Edytujesz „Dust”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 4: Linia 4:
 
|typ=[[Podkładanie Bomby]]  
 
|typ=[[Podkładanie Bomby]]  
 
|autorcs=<p></p>
 
|autorcs=<p></p>
*David "DaveJ" Johnston
+
*David "DaveJ" Johnston (mapa)
*MacMan
+
*MacMan (tekstury)
|autorcz=[[Ritual Entertainment]]
+
|autorcz=Ritual Entertainment  
|autorcss=[[Valve Corporation]]
+
|autorcss=<p></p>
|autorcsgo=''Valve Corporation''
+
*Valve Corporation
 +
*Kirsten Perry (concept art)
 +
*Ido Magal (concept art)
 
}}
 
}}
  
'''Dust''' ('''''de_dust''''') to oficjalna mapa typu [[Podkładanie Bomby]] i pierwsza mapa z serii '''Dust'''. Pojawia się w każdej części gry [[Counter-Strike]].
+
'''Dust''' ('''''de_dust''''') to oficjalna mapa typu [[Podkładanie Bomby]] i pierwsza mapa z serii '''dust'''.
  
 
==Ogólnie==
 
==Ogólnie==
Akcja jest osadzona w mieście znajdującym się na Bliskim Wschodzie. Na mapie znajdują się dwa Bombsite'y - jeden koło respawnu ''Antyterrorystów'', a drugi na otwartej przestrzeni w pobliżu.
+
Akcja jest osadzona w mieście znajdującym się na Bliskim Wschodzie. Na mapie znajdują się dwa bombsite'y - jeden koło respawnu Antyterrorystów i jeden obok otwartej przestrzeni.
  
 
==Oficjalny opis==
 
==Oficjalny opis==
 
'''[[Antyterroryści]]''': Ochroń skrzynie z bronią biologiczną przed Terrorystami. Jeżeli przeciwnicy podłożą bombę twoim zadaniem jest ją rozbroić.
 
'''[[Antyterroryści]]''': Ochroń skrzynie z bronią biologiczną przed Terrorystami. Jeżeli przeciwnicy podłożą bombę twoim zadaniem jest ją rozbroić.
  
'''[[Terroryści]]''':Terrorysta niosący C4 musi donieść i podłożyć ładunek obok jednej z dwóch skrzyń zawierających niebezpieczne chemikalia.
+
'''[[Terroryści]]''':Terrorysta niosący C4 musi donieść i podłożyć ładunek obok jednej z dwóch skrzyń.
  
'''Inne Spostrzeżenia''': Są dwa miejsca w których może zostać podłożona bomba.
+
Inne Spostrzeżenia: Są dwa miejsca w których może zostać podłożona bomba.
  
 
==Rozwój==
 
==Rozwój==
 
===Counter-Strike 1.0===
 
===Counter-Strike 1.0===
''Dave Johnston'' znalazł wczesne zdjęcia pewnej mapy z ''Team Fortress 2: Brotherhood of Arm's'' i chciał ją odtworzyć. ''Jess Cliffe'' namówił go do skontaktowania się z ''MacMan'em'', który odtworzyłby tekstury na bazie owych zdjęć. Początkowo mapę nazwano ''cs_destiny'', odtworzono wiele elementów zawartych na fotografiach, a także dodano kilka nowych miejsc, poddawanych jednak dosyć częstym edycjom. W późniejszym czasie dodano tzw. bombsite'y a mapę przerobiono. Podczas testów nazwę mapy zmieniono na ''de_dust''.
+
Dave Johnston znalazł wszesne screenshoty pewnej mapy z Team Fortress 2: Brotherhood of Arms i chciał ją odtworzyć. Jess Cliffe namówił go, żeby skontaktował się z MacMan'em, który odtworzyłby tekstury na bazie screenshotów. Początkowo mapę nazwano ''cs_destiny'', odtworzono wiele elementów z tych obrazków, jak i również wyjątkowe miejsca, które ciągle zmieniano. Potem zostały dodane tzw. bombsite'y. Podczas testów mapy zmieniono jej nazwę na ''de_dust''.
  
 
===Counter-Strike 1.6===
 
===Counter-Strike 1.6===
Mapa została edytowana przez [[Valve]]. Niektóre graffiti i niektóre drobne przedmioty zostały usunięte. Dodatkowo nadano słońcu bardziej realistyczny, ciemniejszy odcień.
+
Niektóre graffiti zostały usunięte, a słońce stało się mniej żółte.
  
===Counter-Strike: Condition Zero===
+
===Condition Zero===
''Ritual Entertainment'' przerobiło mapę i nazwało ją ''de_dust_cz''. Tekstury zostały zmienione, na te znane z misji [[Recoil]] z gry [[Condition Zero Deleted Scenes|Counter-Strike: Condition Zero Deleted Scenes]]. W tej werscji słońce świeci białym odcieniem (zamiast zółtawym). Dodatkowo na mapie pojawia się kilka drobnych przedmiotów na przykład sklepiki, beczki itd.
+
Ritual Entertainment przerobiło mapę i nazwało ją "de_dust_cz". Tekstury zostały zmienione na te znane z misji Recoil z gry Counter-Strike: Condition Zero Deleted Scenes. Słońce świeci teraz białym promieniem. Dodatkowo pojawia się kilka szczegółów wizualnych dotyczących mapy na przykład sklepiki, beczki itd.
  
 
===Counter-Strike: Source===
 
===Counter-Strike: Source===
''Valve'' przeniosło mapę na silnik [[Source]], opierając się głównie na concept art'ach wykonanych przez ''Kirsten Perry'' i ''Ido Magala'' dotyczących architektury użytej w mapie. Znowu zmieniono jasność i oświetlenie mapy, powracając do odcieni żółtobeżowych. Dodatkowo dodano nowy element wystroju - palmy.
+
Valve całkowicie przerobiło mapę, głównie opierając się na concept artach wykonanych przez Kirsten Perry i Ido Magala dotyczących architektury.
  
 
===Counter-Strike: Global Offensive===
 
===Counter-Strike: Global Offensive===
W tej wersji największą zmianą uczynioną przez ''Valve'' jest przeniesienie Bombsite'a B z respawnu antyterrorystów, na miejsce położone bliżej środka mapy(które znajduje się w pobliżu dawnej lokalizacji Bombsite'a).
+
W tej wersji valve przeniosło bomb-site b z respawnu antyterrorystów, bliżej przejścia na środek mapy.
 
+
Dodano także deski umożliwiające przejście nad zejściem do tunelu, w którym z kolei dodano wyjście na wyższy poziom mapy.
Dodano także deski umożliwiające przejście nad zejściem do tunelu. Poza tym dodano nową ścieżkę dzięki której gracze w tunelu mogą przejść na wyższy poziom, do świątyni.
+
 
+
 
Mapa w tej wersji jest bardziej szczegółowa, zmieniła się architektura otoczenia. Przedstawia centrum jakiegoś arabskiego miasteczka, do którego wszystkie drogi wjazdowe są zablokowane.
 
Mapa w tej wersji jest bardziej szczegółowa, zmieniła się architektura otoczenia. Przedstawia centrum jakiegoś arabskiego miasteczka, do którego wszystkie drogi wjazdowe są zablokowane.
Następną rzeczą, która uległa zmianą jest kolorystyka. Mapa nie jest już "żółta". Bardziej przypomina mapy z gry [[wpl:Battlefield 3|Battlefield 3]] niż swoje poprzedniczki.
 
  
==Osiągnięcia==
+
==Taktyka==
===Counter-Strike: Source===
+
* Nie chodź zbyt często tunelem dolnym, gdyż bardzo łatwo jest tam zginąć.
{| class="wikitable"
+
* Jeśli idziesz tunelem górnym, to po wejściu do niego wybieraj drogę na lewo, gdyż rzadko jest pilnowana przez Antyterrorystów.
|-
+
! Obrazek
+
! Nazwa obecna
+
! Opis
+
|-
+
| [[Plik:dustmapveteran.jpg]]
+
| '''''Dust Map Veteran'''''
+
| Wygraj 100 rund na mapie ''[[Dust|de_dust]]''
+
|}
+
===Counter-Strike: Global Offensive===
+
{| class="wikitable"
+
|-
+
| style="text-align:center"|Obrazek
+
| style="text-align:center"|Nazwa
+
| style="text-align:center"|Opis
+
|-
+
| style="text-align:center"|[[Plik:Dust Map Veteran csgo.png]]
+
| style="text-align:center"|'''''Weteran mapy Dust'''''
+
| style="text-align:center"|Wygraj 100 rund na mapie [[Dust]]
+
|}
+
==Ciekawostki==
+
*W ''CS:GO'' model i dźwięki helikoptera pojawiającego się na początku rundy przy respawnie ''Antyerrorystów'', pochodzą z gry [[Left 4 Dead 2]], z kampanii [[W centrum zarazy]].  
+
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
Linia 85: Linia 62:
 
Grafika:2012-04-04 00006.jpg|Counter-Strike: Global Offensive
 
Grafika:2012-04-04 00006.jpg|Counter-Strike: Global Offensive
 
</gallery>
 
</gallery>
===Bombsite A===
+
===Bomb site A===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:De_dust_cs_bombsite_a.jpg|Counter-Strike
 
Grafika:De_dust_cs_bombsite_a.jpg|Counter-Strike
Linia 92: Linia 69:
 
Grafika:2012-04-04 00009.jpg|Counter-Strike: Global Offensive
 
Grafika:2012-04-04 00009.jpg|Counter-Strike: Global Offensive
 
</gallery>
 
</gallery>
===Bombsite B===
+
===Bomb site B===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:De_dust_cs_bombsite_b.jpg|Counter-Strike
 
Grafika:De_dust_cs_bombsite_b.jpg|Counter-Strike
Linia 101: Linia 78:
  
 
==Zobacz także==
 
==Zobacz także==
*[[Dust2]]
+
* [[Dust2]]
*[[C4]]
+
  
{{CS mapy}}
+
{{CS}}
  
 
[[Kategoria:Mapy w Counter-Strike]]
 
[[Kategoria:Mapy w Counter-Strike]]

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)