Edytujesz „Kombinat”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
<ikony>hl2|komb</ikony>
+
== Ogólne infromacje ==
{{Stub|*rozwinąć historie przybycia kombinatu na ziemie}}
+
 
[[Grafika:Combine symbol.png|thumb|200px|right|Symbol Kombinatu]]
+
 
'''Kombinat''' (ang. ''Combine'') - międzywymiarowe mocarstwo występujące w grze ''[[Half-Life 2]]'' i Epizodach. Nazywa się tak też rasę, która stoi na jego czele. Przez sukcesywne zdobywanie kolejnych planet, dąży do zasymilowania innych ras i podporządkowaniu sobie ich. Przejmuje lub adaptuje technologie pokonanych cywilizacji, które próbuje potem doprowadzić do zagłady, lub ewentualnie zmodyfikować gatunek i wprowadzić do swojej armii. Jedną z planet, na których prowadzą swoje działania stała się [[Ziemia]], po [[Wojna siedmiogodzinna|Wojnie siedmiogodzinnej]].
+
'''Kombinat'''-ang ''Combine'' to rasa obcych która zaatakowała Ziemię kilka lat przed wydarzeniami z Half-Life 2 kiedy to Gordon Freeman "spał przy pracy". Jest to agresywna rasa obcych która dąży do zasymilowania innych ras i podporządkowaniu sobie ich. Przejmują oni lub adaptują technologię planety na której toczą swoje działania (tak się dzieje również z Ziemią i jej mieszkańcami którzy dobrowolnie lub pod przymusem wstępują do Ziemskiej armii Kombinatu).
 +
 
 +
 
 +
== Pochodzenie rasy ==
 +
Pierwotnymi "kombajnami" których spotykamy w grze są tak zwani Advisorzy (ang. ''Advisors'') którzy wyglądem przypominają opancerzone larwy much. Niestety, w grze nie zostało wyjaśnione ich pochodzenie, nazwa świata macierzystego ani nie zostały podane żadne inne konkretne informacje
 +
 
  
 
== Architektura ==
 
== Architektura ==
Charakterystyczna cechą budynków wzniesionych przez Kombinat są ostre kształty, szpiczaste wieże i wszechobecny metal. Ich budynki są w całości zbudowane z nieznanego metalu, posiadają one również wiele elementów ruchomych. Przez to wydają się graczowi jeszcze bardziej obcy, groźni i bardzo niemile nastawieni, można by powiedzieć, że "są zimni jak metal, z którego wznoszą swe budowle".
+
Charakterystyczna cechą budynków zniesionych przez Kombinat są ostre kształty, szpiczaste wieże i wszechobecny metal. Ich budynki są w całości zbudowane z metalu, bez żadnych elementów organicznych. Przez to wydaja się graczowi jeszcze bardziej obcy, groźni i bardzo niemile nastawieni, można by powiedzieć, że są zimni jak metal, z których wznoszą swe budowle.
 +
 
  
 
== Technologia i uzbrojenie ==
 
== Technologia i uzbrojenie ==
Technologia Kombinatu jest o wiele bardziej rozwinięta niż ziemska. Polegają oni głównie na korzystaniu z czystej energii zawartej międzi innymi w "sercu" Cytadeli, reaktorze ciemnej fuzji, kulach energii, które można zauważyć w Cytadeli podczas wydarzeń w Epizodzie Pierwszym, i które są także wystrzeliwane podczas używania alternatywnego trybu strzału karabinu AR2. Kombinat jednak w większości polega na technologii innych, podbitych ras.
+
Technologia Kombinatu jest o wiele bardziej rozwinięta niż Ziemska. Polegają oni główni na korzystaniu z czytej energii zawartych międzi innymi w "sercu" Cytadeli, reaktorze ciemnej fuzji, kulach energii które można zauważyć w Epizodzie Pierwszym w Cytadeli i które jednocześnie są wystrzeliwane podczas używania alternatywnego trybu strzału karabinu AR2. Teraz poświęćmy chwilę samej broni używanej przez Kombinat.
  
== Jednostki wojskowe ==
+
'''Karabin pulsacyjny AR2 (''ang. Pulse Rifle'')''' - Karabin noszący wyraźny wpływ Kombinatu. Strzela energetycznymi, bardzo niebezpiecznymi pociskami, w magazynku mieści się ich 30, a maksymalnie można ich przy sobie mieć 120 (30 w magazynku i 90 w zapasie). Alternatywnym trybem strzału jest wystrzelenie śmiercionośnej kuli energetycznej która gdy tylko dotknie przeciwnika zabija go i dezintergruje. Karabin AR2 jest używany przez Żołnierzy Kombinatu, Elitarnych Żołnierzy Kombinatu i Rebeliantów.
===Humanoidy===
+
Podstawową jednostką wojskową Kombinatu na Ziemi jest Combine Overwatch. Ludzie, którzy zostali zamienieni w cyborgi (post-ludzie jak określił ich [[Isaac Kleiner]]). Jest to najczęściej spotykany typ wrogów w Half-Life 2. Powodem takiego nazewnictwa jest fakt, że są oni połączeniem Ludzi i obcej technologii. Należy jednak pamiętać, że [[Civil Protection]] pozostali ludźmi w czystej postaci.
+
*[[Civil Protection]] - Patrolują ulice miast, monitorują drogi publiczne i przeprowadzają naloty na podejrzane mieszkania. Ponieważ CP składa się z niemodyfikowanych ludzi, członkowie ruchu oporu (np. [[Barney Calhoun]]) mogą dołączyć do Civil Protection, mieć dostęp do danych i w miarę możliwości ostrzegać przed niebezpieczeństwem podejrzanych mieszkańców.
+
*[[Overwatch Soldier]] - Główne siły wojskowe Kombinatu na Ziemi. Żołnierze patrolują i egzekwują prawo poza granicami miasta. Zaliczają się do nich [[Overwatch Shotgunner]] i [[Overwatch Soldier|Nova Prospekt Prison Guard]].
+
*[[Overwatch Elite]] - Elita sił wojskowych Kombinatu. Najbardziej zmodyfikowane jednostki. Są przydzieleni do ochrony [[Cytadela|Cytadeli]] i niekiedy dowodzą oddziałami regularnych żołnierzy.
+
  
===Synth===
+
'''Pistolet maszynowy (ang. ''SMG'')'''- zwykły pistolet maszynowy wyglądem łudząco podobny do broni Heckler&Koch MP7. W magazynku mieści 45 pocisków i 3 granaty, maksymalnie możemy mieć przy sobie 270 pocisków (45 w magazynku i 225 w zapasie). Pistolet będzie towarzyszył nam przez cała grę, niejednokrotnie uratuje nam skórę. Najlepiej nadaję się do eliminowania mniejszych grup przeciwników (np. zombie lub headcraby).
[[Synth]]y zwane też '''jednostkami syntetycznymi''' to istoty pochodzenia pozaziemskiego, które zostały zmienione przez Kombinat w maszyny bojowe. Według oficjalnej definicji są to "samoreplikujące się roboty, które ewoluują", "utworzone, lub przejęte przez Kombinat podczas podbojów i wojen". Zawsze przybierają formę ogromnych istot przypominających nieco owady. Poza wyraźnie organicznymi elementami ciała, posiadają też mechaniczne modyfikacje, takie jak np. działa lub anteny.
+
Ale jeśli mamy granaty do granatnika to sytuacja zmienia się diametralnie. Wtedy możemy bez problemy niszczyć nawet większe grupy wrogów takie jak np. oddział Żołnierzy Kombinatu czy większe skupisko zombich. Broń jest używana przez Ochronę Cywilną, Żołnierzy Kombinatu i Rebeliantów.
*[[Advisor Pod]] - Specjalne pody używane do ucieczki przez [[Advisor]]ów
+
*[[Crab Synth]] - Specjalna jednostka bojowa Kombinatu. Nigdy nie był widziany podczas walki. Można go zobaczyć tylko w [[Cytadela|Cytadeli]] w Half-Life 2, plikach gry lub w [[Half-Life 2 Beta]].
+
*[[Dropship]] - Podstawowy środek transportu sił Kombinatu.
+
*[[Gunship]] - Jednostka latająca. Używana do szturmowania. Zazwyczaj walczy w grupie wraz z drugim Gunshipem dla ochrony.
+
*[[Hunter]] - Mniejsza i mobilniejsza wersja Stridera.
+
*[[Mortar Synth]] - Nigdy nie widziano go w akcji. Można go zobaczyć tylko w Cytadeli w Half-Life 2, plikach gry lub w [[Half-Life 2 Beta]].
+
*[[Shield Scanner]] - Organiczna wersja [[Skaner]]a. Transportuje miny na obszar walki.
+
*[[Strider]] - Wielki naziemny Synth szturmowy. Chodzi na trzech niezwykle długich nogach, góruje nad polem bitwy.
+
  
==Zobacz też==
+
'''Pistolet 9mm (ang. 9mm Pistol)'''- najzwycznajniejszy w świecie pistolet kaliber 9mm, wyglądem przypominający pistolety marki Walther. W magazynku mieści aż 18 pocisków, maksymalnie możemy mieć 168 "pestek" (18 w magazynku i 150 zapasowych). Pistolet jest pierwszą bronią palną którą będziemy się posługiwali. Przydaje się tylko w skrajnych sytuacjach kiedy to skończyła nam się amunicja do innych, mocniejszych giwer.
*[[Uzbrojenie Kombinatu]]
+
Broń możemy zdobyć jedynie na funkcjonariuszach Ochrony Cywilnej.
*[[Technologia bojowa Kombinatu]]
+
*[[Technologia cywilna Kombinatu]]
+
  
{{Organizacje}}
+
'''Strzelba (ang. ''Shotgun'')'''- Zwykły shotgun, co tu opisywać, chyba każdy wie jak działa ta broń ;). Wyglądem była wzorowana na strzelbie SPAS. W magazynku mieści 6 śrutów a w zapasie możemy mieć maksymalnie 30. Pod przyciskiem alternatywnego strzału kryje się wystrzelenie dwóch śrutów na raz, a co za tym idzie podwojenie obrażeń, ale i tak zwykle wystarczy jeden, celny strzał w głowę z bliskiej odległości by posłać adwersarza na tamten świat. ;) Używają ich Żołnierze Kombinatu, Elitarni Żołnierze Kombinatu i Egzekutorzy Kombinaty (specjalna odmiana Żołnierzy Kombinatu, mają odmienny wygląd, więcej punktów życia i korzystają tylko ze Strzelb).
  
[[Kategoria:Frakcje]]
+
'''Granat ręczny (ang. ''Hand grenade'')'''-po prostu granat ręczny który pika przed wybuchem. Ma dużą siłę wybuchu dzieki czemu możemy nim zlikwidować pokaźną grupę przeciwników. Granatów używają Zombine i Żołnierze Kombinatu.
[[Kategoria:Kombinat]]
+
  
[[overwiki:Combine]]
+
 
[[wikipedia:Combine (Half-Life)]]
+
[[Kategoria:Kombinat]]
[[wikipediapl:Kombinat (Half-Life 2)]]
+
[[Kategoria:Istoty]]

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)

Szablony użyte w tym artykule: