Lamarr

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m
(Sekcja Zobacz też)
Linia 29: Linia 29:
  
 
== Half-Life 2: Episode Two ==
 
== Half-Life 2: Episode Two ==
Lamarr pojawia się dopiero w rozdziale szóstym - [[Nasz wspólny przyjaciel]], gdzie towarzyszy Kleinerowi w przygotowaniach rakiety do startu w bazie Rebeliantów w [[White Forest]], cały czas skacząc po kadłubie, czym niezwykle irytuje doktora [[Arne Magnusson|Magnussona]]. Później idzie spać, na swoje nieszczęście, do kadłuba rakiety. Przed startem rakiety zarówno Kleiner jak i Magnusson zauważają nadmiar 8,5 funta (ok. 3,85 kg) w wadze urządzenia, jednak uznają to za zwykłą anomalię. Ostatecznie Lamarr zostaje wystrzelona w przestrzeń kosmiczną razem z rakietą.
+
Lamarr pojawia się dopiero w rozdziale szóstym - [[Nasz Wspólny Przyjaciel]], gdzie towarzyszy Kleinerowi w przygotowaniach rakiety do startu w bazie Rebeliantów w [[White Forest]], cały czas skacząc po kadłubie, czym niezwykle irytuje doktora [[Arne Magnusson|Magnussona]]. Później idzie spać, na swoje nieszczęście, do kadłuba rakiety. Przed startem rakiety zarówno Kleiner jak i Magnusson zauważają nadmiar 8,5 funta (ok. 3,85 kg) w wadze urządzenia, jednak uznają to za zwykłą anomalię. Ostatecznie Lamarr zostaje wystrzelona w przestrzeń kosmiczną razem z rakietą.
  
 
[[Grafika:Lamarr watermelon.jpg|thumb|150px|right|"''Znaleźć więcej arbuzów dla Lamarr''"]]
 
[[Grafika:Lamarr watermelon.jpg|thumb|150px|right|"''Znaleźć więcej arbuzów dla Lamarr''"]]
Linia 37: Linia 37:
 
*W jednej z wersji menu głównego w Half-Life 2: Episode Two (prezentującej wnętrze bazy ''White Forest''), Lamarr w pewnym momencie przechodzi przed kamerą.
 
*W jednej z wersji menu głównego w Half-Life 2: Episode Two (prezentującej wnętrze bazy ''White Forest''), Lamarr w pewnym momencie przechodzi przed kamerą.
 
*Nie wiadomo, jak Lamarr wróciła z Wastelandu do Dr Kleinera po incydencie z teleportem.
 
*Nie wiadomo, jak Lamarr wróciła z Wastelandu do Dr Kleinera po incydencie z teleportem.
 +
 +
== Zobacz też ==
 +
* [[Standard headcrab]]
 +
* [[Isaac Kleiner]]
 +
* [["Pamiętny Dzień"]]
 +
* [[Nasz Wspólny Przyjaciel]]
 +
  
 
{{Postacie}}
 
{{Postacie}}

Wersja z 09:32, 9 lis 2015

Lamarr
Lamarr2.jpg
Okres życia Powstanie
Przynależność Rebelianci
Pozycja Maskotka
Wygląd i zdolności
Pochodzenie Xen
Rasa Headcrab
Informacje techniczne
Projektant Ted Backman
Byt generic_actor (lamarr.mdl)

Lamarr - headcrab, pupil doktora Isaaca Kleinera, który go oswoił. Imię zawdzięcza aktorce Hedy Lamarr (doktor kilkakrotnie tak właśnie zwraca się do swojego zwierzaka). Chociaż Kleiner odnosi się do Lamarr w rodzaju żeńskim, nie wiadomo, czy u headcrabów rozróżniamy płeć.

Kleiner usunął Lamarr wyrostki wokół otworu gębowego, czym uniemożliwił jej przysysanie się do głów potencjalnych ofiar. Mimo to Lamarr nie wyzbyła się swoich instynktów i często próbuje bezskutecznie konsumować ludzkie głowy.

Spis treści

Half-Life 2

Lamarr po raz pierwszy pojawia się w laboratorium doktora Kleinera w City 17, kiedy ten pokazuje Gordonowi Freemanowi jego kombinezon HEV. Wystraszona Lamarr atakuje Barneya Calhouna, po czym ucieka szybem wentylacyjnym. Kilka minut później przez przypadek uszkadza teleporter, z którego właśnie korzysta Gordon Freeman. Powoduje to zakłócenie procesu teleportacji i wymusza na Freemanie podróż do bazy Black Mesa East na własnych nogach.

Gdy Gordon i Alyx Vance wracają po tygodniu do laboratorium dr Kleinera (po przygodach w Nova Prospekt), Isaac nie zgadza się na ewakuację w bezpieczne miejsce, dopóki nie znajdzie swojego podopiecznego. Na sugestię, że wiele headcrabów można oswoić, odpowiada, że "Jest tylko jedna Hedy".

Lamarr pojawia się po raz ostatni w krótkiej sekwencji po napisach końcowych gry, podczas której wykonuje skok w kierunku gracza.

Half-Life 2: Episode One

Lamarr w pierwszym dodatku nie odgrywa praktycznie żadnej roli - pojawia się tylko na ekranach w City 17 tuż przed powtarzającym się przemówieniem swojego właściciela. Kleiner chwyta wtedy headcraba, podnosi go na wysokość kamery i mówi "Ostrożnie, Lamarr! Te lampy są bardzo gorące!".

Half-Life 2: Episode Two

Lamarr pojawia się dopiero w rozdziale szóstym - Nasz Wspólny Przyjaciel, gdzie towarzyszy Kleinerowi w przygotowaniach rakiety do startu w bazie Rebeliantów w White Forest, cały czas skacząc po kadłubie, czym niezwykle irytuje doktora Magnussona. Później idzie spać, na swoje nieszczęście, do kadłuba rakiety. Przed startem rakiety zarówno Kleiner jak i Magnusson zauważają nadmiar 8,5 funta (ok. 3,85 kg) w wadze urządzenia, jednak uznają to za zwykłą anomalię. Ostatecznie Lamarr zostaje wystrzelona w przestrzeń kosmiczną razem z rakietą.

"Znaleźć więcej arbuzów dla Lamarr"

Ciekawostki

  • Lamarr znajduje się w tym samym miejscu w rakiecie, w którym gracz umieszcza krasnala ogrodowego w celu uzyskania osiągnięcia "Mały rocketman".
  • Na tablicy ściennej w laboratorium dr Kleinera można znaleźć karteczkę z napisem "Find more watermelons for Lamarr" ("Znaleźć więcej arbuzów dla Lamarr", co oznacza, że Lamarr lubi arbuzy. Nie wiadomo jednak czy stanowią one dla niej posiłek, czy są czymś w rodzaju substytutu ludzkiej głowy.
  • W jednej z wersji menu głównego w Half-Life 2: Episode Two (prezentującej wnętrze bazy White Forest), Lamarr w pewnym momencie przechodzi przed kamerą.
  • Nie wiadomo, jak Lamarr wróciła z Wastelandu do Dr Kleinera po incydencie z teleportem.

Zobacz też