Edytujesz „„Pamiętny dzień””

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 2: Linia 2:
 
{{Spoiler}}
 
{{Spoiler}}
 
{{Rozdzial infobox
 
{{Rozdzial infobox
| grafika = A red letter day 01.jpg
+
|grafika=A red letter day 01.jpg
| gra     = [[Half-Life 2]]
+
|gra=[[Half-Life 2]]
| nr     = 2
+
|nr=2
| lokacje = [[Laboratorium Kleinera]], [[City 17]]  
+
|lokacje=[[Laboratorium Kleinera]], [[City 17]]  
| mapy   = d1_trainstation_05,<br />d1_trainstation_06
+
|mapy=d1_trainstation_05, d1_trainstation_06
 
}}
 
}}
'''''„Pamiętny dzień”''''' (ang. ''"A Red Letter Day"'') drugi rozdział gry [[Half-Life 2]]. Po raz pierwszy pojawiają się tutaj postacie: [[Eli Vance|Eli'ego Vance'a]], [[Judith Mossman]] (jednak nie jest ona oficjalnie przedstawiona) oraz głównego antagonisty dr [[Wallace Breen|Wallace'a Breena]].
+
'''''Pamiętny Dzień''''' (ang. ''A Red Letter Day'') - Jest to drugi rozdział gry [[Half-Life 2]]. Po raz pierwszy pojawiają się tutaj postacie: [[Eli Vance|Eli'ego Vance'a]], [[Judith Mossman]] (jednak nie jest ona oficjalnie przedstawiona) oraz głównego antagonisty dr [[Wallace Breen|Wallace'a Breena]].
  
 
==Szczegółowe streszczenie==
 
==Szczegółowe streszczenie==
Linia 15: Linia 15:
 
Barneyowi przypada zaszczyt zaprezentowania Gordonowi odnowionej wersji jego wysłużonego [[kombinezon HEV|kombinezonu HEV]]. Gdy wchodzi do pokoju z kostiumem i zapala światło, na głowę skacze mu [[Lamarr]] - oswojony przez Kleinera headcrab. Barney odrzuca go na bok, a ten ucieka szybem wentylacyjnym, mimo nawoływań Isaaca, żeby wrócił. Podczas tej sceny wyraźnie widać niechęć Barneya do oswojonego headhumpera. Po nałożeniu przez Gordona stroju, Kleiner zaczyna czytać instrukcje kombinezonu, wspominając o kilku modyfikacjach jakich w nim dokonał. Wywód doktora przerywa odgłos syren alarmowych w oddali. Barney popędza Kleinera aby przystąpili już do procedury teleportacji. Zmierzając do sąsiedniego pomieszczenia z teleporterem, Isaac informuje Gordona, że może teraz korzystać ze stacji zasilających i leczących [[Kombinat]]u.  
 
Barneyowi przypada zaszczyt zaprezentowania Gordonowi odnowionej wersji jego wysłużonego [[kombinezon HEV|kombinezonu HEV]]. Gdy wchodzi do pokoju z kostiumem i zapala światło, na głowę skacze mu [[Lamarr]] - oswojony przez Kleinera headcrab. Barney odrzuca go na bok, a ten ucieka szybem wentylacyjnym, mimo nawoływań Isaaca, żeby wrócił. Podczas tej sceny wyraźnie widać niechęć Barneya do oswojonego headhumpera. Po nałożeniu przez Gordona stroju, Kleiner zaczyna czytać instrukcje kombinezonu, wspominając o kilku modyfikacjach jakich w nim dokonał. Wywód doktora przerywa odgłos syren alarmowych w oddali. Barney popędza Kleinera aby przystąpili już do procedury teleportacji. Zmierzając do sąsiedniego pomieszczenia z teleporterem, Isaac informuje Gordona, że może teraz korzystać ze stacji zasilających i leczących [[Kombinat]]u.  
  
Po nawiązaniu kontaktu z Black Mesa East, Gordon po pierwszy od Incydentu w Black Mesa widzi (na monitorze) swojego starego przyjaciela [[Eli Vance|Eli'ego Vance'a]]. Pierwsza w teleporcie ustawia się Alyx, a Barney i Gordon asystują Kleinerowi w procesie teleportacji. Następnie w teleporcie staje Gordon. W momencie rozpoczęcia teleportacji z wentylacji wyskakuje Lamarr uszkadzając całą maszynę. Proces teleportacji jest niestabilny i Gordon w raz z Lamarr zostają przesłani w zupełnie inne miejsce, gdzie headcrab opuszcza teleport. Gordon zostaje następnie przeniesiony do gabinetu [[Wallace Breen|dr Breena]], cały czas będąc uwięzionym w wiązce teleportu i nie mogąc się ruszać. Kolejne zmiany miejsca odbywają się bardzo szybko, jest to na zmianę laboratorium Kleinera i Black Mesa East, w pewnym momencie Gordon ląduje w wodzie i znika tuż przed napływającym i chcącym go pożreć [[Ichthyosaur]]. Ponownie pokazuje się w gabinecie dr Brenna, który będąc kompletnie zaskoczony za pierwszym razem, teraz odzywa się do Gordona po imieniu. Jednak Freeman znów zostaje przeniesiony. Pojawia się zaraz za oknem laboratorium Kleinera, dokładnie za plecami doktora. Pierwszy zauważa go Eli Vance w swoim monitorze. Kleiner szybko wyłącza teleport, a żaluzje na oknie opadają całkowicie odcinając Gordona od reszty bohaterów. Po chwili do Freemana podlatują dwa skanery Kombinatu, jednak ten szybko je gubi, między zabudowaniami. Po obejściu części budynku, w którym zlokalizowane jest laboratorium Kleinera, Gordon obserwuje stojącą w oddali Cytadele, przechodzącą właśnie w stan najwyższego alarmu. Na miasto zostają wypuszczone tysiące skanerów. Na spotkanie z Gordonem wychodzi Barney i tłumaczy mu, że musi teraz dostać się do Black Mesa East o własnych nogach poprzez system kanałów pod i wokół miasta. Informuje go, że jest tam rozmieszone wiele posterunków Rebelii i każdy powstaniec jakiego napotka na pewno mu pomoże. Na koniec podaje mu łom, który jak żartobliwie zauważa, Gordon musiał zostawić w [[Black Mesa]].
+
Po nawiązaniu kontaktu z Black Mesa East, Gordon po pierwszy od Incydentu w Black Mesa widzi (na monitorze) swojego starego przyjaciela [[Eli Vance|Eli'ego Vance'a]]. Pierwsza w teleporcie ustawia się Alyx, a Barney i Gordon asystują Kleinerowi w procesie teleportacji. Następnie w teleporcie staje Gordon. W momencie rozpoczęcia teleportacji z wentylacji wyskakuje Lamarr uszkadzając całą maszynę. Proces teleportacji jest niestabilny i Gordon w raz z Lamarr zostają przesłani w zupełnie inne miejsce, gdzie headcrab opuszcza teleport. Gordon zostaje następnie przeniesiony do gabinetu [[Wallace Breen|dr Breena]], cały czas będąc uwięzionym w wiązce teleportu i nie mogąc się ruszać. Kolejne zmiany miejsca odbywają się bardzo szybko, jest to na zmianę laboratorium Kleinera i Black Mesa East, w pewnym momencie gordon ląduje w wodzie i znika tuż przed napływającym i chcącym go pożreć [[Ichthyosaur]]. Ponownie pokazuje się w gabinecie dr Brenna, który będąc kompletnie zaskoczony za pierwszym razem, teraz odzywa się do Gordona po imieniu. Jednak Freeman znów zostaje przeniesiony. Pojawia się zaraz za oknem laboratorium Kleinera, dokładnie za plecami doktora. Pierwszy zauważa go Eli Vance w swoim monitorze. Kleiner szybko wyłącza teleport, a żaluzje na oknie opadają całkowicie odcinając Gordona od reszty bohaterów. Po chwili do Freemana podlatują dwa skanery Kombinatu, jednak ten szybko je gubi, między zabudowaniami. Po obejściu części budynku, w którym zlokalizowane jest laboratorium Kleinera, Gordon obserwuje stojącą w oddali Cytadele, przechodzącą właśnie w stan najwyższego alarmu. Na miasto zostają wypuszczone tysiące skanerów. Na spotkanie z Gordonem wychodzi Barney i tłumaczy mu, że musi teraz dostać się do Black Mesa East o własnych nogach poprzez system kanałów pod i wokół miasta. Informuje go, że jest tam rozmieszone wiele posterunków Rebelii i każdy powstaniec jakiego napotka na pewno mu pomoże. Na koniec podaje mu łom, który jak żartobliwie zauważa, Gordon musiał zostawić w [[Black Mesa]].
Po pożegnaniu starego znajomego Gordon rusza w stronę torów kolejowych prowadzących na stację kolejową (tą samą, do której przyjechał na początku gry). Tutaj członkowie Ochrony Cywilnej po raz pierwszy otwierają do niego ogień.
+
Po pożegnaniu starego znajomego Gordon rusza w stronę torów kolejowych prowadzących na stację kolejową (tą samą, do której przyjechał na początku gry). Tutaj członkowie Ochrony Cywilnej po raz pierwszy otwierają do niego ogień.
  
 
==Znaczenie==
 
==Znaczenie==
Linia 24: Linia 24:
 
*Podczas tego rozdziału można usłyszeć cztery utwory ze ścieżki dźwiękowej gry. "A Red Letter Day" - w momencie wejścia do laboratorium; "Hazardous Environments" po założeniu kombinezonu HEV; "Our Resurrected Teleport" przy wejściu do pomieszczenia z teleportem oraz "Apprehension and Evasion" podczas schodzenia w stronę torów kolejowych.
 
*Podczas tego rozdziału można usłyszeć cztery utwory ze ścieżki dźwiękowej gry. "A Red Letter Day" - w momencie wejścia do laboratorium; "Hazardous Environments" po założeniu kombinezonu HEV; "Our Resurrected Teleport" przy wejściu do pomieszczenia z teleportem oraz "Apprehension and Evasion" podczas schodzenia w stronę torów kolejowych.
 
*Pojawienie się Ichthyosaura w tym rozdziale jest jedynym występem tego stworzenia w Half-Life 2.
 
*Pojawienie się Ichthyosaura w tym rozdziale jest jedynym występem tego stworzenia w Half-Life 2.
*Po przybyciu Barneya koło sali z kombinezonem HEV uruchomi się monitor, który można przełączyć na drugi kanał i zobaczyć G-Mana przechodzącego przez bramkę na stacji kolejowej.
+
*Po przybyciu Barney'a koło sali z kombinezonem HEV uruchomi się monitor po przełączeniu go na drugi kanał zobaczymy G-Mana
*W przypadku użycia kodu na uzbrojenie "impulse 101", podczas sekwencji teleportacji można zabić doktora Breena. Spowoduje to utknięcie w wiązce teleportu.
+
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)