Edytujesz „AK-47 (CS)”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 158: Linia 158:
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
* W rzeczywistości Kałasznikow jest dużo mniej celny niż [[M4A1]] i posiada również niższy zasięg skuteczny.
+
*W rzeczywistości Kałasznikow jest dużo mniej celny niż [[M4A1]] i posiada również niższy zasięg skuteczny.
* Tak jak w kulturze masowej, AK jest kojarzony z terrorystami, stąd w grze jest dostępny wyłącznie u nich. Jest też używany w antyterrorystycznych operacjach w m.in. Rosji, Kaszmirze i Indiach. Używa ich także wiele firm ochroniarskich o skromnym budżecie.
+
*Tak jak w kulturze masowej, AK jest kojarzony z terrorystami, stąd w grze jest dostępny wyłącznie u nich. Jest też używany w antyterrorystycznych operacjach w m.in. Rosji, Kaszmirze i Indiach. Używa ich także wiele firm ochroniarskich o skromnym budżecie.
* Rosjanie nadal używają Kałasznikowa, ale są to jego nowsze wersje typu AK-74 czy AK-74M. Starsze wersje zasilane nabojem 7.62x39 również są używane, ale jest to limitowane użycie.
+
*Rosjanie nadal używają Kałasznikowa, ale są to jego nowsze wersje typu AK-74 czy AK-74M. Starsze wersje również są używane, ale jest to limitowane użycie.
* Rosyjski [[Specnaz]] w ''[[Counter-Strike: Condition Zero]]'' nie może zakupić karabinu AK-47, gdyż jest to frakcja antyterrorystyczna. U Antyterrorystów podstawowym karabinem jest [[M4A1]], czyli właściwy odpowiednik AK-74 używanego przez wspomniane rosyjskie siły specjalne.
+
*Rosyjski [[Specnaz]] w ''[[Counter-Strike: Condition Zero]]'' nie może zakupić karabinu AK-47, gdyż jest to frakcja antyterrorystyczna. U Antyterrorystów podstawowym karabinem jest [[M4A1]], czyli właściwy odpowiednik AK-74 używanego przez wspomniane rosyjskie siły specjalne.
* Terroryści w prawie każdej grze (wyjątkiem jest ''[[Condition Zero Deleted Scenes|Deleted Scenes]]'') zawsze trzymają AK na wysokości bioder w pozycji stojącej i na wysokości ramienia w pozycji kucającej. Antyterroryści natomiast zawsze trzymają Kałasznikowa na wysokości ramienia, o które oparta jest kolba, bez względu na postawę.
+
*Terroryści w prawie każdej grze (wyjątkiem jest ''[[Condition Zero Deleted Scenes|Deleted Scenes]]'') zawsze trzymają AK na wysokości bioder w pozycji stojącej i na wysokości ramienia w pozycji kucającej. Antyterroryści natomiast zawsze trzymają Kałasznikowa na wysokości ramienia, o które oparta jest kolba, bez względu na postawę.
** Co ciekawe w grze nieważne czy postać trzyma broń na wysokości bioder czy ramienia, celność AK jest taka sama. W rzeczywistości Kałasznikow przy strzelaniu z tej pozycji (z biodra) jest bardzo niecelny.
+
**Co ciekawe w grze nieważne czy postać trzyma broń na wysokości bioder czy ramienia, celność AK jest taka sama. W rzeczywistości Kałasznikow przy strzelaniu z tej pozycji (z biodra) jest bardzo niecelny.
 
*AK-47 w rzeczywistości używa amunicji [http://pl.wikipedia.org/wiki/Nab%C3%B3j_7,62_x_39_mm_wz._43 7.62x39mm wz. 43]. W grze natomiast nie ma rozróżnienia pomiędzy rosyjskim nabojem 7.62x39mm, a NATOwskim 7.62x51mm używanym w m.in. karabinach [[G3SG/1]] oraz [[Scout (Counter-Strike)|Steyr Scout]]. Gra po prostu identyfikuje oba naboje jako '''7.62mm''', stąd AK-47 dzieli amunicję z dwoma karabinami wymienionymi wcześniej.
 
*AK-47 w rzeczywistości używa amunicji [http://pl.wikipedia.org/wiki/Nab%C3%B3j_7,62_x_39_mm_wz._43 7.62x39mm wz. 43]. W grze natomiast nie ma rozróżnienia pomiędzy rosyjskim nabojem 7.62x39mm, a NATOwskim 7.62x51mm używanym w m.in. karabinach [[G3SG/1]] oraz [[Scout (Counter-Strike)|Steyr Scout]]. Gra po prostu identyfikuje oba naboje jako '''7.62mm''', stąd AK-47 dzieli amunicję z dwoma karabinami wymienionymi wcześniej.
** W ''[[Counter-Strike: Source]]'' AK-47 dzieli amunicję także z karabinem [[Steyr AUG|AUG A1]].
+
**W ''[[Counter-Strike: Source]]'' AK-47 dzieli amunicję także z karabinem [[Steyr AUG|AUG A1]].
* AK-47 używane przez postacie niezależne w ''Deleted Scenes'' nie posiada kolby.
+
*AK-47 używane przez postacie niezależne w ''Deleted Scenes'' nie posiada kolby.
* Po wymianie magazynka gracz nigdy nie pociąga za rączkę napinania zamka, ale wykonuje tą czynność podczas wyciągania broni. W rzeczywistości broń bez odciągnięcia zamka nie mogłaby wystrzelić, zwłaszcza jeśli wcześniej został opróżniony cały magazynek. Dopiero w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' gracz napina zamek przy każdym przeładowaniu.
+
*Po wymianie magazynka gracz nigdy nie pociąga za rączkę napinania zamka, ale wykonuje tą czynność podczas wyciągania broni. W rzeczywistości broń bez odciągnięcia zamka nie mogłaby wystrzelić, zwłaszcza jeśli wcześniej został opróżniony cały magazynek. Dopiero w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' gracz napina zamek przy każdym przeładowaniu.
** Podczas animacji przeładowania w ''Condition Zero'' i ''Deleted Scenes'' podczas przeładowania można zobaczyć jak spust powoli sam z siebie się wciska i powraca do pozycji pierwotnej.
+
**Podczas animacji przeładowania w ''Condition Zero'' i ''Deleted Scenes'' podczas przeładowania można zobaczyć jak spust powoli sam z siebie się wciska i powraca do pozycji pierwotnej.
* AK-47 jest jedną z kilku powracających broni w ''Counter-Strike: Global Offensive'', których cena uległa zmianie. Innymi przykładami takich broni są: [[Glock-18]], [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle]], [[Five-seveN]], [[M1014]], [[MAC-10]] i [[M249 (Counter-Strike)|M249]].
+
*AK-47 jest jedną z kilku powracających broni w ''Counter-Strike: Global Offensive'', których cena uległa zmianie. Innymi przykładami takich broni są: [[Glock-18]], [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle]], [[Five-seveN]], [[M1014]], [[MAC-10]] i [[M249 (Counter-Strike)|M249]].
* Ikonka zabójstwa AK-47 z ''Counter-Strike: Source'' została wykorzystana w ''Counter-Strike: Global Offensive'' również jako ikonka HUD.
+
*Ikonka zabójstwa AK-47 z ''Counter-Strike: Source'' została wykorzystana w ''Counter-Strike: Global Offensive'' również jako ikonka HUD.
* AK-47 występujący w ''Global Offensive'' jest zmodyfikowaną [[AK-47 (L4D)|wersją]] z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Z modelu broni usunięto latarkę, zmieniono nieco końcówkę sprężyny powrotnej i kolbę (są bardziej szczegółowe), tekstury oraz animacje. Dźwięk strzału również został przeniesiony ze wspomnianej gry, choć został lekko zmodyfikowany. Model karabinu, podobnie jak w ''Left 4 Dead 2'', jest oparty na AKM (udoskonalonej wersji AK-47), gdyż posiada właściwe dla niego cechy takie jak hamulec wylotowy w kształcie klina.
+
*AK-47 występujący w ''Global Offensive'' jest zmodyfikowaną [[AK-47 (L4D)|wersją]] z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Z modelu broni usunięto latarkę, zmieniono nieco końcówkę sprężyny powrotnej i kolbę (są bardziej szczegółowe), tekstury oraz animacje. Dźwięk strzału również został przeniesiony ze wspomnianej gry, choć został lekko zmodyfikowany. Model karabinu, podobnie jak w ''Left 4 Dead 2'', jest oparty na AKM (udoskonalonej wersji AK-47), gdyż posiada właściwe dla niego cechy takie jak hamulec wylotowy w kształcie klina.
** Choć AK w CS:GO jest oparty na AKM, to jednak w rzeczywistości jest on mieszanką między pierwszą wersją AK, a AKM. Choć posiada charakterystyczne elementy dla AKM takie jak tłoczona komora zamkowa wraz z pokrywą zawierającą przetłoczenia, kolbę zamocowaną na wprost (a nie jak w AK-47 po skosie), rurę gazową bez wentyli (które są obecne w AK-47), to ogólnie lufa (szczególnie podstawa szczerbinki) oraz łoże są zaczerpnięte z AK-47.  
+
**We wczesnych stadiach rozwoju ''Global Offensive'' AK posiadał jasną teksturę części drewnianych. Jeśli chodzi o model, był niemalże identyczny do tego z ''Left 4 Dead 2'' (nie posiadał jedynie latarki).
** We wczesnych stadiach rozwoju ''Global Offensive'' AK posiadał jasną teksturę części drewnianych. Jeśli chodzi o model, był niemalże identyczny do tego z ''Left 4 Dead 2'' (nie posiadał jedynie latarki).
+
*W ''Global Offensive'' AK-47 i [[PP-Bizon|Bizon]] posiadają podobne animacje wyciągania i przeładowania, gdyż ten ostatni jest oparty na systemie Kałasznikowa.
* W ''Global Offensive'' AK-47 i [[PP-Bizon|Bizon]] posiadają podobne animacje wyciągania i przeładowania, gdyż ten ostatni jest oparty na systemie Kałasznikowa.
+
*W wersjach beta ''CS:GO'' gracze krytykowali niski odrzut broni. Z tego powodu [[Valve]] w finalnej wersji zwiększyła odrzut AK-47 do poziomu tego z ''Counter-Strike 1.6''.
* W wersjach beta ''CS:GO'' gracze krytykowali niski odrzut broni. Z tego powodu [[Valve]] w finalnej wersji zwiększyła odrzut AK-47 do poziomu tego z ''Counter-Strike 1.6''.
+
* Polska społeczność ''Global Offensive'' określa ten karabin jako ''akacz'', zamiast bardziej znanego sformułowania ''kałach''. Wynika to prawdopodobnie z tego, gdyż ta ostatnia nazwa utarła się jako potoczne określenie rangi ''Mistrzowski Obrońca 1'' (ang. ''Master Guardian 1''), która w swoim logo zawiera właśnie podobiznę karabinu Kałasznikowa, stąd taka jej slangowa nazwa.
+
  
 
==Porównanie do M4A1 (CS 1.6 & CS:CZ)==
 
==Porównanie do M4A1 (CS 1.6 & CS:CZ)==

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)