Pistolet M1911

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Pistolet M1911
Typ Pistolet
Kategoria Bronie dodatkowe
Właściwości
Magazynek 15 (30 dla dwóch sztuk broni)
Noszona amunicja nieskończona
Obrażenia 35
Szybko-
strzelność
300 (600)/min
Obrażenia na sek. 175 (350)
Zasięg średni-duży
Podobne Magnum, Pistolet P220

If it shoots bullets, I'll take it.
(Biorę wszystko, co wystrzeli kulę.)


Pistolet M1911 – podstawowa i jedyna broń podręczna w Left 4 Dead. Wzorowana jest na pistolecie Colt M1911 (właściwie to jest to Colt M1911 - jedyną różnicą w porównaniu do rzeczywistej broni jest pojemność magazynka). Jego odpowiednikiem w Left 4 Dead 2 jest pistolet P220.

Ze względu na to, że Colt jest jedyną zapasową bronią udostępnioną Ocalałym, warto się zaznajomić z jego zaletami i wadami i "zaprzyjaźnić" z nim, bo w wielu sytuacjach możliwości pistoletu mogą okazać się nieocenione.

Przede wszystkim największą zaletą Colta jest duża moc - 35 obrażeń na strzał to więcej nawet niż w wypadku M16, a zapasowa amunicja do pistoletu jest nieskończona. Ponadto M1911 dysponuje wyśmienitą celnością podczas strzelania z pozycji przykucniętej, co pozwala na pozbywanie się zagrożeń nawet z dużych odległości. Dzięki tym trzem zaletom pistolet świetnie się sprawdza nawet jako broń podstawowego użytku, pozwalając na bardzo łatwą konserwację amunicji do nominalnej broni podstawowej, a właściwie jedynym mankamentem jest dość niska szybkostrzelność pojedynczego Colta.

Spis treści

Noszenie w dwóch rękach

Heh. Double my fun!
(Dwa razy tyle zabawy.)


Posiadanie dodatkowego pistoletu równoważy się z podwojeniem szybkostrzelności i magazynka. Wprawny gracz właściwie może ograniczyć się do korzystania tylko z pary Coltów, zachowując sobie podstawową broń na Hordy i na Specjalnych Zarażonych. Jeśli gracz potrafi szybko naciskać na spust, pistolety świetnie sprawdzają się we właściwie każdej sytuacji, na jaką gracz może napotkać - czy to próba ocalenia towarzysza zaatakowanego przez Specjalnego Zarażonego, czy to odparcie nadciągającej Hordy, czy też mozolne oczyszczanie kolejnych obszarów z Zarażonych. Jedynym minusem dwóch Coltów jest dość znacząco wydłużony czas przeładowania obu pistoletów w porównaniu do pojedynczego M1911.

Taktyki

  • Pierwsza i najważniejsza zasada: pilnuj, aby twoje pistolety były zawsze w pełni naładowane - nigdy nie wiadomo, kiedy będą potrzebne.
    Pojedynczy pistolet w rękach Zoey.
  • Staraj się jak najczęściej korzystać z pistoletów nie tylko w celu oszczędzania amunicji do broni podstawowej, ale też dlatego, aby nie odwyknąć od strzelania z nich - "przestawienie się" z broni automatycznej bądź broni ze zblokowaną szybkostrzelnością (np. karabin myśliwski) na broń półautomatyczną (jaką są Colty) może okazać się problematyczne, gdyż efektywność pistoletów zależy w głównej mierze od ich szybkostrzelności, a więc od tego, jak szybko gracz będzie pociągał za spust.
  • Pistolety najlepiej spisują się w strzelaniu na średni dystans koniecznie z pozycji przykucniętej - we wprawnych rękach mogą okazać się równie skuteczne w odpieraniu Hordy co M16. Świetnie spisują się też w zabijaniu Specjalnych Zarażonych.
  • Paradoksalnie, pistolety najlepiej współgrają z każdą inną bronią poza Mini-14 - karabin myśliwski posiada moc wystarczającą do zabicia Zwykłego Zarażonego jednym trafieniem na dowolnym poziomie trudności, a dzięki znacznie większej penetracji pocisku znacznie lepiej spisuje się z Hordą, a także jest oczywistym wyborem, jeśli chodzi o oczyszczanie otwartych przestrzeni z zainfekowanych. Pozostałe bronie Colty jednak uzupełniają idealnie (zasięg w przypadku strzelb oraz moc i zapas amunicji w przypadku karabinu szturmowego).
  • Jeśli mimo starań zostaniesz obezwładniony, nigdy nie rezygnuj ze strzelania. Ze względu na bardzo słabą celność i dużą stratę w szybkostrzelności gracze czasami poddają się i zabijają tylko zainfekowanych bezpośrednio atakujących ich samych lub w ogóle nie korzystają z pistoletów podczas obezwładnienia. Mimo wszystko zblokowana szybkostrzelność w tym stanie ma swój plus: przy 30 nabojach w magazynkach pozwala to na bardzo długą obronę, która może uratować Tobie (a być może także innemu Ocalałemu) życie. Nie bez powodu w grze dostępne jest osiągnięcie "Osłona z ziemi"[1].
  • Skuteczność pistoletów wobec Tanka jest raczej niewielka, niemniej jednak mogą okazać się skuteczne w wypadku, gdy grupa Ocalałych została zaatakowana przez Tanka zanim udało mi się znaleźć bronie II rzędu (pistolet maszynowy ogółem zadaje marginalnie mniejsze obrażenia na magazynek niż dwa pistolety, a strzelba powtarzalna ma niską szybkostrzelność i mały zasięg).
  • Jeśli wystraszysz Witch, pistolety są ostatnią bronią, z jaką chciałbyś się znaleźć w tej sytuacji. Ich niska celność podczas biegu i fakt, że jest to broń półautomatyczna (gracz skupiony na strzelaniu w panice prawie na pewno wpadnie na jakąś przeszkodę, która go chwilowo zatrzyma) sprawia, że pistolety zdecydowanie nie nadają się do walki z tym Specjalnym Zarażonym.
  • Nawet na wyższych poziomach trudności pistolety nie zadają dużych obrażeń innym Ocalałym, dlatego korzystanie z nich w ciasnych pomieszczeniach i korytarzach, gdzie Ocaleni mogą zadać sobie samym potencjalnie najwyższe obrażenia jest dość bezpieczne.

Za i przeciw

Zalety Wady
  • Duża pojemność magazynka i nieskończona rezerwa amunicji.
  • Duża moc pocisku.
  • Relatywnie niskie obrażenia w przypadku ognia przyjacielskiego.
  • Wysoka skuteczność w stosunku do Zwykłych i Specjalnych Zarażonych.
  • Jedyna broń, której można użyć w stanie obezwładnienia.
  • Długie przeładowanie.
  • Zerowa skuteczność w stosunku do Witch.

Ciekawostki

  • Pistolet jest produkowany przez fikcyjne przedsiębiorstwo o nazwie Finleyville Armory. Nazwa pochodzi od miejscowości Finleyville w stanie Pensylwania i miała być dźwięcznym odpowiednikiem prawdziwego Springfield Armory, który jest producentem pochodnych pistoletu M1911.
  • To jedyna broń z "jedynki", która nie pojawia się w Left 4 Dead 2.
  • Growy Colt jest zasilany jednorzędowym magazynkiem, który, według gry mieści 15 naboi. Co prawda istnieją klony M1911, które posiadają magazynki o pojemności zbliżonej do tej z growego pistoletu, jednak magazynki te są dwurzędowe, dodatkowo bronie te posiadają specjalne wybrzuszenia na szkielecie w okolicy chwytu, by mogły pomieścić tak szerokie magazynki.
  • Konfiguracja growego M1911 jest w pewnym sensie dziwna - pistolet posiada dwustronny bezpiecznik z powiększonymi skrzydełkami, zaokrąglony kurek w kształcie pierścienia, bezpiecznik chwytowy z dłuższą ostrogą, ale ciemną, stałą szczerbinkę i muszkę. Takie przyrządy celownicze ciężko jest zgrać ze sobą, szczególnie w nocy, gdzie rozgrywa się większość gry.
  • Jeśli któryś z ocalałych zginie, upuści pistolet z latarką. Jeżeli pozostający przy życiu gracz, posiadający pojedynczy pistolet podniesie upuszczoną broń, to zdobyczny Colt nie będzie miał już tej latarki.
  • Pistolet ten, razem z pistoletem maszynowym są jedynymi brońmi w grze, którymi nie można odstrzelić kończyny czy głowy.
  • Pistolet w grze nie posiada iglicy, która jest kluczowym elementem do działania tej broni w prawdziwym świecie.
  • W prawdziwym świecie nie można zamontować latarki do M1911, chyba że ten pistolet posiada zintegrowaną szynę do jej montażu.

Galeria

Przypisy

  1. Osiągnięcie to jest przyznawane za zabicie Specjalnego Zarażonego atakującego bezbronnego Ocalałego w przypadku, gdy jesteś obezwładniony.