Komora relaksacyjna

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Standardowo, przybyłem,zrobiłem,sp...zepsułem.Poprawiać w miarę możliwości.)
 
m (drobne redakcyjne, interwiki)
Linia 14: Linia 14:
  
 
{{Cytat|"Mam nadzieje że twój krótki pobyt w komorze relaksacyjnej był przyjemny."|[[GLaDOS]]}}
 
{{Cytat|"Mam nadzieje że twój krótki pobyt w komorze relaksacyjnej był przyjemny."|[[GLaDOS]]}}
----
+
 
'''Komora Relaksacyjna Aperture Science''' to zamknięte pomieszczenie do chwilowego przetrzymywanie obiektów testowych, na początku trasy testowej.Testerzy są tam transportowani po zamknięciu w centrum długoterminowej relaksacji.Po wyjściu dzięki zautomatyzowanym portalom(Komora nie ma standardowych drzwi) obiekty testowe natychmiast rozpoczynają testy. Takim obiektem jest na przykład [[Chell]].
+
'''Komora Relaksacyjna Aperture Science''' to zamknięte pomieszczenie do chwilowego przetrzymywania obiektów testowych, na początku toru testowego. Obiekty testowe są tam transportowane po zamknięciu w [[Centrum długoterminowej relaksacji]]. Po wyjściu dzięki zautomatyzowanym portalom (Komora nie ma standardowych drzwi) obiekty natychmiast rozpoczynają testy. Takim obiektem jest na przykład [[Chell]].
 +
 
 
==Wygląd==
 
==Wygląd==
Jest to "pokój" na podwyższeniu, ma on ściany ze szkła oraz podstawowe wyposażenie jak toaleta czy łóżko.
+
[[Plik:Portal_bed.jpg|200px|thumb|left|Łóżko]]
[[Plik:Portal_bed.jpg|200px|thumb|left|Łóżko]]Dodatkowo jedyną drogą do pomieszczenia jest portal obsługiwany przez [[GLaDOS]]. Należy zwrócić uwagę na to że obiekty testowe nie mają żadnej prywatności ponieważ nawet łóżko ma szklaną powłokę. Początkowo komora relaksacyjna posiadała przedmioty z [[Half-Life 2]]. Na screenshocie z wczesnych wersji gry był to zwykły pokój ale zamiast drzwi było [[Pole siłowe|pole siłowe kombinatu]] oraz widoczne były jego znaki na ścianach. W grze [[Portal 2]] widać komorę zniszczoną, bez szklanych ścian, łózka i w ogólnym zaniedbaniu. Dodatkowo twórcy wprowadzili swego rodzaju easter egg czyli mrugający wyświetlacz, który w [[Portal]]u odliczał czas do otwarcia przejścia, zatrzymany na godzinie 12.00.Jest to odniesienie do wielu zegarów elektronicznych które po wyłączeniu zasilania wyświetlają tą godzinę.
+
Jest to "pokój" na podwyższeniu ze szklanymi ścianami oraz podstawowym wyposażeniem, takim jak jak toaleta czy łóżko. Dodatkowo jedyną drogą do pomieszczenia jest portal obsługiwany przez [[GLaDOS]]. Należy zwrócić uwagę na to że obiekty testowe nie mają żadnej prywatności ponieważ nawet łóżko ma szklaną powłokę. Początkowo komora relaksacyjna posiadała przedmioty z [[Half-Life 2]]. Na screenshocie z wczesnych wersji gry był to zwykły pokój ale zamiast drzwi było [[Pole siłowe|pole siłowe Kombinatu]] oraz widoczne były jego znaki na ścianach. W grze [[Portal 2]] widać komorę zniszczoną, bez szklanych ścian, łózka i w ogólnym zaniedbaniu. Dodatkowo twórcy wprowadzili swego rodzaju easter egg czyli mrugający wyświetlacz, który w [[Portal]]u odliczał czas do otwarcia przejścia, zatrzymany na godzinie 12.00. Jest to odniesienie do wielu zegarów elektronicznych które po wyłączeniu zasilania wyświetlają tą godzinę.
 +
 
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
*Komora relaksacyjna pierwszy raz pojawiła się na stronie [[aperturescience.com]] gdzie po wpisaniu w wierszu poleceń ''THECAKEISALIE'' otrzymujemy dostęp do wiadomości zostawionej prawdopodobnie przez [[Ratmana]] lub innego pracownika [[Aperture Science]] oraz wczesnego screenshota, komory jeszcze posiadającej przedmioty z [[Half-Life 2]]. W wiadomości jest wspomniane o ograniczeniu wolności.Dla przykładu w jednym miejscu jest napisane ze "Czymkolwiek jest komora relaksacji, nie posiada żadnych drzwi"
+
*Komora relaksacyjna pierwszy raz pojawiła się na stronie [[aperturescience.com]] gdzie po wpisaniu w wierszu poleceń ''THECAKEISALIE'' otrzymać można dostęp do wiadomości zostawionej prawdopodobnie przez [[Ratman]]a lub innego pracownika [[Aperture Science]] oraz wczesnego screenshota, komory jeszcze posiadającej przedmioty z [[Half-Life 2]]. W wiadomości jest wspomniane ograniczenie wolności. Dla przykładu w jednym miejscu jest napisane ze "Czymkolwiek jest komora relaksacji, nie posiada żadnych drzwi".
 
*Jeden ze wczesnych screenshotów ukazuje komorę relaksacyjną pełną śmieci.
 
*Jeden ze wczesnych screenshotów ukazuje komorę relaksacyjną pełną śmieci.
 
*Komora relaksacyjna jest używana jako tło dla głównego menu gry [[Portal]].
 
*Komora relaksacyjna jest używana jako tło dla głównego menu gry [[Portal]].
 
*Zegar został opracowany przez [[Scott Klintworth|Scotta Klintwortha]] który zaprojektował też wiele innych przedmiotów dla gry.
 
*Zegar został opracowany przez [[Scott Klintworth|Scotta Klintwortha]] który zaprojektował też wiele innych przedmiotów dla gry.
 
*Mimo że łózka nie ma w [[Portal 2|Portalu 2]] tekstura podniszczonego łózka nadal tam jest.
 
*Mimo że łózka nie ma w [[Portal 2|Portalu 2]] tekstura podniszczonego łózka nadal tam jest.
 +
 
==Galeria==
 
==Galeria==
 
<gallery>
 
<gallery>
Linia 31: Linia 34:
 
Grafika:Vault_from_inside_dropdown_-_Old.jpg| Zniszczona wersja komory relaksacyjnej.
 
Grafika:Vault_from_inside_dropdown_-_Old.jpg| Zniszczona wersja komory relaksacyjnej.
 
</gallery>
 
</gallery>
 +
 
==Pojawienia==
 
==Pojawienia==
 
*[[Portal]]
 
*[[Portal]]
*[[Portal: Frist Slice]]
+
*[[Portal: First Slice]]
 
*[[Portal: Still Alive]]
 
*[[Portal: Still Alive]]
 
*[[Portal 2: Lab Rat]]
 
*[[Portal 2: Lab Rat]]
 
*[[Portal 2]]
 
*[[Portal 2]]
----
+
 
 
{{Technologie}}
 
{{Technologie}}
 +
 +
[[overwiki:Relaxation Vault]]

Wersja z 19:30, 15 sie 2011

Komora relaksacyjna
KomoraRelaksacyjna1.jpg
Przynależność Aperture Science
Typ Miejsce wypoczynku
Używane przez Chell

Doug Rattman

Informacje Techniczne

"Mam nadzieje że twój krótki pobyt w komorze relaksacyjnej był przyjemny."


Komora Relaksacyjna Aperture Science to zamknięte pomieszczenie do chwilowego przetrzymywania obiektów testowych, na początku toru testowego. Obiekty testowe są tam transportowane po zamknięciu w Centrum długoterminowej relaksacji. Po wyjściu dzięki zautomatyzowanym portalom (Komora nie ma standardowych drzwi) obiekty natychmiast rozpoczynają testy. Takim obiektem jest na przykład Chell.

Spis treści

Wygląd

Łóżko

Jest to "pokój" na podwyższeniu ze szklanymi ścianami oraz podstawowym wyposażeniem, takim jak jak toaleta czy łóżko. Dodatkowo jedyną drogą do pomieszczenia jest portal obsługiwany przez GLaDOS. Należy zwrócić uwagę na to że obiekty testowe nie mają żadnej prywatności ponieważ nawet łóżko ma szklaną powłokę. Początkowo komora relaksacyjna posiadała przedmioty z Half-Life 2. Na screenshocie z wczesnych wersji gry był to zwykły pokój ale zamiast drzwi było pole siłowe Kombinatu oraz widoczne były jego znaki na ścianach. W grze Portal 2 widać komorę zniszczoną, bez szklanych ścian, łózka i w ogólnym zaniedbaniu. Dodatkowo twórcy wprowadzili swego rodzaju easter egg czyli mrugający wyświetlacz, który w Portalu odliczał czas do otwarcia przejścia, zatrzymany na godzinie 12.00. Jest to odniesienie do wielu zegarów elektronicznych które po wyłączeniu zasilania wyświetlają tą godzinę.

Ciekawostki

  • Komora relaksacyjna pierwszy raz pojawiła się na stronie aperturescience.com gdzie po wpisaniu w wierszu poleceń THECAKEISALIE otrzymać można dostęp do wiadomości zostawionej prawdopodobnie przez Ratmana lub innego pracownika Aperture Science oraz wczesnego screenshota, komory jeszcze posiadającej przedmioty z Half-Life 2. W wiadomości jest wspomniane ograniczenie wolności. Dla przykładu w jednym miejscu jest napisane ze "Czymkolwiek jest komora relaksacji, nie posiada żadnych drzwi".
  • Jeden ze wczesnych screenshotów ukazuje komorę relaksacyjną pełną śmieci.
  • Komora relaksacyjna jest używana jako tło dla głównego menu gry Portal.
  • Zegar został opracowany przez Scotta Klintwortha który zaprojektował też wiele innych przedmiotów dla gry.
  • Mimo że łózka nie ma w Portalu 2 tekstura podniszczonego łózka nadal tam jest.

Galeria

Pojawienia

Technologie z uniwersum Half-Life'a

Kombinat

Bojowe

APC · Cytadela · Hunter-chopper (Helicopter) · Kapsuła headcrabów · Kula energii · Manhack · Mina · Mina energetyczna · Skrzynka z zaopatrzeniem · Stacjonarne działo pulsacyjne · Suppressor · Wieżyczka · Wieżyczka sufitowa

Cywilne

Barykada · Bunkier · Depot · Drzwi pancerne · Dystrybutor żywności · Generator energii · Kula energii · Most energetyczny · Panel kontrolny · Pole konfiskujące · Pole siłowe · Pole tłumiące · Rdzeń Cytadeli · Ruchomy mur · Skaner · Strażnica · Razor Train · Tłuczek · Zamek do drzwi · Breencast

Ruch Oporu

Alyx's Gun · Bomba Magnussona · Detektor Antlionów · Dog · EMP · Gravity Gun · Radio · Łazik · Mil Mi-8 · Muscle Car · Poduszkowiec · Rakieta

Black Ops

Broń

Wieżyczka H.E.C.U. · M2 Browning · Granat błyskowy

Pojazdy

AH-64 Apache · Ciężarówka zaopatrzeniowa M35 · V-22 Osprey

Inne

Moździerz · Urządzenie termonuklearne · Kamuflaż

H.E.C.U.

Broń

Wieżyczka H.E.C.U. · M198 Howitzer · M2 Browning · M202A1 FLASH · Umocnione działo stacjonarne · Dynamit · Mina przeciwpiechotna

Pojazdy

AH-64 Apache · Ciężarówka zaopatrzeniowa M35 · F-16 Fighting Falcon · M1A1 Abrams · M2A3 Bradley · V-22 Osprey

Inne

Mapa taktyczna · Palnik · Powered Combat Vest · Radio

Black Mesa

Apteczka · Bateria · Gluon_gun · Kombinezon HEV · MTM 8 · Rakieta · Samochód służbowy · Skaner siatkówki oka · Spektrometr antymasy · System informacyjny Black Mesy · Tau Cannon · Holograficzny Asystent · Moduł długiego skoku

Aperture Science  

Powietrzna katapulta zaufania · Kostka towarzysząca · Tuba transportowa · GLaDOS · Handheld Portal Device · Imprezowy robot eskortujący · Kamera ochrony · Komora relaksacyjna · Kula energii · Most świetlny · Bezkrawędziowa kostka bezpieczeństwa · Obciążeniowa kostka magazynująca · Obciążeniowa kostka osiowa · Pneumatyczny odpowietrznik rozmaitości · Rdzeń osobowości · Siatka dematerializująca · Superprzycisk · Gniazdo bezkrawędziowej kostki bezpieczeństwa · Promień termicznego zniechęcenia · Wieżyczka rakietowa · Wieżyczka strażnicza · Awaryjny spopielacz inteligencji · System głośników ·Sieć rur · Radio · Żel napędzający · Żel repulsyjny · Żel konwersyjny · Przełącznik · Nanoboty · Robot Enrichment · Panele · Bomby Aperture Science · Buty wysokoupadkowe · Zaawansowany zamiennik stawu kolanowego · Wieżyczka-mutant · Generator neurotoksyny

Wycięte

Żel klejący · Futbol