Edytujesz „Barka”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 10: Linia 10:
 
}}
 
}}
  
'''''Barka''''' jest drugim rozdziałem w kampanii ''Poświęcenie'' w grze [[Left 4 Dead]] i [[Left 4 Dead 2]]. Bohaterowie rozpoczynają go w [[saferoom]]ie w biurze fabryki cegieł. Po wyjściu ponownie znajdują się na przyległym do budynku placu wypełnionym stosami cegieł. Kierują się wzdłuż położonej na wysokości drogi, mijając przy okazji budynki i biura, aż docierają do doku. Tuż obok stoi wielki statek towarowy, na który prowadzi kładka. Aby się na nią dostać [[Ocaleni]] wchodzą po dużej kupie żwiru, przypadkowo płosząc wrony na górze i wywołując atak [[Horda|hordy]]. Po opuszczeniu transportowca przez sąsiednią barkę bohaterowie docierają na jedną z głównych ulic miasta [[Rayford]], a rozdział kończy się w schronie na tyłach sklepu, w podniszczonym biurze.
+
'''''Barka''''' jest drugim rozdziałem w kampanii ''Poświęcenie'' w grze [[Left 4 Dead]] i [[Left 4 Dead 2]]. Bohaterowie rozpoczynają go w [[saferoom]]ie w biurze fabryki cegieł. Po wyjściu ponownie znajdują się na przyległym do budynku placu wypełnionym stosami cegieł. Kierują się wzdłuż położonej na wysokości drogi, mijając przy okazji budynki i biura, aż docierają do doku. Tuż obok stoi wielki statek towarowy, na który prowadzi kładka. Aby się na nią dostać [[Ocaleni]] wchodzą po dużej kupie żwiru, przypadkowo płosząc kruki na górze i wywołując atak [[Horda|hordy]]. Po opuszczeniu transportowca przez sąsiednią barkę bohaterowie docierają na jedną z głównych ulic miasta [[Rayford]], a rozdział kończy się w schronie na tyłach sklepu, w podniszczonym biurze.
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
Linia 16: Linia 16:
 
*Opuszczając drugi magazyn niedaleko rzeki, w wysuszonym doku można zauważyć łódź Johna Slatera z kampanii [[Bilans ofiar]]. Nie jest ona w zbyt dobrym stanie, co sugeruje, że poniósł on razem z Amandą śmierć. Okazjonalnie [[Francis]] może żartobliwie zasugerować użycie tej łodzi do ucieczki.
 
*Opuszczając drugi magazyn niedaleko rzeki, w wysuszonym doku można zauważyć łódź Johna Slatera z kampanii [[Bilans ofiar]]. Nie jest ona w zbyt dobrym stanie, co sugeruje, że poniósł on razem z Amandą śmierć. Okazjonalnie [[Francis]] może żartobliwie zasugerować użycie tej łodzi do ucieczki.
 
*W początkowym saferoomie na jednym z graffiti można zauważyć napis "Lou F. turned into one of the BIG ONES!" ("Lou F. przemienił się w jednego z tych WIELKICH!"). Jest to potwierdzenie, iż [[Tank]] był wzorowany na Hulku z filmu [[w:The Incredible Hulk (1978 TV series)|Incredible Hulk]], gdyż Lou F. jest oczywistym nawiązaniem do Lou Ferrigino, aktora odtwarzającego rolę Hulka w tym filmie.
 
*W początkowym saferoomie na jednym z graffiti można zauważyć napis "Lou F. turned into one of the BIG ONES!" ("Lou F. przemienił się w jednego z tych WIELKICH!"). Jest to potwierdzenie, iż [[Tank]] był wzorowany na Hulku z filmu [[w:The Incredible Hulk (1978 TV series)|Incredible Hulk]], gdyż Lou F. jest oczywistym nawiązaniem do Lou Ferrigino, aktora odtwarzającego rolę Hulka w tym filmie.
*Jest to jeden z dwóch rozdziałów w kampaniach, w którym występują wrony wywołujące atak hordy. Pierwszy raz pojawiają się w kampanii [[Krwawe żniwo]] w ostatnim rozdziale w polu. Drugi raz występują one na kupie żwiru, na którą należy się wspiąć w celu dostania się na statek.
+
*Jest to jeden z dwóch rozdziałów w kampaniach, w którym występują kruki wywołujące atak hordy. Pierwszy raz pojawiają się w kampanii [[Krwawe żniwo]] w ostatnim rozdziale w polu. Drugi raz występują one na kupie żwiru, na którą należy się wspiąć w celu dostania się na statek.
 
*W początkowym schronie można zauważyć mapę rozdziału, jednak nie posiada ona punktu odniesienia do pozycji gracza.
 
*W początkowym schronie można zauważyć mapę rozdziału, jednak nie posiada ona punktu odniesienia do pozycji gracza.
 
*Jest to jedyny rozdział posiadający graffiti odnoszące się do następnego rozdziału. W początkowym schronie możemy przeczytać wiadomość - "ALLISON MARK HAS A SAILBOAT READY AT THE BRIDGE MEET US THERE" ("Allison, Mark posiada gotową żaglówkę na moście, spotkajmy się tam"). W końcowym schronie znajdujemy natomiast wiadomość - "ALLISON - BRIDGE IS DOWN WE ARE SCREWED" ("Allison - most jest opuszczony, mamy przerąbane"). Możliwe że twórca tych graffiti narysował mapę drugiego rozdziału, a także zwłoki, znajdowane w żaglówce w komiksie należą do niego.
 
*Jest to jedyny rozdział posiadający graffiti odnoszące się do następnego rozdziału. W początkowym schronie możemy przeczytać wiadomość - "ALLISON MARK HAS A SAILBOAT READY AT THE BRIDGE MEET US THERE" ("Allison, Mark posiada gotową żaglówkę na moście, spotkajmy się tam"). W końcowym schronie znajdujemy natomiast wiadomość - "ALLISON - BRIDGE IS DOWN WE ARE SCREWED" ("Allison - most jest opuszczony, mamy przerąbane"). Możliwe że twórca tych graffiti narysował mapę drugiego rozdziału, a także zwłoki, znajdowane w żaglówce w komiksie należą do niego.

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)