Edytujesz „Black Mesa (modyfikacja)”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
<ikony>hl1|mod</ikony>
+
<ikony>hl1</ikony>
 
{{Mod infobox
 
{{Mod infobox
 
|grafika=Black-mesa-logo.png
 
|grafika=Black-mesa-logo.png
 
|twórcy=Black Mesa Team
 
|twórcy=Black Mesa Team
|data wydania=14 wrzesień 2012
+
|data wydania=nieznana
|gra podstawowa=Source SDK Base 2007
+
|gra podstawowa=dowolna gra na silniku [[Source]]
 
|tryb gry=singleplayer/multiplayer
 
|tryb gry=singleplayer/multiplayer
 
|obecna wersja=
 
|obecna wersja=
|rozmiar=ok. 3,1 GB
+
|rozmiar=
|download=
+
|download=}}'''Black Mesa''' (wcześniej: '''Black Mesa: Source''') - modyfikacja gry [[Half-Life 2]] będąca w fazie przygotowań, remake gry [[Half-Life]]. Celem projektu jest odtworzenie wspomnianej gry przy zastosowaniu silnika [[Source]]. Dzięki wykorzystaniu tego engine'u będzie możliwe użycie grafiki i sztucznej inteligencji znanej z Half-Life 2 oraz będzie większa możliwość ingerencji na złożone środowisko gry. Black Mesa będzie dostępna dla każdego, kto posiada co najmniej jedną grę działającą na silniku Source.
}}
+
{{Cytat|"Run. Think. Shoot. Live. Source."|Tagline modu Black Mesa, nawiązujący do oryginalnego tagline'u Half-Life'a}}
+
  
'''Black Mesa''' (wcześniej: '''Black Mesa: Source''') - modyfikacja gry [[Half-Life 2]], remake gry [[Half-Life]]. Celem projektu jest odtworzenie wspomnianej gry przy zastosowaniu silnika [[Source]]. Dzięki wykorzystaniu tego silnika będzie możliwe użycie grafiki i sztucznej inteligencji znanej z Half-Life 2 oraz będzie większa możliwość ingerencji na złożone środowisko gry.  
+
30 listopada 2008 pojawił się trailer pokazujący fragmenty większości poziomów przed teleportowaniem się bohatera do Xen i wygląd postaci z gry, razem z animacjami. Był oficjalną zapowiedzią, że mod zostanie wydany w 2009 roku.
  
Pierwsza wersja moda ukazała się 14 września 2012 roku. Zawiera ona 14 rozdziałów z oryginalnej gry, bez tych rozgrywających się w świecie [[Xen]]. Przypuszcza się, że rozdziały rozgrywające się we wspomnianym świecie zostaną wydane później lub wydane jako osobny projekt<ref>[http://www.cdaction.pl/news-28607/black-mesa-konkretna-data-premiery-remakeu-half-lifea.html Black Mesa: Konkretna data premiery remake´u Half-Life´a]</ref>.
+
Jednak 7 grudnia 2009 na oficjalnym forum '''Black Mesa''' pojawiła się informacja, że mod nie zostanie wydany w roku 2009 i że nalezy się go spodziewać "w najbliższej przyszłości". Informacja została podana przez użytkownika "cman2k", project leadera projektu.
  
 
==Rozwój==
 
==Rozwój==
Linia 23: Linia 21:
  
 
[[Grafika:surfacetensioncompare.PNG|thumb|right|Screen z rozdziału ''[[Surface Tension]]'' w Half-Life (na górze) i ta sama scena w modzie Black Mesa (na dole)]]
 
[[Grafika:surfacetensioncompare.PNG|thumb|right|Screen z rozdziału ''[[Surface Tension]]'' w Half-Life (na górze) i ta sama scena w modzie Black Mesa (na dole)]]
Black Mesa zrodziła się z dwóch oddzielnych modów - ''LeakFree'' (rozpoczęty we wrześniu 2004) i ''Half-Life: Source Overhaul Project'' (rozpoczęty miesiąc później), które miały ten sam cel - stworzenie remake'u gry Half-Life na silniku Source. Potem oba zespoły tworzące wymienione mody połączyły się ze sobą w 13-stoosobowy zespół i zaczęły pracować nad jedną modyfikacją nazwaną później Black Mesa: Source. Przyrostek Source został później usunięty pod prośbą Valve, aby uniknąć kłopotliwych pytań czy jest to produkt tejże firmy czy nie.
+
Black Mesa zrodziła się z dwóch oddzielnych modów - ''LeakFree'' (rozpoczęty we wrześniu 2004) i ''Half-Life: Source Overhaul Project'' (rozpoczęty miesiąc później), które miały ten sam cel - stworzenie remake'u gry Half-Life na silniku Source. Potem oba zespoły tworzące wymienione mody połączyły się ze sobą w 13-stoosobowy zespół i zaczęły pracować nad jedną modyfikacją nazwaną później Black Mesa: Source. Przyrostek Source został później usunięty pod prośbą Valve, aby uniknąć kłopotliwych pytań czy jest to produkt Valve czy nie.
  
Obecnie zespół liczy 40 osób składających się z projektantów poziomów, programistów, modelarzy, teksturatorów, animatorów, dźwiękowców, aktorów głosowych itd.. Oświadczyli, że chcą, aby Black Mesa była podobna do Half-Life'a pod względem grywalności i fabuły, ale nie bez zmian wymuszonych przez zastosowanie cech silnika Source. Zmiany w fabule będą niewielkie. Projektanci poziomów skrócili lub zmodyfikowali niektóre obszary w grze, które były bezsensowne lub nużące. Mapy będą także bardziej obszerniejsze, np. tama hydroelektryczna jest teraz 20-30 razy większa od oryginału.
+
Obecnie zespół liczy 40 projektantów poziomów, programistów, modelarzy, teksturatorów, animatorów, dźwiękowców, aktorów głosowych itd.. Oświadczyli, że chcą, aby Black Mesa była podobna do Half-Life'a pod względem grywalności i fabuły, ale nie bez zmian wymuszonych przez zastosowanie cech silnika Source. Zmiany w fabule będą niewielkie. Projektanci poziomów skrócili lub zmodyfikowali niektóre obszary w grze, które były bezsensowne lub nużące. Mapy będą także bardziej obszerniejsze, np. tama hydroelektryczna jest teraz 20-30 razy większa od oryginału.
  
Początkowo mod opierał się na silniku Source z 2004 roku, jednak później użyto jego nowszej odmiany z The Orange Box z 2007 roku, toteż posiada cechy właściwe dla Half-Life 2: Episode Two, czyli np. system cząsteczek i dynamiczne oświetlenie z latarki.
+
Początkowo mod opierał się na silniku Source z 2004 roku, ale teraz używa jego nowszej odmiany z The Orange Box z 2007 roku, toteż posiada cechy właściwe dla Half-Life 2: Episode Two, czyli np. system cząsteczek i dynamiczne oświetlenie. Zespół tworzący moda nie planuje dalszych upgrade'ów silnika. Wymagana będzie jedynie dowolna gra działająca na silniku Source.
  
Autorzy wydali dwa trailery - pierwszy w 2005 roku i drugi w 2008 roku, a oprócz nich także obrazki, różne wideo oraz concept arty. 30 listopada 2008 pojawił się drugi trailer pokazujący fragmenty większości poziomów przed teleportowaniem się bohatera do Xen i wygląd postaci z gry, razem z animacjami. Był oficjalną zapowiedzią, że mod zostanie wydany w poźnym 2009 roku, jednak 7 grudnia tego samego roku na oficjalnym forum '''Black Mesa''' pojawiła się informacja, że mod nie zostanie wydany w roku 2009 i że należy się go spodziewać "w najbliższej przyszłości". Informację podał użytkownika "cman2k", project leader projektu. Przez długi czas premiera modyfikacji pozostawała nieznana, ostatecznie wyznaczono ją na 14 września 2012 roku.  
+
Planuje się, że Black Mesa będzie darmowa i możliwa do ściągnięcia z internetu po ukończeniu prac. Autorzy wydali dwa trailery - pierwszy w 2005 roku i drugi w 2008 roku, a oprócz nich także obrazki, różne wideo oraz concept arty. Trailer z 2008 roku przewidywał wydanie moda w późnym 2009 roku, jednak wiosną tego samego roku data została zmieniona na , w którą prace zostaną ukończone. Dokładna data wydania moda jest do dziś nieznana.
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
Linia 41: Linia 39:
 
*[http://www.blackmesasource.com/ Oficjalna strona Black Mesa]
 
*[http://www.blackmesasource.com/ Oficjalna strona Black Mesa]
 
*[http://forums.gamernode.com/index.php?forumid=4692 Oficjalne fora Black Mesa]
 
*[http://forums.gamernode.com/index.php?forumid=4692 Oficjalne fora Black Mesa]
*[http://wiki.blackmesasource.com/ Black Mesa Wiki]
 
 
*[http://www.catzeyes93.com/blackmesa.html Link do screenów]
 
*[http://www.catzeyes93.com/blackmesa.html Link do screenów]
 
*[http://www.blackmesasource.com/team.html Pełna lista autorów]
 
*[http://www.blackmesasource.com/team.html Pełna lista autorów]
 
*[http://mods.moddb.com/4384/black-mesa-source/ Recenzja moda i trailer]
 
*[http://mods.moddb.com/4384/black-mesa-source/ Recenzja moda i trailer]
 
==Przypisy==
 
<references/><noinclude>[[Kategoria:Elementy strony]]</noinclude>
 
  
 
{{Wikipedia-en
 
{{Wikipedia-en
 
|adres=http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Mesa_%28video_game%29
 
|adres=http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Mesa_%28video_game%29
|nazwa=Black_Mesa_(video_game)}}
+
|nazwa=Black Mesa (video game)}}
  
 
[[Kategoria:Modyfikacje Half-Life'a 2]]
 
[[Kategoria:Modyfikacje Half-Life'a 2]]
  
{{Modyfikacje}}
 
 
[[overwiki:Black Mesa (mod)]]
 
[[overwiki:Black Mesa (mod)]]
 
[[wikipedia:Black Mesa (video game)]]
 
[[wikipedia:Black Mesa (video game)]]
 
[[wikipediapl:Black Mesa (mod)]]
 
[[wikipediapl:Black Mesa (mod)]]

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)