M60 (L4D)

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (Zalety i wady)
m (M60 przeniesiono do M60 (L4D))
 
(Nie pokazano 7 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>l4d2</ikony>
 
<ikony>l4d2</ikony>
{{BronL4D infobox
+
{{Broń L4D
 
  |grafika=m60.png
 
  |grafika=m60.png
 
  |typ=Karabin maszynowy
 
  |typ=Karabin maszynowy
Linia 20: Linia 20:
 
==Taktyka==
 
==Taktyka==
 
{{Porady}}
 
{{Porady}}
* Warto używać [[pojemnik z wymiotami|pojemnika z wymiocinami]] wraz z M60, gdyż to znacznie ułatwia eksterminację ogromnej ilości Zarażonych na otwartych przestrzeniach.
+
*Warto używać [[pojemnik z wymiotami|pojemnika z wymiocinami]] wraz z M60, gdyż to znacznie ułatwia eksterminację ogromnej ilości Zarażonych na otwartych przestrzeniach.
* Nie warto używać [[Piła łańcuchowa|piły łańcuchowej]] wraz z M60, ponieważ wadą obydwóch broni jest to, że są jednorazowe, tzn. że nie można do nich pozyskać dodatkowej amunicji/paliwa.
+
*Lepiej jest unikać używania [[Piła łańcuchowa|piły łańcuchowej]] wraz z M60, ponieważ wadą obydwóch broni jest to, że są jednorazowe, tzn. że nie można do nich pozyskać dodatkowej amunicji/paliwa. Jednak jeśli gracz wie, gdzie będzie mógł po wyczerpaniu paliwa w pile łańcuchowej znaleźć [[Pistolet_P220|Glocka]] bądź [[Magnum_(L4D)|Magnuma]] (zużyta piła zostaje zastąpiona pistoletem P220), to wtedy problem ten jest łatwy do obejścia, o ile szybciej zużyje się piła niż M60 (po wyrzuceniu M60 Ocalały zostaje tylko z bronią podręczną).
* Jeśli nie walczy się z [[Horda|Hordą]] lub [[Tank]]iem, warto zmienić broń na broń białą lub pistolet, gdyż nie warto marnować amunicji na kilku Zarażonych.
+
*Paradoksalnie, M60 wcale nie sprawdza się w zabijaniu Specjalnych Zarażonych (wliczając w to [[Tank]]a i [[Witch]]), gdyż jest niecelne, ma duży odrzut i rozczarowującą moc pocisku (50 obrażeń), co dziwi, patrząc na to, co pojedyncze trafienie robi ze Zwykłym Zarażonym i jak wysokie obrażenia powoduje w stosunku do innych Ocalałych (porównywalne do [[Karabin_myśliwski|karabinów]] [[Karabin_snajperski_(L4D)|snajperskich]]). Ponadto trafienie w głowę z M60 nie ogłuszy Witch (co jest tym dziwniejsze, że M60 technicznie opiera się na [[AK-47_(L4D)|AK-47]]), a także jest jedyną bronią w całej grze, która na poziomie ''Zaawansowanym'' i ''Ekspercie'' nie jest w stanie indywidualnie uśmiercić Tanka (suma ze 150 trafień daje wartość 7500 obrażeń wobec 8000 punktów życia Tanka).
* Jeśli to możliwe, zachowaj tą broń dla [[Gauntlet Crescendo Event]] na etapie [[The Underground]], gdyż może ci się tam przydać.
+
*M60 pokazuje jednak swoją moc w wypadku eliminowania nadchodzącej [[Horda|Hordy]] - umiejętność dosłownego rozerwania na strzępy Zwykłego Zarażonego, połączonego z dobrą penetracją pocisku powoduje, że walka z zainfekowanymi staje się wręcz przyjemnością zwłaszcza, że M60 jest równie skuteczne we wszystkich trybach (z Realizmem włącznie) i na wszystkich poziomach trudności.
 +
*Amunicja zapalająca nie daje zbyt wielkiego profitu dla M60 - poprawia to skuteczność karabinu wobec Specjalnych Zarażonych, ale może nawet potencjalnie zaszkodzić w wypadku ataku Hordy (płonący zainfekowani potrafią dość skutecznie przysłonić obraz). Z kolei amunicja wybuchowa znacznie "ułatwia" możliwość przypadkowego trafienia któregoś z Ocalałych, ale znacznie ułatwi rozprawianie się z Specjalnymi Zarażonymi. Należy jednak pamiętać, żeby podnosić ulepszoną amunicję tylko, jeśli w M60 zostało przynajmniej ok. 100 pocisków - im mniej zapasowej amunicji, tym bardziej zmarnowane ulepszenie.
  
{{Plusminus
+
==Zalety i wady==
|zalety=* Nie musi być przeładowywany, więc zabicie [[Tank]]a jest dosyć szybkie.
+
{{Zalety i wady
 +
|zalety=* Nie musi być przeładowywany, więc zabicie [[Tank]]a może być dosyć szybkie.
 
* Skuteczny w walce przeciwko [[Horda|Hordzie]].
 
* Skuteczny w walce przeciwko [[Horda|Hordzie]].
 
* Duża pojemność magazynka.
 
* Duża pojemność magazynka.
Linia 41: Linia 43:
 
==Spostrzeżenia==
 
==Spostrzeżenia==
 
* M60 wzorowane jest na amerykańskim karabinie maszynowym [[wpl:Karabin maszynowy M60|M60]].
 
* M60 wzorowane jest na amerykańskim karabinie maszynowym [[wpl:Karabin maszynowy M60|M60]].
 +
* Technicznie M60 opiera się w grze na AK-47, na co wskazuje szereg czynników:
 +
** Oba karabiny posiadają niemalże identyczne statystyki (celność i odrzut są identyczne zarówno przed, jak i po doczepieniu celownika laserowego, ale M60 zadaje mniejsze obrażenia)
 +
** Oba karabiny posiadają także identyczne animacje, wliczając praktycznie niedostępną animację przeładowania M60<ref>[http://www.youtube.com/watch?v=lY-N7GteB24 Filmik pokazujący przeładowywanie M60 w grze]</ref> (inne są jedynie animacje wyjmowania broni, ale dźwięk im towarzyszący jest wspólny dla AK-47 i dla M60).
 +
** Ponadto, M60 ma taką samą szybkostrzelność, jaką AK-47 miało bezpośrednio przed wydaniem gry.
 
* M60 ma największą pojemność magazynka ze wszystkich broni w grze, ale za to nie można do tej broni mieć amunicji w zapasie.
 
* M60 ma największą pojemność magazynka ze wszystkich broni w grze, ale za to nie można do tej broni mieć amunicji w zapasie.
 
* M60 występujący w grze posiada dwójnóg, jednak nie można go rozłożyć.
 
* M60 występujący w grze posiada dwójnóg, jednak nie można go rozłożyć.
 
* Pocisk M60 rozrywa na kawałki Zwykłych Zarażonych tak samo, jak [[amunicja wybuchowa]] wystrzelona z dowolnej broni.
 
* Pocisk M60 rozrywa na kawałki Zwykłych Zarażonych tak samo, jak [[amunicja wybuchowa]] wystrzelona z dowolnej broni.
* M60 posiada taką samą celność i odrzut, co [[AK-47 (L4D)|AK-47]].
+
* Po podniesieniu pakietu [[Amunicja wybuchowa|ulepszonej]] [[Amunicja zapalająca|amunicji]] rezerwa w M60 zostanie zastąpiona podniesioną amunicją, ale nie zostanie uzupełniona.
* Jeśli [[Amunicja wybuchowa|wybuchowa]] i [[Amunicja zapalająca|zapalająca amunicja]] jest używana, będzie używana zamiast zwykłych naboi, ale nie doda żadnych naboi więcej.  
+
* Jeśli Ocalały zginie mając ze sobą M60, to po ewentualnym uwolnieniu z ''rescue closetu'' wróci do gry z w pełni naładowanym karabinem.
* M60 nie pojawia się w żadnej innej kampanii, pomijając ''[[The Passing]]'', ''[[The Sacrifice]]'' i ''[[Bez litości]]''. W innych kampaniach można go uzyskać tylko przez konsolę.
+
* M60 pojawia się w [[Mutacje|mutacji]] zwanej ''Gib Fest'', gdzie Ocaleni mogą posiadać nieograniczoną ilość amunicji do każdej broni.  
* Mimo tego, że nie można do tej broni mieć amunicji w zapasie, broń posiada animację przeładowania. Animację tą można zobaczyć [http://www.youtube.com/watch?v=lY-N7GteB24 tutaj].
+
* W finale kampanii ''[[The Passing]]'', [[Francis]] i [[Zoey]] mogą okazjonalnie zrzucić z balkonu w pełni naładowane M60, ponadto może ono być wyposażone także w [[celownik laserowy]], jednak nie jest to regułą.
* Animacja przeładowania M60 jest taka jak, jak AK-47.
+
* Można do tej broni posiadać zapasową amunicję. Aby ją dostać, należy użyć programu Cheat Engine.
+
* Animacja przeładowania jest zła, ponieważ użytkownik musi włożyć pas z nabojami do komory, zanim zacznie strzelać.
+
* M60 można "napełnić", zabijając Ocalonego dzierżącego tą broń. Jeśli powrócą do zdrowia, pojawią się z w pełni załadowaną M60'ką.
+
* M60 pojawia się w [[Mutacje|Mutacji]] zwanej ''Gib Fest'', gdzie Ocaleni mogą posiadać nieograniczoną ilość amunicji do każdej broni.  
+
* Pod koniec kampanii ''[[The Passing]]'', [[Francis]] i [[Zoey]] mogą okazjonalnie nosić M60. Oni mogą także okazjonalnie oddać do użytku w pełni załadowaną M60'kę z zamontowanym celownikiem laserowym nowym [[Ocaleni|Ocalonym]].
+
* Nie jest wiadome, dlaczego M60 nie może rozerwać Zarażonego noszącego kamizelkę kuloodporną służb porządkowych. M60 używa naboi kalibru [[wpl:Nabój 7,62 x 51 mm NATO|7.62x51mm NATO]], a kamizelka kuloodporna noszona przez Zarażonego słabo chroni go przed takimi nabojami.
+
 
* Mimo sporej wagi, broń nie wpływa negatywnie na szybkość poruszania się postaci.
 
* Mimo sporej wagi, broń nie wpływa negatywnie na szybkość poruszania się postaci.
* [[Ellis]] nigdy nie używa określenia "M60" w stosunku do tej broni.
+
* [[Ellis]] jest jedynym Ocalałym, który okazjonalnie używa określenia "M60" w stosunku do tej broni.
 +
 
 +
{{Przypisy}}
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==

Aktualna wersja na dzień 20:44, 31 sty 2021

M60 (L4D)
M60.png
Typ Karabin maszynowy
Kategoria Specjalne
Właściwości
Magazynek 150
Noszona amunicja 0
Obrażenia 50
Szybko-
strzelność
545,5 strz./min.
Obrażenia na sek. 454.5
Zasięg średni

Belt gun here!


Shit, this is heavy!


M60 - broń specjalna występująca w Left 4 Dead 2. Jej magazynek mieści 150 naboi, a po ich wyczerpaniu Ocalony porzuca tą broń. W grze nie jest często spotykana. M60 zachowuje się jak karabin automatyczny, jednak posiada swoje cechy indywidualne i jest jedyny w swoim rodzaju. M60 można znaleźć w kampaniach The Passing, The Sacrifice (tylko w Left 4 Dead 2) i Bez litości (tylko w Left 4 Dead 2)

Spis treści

[edytuj] Taktyka

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • Warto używać pojemnika z wymiocinami wraz z M60, gdyż to znacznie ułatwia eksterminację ogromnej ilości Zarażonych na otwartych przestrzeniach.
  • Lepiej jest unikać używania piły łańcuchowej wraz z M60, ponieważ wadą obydwóch broni jest to, że są jednorazowe, tzn. że nie można do nich pozyskać dodatkowej amunicji/paliwa. Jednak jeśli gracz wie, gdzie będzie mógł po wyczerpaniu paliwa w pile łańcuchowej znaleźć Glocka bądź Magnuma (zużyta piła zostaje zastąpiona pistoletem P220), to wtedy problem ten jest łatwy do obejścia, o ile szybciej zużyje się piła niż M60 (po wyrzuceniu M60 Ocalały zostaje tylko z bronią podręczną).
  • Paradoksalnie, M60 wcale nie sprawdza się w zabijaniu Specjalnych Zarażonych (wliczając w to Tanka i Witch), gdyż jest niecelne, ma duży odrzut i rozczarowującą moc pocisku (50 obrażeń), co dziwi, patrząc na to, co pojedyncze trafienie robi ze Zwykłym Zarażonym i jak wysokie obrażenia powoduje w stosunku do innych Ocalałych (porównywalne do karabinów snajperskich). Ponadto trafienie w głowę z M60 nie ogłuszy Witch (co jest tym dziwniejsze, że M60 technicznie opiera się na AK-47), a także jest jedyną bronią w całej grze, która na poziomie Zaawansowanym i Ekspercie nie jest w stanie indywidualnie uśmiercić Tanka (suma ze 150 trafień daje wartość 7500 obrażeń wobec 8000 punktów życia Tanka).
  • M60 pokazuje jednak swoją moc w wypadku eliminowania nadchodzącej Hordy - umiejętność dosłownego rozerwania na strzępy Zwykłego Zarażonego, połączonego z dobrą penetracją pocisku powoduje, że walka z zainfekowanymi staje się wręcz przyjemnością zwłaszcza, że M60 jest równie skuteczne we wszystkich trybach (z Realizmem włącznie) i na wszystkich poziomach trudności.
  • Amunicja zapalająca nie daje zbyt wielkiego profitu dla M60 - poprawia to skuteczność karabinu wobec Specjalnych Zarażonych, ale może nawet potencjalnie zaszkodzić w wypadku ataku Hordy (płonący zainfekowani potrafią dość skutecznie przysłonić obraz). Z kolei amunicja wybuchowa znacznie "ułatwia" możliwość przypadkowego trafienia któregoś z Ocalałych, ale znacznie ułatwi rozprawianie się z Specjalnymi Zarażonymi. Należy jednak pamiętać, żeby podnosić ulepszoną amunicję tylko, jeśli w M60 zostało przynajmniej ok. 100 pocisków - im mniej zapasowej amunicji, tym bardziej zmarnowane ulepszenie.

[edytuj] Zalety i wady

Zalety Wady
  • Nie musi być przeładowywany, więc zabicie Tanka może być dosyć szybkie.
  • Skuteczny w walce przeciwko Hordzie.
  • Duża pojemność magazynka.
  • Siła przebicia pocisku. Broń ta może jednym strzałem zabić Zwykłego Zarażonego (niezależnie od poziomu trudności).
  • Zamontowany celownik laserowy poprawia celność tej broni, przez co staje się jedną z najlepszych broni w grze.
  • Niemożność pozyskania amunicji, więc po jej wyczerpaniu broń staje się bezużyteczna.
  • Jest to broń specjalna, więc trudno ją znaleźć.
  • Celność podobna do AK-47.
  • Pojemność magazynka wynosi 150 naboi, więc jeśli gracz nie będzie strzelał oszczędnie, w krótkim czasie zużyje amunicję.
  • Ulepszona amunicja w żadnym stopniu nie powoduje wzrostu amunicji.
  • Pomimo dużych obrażeń, jest mało skuteczna na Witch (wyłączając amunicję wybuchową), szczególnie na wyższych poziomach trudności. W tym wypadku najlepiej skorzystać ze strzelb.

[edytuj] Spostrzeżenia

  • M60 wzorowane jest na amerykańskim karabinie maszynowym M60.
  • Technicznie M60 opiera się w grze na AK-47, na co wskazuje szereg czynników:
    • Oba karabiny posiadają niemalże identyczne statystyki (celność i odrzut są identyczne zarówno przed, jak i po doczepieniu celownika laserowego, ale M60 zadaje mniejsze obrażenia)
    • Oba karabiny posiadają także identyczne animacje, wliczając praktycznie niedostępną animację przeładowania M60[1] (inne są jedynie animacje wyjmowania broni, ale dźwięk im towarzyszący jest wspólny dla AK-47 i dla M60).
    • Ponadto, M60 ma taką samą szybkostrzelność, jaką AK-47 miało bezpośrednio przed wydaniem gry.
  • M60 ma największą pojemność magazynka ze wszystkich broni w grze, ale za to nie można do tej broni mieć amunicji w zapasie.
  • M60 występujący w grze posiada dwójnóg, jednak nie można go rozłożyć.
  • Pocisk M60 rozrywa na kawałki Zwykłych Zarażonych tak samo, jak amunicja wybuchowa wystrzelona z dowolnej broni.
  • Po podniesieniu pakietu ulepszonej amunicji rezerwa w M60 zostanie zastąpiona podniesioną amunicją, ale nie zostanie uzupełniona.
  • Jeśli Ocalały zginie mając ze sobą M60, to po ewentualnym uwolnieniu z rescue closetu wróci do gry z w pełni naładowanym karabinem.
  • M60 pojawia się w mutacji zwanej Gib Fest, gdzie Ocaleni mogą posiadać nieograniczoną ilość amunicji do każdej broni.
  • W finale kampanii The Passing, Francis i Zoey mogą okazjonalnie zrzucić z balkonu w pełni naładowane M60, ponadto może ono być wyposażone także w celownik laserowy, jednak nie jest to regułą.
  • Mimo sporej wagi, broń nie wpływa negatywnie na szybkość poruszania się postaci.
  • Ellis jest jedynym Ocalałym, który okazjonalnie używa określenia "M60" w stosunku do tej broni.

[edytuj] Przypisy

[edytuj] Galeria