Edytujesz „Karabin snajperski (L4D)”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>l4d2</ikony> | <ikony>l4d2</ikony> | ||
− | {{ | + | {{BronL4D infobox |
|grafika=g3.png | |grafika=g3.png | ||
|typ=Karabin snajperski | |typ=Karabin snajperski | ||
Linia 13: | Linia 13: | ||
}} | }} | ||
− | {{Cytat|Pow! I'm gonna snipe some bitches! | + | {{Cytat|Pow! I'm gonna snipe some bitches!|[[Coach]]}} |
− | {{Cytat|I'll be a sniper like in the movies. | + | {{Cytat|I'll be a sniper like in the movies.|[[Ellis]]}} |
− | '''Karabin snajperski''' (ang. ''Sniper | + | '''Karabin snajperski''' (ang. ''Sniper rifle'') - broń snajperska Poziomu 2 występująca w [[Left 4 Dead 2]]. Jest to silna broń, idealna do walki ze Specjalnymi Zarażonymi. Zabija Zwykłego Zarażonego jednym strzałem. Jest niezwykle celna, jej magazynek mieści 30 naboi, czyli tyle, co dwa magazynki do [[Karabin myśliwski|karabinu myśliwskiego]]. |
==Opis== | ==Opis== | ||
− | Karabin snajperski jest modyfikacją karabinu automatycznego G3. Jest | + | Karabin snajperski jest modyfikacją karabinu automatycznego G3. Jest zabójczy i można równie celnie strzelać, będąc w ruchu. Zamontowana luneta dodatkowo ułatwia zdejmowanie przeciwników z oddali. |
==Taktyka== | ==Taktyka== | ||
{{Porady}} | {{Porady}} | ||
− | * Karabin snajperski jest | + | * Karabin snajperski, wraz z karabinem myśliwskim, jest najcelniejszą bronią w Left 4 Dead 2. Używanie jego lunety podczas ruchu (ruch podczas patrzenia przez lunetę jest wolniejszy niż zwykle) pozwala graczowi osłaniać drużynę bez stania w miejscu. |
* Jeśli wchodzisz na jakiś teren, spróbuj go oczyścić z Zarażonych. Twoja broń jest bardzo skuteczna w takich sytuacjach, a mniej Zarażonych to mniej problemów dla drużyny. | * Jeśli wchodzisz na jakiś teren, spróbuj go oczyścić z Zarażonych. Twoja broń jest bardzo skuteczna w takich sytuacjach, a mniej Zarażonych to mniej problemów dla drużyny. | ||
* Strzelanie w głowę do Zwykłych Zarażonych jest niepotrzebne, gdyż ich liczba punktów życia jest mniejsza od zadawanych obrażeń przez karabin snajperski, więc równie dobrze można strzelać w dowolną część ciała, by się Zarażonego pozbyć. | * Strzelanie w głowę do Zwykłych Zarażonych jest niepotrzebne, gdyż ich liczba punktów życia jest mniejsza od zadawanych obrażeń przez karabin snajperski, więc równie dobrze można strzelać w dowolną część ciała, by się Zarażonego pozbyć. | ||
* W trybie [[Realizm (tryb)|Realizmu]], karabin snajperski potrzebuje dwóch (poziom trudności ''Łatwy'' i ''Normalny'') lub trzech (poziom trudności ''Zaawansowany'' i ''Ekspert'') strzałów, by zabić Zwykłego Zarażonego. Postrzał w głowę kończy się jego śmiercią niezależnie od poziomu trudności. | * W trybie [[Realizm (tryb)|Realizmu]], karabin snajperski potrzebuje dwóch (poziom trudności ''Łatwy'' i ''Normalny'') lub trzech (poziom trudności ''Zaawansowany'' i ''Ekspert'') strzałów, by zabić Zwykłego Zarażonego. Postrzał w głowę kończy się jego śmiercią niezależnie od poziomu trudności. | ||
− | * Dzięki sile przebicia pocisku karabin snajperski | + | * Dzięki sile przebicia pocisku karabin snajperski jest bardzo dobrą bronią na policjantów. |
* Strzelaj powoli. Mimo, że karabin snajperski posiada niezłą szybkostrzelność, szybkie strzelanie jest skuteczne tylko na przeciwnikach, którzy potrzebują kilku strzałów z tej broni, by umrzeć. | * Strzelaj powoli. Mimo, że karabin snajperski posiada niezłą szybkostrzelność, szybkie strzelanie jest skuteczne tylko na przeciwnikach, którzy potrzebują kilku strzałów z tej broni, by umrzeć. | ||
− | + | * Zawsze przeładowuj broń wtedy, kiedy jest naprawdę bezpiecznie. Karabin snajperski bardzo wolno się przeładowuje. | |
− | * Zawsze przeładowuj broń wtedy, kiedy jest naprawdę bezpiecznie. Karabin snajperski wolno się przeładowuje | + | |
− | + | ||
* Warto posiadać broń białą na wypadek, gdyby [[Horda]] zaczęła okrążać gracza. | * Warto posiadać broń białą na wypadek, gdyby [[Horda]] zaczęła okrążać gracza. | ||
− | * | + | * Karabin snajperski jest dobrą bronią do penetracji celów np. [[Horda|Hordy]]. |
+ | * Karabin snajperski jest mniej celny niż karabin myśliwski, ale posiada dwukrotnie większą pojemność magazynka. | ||
==Zalety i wady== | ==Zalety i wady== | ||
− | {{ | + | {{Plusminus |
|zalety=* Łatwość zabijania Specjalnych Zarażonych. | |zalety=* Łatwość zabijania Specjalnych Zarażonych. | ||
* Potrafi zabić Zwykłego Zarażonego jednym strzałem w dowolną część ciała na każdym poziomie trudności (wyjątkiem są tryb [[Realizm (tryb)|Realizm]] i [[Mutacje|Mutacja]] ''Headshot!''). | * Potrafi zabić Zwykłego Zarażonego jednym strzałem w dowolną część ciała na każdym poziomie trudności (wyjątkiem są tryb [[Realizm (tryb)|Realizm]] i [[Mutacje|Mutacja]] ''Headshot!''). | ||
Linia 45: | Linia 44: | ||
* Większa pojemność magazynka od karabinu myśliwskiego. | * Większa pojemność magazynka od karabinu myśliwskiego. | ||
* Bardzo skuteczny także na małych dystansach. | * Bardzo skuteczny także na małych dystansach. | ||
− | * Postrzał [[Witch]] w głowę spowoduje jej ogłuszenie, ale pod warunkiem, że będzie | + | * Postrzał [[Witch]] w głowę spowoduje jej ogłuszenie, ale pod warunkiem, że będzie leżała na podłodze. |
− | |wady=* | + | |wady=* Bardzo trudno zabić nim [[Jockey]]a, gdyż jest on bardzo mały. |
+ | * Wolniej się przeładowuje niż karabin myśliwski, toteż przeładowywanie podczas walki jest niebezpieczne. | ||
* Patrząc przez lunetę, gracz porusza się wolniej i trudno zobaczyć przeciwników flankujących go. | * Patrząc przez lunetę, gracz porusza się wolniej i trudno zobaczyć przeciwników flankujących go. | ||
* Mała skuteczność na Hordzie, która zaczyna otaczać gracza. | * Mała skuteczność na Hordzie, która zaczyna otaczać gracza. | ||
− | |||
}} | }} | ||
Linia 56: | Linia 55: | ||
Na pierwszych filmach z gry widać, że magazynek karabinu snajperskiego kształtem przypominał pięcionabojowy magazynek karabinu [[wpl:Karabin HK PSG1|PSG1]], natomiast w późniejszych filmach magazynek był już inny - kształtem przypominał 20-nabojowy magazynek do [[wpl:Karabin G3|karabinu G3]]. | Na pierwszych filmach z gry widać, że magazynek karabinu snajperskiego kształtem przypominał pięcionabojowy magazynek karabinu [[wpl:Karabin HK PSG1|PSG1]], natomiast w późniejszych filmach magazynek był już inny - kształtem przypominał 20-nabojowy magazynek do [[wpl:Karabin G3|karabinu G3]]. | ||
− | Na wczesnych filmach z gry widać było, że animacje karabinu snajperskiego są takie same jak w [[Karabin myśliwski|karabinie myśliwskim]], jednak teraz karabin snajperski | + | Na wczesnych filmach z gry widać było, że animacje karabinu snajperskiego są takie same jak w [[Karabin myśliwski|karabinie myśliwskim]], jednak teraz karabin snajperski używa nowe, własne animacje. |
==Spostrzeżenia== | ==Spostrzeżenia== |