Edytujesz „Centrum wydłużonej relaksacji”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 9: Linia 9:
 
|projektanci=}}  
 
|projektanci=}}  
  
'''Centrum Wydłużonej Relaksacji Aperture Science''' (oryg. ''Aperture Science Extended Relaxation Center'') jest częścią [[Aperture Science Enrichment Center|Enrichment Center]] w której mają zakwaterowanie obiekty testowe, oraz gdzie są one odsyłane przed lub po przebyciu [[Tory testowe|toru testowego]]. Składa się z systemu ruchomych komór, w których obiekty testowe są poddawane długoterminowej relaksacji, czyli hibernacji.
+
'''Centrum Wydłużonej Relaksacji Aperture Science''' jest częścią [[Aperture Science Enrichment Center|Enrichment Center]] w której mają zakwaterowanie obiekty testowe, oraz gdzie są one odsyłane przed lub po przebyciu [[Tory testowe|toru testowego]]. Składa się z systemu ruchomych komór, w których obiekty testowe są poddawane długoterminowej relaksacji, czyli hibernacji.
  
Centrum długoterminowej relaksacji występuje w kampanii dla pojedynczego gracza w [[Portal 2|Portalu 2]], w rozdziale ''[[Komunikat]]'', gdzie [[Chell]] zostaje zahibernowana, a następnie, po nieokreślonym czasie wybudzona przez [[Wheatley]]a.
+
Centrum długoterminowej relaksacji występuje w kampanii dla pojedynczego gracza w [[Portal 2|Portalu 2]], w rozdziale ''[[Komunikat]]'', gdzie [[Chell]] zostaje zahibernowana, a następnie, po nieokreślonym czasie wybudzona przez [[Wheatley]]'ego.
  
 
==Struktura==
 
==Struktura==
[[Plik:Sp a1 intro10002.jpg|thumb|left|Wnętrze komory]]
 
 
Centrum wydłużonej relaksacji  jest gigantycznym kompleksem na który składają się tysiące zadokowanych komór długoterminowej relaksacji. Są to swoiste pojemniki na obiekty testowe, które zawierają dobrze ukryty system podtrzymywania życia i hibernacji. Ich wnętrze imituje pokoje hotelowe z lat 50. XX wieku. Przebywające w środku obiekty testowe są wybudzane w regularnych odstępach czasu i poddawane serii ćwiczeń, mających na celu zachowanie ich sprawności fizycznej i umysłowej.
 
Centrum wydłużonej relaksacji  jest gigantycznym kompleksem na który składają się tysiące zadokowanych komór długoterminowej relaksacji. Są to swoiste pojemniki na obiekty testowe, które zawierają dobrze ukryty system podtrzymywania życia i hibernacji. Ich wnętrze imituje pokoje hotelowe z lat 50. XX wieku. Przebywające w środku obiekty testowe są wybudzane w regularnych odstępach czasu i poddawane serii ćwiczeń, mających na celu zachowanie ich sprawności fizycznej i umysłowej.
  
Na tyle każdej komory nalepiona jest karta, na której znajduje się kod kreskowy oraz kilka współczynników opisujących obiekt: wiek (dorosły lub dziecko), wagę (gruby lub chudy), płeć i wzrost (niski lub wysoki). Poza tym znajduje się tam data zahibernowania oraz "wygaśnięcia" obiektu testowego.
+
Na tyle każdej komory nalepiona jest karta, na której znajduje się kod kreskowy oraz kilka współczynników opisujących obiekt: wiek (dorosły lub dziecko), wagę (grupy lub chudy), płeć i wzrost (niski lub wysoki). Poza tym znajduje się tam data zahibernowania oraz "wygaśnięcia" obiektu testowego.
  
Za hibernację odpowiada system kriokontroli, zasilany przez sieć główną i rezerwową.
+
Za hibernację odpowiada system kriokontroli, zasilany przez sieć główną i rezerwową.  
  
 
==Historia==
 
==Historia==
Linia 26: Linia 25:
 
Po zniszczeniu [[GLaDOS]] Chell zostaje wyrzucana na powierzchnię ziemi, jednak szybko zabiera ją stamtąd [[Imprezowy robot eskortujący]] i umieszcza w komorze długoterminowej relaksacji. Niestety eksplozja uszkadza główną sieć zasilania kompleksu, a więc wszystkie obiekty testowe zostają odłączone od systemu podtrzymywania życia. [[Ratman|Dougowi Rattmanowi]] udaje się jednak uratować Chell poprzez podłączenie do sieci rezerwowej. Wybudzanie zostało przerwane, a bohaterka została mu poddana tylko raz.
 
Po zniszczeniu [[GLaDOS]] Chell zostaje wyrzucana na powierzchnię ziemi, jednak szybko zabiera ją stamtąd [[Imprezowy robot eskortujący]] i umieszcza w komorze długoterminowej relaksacji. Niestety eksplozja uszkadza główną sieć zasilania kompleksu, a więc wszystkie obiekty testowe zostają odłączone od systemu podtrzymywania życia. [[Ratman|Dougowi Rattmanowi]] udaje się jednak uratować Chell poprzez podłączenie do sieci rezerwowej. Wybudzanie zostało przerwane, a bohaterka została mu poddana tylko raz.
  
Nieokreślony czas później Chell zostaje wybudzona z relaksacji przez Wheatley'ego. Rdzeń osobowości przełącza jej komorę na ręczne sterowanie i po szynie doprowadza ją do ściany kompleksu. Wybija w niej dziurę i wprowadza Chell na dawny tor testowy.
+
Nieokreślony czas później Chell zostaje wybudzona z relaksacji przez Wheatley'ego. Rdzeń osobowości przełącza jej komorę na ręczne sterowanie i po szynie doprowadza ją do ściny kompleksu. Wybija w niej dziurę i wprowadza Chell na dawny tor testowy.
 
+
==Za kulisami==
+
[[Plik:Chell_relax_early.jpg|thumb|Wczesna wersja komory relaksacyjnej Chell]]
+
*Centrum relaksacji zostało po raz pierwszy pokazane w [[Portal 2 Teaser|trailerze Portala 2]] z [[w:Electronic Entertainment Expo 2010|E3 2010]]. Jego finalny wygląd został jednak pokazany dopiero na [[w:Penny Arcade Expo#PAX East 2011|PAX East w 2011 roku]], podczas prezentacji pierwszych minut kampanii dla pojedynczego gracza.
+
*Kilka modeli obiektów związanych z pierwotnym wyglądem komory Chell można nadal znaleźć w plikach gry.
+
 
+
==Ciekawostki==
+
*Obraz i malowidło na ścianie pokoju różnią się zależnie od sytuacji. Gdy Chell budzi się w pokoju po raz pierwszy, przedstawiają one krajobrazy w porze wieczornej. Kiedy budzi ją Wheatley, obrazy przedstawiają już krajobrazy w środku nocy.
+
*Karta na komorze Chell informuje, iż ta jest gruba. Prawdopodobnie ma to związek z późniejszymi przytykami GLaDOS.
+
 
+
==Galeria==
+
<gallery>
+
Plik:Test_subject_back.jpg|Tył komory
+
</gallery>
+
  
 
{{Lokacje}}
 
{{Lokacje}}

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)