, Italy.
+
{| class="{{{class|}}}" style="background-color: {{{bgColor|transparent}}}; width: {{{width|75%}}}"
 +
| width="60%" align="left" valign="top" |
  
[[''Mecz uproszczony'']]
+
====Pistolety====
 +
*[[Glock]]
 +
*[[P2000]] (zamiast [[USP]])
 +
*[[P250]] (zamiast [[P228]])
 +
*[[Five-seveN]]
 +
*[[Desert Eagle]]
 +
*[[Elites]]
 +
*[[Tec-9]]
 +
*[[CZ75-Auto]] (opcjonalne)
 +
*[[USP-S]] (opcjonalne)
  
Tryb ten ma kilka różnic w stosunku do poprzedniego. W tym meczu automatycznie otrzymujemy pancerz, ogień przyjacielski jest wyłączony, gracz otrzymuje połowę kwoty za zabójstwo, kolizja z członkami drużyny jest wyłączona.
+
| width="40%" align="left" valign="top" |
  
[[''Demolka'']]
+
====Strzelby====
 +
*[[Nova]] (zamiast [[M3]])
 +
*[[XM1014]]
 +
*[[Obrzyn]]
 +
*[[MAG-7]]
  
Demolka jest to nowy tryb gry, który jest rozgrywany na bardzo małych mapach z bomb sitem na ich środku. Cele trybu są jasne. Terroryści muszą podłożyć bombę na środku mapy, gdy antyterroryści muszą im w tym przeszkodzić. W trakcie rundy za zabicie każdego z przeciwników otrzymujemy nagrodę w postaci broni na następną rundę. Za każdego zabitego przeciwnika, otrzymujemy jedną broń którą możemy wykorzystać w następnej rundzie. Każda zdobyta nagroda zastępuje poprzednią. Tryb rozgrywany jest na mapach "Lake" i "St.Marcs".
+
|}
  
[[''Wyścig zbronień'']]
+
{| class="{{{class|}}}" style="background-color: {{{bgColor|transparent}}}; width: {{{width|75%}}}"
 +
| width="60%" align="left" valign="top" |
  
Valve dawno zapowiadało dodanie wsparcia dla znanego wszystkim mod'a o nazwie GunGame. Wyścig zbrojeń jest właśnie tym oto trybem gry. Każdy z graczy po zabiciu przeciwnika otrzymuje nową broń. Runda kończy się gdy gracz z najwyższym poziomem (nóż) zabije innego gracza. Wyścig zbrojeń można rozegrać na dwóch mapach, "Baggage" i "Shoots". Obie mapy są bardzo małe a gra na nich jest bardzo dynamiczna. Gracze otrzymują ochronę na każde 3 sekundy po odrodzeniu.
+
====Karabiny====
 +
*[[Galil|Galil AR]] (poza nazwą nie różni się od starego Galila)
 +
*[[AK-47]]
 +
*[[SSG 08]] (zamiast [[Scout]])
 +
*[[SG 553]] (zamiast [[SG 552 Commando]])
 +
*[[AWP]]
 +
*[[G3SG/1]]
 +
*[[FAMAS]]
 +
*[[M4A1|M4A4]] (poza nazwą i brakiem tłumika nie różni się od M4A1)
 +
*[[M4A1-S]] (opcjonalne)
 +
*[[Steyr AUG]]
 +
*[[SCAR-20]] (zamiast [[SG 550]])
 +
 
 +
| width="40%" align="left" valign="top" |
 +
 
 +
====Pistolety maszynowe====
 +
*[[MAC-10]]
 +
*[[MP7]] (zamiast [[MP5]])
 +
*[[UMP45]]
 +
*[[PP-Bizon]]
 +
*[[P90]]
 +
*[[MP9]] (zamiast [[TMP]])
 +
 
 +
|}
 +
 
 +
====Karabiny Maszynowe====
 +
*[[M249]]
 +
*[[Negev]]
 +
 
 +
===Wyposażenie===
 +
====Granaty====
 +
*[[Koktajl Mołotowa]]
 +
*[[Granat przynęta]]
 +
*[[Granat odłamkowy (Counter-Strike)|Granat odłamkowy]]
 +
*[[Granat błyskowy]]
 +
*[[Granat dymny]]
 +
*[[Granat zapalający]]
 +
 
 +
====Sprzęt====
 +
* W Meczu uproszczonym [[Kamizelka i hełm|pancerz]] jest darmowy, a w Meczu turniejowym trzeba zapłacić za niego 650$ (1000$ razem z hełmem).
 +
* W Meczu uproszczonym [[Zestaw do rozbrajania]] posiada każdy Antyterrorysta. W Meczu turniejowym trzeba na niego wydać 400$.
 +
* Nowym dodatkiem jest [[Zeus x27]]. Jest to paralizator który umożliwia oddanie jednego, śmiercionośnego za każdym trafieniem, strzału. Za zabójstwo z tej broni otrzymamy 1000$.
 +
 
 +
====Mapy====
 +
W dniu wydania '''''Counter-Strike: Global Offensive''''' zawierał 16 oficjalnych map. 8 z nich to stare mapy w odświeżonej wersji, a reszta to nowe mapy stworzone do nowego trybu Arsenał.
 +
*[[Aztec]] (Podkładanie Bomby)
 +
*[[Dust]] (Podkładanie Bomby)
 +
*[[Dust2]] (Podkładanie Bomby)
 +
*[[Inferno]] (Podkładanie Bomby)
 +
*[[Nuke]] (Podkładanie Bomby)
 +
*[[Train]] (Podkładanie Bomby)
 +
*[[Italy]] (Odbicie Zakładników)
 +
*[[Office]] (Odbicie Zakładników)
 +
*[[Baggage]] (Wyścig zbrojeń)
 +
*[[Shoots]] (Wyścig zbrojeń)
 +
*[[Shorttrain]] (Demolka)
 +
*[[Bank]] (Demolka)
 +
*[[Lake]] (Demolka)
 +
*[[Safehouse]] (Demolka)
 +
*[[Sugarcane]] (Demolka)
 +
*[[Stmarc|St. Marc]] (Demolka)
 +
Od czasu premiery dodano jak na razie jedną nową mapę i jedną odświeżoną wersję mapy:
 +
*[[Monastery]] (Wyścig zbrojeń) dodano 1 października 2012
 +
*[[Vertigo]] (Podkładanie Bomby) dodano 1 października 2012
 +
 
 +
===Organizacje===
 +
W '''''Global Offensive''''' występuje 14 różnych organizacji. Część z nich jest nowa, inne są znane z poprzednich wersji gry.
 +
 
 +
{| class="{{{class|}}}" style="background-color: {{{bgColor|transparent}}}; width: {{{width|75%}}}"
 +
| width="50%" align="left" valign="top" |
 +
 
 +
====Terroryści====
 +
*[[Anarchist]]
 +
*[[Balkan]]
 +
*[[Elite Crew]]
 +
*[[Phoenix Connexion]]
 +
*[[Pirate]]
 +
*[[Professional]]
 +
*[[Separatist]]
 +
 
 +
| width="50%" align="left" valign="top" |
 +
 
 +
====Antyterroryści====
 +
*[[Groupe D'Intervention Gendarmerie Nationale|GIGN]]
 +
*[[GSG-9 Der Bundespolizei|GSG-9]]
 +
*[[Israel Defense Force|IDF]]
 +
*[[Federal Bureau of Investigation|FBI]]
 +
*[[Special Air Service|SAS]]
 +
*[[US Navy Seals|SEAL Team 6]]
 +
*[[Special Weapons And Tactics|SWAT]]
 +
 
 +
|}
 +
 
 +
=== Tryby gry ===
 +
==== Mecz klasyczny ====
 +
*[[Mecz turniejowy]] (ang. ''Competitive'')
 +
:Klasyczny mecz. Odbywa się w dwóch dobrze znanych trybach: [[Podkładanie Bomby]] i [[Odbicie Zakładników]]. Za pancerz trzeba zapłacić, ogień przyjacielski jest włączony a kolizja z członkami drużyny jest włączona. Popularne mapy w tym trybie to między innymi: [[Aztec]], [[Dust]], [[Dust2]], [[Inferno]], [[Nuke]], [[Train]], [[Office]], [[Italy]].
 +
 
 +
*[[Mecz uproszczony]] (ang. ''Casual'')
 +
:Tryb ten ma kilka różnic w stosunku do poprzedniego. W tym meczu automatycznie otrzymuje się pancerz, ogień przyjacielski jest wyłączony, gracz otrzymuje połowę kwoty za zabójstwo, kolizja z członkami drużyny jest wyłączona.
 +
 
 +
==== Pozostałe ====
 +
* [[Demolka]] (ang. ''Arsenal: Demolition'')
 +
: Demolka to nowy tryb gry, który jest rozgrywany na bardzo małych mapach z jednym [[Bombside|bombsidem]] położonym na środku mapy. Cele są jasne: Terroryści muszą podłożyć bombę na środku mapy, zaś antyterrorysci muszą im w tym przeszkodzić. W trakcie rundy za zabicie każdego z przeciwników gracz otrzymuje nagrodę w postaci broni na następną rundę. Każda zdobyta nagroda zastępuje poprzednią. Tryb rozgrywany jest między innymi na mapach [[Lake]] i [[St. Marc]].
 +
 
 +
* [[Wyścig zbrojeń]] (ang. ''Arms Race'')
 +
: Valve dawno zapowiadało dodanie wsparcia dla znanego wszystkim moda o nazwie GunGame. Wyścig zbrojeń jest właśnie tym trybem gry. Każdy z graczy po zabiciu przeciwnika otrzymuje nową broń. Runda kończy się gdy gracz z najwyższym poziomem (złoty nóż) zabije innego gracza. Wyścig zbrojeń można między innymi na mapach: [[Baggage]] i [[Shoots]]. Obie mapy są bardzo małe a gra na nich jest bardzo dynamiczna. Gracze otrzymują ochronę na każde 3 sekundy po odrodzeniu.
 +
 
 +
* [[Deathmatch]]
 +
: Klasyczny tryb deathmatch. Gracz po dołączeniu spawnuje się w losowym miejscu mapy i może za darmo kupować dowolne bronie. Za zabójstwa otrzymuje punkty, które decydują o tym, kto wygrywa mecz. Liczba uzyskanych punktów zależy od użytej broni. Po śmierci następuje natychmiastowe odrodzenie, a cały mecz trwa równo 10 minut.
 +
 
 +
== Nowości ==
 +
* Ulepszona grafika,
 +
* duży nacisk na rozgrywkę pięciu na pięciu graczy,
 +
* dodanie podkładu muzycznego odpowiadającego aktualnej sytuacji na mapie,
 +
* dodano Mecz uproszczony i Mecz turniejowy,
 +
* nowe tryby gry,
 +
* dodanie nowych organizacji,
 +
* udoskonalenie rozmiaru postaci i hitboxów,
 +
* wsparcie dla dedykowanych serwerów (tylko PC i MAC),
 +
* matchmaking oparty na umiejętnościach graczy,
 +
* celownik, HUD i VGUI zostały ulepszone,
 +
* radio zostało zaktualizowane tak, że każda organizacja mówi w swoim ojczystym języku,
 +
* jeśli gracz jest martwy to może zająć miejsce bota,
 +
* dodano nowe komendy głosowe. Dodatkowo głos jest zmienny w zależności od mapy,
 +
* nie można już wybrać frakcji którą chce się grać. Każda frakcja jest przypisana do konkretnej mapy,
 +
* przebudowano sposób przyznawania pieniędzy.
 +
 
 +
==Osiągnięcia==
 +
{{main|Lista osiągnięć w grze Counter-Strike: Global Offensive}}
 +
W '''''Counter-Strike: Global Offensive''''', gracze mogą zdobyć w sumie 167 osiągnięć. Większość z nich jest identyczna lub nieznacznie różniąca się od tych z [[Counter-Strike: Source]] (większość nowych osiągnięć pochodzi z trybów Wyścig zbrojeń i Demolka).  
  
 
==Rozwój==
 
==Rozwój==
Global Offensive zaczynał jako port gry ''[[Counter-Strike: Source]]'' na konsolę Xbox 360. Produkcją zajmował się Hidden Path Entertainment. Podczas developingu Valve zauważyło możliwość przekształcenia portu w pełną grę i rozwoju gameplay'a Counter-Strike'a. Prace nad Global Offensive rozpoczęto w marcu 2010, a ujawniono je ponad rok później - 12 sierpnia 2011 roku.
+
'''''Global Offensive''''' zaczynał jako port gry ''[[Counter-Strike: Source]]'' na konsolę Xbox 360. Produkcją zajmował się Hidden Path Entertainment. Podczas developingu Valve zauważyło możliwość przekształcenia portu w pełną grę i rozwoju rozgrywki Counter-Strike'a. Prace nad Global Offensive rozpoczęto w marcu 2010, a ujawniono je ponad rok później - 12 sierpnia 2011 roku.
 +
 
 +
==Ciekawostki==
 +
* ''Counter-Strike: Global Offensive'' został zapowiedziany 12 sierpnia 2011, 12 lat (dokładnie 146 miesięcy lub 4,444 dni) od czasu premiery ''[[Counter-Strike]]'' jako modyfikacji(12 Czerwiec 1999).
 +
* W przeciwieństwie do poprzedniczek, [[Antyterroryści]] nie mogli kupić żadnych broni z opcjonalnym tłumikiem. Aktualizacja [[Arms Deal]] z 14 sierpnia przywróciła ten stan rzeczy poprzez dodanie do gry karabinka [[M4A1-S]] i pistoletu [[USP-S]].
 +
* Menu zakupów oparto na porcie oryginalnego ''Counter-Strike'' na konsolę Xbox.
 +
* To jedyna gra z serii ''Counter-Strike'', która od organizacji PEGI otrzymała klasyfikację 18+.
 +
* W przeciwieństwie do innych gier z serii ''Counter-Strike'', kolor drużyny Terrorystów uległ zmianie - jest on ciemnożółty, z lekką nutą pomarańczowego, podczas gdy w poprzednich grach był on czerwony.
 +
* [[Kurczaki]], mimo nieobecności w ''Counter-Strike: Source'', występują w ''Global Offensive''.
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
 +
===Oficjalne screenshoty===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Csgo1.jpg|  
 
Grafika:Csgo1.jpg|  
 
Grafika:Csgo2.jpg|
 
Grafika:Csgo2.jpg|
Grafika:Cs-global-offensive-karty.jpg‎|  
+
Grafika:Csgo3.jpg‎|  
 
Grafika:Csgo4.jpg|  
 
Grafika:Csgo4.jpg|  
 
Grafika:Csgo5.jpg|  
 
Grafika:Csgo5.jpg|  
 
Grafika:Csgo6.jpg|
 
Grafika:Csgo6.jpg|
 +
Grafika:Cs-global-offensive-karty.jpg‎|
 
</gallery>
 
</gallery>
 +
===Trailery===
 +
<videoflash>edYCtaNueQY|415|300</videoflash>
 +
<videoflash>RzZ2bWZ_8Ho|415|300</videoflash>
  
==Screenshoty==
+
==Zobacz także==
<gallery>
+
*[[Counter-Strike]]
Grafika:Inferno_scs.jpeg|Inferno
+
*[[Counter-Strike: Source]]
Grafika:Dust2_scs.jpeg|Dust 2
+
Grafika:Lake_tstart_scs.jpg|Lake
+
Grafika:Lake_bedroom_scs.jpg|Lake
+
Grafika:2012-03-31 00001.jpg|Death Cam
+
Grafika:2012-03-31 00005.jpg|Aztec
+
Grafika:2012-03-31 00003.jpg|Początek rundy na mapie Aztec
+
Grafika:2012-04-01 00001.jpg|[[Arsenal Mode]] na mapie Shots
+
Grafika:2012-04-01 00005.jpg|Office
+
Grafika:2012-04-02 00005.jpg|Resp CT na mapie Italy
+
Grafika:2012-04-02 00007.jpg|Nuke
+
Grafika:2012-04-02 00019.jpg|[[Demolition Mode]] na mapie St.Marcs
+
  
 +
{{Przypisy}}
  
</gallery>
+
==Linki zewnętrzne==
 
+
==Linki==
+
*[http://www.youtube.com/watch?v=SVyXrbODp34/ Pierwszy gameplay]
+
 
*[http://store.steampowered.com/app/1800/ Counter-Strike: Global Offensive na Steam]
 
*[http://store.steampowered.com/app/1800/ Counter-Strike: Global Offensive na Steam]
 
[[Kategoria:Counter-Strike]][[Kategoria:Gry]]
 
[[Kategoria:Counter-Strike]][[Kategoria:Gry]]
Linia 92: Linia 233:
 
[[Kategoria:Gry]]
 
[[Kategoria:Gry]]
 
[[Kategoria:Counter-Strike]]
 
[[Kategoria:Counter-Strike]]
 
  
 
[[wikipedia:Counter-Strike: Global Offensive]]
 
[[wikipedia:Counter-Strike: Global Offensive]]
 
[[wikipediapl:Counter-Strike: Global Offensive]]
 
[[wikipediapl:Counter-Strike: Global Offensive]]

Aktualna wersja na dzień 20:28, 5 wrz 2015

Counter-Strike: Global Offensive
Csgo.jpg
Producent Valve Corporation, Hidden Path
Wydawca Valve Software
Dystrybucja Steam, Xbox Live Arcade, PlayStation Network
Data wydania 21 sierpnia 2012
Nośniki Steam, Xbox Live Arcade, PlayStation Network
Gatunek FPS (First Person Shooter)
Tryb gry Multiplayer
Platforma Microsoft Windows, Mac OS X, Xbox 360, PlayStation 3
Silnik Source
Kontrolery klawiatura i mysz, gamepad
Gra po grze
Poprz. gra Counter-Strike: Source

Counter-Strike: Global Offensive – najnowsza odsłona serii Counter-Strike, stworzona przez Valve Corporation i studio Hidden Path. Została wydana 21 sierpnia 2012 roku. Nabyć ją można jedynie przez dystrybucję cyfrową przy pomocy Steam, XBLA i PSN. Rozgrywka nie różni się od tej z poprzednich części, polega bowiem na walce terrorystów z antyterrorystami.

Spis treści

[edytuj] Historia

Pierwszy trailer i gameplay pojawił się 26 sierpnia 2011 na PAX Prime 2011, a następnego dnia ukazało się 6 screenów. Początek betatestów zapowiedziano wtedy na koniec 2011 roku i tzw. ściśle zamknięte testy rozpoczęły się 30 listopada 2011[1], jednak wskutek niepochlebnych opinii profesjonalnych graczy, Valve poświęciło jeszcze trochę czasu na modyfikację podstawowych elementów rozgrywki i po długim okresie ciszy beta zaczęła się na dobre w lutym 2012[2]. Na tym etapie zaproszenia dostawali najaktywniejsi gracze ze społeczności Counter-Strike'a (łącznie 7000). Wkrótce później 2000 kluczy wysłano do fanowskich serwisów poświęconych CS'owi.

22 lutego 2012 roku Valve umieściło w Internecie ankietę , w której wszyscy gracze mogli określić swoje umiejętności grania w Counter-Strike'a i specyfikację swojego sprzętu. Z powstałej w ten sposób bazy danych producent wybierał w regularnych odstępach czasu grupy graczy, którzy otrzymywali klucze do bety[3].

14 sierpnia 2012 Valve dało dostęp do bety osobom które zamówiły grę w przedsprzedaży. 21 sierpnia gra została oficjalnie wydana.

[edytuj] Zawartość

[edytuj] Bronie

[edytuj] Pistolety

[edytuj] Strzelby

[edytuj] Karabiny

[edytuj] Pistolety maszynowe

[edytuj] Karabiny Maszynowe

[edytuj] Wyposażenie

[edytuj] Granaty

[edytuj] Sprzęt

  • W Meczu uproszczonym pancerz jest darmowy, a w Meczu turniejowym trzeba zapłacić za niego 650$ (1000$ razem z hełmem).
  • W Meczu uproszczonym Zestaw do rozbrajania posiada każdy Antyterrorysta. W Meczu turniejowym trzeba na niego wydać 400$.
  • Nowym dodatkiem jest Zeus x27. Jest to paralizator który umożliwia oddanie jednego, śmiercionośnego za każdym trafieniem, strzału. Za zabójstwo z tej broni otrzymamy 1000$.

[edytuj] Mapy

W dniu wydania Counter-Strike: Global Offensive zawierał 16 oficjalnych map. 8 z nich to stare mapy w odświeżonej wersji, a reszta to nowe mapy stworzone do nowego trybu Arsenał.

Od czasu premiery dodano jak na razie jedną nową mapę i jedną odświeżoną wersję mapy:

  • Monastery (Wyścig zbrojeń) dodano 1 października 2012
  • Vertigo (Podkładanie Bomby) dodano 1 października 2012

[edytuj] Organizacje

W Global Offensive występuje 14 różnych organizacji. Część z nich jest nowa, inne są znane z poprzednich wersji gry.

[edytuj] Terroryści

[edytuj] Antyterroryści

[edytuj] Tryby gry

[edytuj] Mecz klasyczny

Klasyczny mecz. Odbywa się w dwóch dobrze znanych trybach: Podkładanie Bomby i Odbicie Zakładników. Za pancerz trzeba zapłacić, ogień przyjacielski jest włączony a kolizja z członkami drużyny jest włączona. Popularne mapy w tym trybie to między innymi: Aztec, Dust, Dust2, Inferno, Nuke, Train, Office, Italy.
Tryb ten ma kilka różnic w stosunku do poprzedniego. W tym meczu automatycznie otrzymuje się pancerz, ogień przyjacielski jest wyłączony, gracz otrzymuje połowę kwoty za zabójstwo, kolizja z członkami drużyny jest wyłączona.

[edytuj] Pozostałe

  • Demolka (ang. Arsenal: Demolition)
Demolka to nowy tryb gry, który jest rozgrywany na bardzo małych mapach z jednym bombsidem położonym na środku mapy. Cele są jasne: Terroryści muszą podłożyć bombę na środku mapy, zaś antyterrorysci muszą im w tym przeszkodzić. W trakcie rundy za zabicie każdego z przeciwników gracz otrzymuje nagrodę w postaci broni na następną rundę. Każda zdobyta nagroda zastępuje poprzednią. Tryb rozgrywany jest między innymi na mapach Lake i St. Marc.
Valve dawno zapowiadało dodanie wsparcia dla znanego wszystkim moda o nazwie GunGame. Wyścig zbrojeń jest właśnie tym trybem gry. Każdy z graczy po zabiciu przeciwnika otrzymuje nową broń. Runda kończy się gdy gracz z najwyższym poziomem (złoty nóż) zabije innego gracza. Wyścig zbrojeń można między innymi na mapach: Baggage i Shoots. Obie mapy są bardzo małe a gra na nich jest bardzo dynamiczna. Gracze otrzymują ochronę na każde 3 sekundy po odrodzeniu.
Klasyczny tryb deathmatch. Gracz po dołączeniu spawnuje się w losowym miejscu mapy i może za darmo kupować dowolne bronie. Za zabójstwa otrzymuje punkty, które decydują o tym, kto wygrywa mecz. Liczba uzyskanych punktów zależy od użytej broni. Po śmierci następuje natychmiastowe odrodzenie, a cały mecz trwa równo 10 minut.

[edytuj] Nowości

  • Ulepszona grafika,
  • duży nacisk na rozgrywkę pięciu na pięciu graczy,
  • dodanie podkładu muzycznego odpowiadającego aktualnej sytuacji na mapie,
  • dodano Mecz uproszczony i Mecz turniejowy,
  • nowe tryby gry,
  • dodanie nowych organizacji,
  • udoskonalenie rozmiaru postaci i hitboxów,
  • wsparcie dla dedykowanych serwerów (tylko PC i MAC),
  • matchmaking oparty na umiejętnościach graczy,
  • celownik, HUD i VGUI zostały ulepszone,
  • radio zostało zaktualizowane tak, że każda organizacja mówi w swoim ojczystym języku,
  • jeśli gracz jest martwy to może zająć miejsce bota,
  • dodano nowe komendy głosowe. Dodatkowo głos jest zmienny w zależności od mapy,
  • nie można już wybrać frakcji którą chce się grać. Każda frakcja jest przypisana do konkretnej mapy,
  • przebudowano sposób przyznawania pieniędzy.

[edytuj] Osiągnięcia

Information icon.pngOsobny artykuł: Lista osiągnięć w grze Counter-Strike: Global Offensive

W Counter-Strike: Global Offensive, gracze mogą zdobyć w sumie 167 osiągnięć. Większość z nich jest identyczna lub nieznacznie różniąca się od tych z Counter-Strike: Source (większość nowych osiągnięć pochodzi z trybów Wyścig zbrojeń i Demolka).

[edytuj] Rozwój

Global Offensive zaczynał jako port gry Counter-Strike: Source na konsolę Xbox 360. Produkcją zajmował się Hidden Path Entertainment. Podczas developingu Valve zauważyło możliwość przekształcenia portu w pełną grę i rozwoju rozgrywki Counter-Strike'a. Prace nad Global Offensive rozpoczęto w marcu 2010, a ujawniono je ponad rok później - 12 sierpnia 2011 roku.

[edytuj] Ciekawostki

  • Counter-Strike: Global Offensive został zapowiedziany 12 sierpnia 2011, 12 lat (dokładnie 146 miesięcy lub 4,444 dni) od czasu premiery Counter-Strike jako modyfikacji(12 Czerwiec 1999).
  • W przeciwieństwie do poprzedniczek, Antyterroryści nie mogli kupić żadnych broni z opcjonalnym tłumikiem. Aktualizacja Arms Deal z 14 sierpnia przywróciła ten stan rzeczy poprzez dodanie do gry karabinka M4A1-S i pistoletu USP-S.
  • Menu zakupów oparto na porcie oryginalnego Counter-Strike na konsolę Xbox.
  • To jedyna gra z serii Counter-Strike, która od organizacji PEGI otrzymała klasyfikację 18+.
  • W przeciwieństwie do innych gier z serii Counter-Strike, kolor drużyny Terrorystów uległ zmianie - jest on ciemnożółty, z lekką nutą pomarańczowego, podczas gdy w poprzednich grach był on czerwony.
  • Kurczaki, mimo nieobecności w Counter-Strike: Source, występują w Global Offensive.

[edytuj] Galeria

[edytuj] Oficjalne screenshoty

[edytuj] Trailery

[edytuj] Zobacz także

[edytuj] Przypisy

  1. Henry Winchester: Counter-Strike Global Offensive closed beta set to GO on November 30. PC Gamer, 21 listopada 2011 [dostęp 07-04-2012].
  2. Tom Senior: Counter-Strike: Global Offensive beta expands with new maps and weapons. PC Gamer, 21 lutego 2011 [dostęp 07-04-2012].
  3. Valve: Survey. Counterstrike Blog, 22 lutego 2011 [dostęp 07-04-2012].

[edytuj] Linki zewnętrzne