Strider

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Taktyka)
(Ciekawostki)
Linia 27: Linia 27:
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
 
*W plikach gry znajduje się nieużywany model humanoidalnego przeciwnika który przypomina pancerz stridera.  
 
*W plikach gry znajduje się nieużywany model humanoidalnego przeciwnika który przypomina pancerz stridera.  
 +
*Działo wypaczające stridera (Singularity Cannon) podczas ładowania zdaje się zaginać czasoprzestrzeń, teren wokół jego działa się zniekształca.
 
{{Istoty}}
 
{{Istoty}}
 
{{KombJednostki}}
 
{{KombJednostki}}

Wersja z 18:16, 28 wrz 2014

Potrzebna rozbudowa

Ten artykuł wymaga rozbudowy niektórych jego sekcji. Jeśli chcesz pomóc to zrób to!

  • Należy rozwinąć opis, dodać taktyki walki

Strider

HL2Strider.jpg
Okres występowania Okres przed powstaniem i Powstanie
Przynależność Kombinat
Pochodzenie Sztucznie wyprodukowany
Rasa Synth
Bronie Działko impulsywne
Singularity Cannon
Szpiczaste odnóża
Informacje techniczne
Projektant Ted Backman
Byt npc_strider

Strider to syntetyczna jednostka Kombinatu stworzona do patrolowania ulic miast i zapewnianiu wsparcia Żołnierzom Kombinatu. W trakcie powstania Stridery zostały jednak użyte jako ciężka artyleria do zabicia wszystkich powstańców oraz zniszczenia całego miasta. Stridery prawdopodobnie są produkowane w Cytadeli.

Z wyglądu przypominają tripody z książki H.G. Wells'a pt. "Wojna Światów". Posiadają trzy długie odnóża zakończone ostrymi szpikulcami które mogą się zginać na tyle żeby pozwalać Striderom czołgać się w tunelach, oraz korpus do którego mają przymocowane swoje działka.

Spis treści

Opis

Strider składający się z mocnego pancerza, osadzonego na trzech podłużnych nogach, budzi silne skojarzenia z „Tripodami”, antagonistami w książce „Wojna Światów” H.G. Wellsa. Służyły one jak ciężkie jednostki w siłach Kombinatu, które miały siać popłoch w szeregach przeciwników. Jego nogi są zakończone ostrymi kolcami, które miały przebijać wrogów i oczyszczać gruz. Strider wydaje z siebie wiele rożnych odgłosów, takie jak warczenie, jęki, wycie – a gdy ginie, żałosny krzyk. Ponadto, gdy odnosi obrażenia, wycieka z niego żółta substancja, a w przypadku jego zniszczenia, wypada z niego coś w rodzaju biologicznego mózgu, który jest podobny od ludzkiego (tylko, że większy). Takie ciało wypada z Stridera podczas walki między nim, a Dogiem. Potwierdza to, iż Strider jest synthem, połączeniem ciała biologicznego z maszyną.

Uzbrojenie

Stridery posiadają dwa działa. To na "głowie" strzela pociskami podobnymi do tych z AR2, które są jednak silniejsze i przy tym wolniejsze. Na dole ciała posiada potężne działo (tzw. "Singularity Cannon") ładujące się około 1,5 sekundy, a potem strzelające niebieskim promieniem zdolnym niszczyć budynki. Oprócz tego Stridery często atakują ostrymi odnóżami, przebijając ciało ofiary i powodując natychmiastową śmierć.

Taktyka

Walka ze Striderem jest trudna. Z racji jego gabarytów walka wręcz jest wykluczona. Jedynym skutecznym sposobem zabicia Stridera są materiały wybuchowe, takie jak RPG, alternatywny strzał SMG i granaty, przydatne są także kule energetyczne. Żeby zabić Stridera potrzebne jest 5 strzałów z RPG. Ważnym elementem strategi walki jest także chowanie się za osłonami np. ruinami ale należy pamiętać, że Strider jest jednostką mobilną, przez co trzeba często zmieniać kryjówki. Bardzo przydatna jest umiejętność sprintu.

Ciekawostki

  • W plikach gry znajduje się nieużywany model humanoidalnego przeciwnika który przypomina pancerz stridera.
  • Działo wypaczające stridera (Singularity Cannon) podczas ładowania zdaje się zaginać czasoprzestrzeń, teren wokół jego działa się zniekształca.