Counter-Strike: Global Offensive

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (interwiki się kłania :))
(Karabiny: Poprawiono listę karabinów)
 
(Nie pokazano 7 wersji utworzonych przez 5 użytkowników)
Linia 21: Linia 21:
 
}}
 
}}
  
'''Counter-Strike: Global Offensive''' - najnowsza odsłona serii Counter-Strike, stworzona przez [[Valve Corporation]] i studio Hidden Path. Gra została wydana 21 sierpnia. Nabyć ją można jedynie przez dystrybucję cyfrową przy pomocy [[Steam]], [[wpl:Xbox Live|XBLA]] i [[wpl:PlayStation Network|PSN]]. Rozgrywka nie różni się od tej z [[Counter-Strike|poprzednich części]], polega bowiem na walce [[Terroryści|terrorystów]] z [[Antyterroryści|antyterrorystami]].  
+
'''Counter-Strike: Global Offensive''' najnowsza odsłona serii Counter-Strike, stworzona przez [[Valve Corporation]] i studio Hidden Path. Została wydana 21 sierpnia 2012 roku. Nabyć ją można jedynie przez dystrybucję cyfrową przy pomocy [[Steam]], [[wpl:Xbox Live|XBLA]] i [[wpl:PlayStation Network|PSN]]. Rozgrywka nie różni się od tej z [[Counter-Strike|poprzednich części]], polega bowiem na walce [[Terroryści|terrorystów]] z [[Antyterroryści|antyterrorystami]].  
  
 
==Historia==
 
==Historia==
Linia 44: Linia 44:
 
*[[Elites]]
 
*[[Elites]]
 
*[[Tec-9]]
 
*[[Tec-9]]
 +
*[[CZ75-Auto]] (opcjonalne)
 +
*[[USP-S]] (opcjonalne)
  
 
| width="40%" align="left" valign="top" |
 
| width="40%" align="left" valign="top" |
Linia 67: Linia 69:
 
*[[FAMAS]]
 
*[[FAMAS]]
 
*[[M4A1|M4A4]] (poza nazwą i brakiem tłumika nie różni się od M4A1)
 
*[[M4A1|M4A4]] (poza nazwą i brakiem tłumika nie różni się od M4A1)
 +
*[[M4A1-S]] (opcjonalne)
 
*[[Steyr AUG]]
 
*[[Steyr AUG]]
 
*[[SCAR-20]] (zamiast [[SG 550]])
 
*[[SCAR-20]] (zamiast [[SG 550]])
Linia 97: Linia 100:
 
====Sprzęt====
 
====Sprzęt====
 
* W Meczu uproszczonym [[Kamizelka i hełm|pancerz]] jest darmowy, a w Meczu turniejowym trzeba zapłacić za niego 650$ (1000$ razem z hełmem).
 
* W Meczu uproszczonym [[Kamizelka i hełm|pancerz]] jest darmowy, a w Meczu turniejowym trzeba zapłacić za niego 650$ (1000$ razem z hełmem).
* W Meczu uproszczonym [[Zestaw do rozbrajania]] posiada każdy Antyterrorysta. W Meczu turniejowym trzeba na niego wydać 200$.
+
* W Meczu uproszczonym [[Zestaw do rozbrajania]] posiada każdy Antyterrorysta. W Meczu turniejowym trzeba na niego wydać 400$.
 
* Nowym dodatkiem jest [[Zeus x27]]. Jest to paralizator który umożliwia oddanie jednego, śmiercionośnego za każdym trafieniem, strzału. Za zabójstwo z tej broni otrzymamy 1000$.
 
* Nowym dodatkiem jest [[Zeus x27]]. Jest to paralizator który umożliwia oddanie jednego, śmiercionośnego za każdym trafieniem, strzału. Za zabójstwo z tej broni otrzymamy 1000$.
  
Linia 150: Linia 153:
 
|}
 
|}
  
===Tryby gry===
+
=== Tryby gry ===
====Mecz klasyczny====
+
==== Mecz klasyczny ====
*[[Mecz turniejowy]]
+
*[[Mecz turniejowy]] (ang. ''Competitive'')
 
:Klasyczny mecz. Odbywa się w dwóch dobrze znanych trybach: [[Podkładanie Bomby]] i [[Odbicie Zakładników]]. Za pancerz trzeba zapłacić, ogień przyjacielski jest włączony a kolizja z członkami drużyny jest włączona. Popularne mapy w tym trybie to między innymi: [[Aztec]], [[Dust]], [[Dust2]], [[Inferno]], [[Nuke]], [[Train]], [[Office]], [[Italy]].
 
:Klasyczny mecz. Odbywa się w dwóch dobrze znanych trybach: [[Podkładanie Bomby]] i [[Odbicie Zakładników]]. Za pancerz trzeba zapłacić, ogień przyjacielski jest włączony a kolizja z członkami drużyny jest włączona. Popularne mapy w tym trybie to między innymi: [[Aztec]], [[Dust]], [[Dust2]], [[Inferno]], [[Nuke]], [[Train]], [[Office]], [[Italy]].
  
*[[Mecz uproszczony]]
+
*[[Mecz uproszczony]] (ang. ''Casual'')
 
:Tryb ten ma kilka różnic w stosunku do poprzedniego. W tym meczu automatycznie otrzymuje się pancerz, ogień przyjacielski jest wyłączony, gracz otrzymuje połowę kwoty za zabójstwo, kolizja z członkami drużyny jest wyłączona.
 
:Tryb ten ma kilka różnic w stosunku do poprzedniego. W tym meczu automatycznie otrzymuje się pancerz, ogień przyjacielski jest wyłączony, gracz otrzymuje połowę kwoty za zabójstwo, kolizja z członkami drużyny jest wyłączona.
  
====Arsenał====
+
==== Pozostałe ====
*[[Demolka]] (oryg. ''Arsenal: Demolition'')
+
* [[Demolka]] (ang. ''Arsenal: Demolition'')
:Demolka jest to nowy tryb gry, który jest rozgrywany na bardzo małych mapach z jednym [[Bombside|bombsidem]] położonym na środku mapy. Cele są jasne: Terroryści muszą podłożyć bombę na środku mapy, zaś antyterrorysci muszą im w tym przeszkodzić. W trakcie rundy za zabicie każdego z przeciwników gracz otrzymuje nagrodę w postaci broni na następną rundę. Każda zdobyta nagroda zastępuje poprzednią. Tryb rozgrywany jest między innymi na mapach [[Lake]] i [[St. Marc]].
+
: Demolka to nowy tryb gry, który jest rozgrywany na bardzo małych mapach z jednym [[Bombside|bombsidem]] położonym na środku mapy. Cele są jasne: Terroryści muszą podłożyć bombę na środku mapy, zaś antyterrorysci muszą im w tym przeszkodzić. W trakcie rundy za zabicie każdego z przeciwników gracz otrzymuje nagrodę w postaci broni na następną rundę. Każda zdobyta nagroda zastępuje poprzednią. Tryb rozgrywany jest między innymi na mapach [[Lake]] i [[St. Marc]].
  
*[[Wyścig zbrojeń]]
+
* [[Wyścig zbrojeń]] (ang. ''Arms Race'')
:Valve dawno zapowiadało dodanie wsparcia dla znanego wszystkim moda o nazwie GunGame. Wyścig zbrojeń jest właśnie tym trybem gry. Każdy z graczy po zabiciu przeciwnika otrzymuje nową broń. Runda kończy się gdy gracz z najwyższym poziomem (złoty nóż) zabije innego gracza. Wyścig zbrojeń można między innymi na mapach: [[Baggage]] i [[Shoots]]. Obie mapy są bardzo małe a gra na nich jest bardzo dynamiczna. Gracze otrzymują ochronę na każde 3 sekundy po odrodzeniu.
+
: Valve dawno zapowiadało dodanie wsparcia dla znanego wszystkim moda o nazwie GunGame. Wyścig zbrojeń jest właśnie tym trybem gry. Każdy z graczy po zabiciu przeciwnika otrzymuje nową broń. Runda kończy się gdy gracz z najwyższym poziomem (złoty nóż) zabije innego gracza. Wyścig zbrojeń można między innymi na mapach: [[Baggage]] i [[Shoots]]. Obie mapy są bardzo małe a gra na nich jest bardzo dynamiczna. Gracze otrzymują ochronę na każde 3 sekundy po odrodzeniu.
  
==Nowości==
+
* [[Deathmatch]]
* Ulepszona grafika.
+
: Klasyczny tryb deathmatch. Gracz po dołączeniu spawnuje się w losowym miejscu mapy i może za darmo kupować dowolne bronie. Za zabójstwa otrzymuje punkty, które decydują o tym, kto wygrywa mecz. Liczba uzyskanych punktów zależy od użytej broni. Po śmierci następuje natychmiastowe odrodzenie, a cały mecz trwa równo 10 minut.
* Duży nacisk na rozgrywkę 5 vs 5.
+
 
* Dodanie podkładu muzycznego odpowiadającego aktualnej sytuacji na mapie.
+
== Nowości ==
* Dodano Mecz uproszczony i Mecz turniejowy.
+
* Ulepszona grafika,
* Nowe tryby gry [[Wyścig zbrojeń]] i [[Demolka]].
+
* duży nacisk na rozgrywkę pięciu na pięciu graczy,
* Dodanie nowych organizacji.
+
* dodanie podkładu muzycznego odpowiadającego aktualnej sytuacji na mapie,
* Udoskonalenie rozmiaru postaci i hitboxów.
+
* dodano Mecz uproszczony i Mecz turniejowy,
* Wsparcie dla dedykowanych serwerów (tylko PC i MAC).
+
* nowe tryby gry,
* Matchmaking oparty na umiejętnościach graczy.
+
* dodanie nowych organizacji,
* Celownik, HUD i VGUI zostały ulepszone.
+
* udoskonalenie rozmiaru postaci i hitboxów,
* Radio zostało zaktualizowane tak, że każda organizacja mówi w swoim ojczystym języku.
+
* wsparcie dla dedykowanych serwerów (tylko PC i MAC),
* Jeśli gracz jest martwy to może zająć miejsce bota.
+
* matchmaking oparty na umiejętnościach graczy,
* Dodano nowe komendy głosowe. Dodatkowo głos jest zmienny w zależności od mapy.
+
* celownik, HUD i VGUI zostały ulepszone,
* Nie można już wybrać frakcji którą chce się grać. Każda frakcja jest przypisana do konkretnej mapy.
+
* radio zostało zaktualizowane tak, że każda organizacja mówi w swoim ojczystym języku,
* Przebudowano sposób przyznawania pieniędzy.
+
* jeśli gracz jest martwy to może zająć miejsce bota,
 +
* dodano nowe komendy głosowe. Dodatkowo głos jest zmienny w zależności od mapy,
 +
* nie można już wybrać frakcji którą chce się grać. Każda frakcja jest przypisana do konkretnej mapy,
 +
* przebudowano sposób przyznawania pieniędzy.
  
 
==Osiągnięcia==
 
==Osiągnięcia==
Linia 191: Linia 197:
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
 
* ''Counter-Strike: Global Offensive'' został zapowiedziany 12 sierpnia 2011, 12 lat (dokładnie 146 miesięcy lub 4,444 dni) od czasu premiery ''[[Counter-Strike]]'' jako modyfikacji(12 Czerwiec 1999).
 
* ''Counter-Strike: Global Offensive'' został zapowiedziany 12 sierpnia 2011, 12 lat (dokładnie 146 miesięcy lub 4,444 dni) od czasu premiery ''[[Counter-Strike]]'' jako modyfikacji(12 Czerwiec 1999).
* W grze nie występują tłumiki.
+
* W przeciwieństwie do poprzedniczek, [[Antyterroryści]] nie mogli kupić żadnych broni z opcjonalnym tłumikiem. Aktualizacja [[Arms Deal]] z 14 sierpnia przywróciła ten stan rzeczy poprzez dodanie do gry karabinka [[M4A1-S]] i pistoletu [[USP-S]].
 +
* Menu zakupów oparto na porcie oryginalnego ''Counter-Strike'' na konsolę Xbox.
 +
* To jedyna gra z serii ''Counter-Strike'', która od organizacji PEGI otrzymała klasyfikację 18+.
 +
* W przeciwieństwie do innych gier z serii ''Counter-Strike'', kolor drużyny Terrorystów uległ zmianie - jest on ciemnożółty, z lekką nutą pomarańczowego, podczas gdy w poprzednich grach był on czerwony.  
 
* [[Kurczaki]], mimo nieobecności w ''Counter-Strike: Source'', występują w ''Global Offensive''.
 
* [[Kurczaki]], mimo nieobecności w ''Counter-Strike: Source'', występują w ''Global Offensive''.
  

Aktualna wersja na dzień 20:28, 5 wrz 2015

Counter-Strike: Global Offensive
Csgo.jpg
Producent Valve Corporation, Hidden Path
Wydawca Valve Software
Dystrybucja Steam, Xbox Live Arcade, PlayStation Network
Data wydania 21 sierpnia 2012
Nośniki Steam, Xbox Live Arcade, PlayStation Network
Gatunek FPS (First Person Shooter)
Tryb gry Multiplayer
Platforma Microsoft Windows, Mac OS X, Xbox 360, PlayStation 3
Silnik Source
Kontrolery klawiatura i mysz, gamepad
Gra po grze
Poprz. gra Counter-Strike: Source

Counter-Strike: Global Offensive – najnowsza odsłona serii Counter-Strike, stworzona przez Valve Corporation i studio Hidden Path. Została wydana 21 sierpnia 2012 roku. Nabyć ją można jedynie przez dystrybucję cyfrową przy pomocy Steam, XBLA i PSN. Rozgrywka nie różni się od tej z poprzednich części, polega bowiem na walce terrorystów z antyterrorystami.

Spis treści

[edytuj] Historia

Pierwszy trailer i gameplay pojawił się 26 sierpnia 2011 na PAX Prime 2011, a następnego dnia ukazało się 6 screenów. Początek betatestów zapowiedziano wtedy na koniec 2011 roku i tzw. ściśle zamknięte testy rozpoczęły się 30 listopada 2011[1], jednak wskutek niepochlebnych opinii profesjonalnych graczy, Valve poświęciło jeszcze trochę czasu na modyfikację podstawowych elementów rozgrywki i po długim okresie ciszy beta zaczęła się na dobre w lutym 2012[2]. Na tym etapie zaproszenia dostawali najaktywniejsi gracze ze społeczności Counter-Strike'a (łącznie 7000). Wkrótce później 2000 kluczy wysłano do fanowskich serwisów poświęconych CS'owi.

22 lutego 2012 roku Valve umieściło w Internecie ankietę , w której wszyscy gracze mogli określić swoje umiejętności grania w Counter-Strike'a i specyfikację swojego sprzętu. Z powstałej w ten sposób bazy danych producent wybierał w regularnych odstępach czasu grupy graczy, którzy otrzymywali klucze do bety[3].

14 sierpnia 2012 Valve dało dostęp do bety osobom które zamówiły grę w przedsprzedaży. 21 sierpnia gra została oficjalnie wydana.

[edytuj] Zawartość

[edytuj] Bronie

[edytuj] Pistolety

[edytuj] Strzelby

[edytuj] Karabiny

[edytuj] Pistolety maszynowe

[edytuj] Karabiny Maszynowe

[edytuj] Wyposażenie

[edytuj] Granaty

[edytuj] Sprzęt

  • W Meczu uproszczonym pancerz jest darmowy, a w Meczu turniejowym trzeba zapłacić za niego 650$ (1000$ razem z hełmem).
  • W Meczu uproszczonym Zestaw do rozbrajania posiada każdy Antyterrorysta. W Meczu turniejowym trzeba na niego wydać 400$.
  • Nowym dodatkiem jest Zeus x27. Jest to paralizator który umożliwia oddanie jednego, śmiercionośnego za każdym trafieniem, strzału. Za zabójstwo z tej broni otrzymamy 1000$.

[edytuj] Mapy

W dniu wydania Counter-Strike: Global Offensive zawierał 16 oficjalnych map. 8 z nich to stare mapy w odświeżonej wersji, a reszta to nowe mapy stworzone do nowego trybu Arsenał.

Od czasu premiery dodano jak na razie jedną nową mapę i jedną odświeżoną wersję mapy:

  • Monastery (Wyścig zbrojeń) dodano 1 października 2012
  • Vertigo (Podkładanie Bomby) dodano 1 października 2012

[edytuj] Organizacje

W Global Offensive występuje 14 różnych organizacji. Część z nich jest nowa, inne są znane z poprzednich wersji gry.

[edytuj] Terroryści

[edytuj] Antyterroryści

[edytuj] Tryby gry

[edytuj] Mecz klasyczny

Klasyczny mecz. Odbywa się w dwóch dobrze znanych trybach: Podkładanie Bomby i Odbicie Zakładników. Za pancerz trzeba zapłacić, ogień przyjacielski jest włączony a kolizja z członkami drużyny jest włączona. Popularne mapy w tym trybie to między innymi: Aztec, Dust, Dust2, Inferno, Nuke, Train, Office, Italy.
Tryb ten ma kilka różnic w stosunku do poprzedniego. W tym meczu automatycznie otrzymuje się pancerz, ogień przyjacielski jest wyłączony, gracz otrzymuje połowę kwoty za zabójstwo, kolizja z członkami drużyny jest wyłączona.

[edytuj] Pozostałe

  • Demolka (ang. Arsenal: Demolition)
Demolka to nowy tryb gry, który jest rozgrywany na bardzo małych mapach z jednym bombsidem położonym na środku mapy. Cele są jasne: Terroryści muszą podłożyć bombę na środku mapy, zaś antyterrorysci muszą im w tym przeszkodzić. W trakcie rundy za zabicie każdego z przeciwników gracz otrzymuje nagrodę w postaci broni na następną rundę. Każda zdobyta nagroda zastępuje poprzednią. Tryb rozgrywany jest między innymi na mapach Lake i St. Marc.
Valve dawno zapowiadało dodanie wsparcia dla znanego wszystkim moda o nazwie GunGame. Wyścig zbrojeń jest właśnie tym trybem gry. Każdy z graczy po zabiciu przeciwnika otrzymuje nową broń. Runda kończy się gdy gracz z najwyższym poziomem (złoty nóż) zabije innego gracza. Wyścig zbrojeń można między innymi na mapach: Baggage i Shoots. Obie mapy są bardzo małe a gra na nich jest bardzo dynamiczna. Gracze otrzymują ochronę na każde 3 sekundy po odrodzeniu.
Klasyczny tryb deathmatch. Gracz po dołączeniu spawnuje się w losowym miejscu mapy i może za darmo kupować dowolne bronie. Za zabójstwa otrzymuje punkty, które decydują o tym, kto wygrywa mecz. Liczba uzyskanych punktów zależy od użytej broni. Po śmierci następuje natychmiastowe odrodzenie, a cały mecz trwa równo 10 minut.

[edytuj] Nowości

  • Ulepszona grafika,
  • duży nacisk na rozgrywkę pięciu na pięciu graczy,
  • dodanie podkładu muzycznego odpowiadającego aktualnej sytuacji na mapie,
  • dodano Mecz uproszczony i Mecz turniejowy,
  • nowe tryby gry,
  • dodanie nowych organizacji,
  • udoskonalenie rozmiaru postaci i hitboxów,
  • wsparcie dla dedykowanych serwerów (tylko PC i MAC),
  • matchmaking oparty na umiejętnościach graczy,
  • celownik, HUD i VGUI zostały ulepszone,
  • radio zostało zaktualizowane tak, że każda organizacja mówi w swoim ojczystym języku,
  • jeśli gracz jest martwy to może zająć miejsce bota,
  • dodano nowe komendy głosowe. Dodatkowo głos jest zmienny w zależności od mapy,
  • nie można już wybrać frakcji którą chce się grać. Każda frakcja jest przypisana do konkretnej mapy,
  • przebudowano sposób przyznawania pieniędzy.

[edytuj] Osiągnięcia

Information icon.pngOsobny artykuł: Lista osiągnięć w grze Counter-Strike: Global Offensive

W Counter-Strike: Global Offensive, gracze mogą zdobyć w sumie 167 osiągnięć. Większość z nich jest identyczna lub nieznacznie różniąca się od tych z Counter-Strike: Source (większość nowych osiągnięć pochodzi z trybów Wyścig zbrojeń i Demolka).

[edytuj] Rozwój

Global Offensive zaczynał jako port gry Counter-Strike: Source na konsolę Xbox 360. Produkcją zajmował się Hidden Path Entertainment. Podczas developingu Valve zauważyło możliwość przekształcenia portu w pełną grę i rozwoju rozgrywki Counter-Strike'a. Prace nad Global Offensive rozpoczęto w marcu 2010, a ujawniono je ponad rok później - 12 sierpnia 2011 roku.

[edytuj] Ciekawostki

  • Counter-Strike: Global Offensive został zapowiedziany 12 sierpnia 2011, 12 lat (dokładnie 146 miesięcy lub 4,444 dni) od czasu premiery Counter-Strike jako modyfikacji(12 Czerwiec 1999).
  • W przeciwieństwie do poprzedniczek, Antyterroryści nie mogli kupić żadnych broni z opcjonalnym tłumikiem. Aktualizacja Arms Deal z 14 sierpnia przywróciła ten stan rzeczy poprzez dodanie do gry karabinka M4A1-S i pistoletu USP-S.
  • Menu zakupów oparto na porcie oryginalnego Counter-Strike na konsolę Xbox.
  • To jedyna gra z serii Counter-Strike, która od organizacji PEGI otrzymała klasyfikację 18+.
  • W przeciwieństwie do innych gier z serii Counter-Strike, kolor drużyny Terrorystów uległ zmianie - jest on ciemnożółty, z lekką nutą pomarańczowego, podczas gdy w poprzednich grach był on czerwony.
  • Kurczaki, mimo nieobecności w Counter-Strike: Source, występują w Global Offensive.

[edytuj] Galeria

[edytuj] Oficjalne screenshoty

[edytuj] Trailery

[edytuj] Zobacz także

[edytuj] Przypisy

  1. Henry Winchester: Counter-Strike Global Offensive closed beta set to GO on November 30. PC Gamer, 21 listopada 2011 [dostęp 07-04-2012].
  2. Tom Senior: Counter-Strike: Global Offensive beta expands with new maps and weapons. PC Gamer, 21 lutego 2011 [dostęp 07-04-2012].
  3. Valve: Survey. Counterstrike Blog, 22 lutego 2011 [dostęp 07-04-2012].

[edytuj] Linki zewnętrzne