Edytujesz „Black Mesa (modyfikacja)”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
<ikony>hl1|mod</ikony>
 
 
{{Mod infobox
 
{{Mod infobox
 
|grafika=Black-mesa-logo.png
 
|grafika=Black-mesa-logo.png
 
|twórcy=Black Mesa Team
 
|twórcy=Black Mesa Team
|data wydania=14 wrzesień 2012
+
|data wydania=nieznana
|gra podstawowa=Source SDK Base 2007
+
|gra podstawowa=dowolna gra na silniku [[Source]]
 
|tryb gry=singleplayer/multiplayer
 
|tryb gry=singleplayer/multiplayer
 
|obecna wersja=
 
|obecna wersja=
|rozmiar=ok. 3,1 GB
+
|rozmiar=
 
|download=
 
|download=
 
}}
 
}}
{{Cytat|"Run. Think. Shoot. Live. Source."|Tagline modu Black Mesa, nawiązujący do oryginalnego tagline'u Half-Life'a}}
 
  
'''Black Mesa''' (wcześniej: '''Black Mesa: Source''') - modyfikacja gry [[Half-Life 2]], remake gry [[Half-Life]]. Celem projektu jest odtworzenie wspomnianej gry przy zastosowaniu silnika [[Source]]. Dzięki wykorzystaniu tego silnika będzie możliwe użycie grafiki i sztucznej inteligencji znanej z Half-Life 2 oraz będzie większa możliwość ingerencji na złożone środowisko gry.  
+
'''Black Mesa''' (wcześniej: '''Black Mesa: Source''') - modyfikacja gry [[Half-Life 2]] będąca w fazie przygotowań, remake gry [[Half-Life]]. Celem projektu jest odtworzenie wspomnianej gry przy zastosowaniu silnika [[Source]]. Dzięki wykorzystaniu tego engine'u będzie możliwe użycie grafiki i sztucznej inteligencji znanej z Half-Life 2 oraz będzie większa możliwość ingerencji na złożone środowisko gry. Black Mesa będzie dostępna dla każdego, kto posiada co najmniej jedną grę działającą na silniku Source.
  
Pierwsza wersja moda ukazała się 14 września 2012 roku. Zawiera ona 14 rozdziałów z oryginalnej gry, bez tych rozgrywających się w świecie [[Xen]]. Przypuszcza się, że rozdziały rozgrywające się we wspomnianym świecie zostaną wydane później lub wydane jako osobny projekt<ref>[http://www.cdaction.pl/news-28607/black-mesa-konkretna-data-premiery-remakeu-half-lifea.html Black Mesa: Konkretna data premiery remake´u Half-Life´a]</ref>.
+
30 listopada 2008 pojawił się trailer pokazujący fragmenty większości poziomów przed teleportowaniem się bohatera do Xen i wygląd postaci z gry, razem z animacjami. Był oficjalną zapowiedzią, że mod zostanie wydany w 2009 roku.
 +
 
 +
Jednak 7 grudnia 2009 na oficjalnym forum '''Black Mesa''' pojawiła się informacja, że mod nie zostanie wydany w roku 2009 i że nalezy się go spodziewać "w najbliższej przyszłości". Informacja została podana przez użytkownika "cman2k", project leadera projektu.
  
 
==Rozwój==
 
==Rozwój==
Linia 20: Linia 20:
  
 
Gdy fani Half-Life rozczarowali się wydanym Half-Life: Source (który nie wykorzystywał w pełni możliwości stworzonego na potrzeby Half-Life 2 silnika Source), wtedy narodził się projekt stworzenia modu Black Mesa.
 
Gdy fani Half-Life rozczarowali się wydanym Half-Life: Source (który nie wykorzystywał w pełni możliwości stworzonego na potrzeby Half-Life 2 silnika Source), wtedy narodził się projekt stworzenia modu Black Mesa.
{{Cytat|[...] istnienie Black Mesa: Source opiera się na założeniu, że Half-Life: Source nie wykorzystał kredytu zaufania fanów serii, nie dorównując oryginalnej grze... Black Mesa ma na celu zrekonstruowanie pierwowzoru, dając mu nowy kształt i możliwości.|}}
+
{{CytatD|[...] istnienie Black Mesa: Source opiera się na założeniu, że Half-Life: Source nie wykorzystał kredytu zaufania fanów serii, nie dorównując oryginalnej grze... Black Mesa ma na celu zrekonstruowanie pierwowzoru, dając mu nowy kształt i możliwości.|width=100%|align=center}}
  
 
[[Grafika:surfacetensioncompare.PNG|thumb|right|Screen z rozdziału ''[[Surface Tension]]'' w Half-Life (na górze) i ta sama scena w modzie Black Mesa (na dole)]]
 
[[Grafika:surfacetensioncompare.PNG|thumb|right|Screen z rozdziału ''[[Surface Tension]]'' w Half-Life (na górze) i ta sama scena w modzie Black Mesa (na dole)]]
Black Mesa zrodziła się z dwóch oddzielnych modów - ''LeakFree'' (rozpoczęty we wrześniu 2004) i ''Half-Life: Source Overhaul Project'' (rozpoczęty miesiąc później), które miały ten sam cel - stworzenie remake'u gry Half-Life na silniku Source. Potem oba zespoły tworzące wymienione mody połączyły się ze sobą w 13-stoosobowy zespół i zaczęły pracować nad jedną modyfikacją nazwaną później Black Mesa: Source. Przyrostek Source został później usunięty pod prośbą Valve, aby uniknąć kłopotliwych pytań czy jest to produkt tejże firmy czy nie.
+
Black Mesa zrodziła się z dwóch oddzielnych modów - ''LeakFree'' (rozpoczęty we wrześniu 2004) i ''Half-Life: Source Overhaul Project'' (rozpoczęty miesiąc później), które miały ten sam cel - stworzenie remake'u gry Half-Life na silniku Source. Potem oba zespoły tworzące wymienione mody się połączyły ze sobą w 13-stoosobowy zespół i zaczęły pracować nad jedną modyfikacją nazwaną później Black Mesa: Source. Przyrostek Source został później usunięty pod prośbą Valve, aby uniknąć kłopotliwych pytań czy jest to produkt Valve czy nie.
  
Obecnie zespół liczy 40 osób składających się z projektantów poziomów, programistów, modelarzy, teksturatorów, animatorów, dźwiękowców, aktorów głosowych itd.. Oświadczyli, że chcą, aby Black Mesa była podobna do Half-Life'a pod względem grywalności i fabuły, ale nie bez zmian wymuszonych przez zastosowanie cech silnika Source. Zmiany w fabule będą niewielkie. Projektanci poziomów skrócili lub zmodyfikowali niektóre obszary w grze, które były bezsensowne lub nużące. Mapy będą także bardziej obszerniejsze, np. tama hydroelektryczna jest teraz 20-30 razy większa od oryginału.
+
Obecnie zespół liczy 40 projektantów poziomów, programistów, modelarzy, teksturatorów, animatorów, dźwiękowców, aktorów głosowych. Oświadczyli, że chcą, aby Black Mesa była podobna do Half-Life'a pod względem grywalności i fabuły, ale nie bez zmian wymuszonych przez zastosowanie cech silnika Source. Zmiany w fabule będą niewielkie. Projektanci poziomów skrócili lub zmodyfikowali niektóre obszary w grze, które były bezsensowne lub nużące. Mapy będą także bardziej obszerniejsze, np. tama hydroelektryczna, która jest 20-30 razy większa od oryginału.
  
Początkowo mod opierał się na silniku Source z 2004 roku, jednak później użyto jego nowszej odmiany z The Orange Box z 2007 roku, toteż posiada cechy właściwe dla Half-Life 2: Episode Two, czyli np. system cząsteczek i dynamiczne oświetlenie z latarki.
+
Początkowo mod opierał się na silniku Source z 2004 roku, ale teraz używa jego nowszej odmiany z The Orange Box z 2007 roku, toteż posiada cechy właściwe dla Half-Life 2: Episode Two, czyli np. system cząsteczek i dynamiczne oświetlenie. Zespół tworzący moda nie planuje dalszych upgrade'ów silnika. Wymagana będzie jedynie dowolna gra działająca na silniku Source.
  
Autorzy wydali dwa trailery - pierwszy w 2005 roku i drugi w 2008 roku, a oprócz nich także obrazki, różne wideo oraz concept arty. 30 listopada 2008 pojawił się drugi trailer pokazujący fragmenty większości poziomów przed teleportowaniem się bohatera do Xen i wygląd postaci z gry, razem z animacjami. Był oficjalną zapowiedzią, że mod zostanie wydany w poźnym 2009 roku, jednak 7 grudnia tego samego roku na oficjalnym forum '''Black Mesa''' pojawiła się informacja, że mod nie zostanie wydany w roku 2009 i że należy się go spodziewać "w najbliższej przyszłości". Informację podał użytkownika "cman2k", project leader projektu. Przez długi czas premiera modyfikacji pozostawała nieznana, ostatecznie wyznaczono ją na 14 września 2012 roku.
+
Planuje się, że Black Mesa będzie darmowa i możliwa do ściągnięcia z internetu po ukończeniu prac. Autorzy wydali dwa trailery - pierwszy w 2005 roku i drugi w 2008 roku, a oprócz nich także obrazki, różne wideo oraz concept arty. Trailer z 2008 roku przewidywał wydanie moda w późnym 2009 roku, jednak wiosną tego samego roku data została zmieniona na , w którą prace zostaną ukończone. Dokładna data wydania moda jest do dziś nieznana.
 
+
==Galeria==
+
<gallery>
+
Grafika:Gargantua BMS.jpg|[[Gargantua]]
+
Grafika:Tentacle beauty.jpg|[[Tentacle]]
+
Grafika:Marine beauty.jpg|Żołnierz [[HECU]]
+
</gallery>
+
  
 
==Linki==
 
==Linki==
 
*[http://www.blackmesasource.com/ Oficjalna strona Black Mesa]
 
*[http://www.blackmesasource.com/ Oficjalna strona Black Mesa]
 
*[http://forums.gamernode.com/index.php?forumid=4692 Oficjalne fora Black Mesa]
 
*[http://forums.gamernode.com/index.php?forumid=4692 Oficjalne fora Black Mesa]
*[http://wiki.blackmesasource.com/ Black Mesa Wiki]
 
 
*[http://www.catzeyes93.com/blackmesa.html Link do screenów]
 
*[http://www.catzeyes93.com/blackmesa.html Link do screenów]
 
*[http://www.blackmesasource.com/team.html Pełna lista autorów]
 
*[http://www.blackmesasource.com/team.html Pełna lista autorów]
 
*[http://mods.moddb.com/4384/black-mesa-source/ Recenzja moda i trailer]
 
*[http://mods.moddb.com/4384/black-mesa-source/ Recenzja moda i trailer]
 
==Przypisy==
 
<references/><noinclude>[[Kategoria:Elementy strony]]</noinclude>
 
  
 
{{Wikipedia-en
 
{{Wikipedia-en
 
|adres=http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Mesa_%28video_game%29
 
|adres=http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Mesa_%28video_game%29
|nazwa=Black_Mesa_(video_game)}}
+
|nazwa=Black Mesa (video game)}}
  
 
[[Kategoria:Modyfikacje Half-Life'a 2]]
 
[[Kategoria:Modyfikacje Half-Life'a 2]]
 
{{Modyfikacje}}
 
[[overwiki:Black Mesa (mod)]]
 
[[wikipedia:Black Mesa (video game)]]
 
[[wikipediapl:Black Mesa (mod)]]
 

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)