Edytujesz „AK-47 (CS)”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>cs</ikony> | <ikony>cs</ikony> | ||
− | + | {{BronCS infobox | |
− | {{ | + | |grafika=Ak47cziconbuy.png |
− | + | |altname=CV-47 | |
− | | grafika | + | |cena=<p></p> |
− | | altname | + | |
− | | cena | + | |
*$2500 (CS, CS:CZ, CS:S) | *$2500 (CS, CS:CZ, CS:S) | ||
*$2700 (CS:GO) | *$2700 (CS:GO) | ||
− | | kraj | + | |kraj=ZSRR |
− | | odrzut | + | |odrzut=duży |
− | | obrazenia | + | |obrazenia=duże |
− | | magazynek | + | |magazynek=30 |
− | | ogien | + | |ogien=Automatyczny |
− | | amun | + | |amun=[[File:7.62_caliber.png|35px|7.62x39mm]] |
− | | szybkosc | + | |szybkosc=600 strz./min. |
− | | masa | + | |masa=4.79 kg |
− | | masapocisk | + | |masapocisk=7.9 gramów |
− | | predwylot | + | |predwylot=2329 stóp/sek. |
− | | energia | + | |energia=1992 dżuli |
− | | uzycie | + | |uzycie=[[Terroryści]] |
− | | przeladowanie = 2 | + | |przeladowanie=2.5 sekundy |
}} | }} | ||
{{Cytat|Potężny i niezawodny AK-47 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych karabinów szturmowych na świecie. Jest najbardziej zabójczy, gdy strzela się krótkimi, kontrolowanymi seriami.|Opis z ekwipunku}} | {{Cytat|Potężny i niezawodny AK-47 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych karabinów szturmowych na świecie. Jest najbardziej zabójczy, gdy strzela się krótkimi, kontrolowanymi seriami.|Opis z ekwipunku}} | ||
− | |||
− | '''AK-47''', | + | '''AK-47''', w większości gier nazywany '''CV-47''' - karabin automatyczny występujący w grach z serii [[Counter-Strike]]. |
− | AK-47 | + | ==Ogólnie== |
+ | AK-47 to bardzo mocny karabin automatyczny udostępniony wyłącznie terrorystom. Jedyne jego większe wady to słaba celność przy strzelaniu dłuższymi seriami oraz duży odrzut. Mimo to jest bardzo popularną bronią częściowo z powodu statusu w pop-kulturze oraz częściowo dzięki jego skuteczności w grze. AK-47 to najpopularniejsza broń używana przez terrorystów w Counter-Strike. | ||
==Właściwości== | ==Właściwości== | ||
Linia 67: | Linia 65: | ||
</table> | </table> | ||
− | + | AK-47 jest bronią o średniej masie. Podczas jej noszenia, szybkość ruchu gracza wynosi 221 (250 w CS: 'Global Offensive') jedn./sek. (domyślna szybkość to 250), co oznacza średni spadek prędkości. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą. | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
==Zalety i wady== | ==Zalety i wady== | ||
− | {{ | + | {{Plusminus |
|zalety= | |zalety= | ||
* Duże obrażenia (może zabić jednym strzałem przeciwnika ubranego w kask) | * Duże obrażenia (może zabić jednym strzałem przeciwnika ubranego w kask) | ||
Linia 96: | Linia 75: | ||
* Niezła szybkostrzelność | * Niezła szybkostrzelność | ||
* Duża celność pierwszego strzału | * Duża celność pierwszego strzału | ||
− | * Atrakcyjna cena | + | * Atrakcyjna cena |
− | + | ||
− | + | ||
|wady=* Kiepska celność przy dłuższych seriach | |wady=* Kiepska celność przy dłuższych seriach | ||
* Duży odrzut | * Duży odrzut | ||
* Dosyć ciężki (szczególnie w CS:GO) | * Dosyć ciężki (szczególnie w CS:GO) | ||
− | * Szybkostrzelność i celność mniejsza niż u [[M4A1]] | + | * Szybkostrzelność i celność mniejsza niż u [[M4A1]] |
− | + | ||
}} | }} | ||
==Taktyki== | ==Taktyki== | ||
{{Porady}} | {{Porady}} | ||
− | * Najlepszym sposobem na celne strzały jest strzelanie seriami. Upewnij się, że strzelasz serią nie dłuższą niż trzystrzałową. | + | * Najlepszym sposobem na celne strzały jest strzelanie seriami. Upewnij się, że strzelasz serią nie dłuższą niż trzystrzałową. Czwarta kula wzwyż będzie miała mały współczynnik trafienia, ponieważ broń ma duży odrzut. |
− | * Początkujący gracze dość często strzelają z Kałasznikowa na | + | * Początkujący gracze dość często strzelają z Kałasznikowa "na pałę", aż do wystrzelania całej amunicji w magazynku. Bardzo trudno wówczas kontrolować broń, przez co można narazić się na kontratak. Można temu zapobiec, strzelając krótkimi seriami, gdyż bronią wtedy aż tak nie rzuca. |
* Postrzał z tej broni w głowę kończy się w każdym przypadku śmiercią, więc na dużym dystansie przymierz w głowę i wystrzel jeden pocisk, co da maksymalną celność. Jest to też dość skuteczna metoda eliminacji snajperów ! | * Postrzał z tej broni w głowę kończy się w każdym przypadku śmiercią, więc na dużym dystansie przymierz w głowę i wystrzel jeden pocisk, co da maksymalną celność. Jest to też dość skuteczna metoda eliminacji snajperów ! | ||
* Na średnich dystansach celuj w klatkę piersiową i wystrzel trzy kule żwawo wciskając trzykrotnie spust. | * Na średnich dystansach celuj w klatkę piersiową i wystrzel trzy kule żwawo wciskając trzykrotnie spust. | ||
Linia 158: | Linia 134: | ||
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
− | * W rzeczywistości Kałasznikow jest dużo mniej celny niż [[M4A1]] i posiada również niższy zasięg skuteczny. | + | *W rzeczywistości Kałasznikow jest dużo mniej celny niż [[M4A1]] i posiada również niższy zasięg skuteczny. |
− | * Tak jak w kulturze masowej, AK jest kojarzony z terrorystami, stąd w grze jest | + | *Tak jak w kulturze masowej, AK-47 jest kojarzony z terrorystami, stąd w grze jest dostępna wyłącznie u nich. Jednak jest też używany w antyterrorystycznych operacjach w m.in. Rosji, Kaszmirze i Indiach. |
− | * Rosjanie nadal używają Kałasznikowa, ale są to jego nowsze wersje typu AK-74 czy AK-74M. Starsze wersje | + | *Rosjanie nadal używają Kałasznikowa, ale są to jego nowsze wersje typu AK-74 czy AK-74M. Starsze wersje również są używane, ale jest to limitowane użycie. |
− | * Rosyjski [[Specnaz]] w ''[[Counter-Strike: Condition Zero]]'' nie może zakupić karabinu AK-47, gdyż jest to frakcja antyterrorystyczna. U Antyterrorystów podstawowym karabinem jest [[M4A1]], czyli właściwy odpowiednik AK-74 używanego przez wspomniane rosyjskie siły specjalne. | + | *Rosyjski [[Specnaz]] w ''[[Counter-Strike: Condition Zero]]'' nie może zakupić karabinu AK-47, gdyż jest to frakcja antyterrorystyczna. U Antyterrorystów podstawowym karabinem jest [[M4A1]], czyli właściwy odpowiednik AK-74 używanego przez wspomniane rosyjskie siły specjalne. |
− | * Terroryści | + | *Terroryści zawsze trzymają AK-47 na wysokości bioder w pozycji stojącej i na wysokości ramienia w pozycji kucającej. Antyterroryści natomiast zawsze trzymają Kałasznikowa na wysokości ramienia, o które oparta jest kolba, bez względu na postawę. |
− | + | *AK-47 w rzeczywistości używa amunicji 7.62x39mm wz. 43. W grze natomiast nie ma rozróżnienia pomiędzy rosyjskim nabojem 7.62x39mm, a NATOwskim 7.62x51mm używanym w m.in. karabinach [[G3SG/1]] oraz [[Scout (Counter-Strike)|Steyr Scout]]. Gra po prostu identyfikuje oba naboje jako '''7.62mm''', stąd AK-47 dzieli amunicję z dwoma karabinami wymienionymi wcześniej. | |
− | *AK-47 w rzeczywistości używa amunicji | + | *AK-47 używane przez postacie niezależne w ''[[Condition Zero Deleted Scenes|Deleted Scenes]]'' nie posiada kolby. |
− | + | *Po wymianie magazynka gracz nigdy nie pociąga za rączkę napinania zamka, ale wykonuje tą czynność podczas wyciągania broni. Dopiero w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' gracz napina zamek po wymianie magazynków. | |
− | * AK-47 używane przez postacie niezależne w ''Deleted Scenes'' nie posiada kolby. | + | *AK-47 jest jedną z kilku powracających bronią w ''Counter-Strike: Global Offensive'', których cena uległa zmianie. Innymi przykładami takich broni są: [[Glock|Glock 18]], [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle]], [[Five-seveN]], [[M1014]], [[MAC-10]] i [[M249 (Counter-Strike)|M249]]. |
− | * Po wymianie magazynka gracz nigdy nie pociąga za rączkę napinania zamka, ale wykonuje tą czynność podczas wyciągania broni | + | *Ikonka zabójstwa AK-47 z ''[[Counter-Strike: Source]]'' została wykorzystana w ''Counter-Strike: Global Offensive'' również jako ikonka HUD. |
− | + | *AK-47 występujący w ''Global Offensive'' jest zmodyfikowaną [[AK-47 (L4D)|wersją]] z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Z modelu broni usunięto latarkę, zmieniono nieco końcówkę sprężyny powrotnej i kolbę (są bardziej szczegółowe), tekstury oraz animacje. Dźwięk strzału również został przeniesiony ze wspomnianej gry, choć został lekko zmodyfikowany. Model karabinu, podobnie jak w ''Left 4 Dead 2'', jest oparty na AKM (udoskonalonej wersji AK-47), gdyż posiada właściwe dla niego cechy takie jak skośny hamulec wylotowy. | |
− | * AK-47 jest jedną z kilku powracających | + | **We wczesnych stadiach rozwoju ''Global Offensive'' AK posiadał jasną teksturę części drewnianych. Jeśli chodzi o model, był niemalże identyczny do tego z ''Left 4 Dead 2'' (nie posiadał jedynie latarki). |
− | * Ikonka zabójstwa AK-47 z ''Counter-Strike: Source'' została wykorzystana w ''Counter-Strike: Global Offensive'' również jako ikonka HUD. | + | *W ''Global Offensive'' AK-47 i [[PP-Bizon|Bizon]] posiadają podobne animacje wyciągania i przeładowania. |
− | * AK-47 występujący w ''Global Offensive'' jest zmodyfikowaną [[AK-47 (L4D)|wersją]] z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Z modelu broni usunięto latarkę, zmieniono nieco końcówkę sprężyny powrotnej i kolbę (są bardziej szczegółowe), tekstury oraz animacje. Dźwięk strzału również został przeniesiony ze wspomnianej gry, choć został lekko zmodyfikowany. Model karabinu, podobnie jak w ''Left 4 Dead 2'', jest oparty na AKM (udoskonalonej wersji AK-47), gdyż posiada właściwe dla niego cechy takie jak hamulec wylotowy | + | *W wersjach beta ''CS:GO'' gracze krytykowali niski odrzut broni. Z tego powodu [[Valve]] w finalnej wersji zwiększyła odrzut AK-47 do poziomu tego z ''Counter-Strike 1.6''. |
− | + | ||
− | ** We wczesnych stadiach rozwoju ''Global Offensive'' AK posiadał jasną teksturę części drewnianych. Jeśli chodzi o model, był niemalże identyczny do tego z ''Left 4 Dead 2'' (nie posiadał jedynie latarki). | + | |
− | * W ''Global Offensive'' AK-47 i [[PP-Bizon|Bizon]] posiadają podobne animacje wyciągania i przeładowania | + | |
− | * W wersjach beta ''CS:GO'' gracze krytykowali niski odrzut broni. Z tego powodu [[Valve]] w finalnej wersji zwiększyła odrzut AK-47 do poziomu tego z ''Counter-Strike 1.6'' | + | |
− | + | ||
==Porównanie do M4A1 (CS 1.6 & CS:CZ)== | ==Porównanie do M4A1 (CS 1.6 & CS:CZ)== | ||
[[Grafika:M4a1hud.png|right|link=M4A1]] | [[Grafika:M4a1hud.png|right|link=M4A1]] | ||
[[Grafika:M4a1hud_cz.png|right|link=M4A1]] | [[Grafika:M4a1hud_cz.png|right|link=M4A1]] | ||
+ | ===Podobieństwa=== | ||
+ | *Identyczna pojemność magazynka (30 naboi) | ||
− | === | + | ===Różnice=== |
*Większe obrażenia (o 2 punkty) | *Większe obrażenia (o 2 punkty) | ||
+ | *Lepsza celność (o 5%) | ||
*Niższa cena (o 600$) | *Niższa cena (o 600$) | ||
*Szybsze przeładowanie (o 0.6 sekundy) | *Szybsze przeładowanie (o 0.6 sekundy) | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
*Niższa szybkostrzelność (600 strz./min. vs 685 strz./min.) | *Niższa szybkostrzelność (600 strz./min. vs 685 strz./min.) | ||
*Większy odrzut (o 12%) | *Większy odrzut (o 12%) | ||
Linia 197: | Linia 165: | ||
*Wyższa cena amunicji (o 20$) | *Wyższa cena amunicji (o 20$) | ||
*Brak możliwości montażu tłumika | *Brak możliwości montażu tłumika | ||
− | |||
==Galeria== | ==Galeria== | ||
Linia 244: | Linia 211: | ||
Grafika:Global_Offensive_AK47.PNG|Model AK-47 | Grafika:Global_Offensive_AK47.PNG|Model AK-47 | ||
Grafika:AKMwrekachGIGN.PNG|Antyterrorysta z [[GIGN]] trzymający AK-47 | Grafika:AKMwrekachGIGN.PNG|Antyterrorysta z [[GIGN]] trzymający AK-47 | ||
− | |||
Grafika:Ctrozbraja.PNG|Antyterrorysta wyposażony w AK-47 rozbraja bombę | Grafika:Ctrozbraja.PNG|Antyterrorysta wyposażony w AK-47 rozbraja bombę | ||
Grafika:Cs-range-shots_vert.jpg|Porównanie rozrzutu AK-47. Na górze CS:S, na środku CS:GO, a na samym dole CS 1.6 | Grafika:Cs-range-shots_vert.jpg|Porównanie rozrzutu AK-47. Na górze CS:S, na środku CS:GO, a na samym dole CS 1.6 | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Linki zewnętrzne== | ==Linki zewnętrzne== | ||
Linia 272: | Linia 219: | ||
*[http://www.imfdb.org/wiki/AK-47 AK-47] na Internet Movie Firearm Database (IMFDB). | *[http://www.imfdb.org/wiki/AK-47 AK-47] na Internet Movie Firearm Database (IMFDB). | ||
− | {{CS | + | {{CS}} |
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] | [[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] |