Edytujesz „CZ75-Auto”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 22: Linia 22:
 
}}
 
}}
 
{{Cytat|W pełni automatyczna wersja CZ75, najlepsza na krótkim dystansie, pozwala zmienić losy walki i zdobyć broń przeciwnika. Przy swoim małym magazynku wymaga jednak celnych strzałów i pilnowania liczby nabojów.|Opis z ekwipunku}}
 
{{Cytat|W pełni automatyczna wersja CZ75, najlepsza na krótkim dystansie, pozwala zmienić losy walki i zdobyć broń przeciwnika. Przy swoim małym magazynku wymaga jednak celnych strzałów i pilnowania liczby nabojów.|Opis z ekwipunku}}
 
+
'''CZ75-Auto''' – pistolet występujący w grze [[Counter-Strike: Global Offensive]].
'''CZ75-Auto''' – pistolet automatyczny występujący w grze [[Counter-Strike: Global Offensive]].
+
  
 
To jedyny pistolet automatyczny dostępny dla obu stronnictw. Jest zamiennikiem dla [[Five-seveN]] u Antyterrorystów i [[Tec-9|Teca-9]] u Terrorystów. Posiada zadowalającą siłę ognia, ale amunicji jest jak na lekarstwo, a celność zdecydowanie nie należy do czołówki. Mimo pewnych wad część graczy używa tego pistoletu – głównie na pistoletówkach.
 
To jedyny pistolet automatyczny dostępny dla obu stronnictw. Jest zamiennikiem dla [[Five-seveN]] u Antyterrorystów i [[Tec-9|Teca-9]] u Terrorystów. Posiada zadowalającą siłę ognia, ale amunicji jest jak na lekarstwo, a celność zdecydowanie nie należy do czołówki. Mimo pewnych wad część graczy używa tego pistoletu – głównie na pistoletówkach.
Linia 37: Linia 36:
 
| noga bez  = 24
 
| noga bez  = 24
 
| noga z    = 24
 
| noga z    = 24
| nagroda    = $100 (tryb turniejowy)<br>
 
$50 (tryb uproszczony)
 
 
| obrażenia  = 33
 
| obrażenia  = 33
 
| odrzut    = 17/26 (65%)
 
| odrzut    = 17/26 (65%)
Linia 64: Linia 61:
 
* Niskie wynagrodzenie za zabójstwo, równe [[AWP]] (100$ w trybie Turniejowym, 50$ w Uproszczonym)
 
* Niskie wynagrodzenie za zabójstwo, równe [[AWP]] (100$ w trybie Turniejowym, 50$ w Uproszczonym)
 
}}
 
}}
 
== Taktyki ==
 
{{Porady}}
 
* CZ75-Auto można wykorzystać do szybkiego rozprawienia się z pojedynczym przeciwnikiem poprzez zalanie go ołowiem (mały i nawet średni dystans)
 
** Na większe odległości strzelaj bardzo krótką serią, choć lepszym rozwiązaniem będzie użycie karabinu lub innej broni wyspecjalizowanej do walki na taki dystans.
 
** Pomimo możliwości strzelania seriami, prucie niczym z broni maszynowej to kiepski pomysł, gdyż amunicja bardzo szybko się wyczerpuje. Na dodatek bardzo mała ilość amunicji w zapasie przekreśla ten pistolet do walki z grupkami przeciwników.
 
* Pistolet ten może się przydać przy obronie danych punktów strategicznych na mapie np. zakładników lub bombsitetu. Co prawda amunicji jest mało, ale duża szybkostrzelność przy obronie pozycji powinna załatwić sprawę.
 
* W trybie Turniejowym i Uproszczonym bardzo ważne jest ciągłe kontrolowanie stanu magazynka i amunicji w zapasie - każdy nabój jest na wagę złota, a gracz posiada tylko jeden magazynek w zapasie. Używaj tego pistoletu z głową i strzelaj tylko wtedy, gdy jesteś pewny trafienia.
 
* CZ75-Auto jest też dobrą bronią podręczną dla snajperów. Możesz nim całkiem w łatwy sposób pozbyć się nacierającego na twoją pozycję przeciwnika. Skuteczność tego pistoletu jest porównywalna z [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle]], a jako broń podręczną nie wykorzystasz jej aż tak często, no chyba że grupka adwersarzy zdecyduje się zaatakować twoją kryjówkę.
 
** Ten pistolet jest całkiem niedrogi, tak więc można rozważyć jego zakup po zakupie drogiej broni długiej. Gracze z [[G3SG1]], [[SCAR-20]] lub nawet [[AWP]] mogą zakupić ten pistolet, jeśli chcą być przygotowani do walki w zwarciu.
 
* Zawsze miej CZ75-Auto przygotowany (czyt. w pełni załadowany) - przeładowuj go w bezpiecznym miejscu. Długi czas wyciągania broni i przeładowania może decydować o twoich szansach na przeżycie.
 
 
== Kontrtaktyki ==
 
* Użytkownik strzelający długą serią na duży dystans ma nikłe szanse na trafienie, co pozwoli Tobie na dość proste wykończenie go za pomocą bardzo celnej i wyspecjalizowanej na taki dystans broni.
 
* Pistolet posiada bardzo długi czas przeładowania oraz bardzo ograniczoną ilość amunicji w zapasie, tak więc jeśli niedoświadczony gracz wystrzela wszystko lub będzie musiał przeładować, to będziesz mógł bardzo łatwo się go pozbyć.
 
* Jeśli możesz unikaj bliskich spotkać z użytkownikami cezetki. Jeśli zajdzie taka potrzeba, bierz nogi za pas.
 
* Mocniejsze bronie - strzelba na małą odległość lub karabin na dystans nadadzą się do walki z użytkownikami.
 
* W pistoletówkach przewagę nad użytkownikami w walce na nieco większy dystans mogą ci dać celniejsze pistolety np. [[P250]].
 
* Użytkownicy mogą się z tą bronią czaić gdzieś za winklem, tak więc warto (jeśli to możliwe) trzymać się blisko swoich towarzyszy żeby powstrzymać takiego adwersarza, zanim zabije Ciebie.
 
** Na średnie i duże odległości, użytkownicy bardziej doświadczeni w używaniu tego pistoletu będą strzelać bardzo krótką serią lub nawet oddawać pojedyncze strzały. Staraj się przemieszczać w bok, żeby uniknąć niepotrzebnych obrażeń.
 
* Choć CZ75 w późniejszych rundach nie będzie już stanowić aż tak znaczącego zagrożenia, to warto uważać na użytkowników w rundach na pistolety.
 
* [[Granat błyskowy]] lub [[Granat dymny|dymny]] mogą się przydać przeciwko użytkownikom. Raczej nigdy im nie przyjdzie do głowy, żeby strzelać na oślep, tracąc przy tym naboje, które w tym pistolecie są na wagę złota.
 
* Choć pistolet ten jest w pełni automatyczny, to jego szybkostrzelność i pojemność magazynka pozostawiają wiele do życzenia, jeśli porównać je do innych broni automatycznych. Wykorzystuj to na swoją korzyść.
 
  
 
== Za kulisami ==
 
== Za kulisami ==
 
CZ75-Auto to broń, która od czasu implementacji w grze przeszła najwięcej zmian. W tej sekcji zostały wyszczególnione te najważniejsze.
 
CZ75-Auto to broń, która od czasu implementacji w grze przeszła najwięcej zmian. W tej sekcji zostały wyszczególnione te najważniejsze.
  
CZ75-Auto został dodany do gry w aktualizacji z 12 lutego 2014 jako zamiennik dla P250. Jego statystyki były niemalże identyczne z tym ostatnim, z wyjątkiem trybu prowadzonego ognia oraz dużo mniejszej ilości magazynków w zapasie. W przeciwieństwie do innych pistoletów w animacji przeładowania wykorzystywany jest magazynek osadzony na specjalnej przystawce (kadłub przyłączony do szkieletu broni). Animacja ta była odtwarzana niezależnie, czy magazynek ten został już użyty czy nie. Przy kolejnych przeładowaniach broni magazynek po prostu materializował się na przystawce, mimo, że przed przeładowywaniem go tam nie było.
+
CZ75-Auto został dodany do gry w aktualizacji z 12 lutego 2014 jako zamiennik dla P250. Jego statystyki były niemalże identyczne z tym ostatnim, z wyjątkiem trybu prowadzonego ognia oraz dużo mniejszej ilości magazynków w zapasie. W przeciwieństwie do innych pistoletów w animacji przeładowania wykorzystywany jest magazynek osadzony na specjalnej przystawce. Animacja ta była odtwarzana niezależnie, czy magazynek ten został już użyty czy nie. Przy kolejnych przeładowaniach broni magazynek po prostu materializował się na przystawce, mimo, że przed przeładowywaniem go tam nie było.
  
 
Aktualizacja z 14 maja 2014 poprawiła animację przeładowania: jeżeli magazynek z przystawki został już wykorzystany, każde kolejne przeładowywanie odbywało się tradycyjną metodą, podobną do [[P250]], [[P2000]], [[Glock-18|Glocka]] i [[Five-SeveN]]a. Animacja została dodatkowo spowolniona, by czas przeładowania pozostał w obu animacjach ten sam. Przedni magazynek wracał na swoje miejsce, jeśli gracz posiadał amunicję w zapasie poprzez schowanie i ponowne wyciągnięcie pistoletu.
 
Aktualizacja z 14 maja 2014 poprawiła animację przeładowania: jeżeli magazynek z przystawki został już wykorzystany, każde kolejne przeładowywanie odbywało się tradycyjną metodą, podobną do [[P250]], [[P2000]], [[Glock-18|Glocka]] i [[Five-SeveN]]a. Animacja została dodatkowo spowolniona, by czas przeładowania pozostał w obu animacjach ten sam. Przedni magazynek wracał na swoje miejsce, jeśli gracz posiadał amunicję w zapasie poprzez schowanie i ponowne wyciągnięcie pistoletu.
 
 
2 września 2014 wyszła kolejna aktualizacja, wraz z nią wprowadzono kolejne zmiany do CZ75-Auto. Broń tym razem stała się zamiennikiem dla Five-SeveNa i Tec-9. Tym samym jej cena wzrosła z poprzednich 300$ do 500$.
 
2 września 2014 wyszła kolejna aktualizacja, wraz z nią wprowadzono kolejne zmiany do CZ75-Auto. Broń tym razem stała się zamiennikiem dla Five-SeveNa i Tec-9. Tym samym jej cena wzrosła z poprzednich 300$ do 500$.
  
Linia 102: Linia 75:
  
 
Ogólnie – oprócz zmian czysto technicznych – statystyki CZ75-Auto osłabiano (najbardziej ze wszystkich broni w grze) dla lepszego balansu, gdyż część graczy uważała tę broń za zbyt przesadzoną.
 
Ogólnie – oprócz zmian czysto technicznych – statystyki CZ75-Auto osłabiano (najbardziej ze wszystkich broni w grze) dla lepszego balansu, gdyż część graczy uważała tę broń za zbyt przesadzoną.
 
== Ciekawostki ==
 
* To pierwszy pistolet automatyczny w serii ''[[Counter-Strike]]''.
 
* Choć CZ75-Auto jest zasilany tą samą amunicją, co [[Glock-18]] (9x19mm), to zadaje większe obrażenia niż ten ostatni. W tym przypadku realizm zszedł na dalszy plan w celu lepszego balansu broni.
 
* To dość ciekawe, że Terroryści mogą zakupić tą broń, gdyż w świecie rzeczywistym CZ75-Auto jest głównie używany przez służby porządkowe w kilku krajach, podobnie jak Glock-18, który także jest trudno dostępny. Można założyć, że Terroryści zakupili tą broń na czarnym rynku lub poddali modyfikacjom standardowego, samopowtarzalnego CZ75.
 
* W prawdziwym życiu, magazynek CZ75 zmieści 16 naboi dla wersji kalibru 9mm. W grze CZ75 mieści 12 naboi, co jest pojemnością prawdziwą dla wersji kalibru .40 S&W. Przez pewien czas growy CZ75 mieścił 8 naboi w magazynku (pojemność typowa dla magazynków jednorzędowych), co nie jest prawidłową pojemnością magazynka dla żadnej wersji CZ75.
 
* Magazynek zamontowany na specjalnej przystawce zdaje się działać jako prowizoryczny chwyt przedni oraz zapasowy magazynek do szybkiego przeładowania. Pomimo to, postać gracza trzyma broń tak jak każdy inny pistolet, a czas przeładowania jest dłuższy w porównaniu do innych broni w tej kategorii.
 
** Przedni magazynek jest przymocowany do góry nogami, kiedy postać gracza ściąga go w przystawki, to w jakiś sposób daje radę go bardzo szybko obrócić o 180 stopni poza ekranem.
 
* Podczas przeładowywania z zamontowanym przednim magazynkiem, zamek jest odciągany od tyłu na około dwa razy większą odległość niż jest to fizycznie możliwe, jednakże, podczas innych animacji, gdzie zamek jest odciągany, tj. wyciąganie broni i przeładowanie bez magazynka na przystawce, postać gracza odciąga zamek na poprawną odległość.
 
* Animacja wyciągania, wdrożona do gry 10 grudnia 2014 roku, przedstawia magazynek wpinany na przystawkę oraz odciągnięcie zamka do tyłu w celu załadowania naboju do komory. Takie zachowanie w prawdziwym życiu (mocowanie chwytu w samym środku walki i przed przeładowaniem broni) jest uznawane za skrajnie nieodpowiedzialne i mogłoby się bardzo tragicznie skończyć.
 
* Wydłużona lufa i kompensator są spotykane tylko we wczesnych modelach CZ75-Automatic. Późniejsze pistolety mają standardową lufę.
 
  
 
{{Bronie CS}}
 
{{Bronie CS}}
  
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)