Edytujesz „AK-47 (CS)”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>cs</ikony> | <ikony>cs</ikony> | ||
<tlo>akbackground.png</tlo> | <tlo>akbackground.png</tlo> | ||
− | {{ | + | {{BronCS infobox |
− | + | |grafika=Ak47infobox.png | |
− | | grafika | + | |altname=CV-47 |
− | | altname | + | |cena=<p></p> |
− | | cena | + | |
*$2500 (CS, CS:CZ, CS:S) | *$2500 (CS, CS:CZ, CS:S) | ||
*$2700 (CS:GO) | *$2700 (CS:GO) | ||
− | | kraj | + | |kraj=ZSRR |
− | | odrzut | + | |odrzut= |
− | | obrazenia | + | |obrazenia= |
− | | magazynek | + | |magazynek=30 |
− | | ogien | + | |ogien=Automatyczny |
− | | amun | + | |amun=[[File:7.62_caliber.png|35px|7.62x39mm]] |
− | | szybkosc | + | |szybkosc=600 strz./min. |
− | | masa | + | |masa=4.79 kg |
− | | masapocisk | + | |masapocisk=7.9 gramów |
− | | predwylot | + | |predwylot=2329 stóp/sek. |
− | | energia | + | |energia=1992 dżuli |
− | | uzycie | + | |uzycie=[[Terroryści]] |
− | | przeladowanie = 2 | + | |przeladowanie=2.5 sekundy |
}} | }} | ||
Linia 26: | Linia 25: | ||
{{Cytat|AK-47 jest tak samo potężny, jak i głośny. Posiada ogromny rozrzut, jednak strzelcy wyborowi wybierają tą broń ze względu na jej śmiercionośny pierwszy strzał.|Opis z ekranu ładowania}} | {{Cytat|AK-47 jest tak samo potężny, jak i głośny. Posiada ogromny rozrzut, jednak strzelcy wyborowi wybierają tą broń ze względu na jej śmiercionośny pierwszy strzał.|Opis z ekranu ładowania}} | ||
− | '''AK-47''', zwany także '''CV-47''' | + | '''AK-47''', zwany także '''CV-47''' - radziecki karabin automatyczny występujący w grach z serii [[Counter-Strike]]. |
− | AK | + | ==Ogólnie== |
+ | AK jest bardzo mocną jak na karabin automatyczny bronią udostępnioną wyłącznie Terrorystom. Jedyne jego większe wady to słaba celność przy strzelaniu dłuższymi seriami oraz duży odrzut. Mimo tych wad jest bardzo popularną bronią częściowo z powodu statusu w pop-kulturze oraz częściowo dzięki jego skuteczności w grze. AK jest najpopularniejszą bronią używaną przez terrorystów w Counter-Strike. Niemałą popularnością cieczy się w trybie Deathmatch, szczególnie w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]''. | ||
==Właściwości== | ==Właściwości== | ||
Linia 66: | Linia 66: | ||
</tr> | </tr> | ||
</table> | </table> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
AK jest bronią o średniej masie. Podczas jej noszenia, szybkość ruchu gracza wynosi 221 (215 w CS: 'Global Offensive') jedn./sek. (domyślna szybkość to 250), co oznacza średni spadek prędkości. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą. | AK jest bronią o średniej masie. Podczas jej noszenia, szybkość ruchu gracza wynosi 221 (215 w CS: 'Global Offensive') jedn./sek. (domyślna szybkość to 250), co oznacza średni spadek prędkości. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą. | ||
==Zalety i wady== | ==Zalety i wady== | ||
− | {{ | + | {{Plusminus |
|zalety= | |zalety= | ||
* Duże obrażenia (może zabić jednym strzałem przeciwnika ubranego w kask) | * Duże obrażenia (może zabić jednym strzałem przeciwnika ubranego w kask) | ||
Linia 98: | Linia 79: | ||
* Atrakcyjna cena (oferuje dużą moc za rozsądną cenę) | * Atrakcyjna cena (oferuje dużą moc za rozsądną cenę) | ||
* Skuteczny na każdym dystansie | * Skuteczny na każdym dystansie | ||
− | |||
|wady=* Kiepska celność przy dłuższych seriach | |wady=* Kiepska celność przy dłuższych seriach | ||
* Duży odrzut | * Duży odrzut | ||
* Dosyć ciężki (szczególnie w CS:GO) | * Dosyć ciężki (szczególnie w CS:GO) | ||
− | * Szybkostrzelność i celność mniejsza niż u [[M4A1 | + | * Szybkostrzelność i celność mniejsza niż u [[M4A1]] i [[M4A4]] |
− | * Dość głośny | + | * Dość głośny dźwięk strzału |
}} | }} | ||
==Taktyki== | ==Taktyki== | ||
{{Porady}} | {{Porady}} | ||
− | * Najlepszym sposobem na celne strzały jest strzelanie seriami. Upewnij się, że strzelasz serią nie dłuższą niż trzystrzałową. | + | * Najlepszym sposobem na celne strzały jest strzelanie seriami. Upewnij się, że strzelasz serią nie dłuższą niż trzystrzałową. Czwarta kula wzwyż będzie miała mały współczynnik trafienia, ponieważ broń ma duży odrzut. |
− | * Początkujący gracze dość często strzelają z Kałasznikowa na | + | * Początkujący gracze dość często strzelają z Kałasznikowa "na pałę", aż do wystrzelania całej amunicji w magazynku. Bardzo trudno wówczas kontrolować broń, przez co można narazić się na kontratak. Można temu zapobiec, strzelając krótkimi seriami, gdyż bronią wtedy aż tak nie rzuca. |
* Postrzał z tej broni w głowę kończy się w każdym przypadku śmiercią, więc na dużym dystansie przymierz w głowę i wystrzel jeden pocisk, co da maksymalną celność. Jest to też dość skuteczna metoda eliminacji snajperów ! | * Postrzał z tej broni w głowę kończy się w każdym przypadku śmiercią, więc na dużym dystansie przymierz w głowę i wystrzel jeden pocisk, co da maksymalną celność. Jest to też dość skuteczna metoda eliminacji snajperów ! | ||
* Na średnich dystansach celuj w klatkę piersiową i wystrzel trzy kule żwawo wciskając trzykrotnie spust. | * Na średnich dystansach celuj w klatkę piersiową i wystrzel trzy kule żwawo wciskając trzykrotnie spust. | ||
Linia 158: | Linia 138: | ||
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
− | * W rzeczywistości Kałasznikow jest dużo mniej celny niż [[M4A1]] i posiada również niższy zasięg skuteczny. | + | *W rzeczywistości Kałasznikow jest dużo mniej celny niż [[M4A1]] i posiada również niższy zasięg skuteczny. |
− | * Tak jak w kulturze masowej, AK jest kojarzony z terrorystami, stąd w grze jest dostępny wyłącznie u nich. Jest też używany w antyterrorystycznych operacjach w m.in. Rosji, Kaszmirze i Indiach. Używa ich także wiele firm ochroniarskich o skromnym budżecie. | + | *Tak jak w kulturze masowej, AK jest kojarzony z terrorystami, stąd w grze jest dostępny wyłącznie u nich. Jest też używany w antyterrorystycznych operacjach w m.in. Rosji, Kaszmirze i Indiach. Używa ich także wiele firm ochroniarskich o skromnym budżecie. |
− | * Rosjanie nadal używają Kałasznikowa, ale są to jego nowsze wersje typu AK-74 czy AK-74M. Starsze wersje | + | *Rosjanie nadal używają Kałasznikowa, ale są to jego nowsze wersje typu AK-74 czy AK-74M. Starsze wersje również są używane, ale jest to limitowane użycie. |
− | * Rosyjski [[Specnaz]] w ''[[Counter-Strike: Condition Zero]]'' nie może zakupić karabinu AK-47, gdyż jest to frakcja antyterrorystyczna. U Antyterrorystów podstawowym karabinem jest [[M4A1]], czyli właściwy odpowiednik AK-74 używanego przez wspomniane rosyjskie siły specjalne. | + | *Rosyjski [[Specnaz]] w ''[[Counter-Strike: Condition Zero]]'' nie może zakupić karabinu AK-47, gdyż jest to frakcja antyterrorystyczna. U Antyterrorystów podstawowym karabinem jest [[M4A1]], czyli właściwy odpowiednik AK-74 używanego przez wspomniane rosyjskie siły specjalne. |
− | * Terroryści w prawie każdej grze (wyjątkiem jest ''[[Condition Zero Deleted Scenes|Deleted Scenes]]'') zawsze trzymają AK na wysokości bioder w pozycji stojącej i na wysokości ramienia w pozycji kucającej. Antyterroryści natomiast zawsze trzymają Kałasznikowa na wysokości ramienia, o które oparta jest kolba, bez względu na postawę. | + | *Terroryści w prawie każdej grze (wyjątkiem jest ''[[Condition Zero Deleted Scenes|Deleted Scenes]]'') zawsze trzymają AK na wysokości bioder w pozycji stojącej i na wysokości ramienia w pozycji kucającej. Antyterroryści natomiast zawsze trzymają Kałasznikowa na wysokości ramienia, o które oparta jest kolba, bez względu na postawę. |
− | ** Co ciekawe w grze nieważne czy postać trzyma broń na wysokości bioder czy ramienia, celność AK jest taka sama. W rzeczywistości Kałasznikow przy strzelaniu z | + | **Co ciekawe w grze nieważne czy postać trzyma broń na wysokości bioder czy ramienia, celność AK jest taka sama. W rzeczywistości Kałasznikow przy strzelaniu z takiej pozycji jest bardzo niecelny. |
*AK-47 w rzeczywistości używa amunicji [http://pl.wikipedia.org/wiki/Nab%C3%B3j_7,62_x_39_mm_wz._43 7.62x39mm wz. 43]. W grze natomiast nie ma rozróżnienia pomiędzy rosyjskim nabojem 7.62x39mm, a NATOwskim 7.62x51mm używanym w m.in. karabinach [[G3SG/1]] oraz [[Scout (Counter-Strike)|Steyr Scout]]. Gra po prostu identyfikuje oba naboje jako '''7.62mm''', stąd AK-47 dzieli amunicję z dwoma karabinami wymienionymi wcześniej. | *AK-47 w rzeczywistości używa amunicji [http://pl.wikipedia.org/wiki/Nab%C3%B3j_7,62_x_39_mm_wz._43 7.62x39mm wz. 43]. W grze natomiast nie ma rozróżnienia pomiędzy rosyjskim nabojem 7.62x39mm, a NATOwskim 7.62x51mm używanym w m.in. karabinach [[G3SG/1]] oraz [[Scout (Counter-Strike)|Steyr Scout]]. Gra po prostu identyfikuje oba naboje jako '''7.62mm''', stąd AK-47 dzieli amunicję z dwoma karabinami wymienionymi wcześniej. | ||
− | ** W ''[[Counter-Strike: Source]]'' AK-47 dzieli amunicję także z karabinem [[Steyr AUG|AUG A1]]. | + | **W ''[[Counter-Strike: Source]]'' AK-47 dzieli amunicję także z karabinem [[Steyr AUG|AUG A1]]. |
− | * AK-47 używane przez postacie niezależne w ''Deleted Scenes'' nie posiada kolby. | + | *AK-47 używane przez postacie niezależne w ''Deleted Scenes'' nie posiada kolby. |
− | * Po wymianie magazynka gracz nigdy nie pociąga za rączkę napinania zamka, ale wykonuje tą czynność podczas wyciągania broni. W rzeczywistości broń bez odciągnięcia zamka nie mogłaby wystrzelić, zwłaszcza jeśli wcześniej został opróżniony cały magazynek. Dopiero w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' gracz napina zamek przy każdym przeładowaniu. | + | *Po wymianie magazynka gracz nigdy nie pociąga za rączkę napinania zamka, ale wykonuje tą czynność podczas wyciągania broni. W rzeczywistości broń bez odciągnięcia zamka nie mogłaby wystrzelić, zwłaszcza jeśli wcześniej został opróżniony cały magazynek. Dopiero w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' gracz napina zamek przy każdym przeładowaniu. |
− | ** Podczas animacji przeładowania w ''Condition Zero'' i ''Deleted Scenes'' podczas przeładowania można zobaczyć jak spust powoli sam z siebie się wciska i powraca do pozycji pierwotnej. | + | **Podczas animacji przeładowania w ''Condition Zero'' i ''Deleted Scenes'' podczas przeładowania można zobaczyć jak spust powoli sam z siebie się wciska i powraca do pozycji pierwotnej. |
− | * AK-47 jest jedną z kilku powracających broni w ''Counter-Strike: Global Offensive'', których cena uległa zmianie. Innymi przykładami takich broni są: [[Glock | + | *AK-47 jest jedną z kilku powracających broni w ''Counter-Strike: Global Offensive'', których cena uległa zmianie. Innymi przykładami takich broni są: [[Glock|Glock 18]], [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle]], [[Five-seveN]], [[M1014]], [[MAC-10]] i [[M249 (Counter-Strike)|M249]]. |
− | * Ikonka zabójstwa AK-47 z ''Counter-Strike: Source'' została wykorzystana w ''Counter-Strike: Global Offensive'' również jako ikonka HUD. | + | *Ikonka zabójstwa AK-47 z ''Counter-Strike: Source'' została wykorzystana w ''Counter-Strike: Global Offensive'' również jako ikonka HUD. |
− | * AK-47 występujący w ''Global Offensive'' jest zmodyfikowaną [[AK-47 (L4D)|wersją]] z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Z modelu broni usunięto latarkę, zmieniono nieco końcówkę sprężyny powrotnej i kolbę (są bardziej szczegółowe), tekstury oraz animacje. Dźwięk strzału również został przeniesiony ze wspomnianej gry, choć został lekko zmodyfikowany. Model karabinu, podobnie jak w ''Left 4 Dead 2'', jest oparty na AKM (udoskonalonej wersji AK-47), gdyż posiada właściwe dla niego cechy takie jak hamulec wylotowy w kształcie klina | + | *AK-47 występujący w ''Global Offensive'' jest zmodyfikowaną [[AK-47 (L4D)|wersją]] z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Z modelu broni usunięto latarkę, zmieniono nieco końcówkę sprężyny powrotnej i kolbę (są bardziej szczegółowe), tekstury oraz animacje. Dźwięk strzału również został przeniesiony ze wspomnianej gry, choć został lekko zmodyfikowany. Model karabinu, podobnie jak w ''Left 4 Dead 2'', jest oparty na AKM (udoskonalonej wersji AK-47), gdyż posiada właściwe dla niego cechy takie jak hamulec wylotowy w kształcie klina. |
− | + | **We wczesnych stadiach rozwoju ''Global Offensive'' AK posiadał jasną teksturę części drewnianych. Jeśli chodzi o model, był niemalże identyczny do tego z ''Left 4 Dead 2'' (nie posiadał jedynie latarki). | |
− | ** We wczesnych stadiach rozwoju ''Global Offensive'' AK posiadał jasną teksturę części drewnianych. Jeśli chodzi o model, był niemalże identyczny do tego z ''Left 4 Dead 2'' (nie posiadał jedynie latarki). | + | *W ''Global Offensive'' AK-47 i [[PP-Bizon|Bizon]] posiadają podobne animacje wyciągania i przeładowania. |
− | * W ''Global Offensive'' AK-47 i [[PP-Bizon|Bizon]] posiadają podobne animacje wyciągania i przeładowania | + | *W wersjach beta ''CS:GO'' gracze krytykowali niski odrzut broni. Z tego powodu [[Valve]] w finalnej wersji zwiększyła odrzut AK-47 do poziomu tego z ''Counter-Strike 1.6''. |
− | * W wersjach beta ''CS:GO'' gracze krytykowali niski odrzut broni. Z tego powodu [[Valve]] w finalnej wersji zwiększyła odrzut AK-47 do poziomu tego z ''Counter-Strike 1.6'' | + | |
− | + | ||
==Porównanie do M4A1 (CS 1.6 & CS:CZ)== | ==Porównanie do M4A1 (CS 1.6 & CS:CZ)== | ||
Linia 184: | Linia 162: | ||
===Na plus=== | ===Na plus=== | ||
*Większe obrażenia (o 2 punkty) | *Większe obrażenia (o 2 punkty) | ||
+ | *Lepsza celność (o 5%) | ||
*Niższa cena (o 600$) | *Niższa cena (o 600$) | ||
*Szybsze przeładowanie (o 0.6 sekundy) | *Szybsze przeładowanie (o 0.6 sekundy) | ||
− | |||
===Cechy wspólne=== | ===Cechy wspólne=== | ||
− | *Identyczna pojemność magazynka (30 naboi | + | *Identyczna pojemność magazynka (30 naboi) |
===Na minus=== | ===Na minus=== | ||
Linia 197: | Linia 175: | ||
*Wyższa cena amunicji (o 20$) | *Wyższa cena amunicji (o 20$) | ||
*Brak możliwości montażu tłumika | *Brak możliwości montażu tłumika | ||
− | |||
==Galeria== | ==Galeria== | ||
Linia 248: | Linia 225: | ||
Grafika:Cs-range-shots_vert.jpg|Porównanie rozrzutu AK-47. Na górze CS:S, na środku CS:GO, a na samym dole CS 1.6 | Grafika:Cs-range-shots_vert.jpg|Porównanie rozrzutu AK-47. Na górze CS:S, na środku CS:GO, a na samym dole CS 1.6 | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | ==== | + | ====Skiny==== |
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:Ak47infobox.png|Skórka domyślna | Grafika:Ak47infobox.png|Skórka domyślna | ||
Linia 272: | Linia 249: | ||
*[http://www.imfdb.org/wiki/AK-47 AK-47] na Internet Movie Firearm Database (IMFDB). | *[http://www.imfdb.org/wiki/AK-47 AK-47] na Internet Movie Firearm Database (IMFDB). | ||
− | {{CS | + | {{CS}} |
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] | [[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] |