Edytujesz „G-Man”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>hl1|hl2</ikony>
 
<ikony>hl1|hl2</ikony>
{{Postać HL
+
{{PostacieInfo
|grafika     = Gman.jpg
+
|grafika=Gman.jpg
|okres       = [[Black Mesa]], [[Powstanie]]
+
|okres=[[Black Mesa]], [[Powstanie]]  
|grupa       =  
+
|grupa=nieznana
|pozycja     =  
+
|pozycja=nieznana
|pochodzenie =  
+
|pochodzenie=nieznane
|rasa       =  
+
|rasa=nieznana
|oczy       = <span>
+
|oczy=<span></span>
* niebieskie (HL1)
+
*niebieskie ''(HL1)''
* zielone (HL2)</span>
+
*zielone ''(HL2)''
|wlosy       = ciemnobrązowe
+
|wlosy=ciemno brązowe
|obsluga     = <span>
+
|obsluga=<span></span>
 
* telefon komórkowy
 
* telefon komórkowy
 
* walizka
 
* walizka
* ładunki wybuchowe</span>
+
|dubbing=[[Michael Shapiro]]  
|dubbing     = [[Michael Shapiro]]
+
|model=[[Frank Sheldon]] (HL2)
|model       = [[Frank Sheldon]] (HL2)
+
|projektant=<span></span>
|projektant = <span>
+
*Chuck Jones ''(HL1)''
* Chuck Jones (HL1)
+
*Bill Van Buren ''(HL2)''
* Bill Van Buren (HL2)
+
*Dhabih Eng ''(HL2)''
* Dhabih Eng (HL2)
+
*Doug Wood ''(HL2)''
* Doug Wood (HL2)</span>
+
|byt=<span></span>
|byt         = <span>
+
*monster_gman ''(GoldSrc)''
* ''monster_gman'' (GoldSrc)
+
*npc_gman ''(Source)'' }}
* ''npc_gman'' (Source)</span>
+
'''G-Man''' - jedna z najbardziej znanych postaci w serii Half-Life. Po raz pierwszy występuje w [[Half-Life|pierwszej części]]. Zawsze ubrany w garnitur z krawatem i aktówką w ręku, znany z dziwnego zachowania i zdolności wykraczających poza możliwości zwykłego człowieka. Jego tożsamość i motywy działania pozostają prawie całkowicie owiane tajemnicą. Odgrywa rolę nadzorcy i pracodawcy, obserwując gracza podczas jego wędrówki oraz wywierając wpływ na pewne kluczowe wydarzenia mające miejsce w sadze [[Half-Life]]. We wszystkich częściach serii jak i dodatkach głosu użyczył mu amerykański aktor Michael Shapiro.
}}  
+
  
{{Cytat|Rise and shine, mr. Freeman. Rise and shine.|[[G-Man]]}}
+
==Charakterystyka==
 
+
'''G-Man''' – jedna z najbardziej znanych postaci w serii Half-Life. Po raz pierwszy występuje w [[Half-Life|pierwszej części]]. Zawsze jest ubrany w garnitur z krawatem i aktówką w ręku, znany z dziwnego zachowania i zdolności wykraczających poza możliwości zwykłego człowieka. Jego tożsamość i motywy działania pozostają prawie całkowicie owiane tajemnicą. Odgrywa rolę nadzorcy i pracodawcy, obserwując gracza podczas jego wędrówki oraz wywierając wpływ na pewne kluczowe wydarzenia mające miejsce w sadze [[Half-Life]]. We wszystkich częściach serii jak i dodatkach głosu użyczył mu amerykański aktor Michael Shapiro.
+
 
+
== Charakterystyka ==
+
 
Fizycznie, G-Man wygląda na mężczyznę w średnim wieku o typowo kaukaskich rysach twarzy, szczupłej i wysokiej budowie ciała, bladym kolorze skóry, ciemnobrązowych, przystrzyżonych w wojskowym stylu włosach i niebieskozielonych oczach. Ubrany w szaroniebieski garnitur, zawsze nosi przy sobie aktówkę, która w [[Half-Life]] oznaczona była logiem Black Mesa. G-Man wyraża się powoli, lekko zachrypniętym głosem, lecz w sposób bardzo władczy, uwydatniając pewne kluczowe słowa, co sprawia, że jego ton jest bardzo ponury. Czasem kładzie niezwykły nacisk na niektóre sylaby, akcentując niewłaściwą część słowa, robiąc niepotrzebne pauzy, a także niezręcznie zmieniając natężenie głosu, niejednokrotnie w środku wymawianego słowa. Typowe dla G-Mana jest przeciąganie spółgłoski "s" ("Limitless potential"). Ten dziwny sposób mówienia, wraz z jego tajemniczym pojawianiem się przypomina zachowanie tzw. ludzi w czerni.
 
Fizycznie, G-Man wygląda na mężczyznę w średnim wieku o typowo kaukaskich rysach twarzy, szczupłej i wysokiej budowie ciała, bladym kolorze skóry, ciemnobrązowych, przystrzyżonych w wojskowym stylu włosach i niebieskozielonych oczach. Ubrany w szaroniebieski garnitur, zawsze nosi przy sobie aktówkę, która w [[Half-Life]] oznaczona była logiem Black Mesa. G-Man wyraża się powoli, lekko zachrypniętym głosem, lecz w sposób bardzo władczy, uwydatniając pewne kluczowe słowa, co sprawia, że jego ton jest bardzo ponury. Czasem kładzie niezwykły nacisk na niektóre sylaby, akcentując niewłaściwą część słowa, robiąc niepotrzebne pauzy, a także niezręcznie zmieniając natężenie głosu, niejednokrotnie w środku wymawianego słowa. Typowe dla G-Mana jest przeciąganie spółgłoski "s" ("Limitless potential"). Ten dziwny sposób mówienia, wraz z jego tajemniczym pojawianiem się przypomina zachowanie tzw. ludzi w czerni.
  
G-Man emanuje spokojem, wielokrotnie zachowując się tak, jakby nie interesowało go to, co dzieje się wokół. Szczególnie widoczne jest to w zniszczonym kompleksie [[Black Mesa]] - podczas gdy inni ludzie panikują i uciekają, G-Man spokojnie poprawia swój krawat lub strzepuje coś z marynarki. Jest postacią regularnie spotykaną przez cały czas trwania gry [[Half-Life]], jednakże gracz rzadko może ujrzeć G-Mana dłużej niż przez chwilę, zanim odejdzie on poza zasięg jego wzroku lub w tajemniczy sposób zniknie. G-Man potrafi posługiwać się szerokim asortymentem maszyn i technologii, począwszy od telefonu komórkowego po głowice jądrowe czy teleportery.
+
G-Man emanuje spokojem, wielokrotnie zachowując się tak, jakby nie interesowało go to, co dzieje się wokół. Szczególnie widoczne jest to w zniszczonym kompleksie [[Black Mesa]] - podczas gdy inni ludzie panikują i uciekają, G-Man spokojnie poprawia swój krawat lub strzepuje coś ze marynarki. Jest postacią regularnie spotykaną przez cały czas trwania gry [[Half-Life]], jednakże gracz rzadko może ujrzeć G-Mana dłużej niż przez chwilę, zanim odejdzie on poza zasięg jego wzroku lub w tajemniczy sposób zniknie. G-Man potrafi posługiwać się szerokim asortymentem maszyn i technologii, począwszy od telefonu komórkowego po głowice jądrowe czy teleportery.
  
G-Man prawie na pewno nie jest jego prawdziwym imieniem. Do czasu, gdy mają miejsce wydarzenia przedstawione w [[Half-Life 2: Episode Two]] (w którym Eli Vance nazywa go "naszym wspólnym przyjacielem"), jego istnienie nie zostało potwierdzone przez którąkolwiek z postaci występujących w sadze Half-Life, choć niektóre z nich miały z nim bezpośredni kontakt. G-Man jest po prostu nazwą modelu postaci w [[Half-Life]] i [[Half-Life 2]] (prawdopodobnie jest to odniesienie do amerykańskiego slangowego określenia, które oznacza agenta rządu Stanów Zjednoczonych (ang. United States Government), nazywany jest tak również w dokumentach prezentujących pracowników [[Valve Software]]. Na określenie tej postaci używana jest także nazwa "Gman", widoczna na liście aktorów podkładających głos w napisach końcowych [[Half-Life 2]]. Ponadto w instrukcji dołączonej do [[Half-Life: Opposing Force]] Adrian Shephard również używa określenia "G-Man". Wielu graczy preferuje właśnie nick "G-Man" lub "Government man", ponieważ jego rzeczywiste imię jest w dalszym ciągu nieznane. Przed wydaniem [[Half-Life 2]] wielu graczy przypuszczało, że G-Man był administratorem [[Black Mesa]], ale sequel gry wyjaśnił, że administratorem kompleksu był dr [[Wallace Breen]].
+
G-Man prawie na pewno nie jest jego prawdziwym imieniem. Do czasu, gdy mają miejsce wydarzenia przedstawione w [[Half-Life 2: Episode Two]] (w którym Eli Vance nazywa go "naszym wspólnym przyjacielem"), jego istnienie nie zostało potwierdzone przez którąkolwiek z postaci występujących w sadze Half-Life, choć niektóre z nich miały z nim bezpośredni kontakt. G-Man jest po prostu nazwą modelu postaci w [[Half-Life]] i [[Half-Life 2]] (prawdopodobnie jest to odniesienie do amerykańskiego slangowego określenia, które oznacza agenta rządu Stanów Zjednoczonych (ang. United States Government)), nazywany jest tak również w dokumentach prezentujących pracowników [[Valve Software]]. Na określenie tej postaci używana jest także nazwa "Gman", widoczna na liście aktorów podkładających głos w napisach końcowych [[Half-Life 2]]. Ponadto w instrukcji dołączonej do [[Half-Life: Opposing Force]] Adrian Shephard również używa określenia "G-Man". Wielu graczy preferuje właśnie nick "G-Man" lub "Government man", ponieważ jego rzeczywiste imię jest w dalszym ciągu nieznane. Przed wydaniem [[Half-Life 2]] wielu graczy przypuszczało, że G-Man był administratorem [[Black Mesa]], ale sequel gry wyjaśnił, że administratorem kompleksu był dr [[Wallace Breen]].
  
 
G-Man jest wielokrotnie widziany, gdy rozmawia z różnymi osobami, a pomimo tego wydaje się, że tylko gracz zdaje sobie sprawę z jego istnienia. Jednakże w kulminacyjnej scenie [[Half-Life 2]], dr. Breen powiedział Gordonowi, że swoją postawą "udowodnił tym, którzy nim sterują, że mogą na nim w pełni polegać" oraz zapytał Gordona, czy jego "kontrakt został zawarty z tym, który oferował najwięcej". Te słowa, a także zachowanie Breena wskazują jednoznacznie, że był on świadom zaangażowania siły wyższej w działania Freemana. W dodatku [[Vortigaunt]]y kilkukrotnie jawnie przeciwstawiają się woli G-Mana np. uwalniając Gordona spod jego kontroli we wprowadzeniu do [[Episode One]]. Sugeruje to, że Vortigaunty są świadome celów i tajemniczej natury G-Mana, a być może także jego domniemanej zdrady.
 
G-Man jest wielokrotnie widziany, gdy rozmawia z różnymi osobami, a pomimo tego wydaje się, że tylko gracz zdaje sobie sprawę z jego istnienia. Jednakże w kulminacyjnej scenie [[Half-Life 2]], dr. Breen powiedział Gordonowi, że swoją postawą "udowodnił tym, którzy nim sterują, że mogą na nim w pełni polegać" oraz zapytał Gordona, czy jego "kontrakt został zawarty z tym, który oferował najwięcej". Te słowa, a także zachowanie Breena wskazują jednoznacznie, że był on świadom zaangażowania siły wyższej w działania Freemana. W dodatku [[Vortigaunt]]y kilkukrotnie jawnie przeciwstawiają się woli G-Mana np. uwalniając Gordona spod jego kontroli we wprowadzeniu do [[Episode One]]. Sugeruje to, że Vortigaunty są świadome celów i tajemniczej natury G-Mana, a być może także jego domniemanej zdrady.
Linia 46: Linia 41:
  
 
Zawartość aktówki to:
 
Zawartość aktówki to:
* 3 ołówki
+
*3 ołówki
* 2 zabazgrane kartki papieru
+
*2 zabazgrane kartki papieru
* pistolet w kaburze
+
*pistolet w kaburze
* dowód tożsamości
+
*dowód tożsamości
* przenośny komputer
+
*przenośny komputer
  
 
W [[Half-Life: Opposing Force]] przez chwilę można zobaczyć G-Mana rozmawiającego przez telefon komórkowy.
 
W [[Half-Life: Opposing Force]] przez chwilę można zobaczyć G-Mana rozmawiającego przez telefon komórkowy.
Linia 56: Linia 51:
  
 
== Występowanie w grze ==
 
== Występowanie w grze ==
=== [[Half-Life]] ===
+
===[[Half-Life]]===
  
 
[[Plik:GMan2.jpg|200px|thumb|right|Gman w Half-Life i Half-Life2]]
 
[[Plik:GMan2.jpg|200px|thumb|right|Gman w Half-Life i Half-Life2]]
  
Po raz pierwszy gracz mógł zobaczyć G-Mana w wagonie kolejki kompleksu Black Mesa - we wprowadzeniu do gry - gdy jedzie w przeciwną stronę, niż Gordon, jednak w tajemniczy sposób dociera do Sektora C przed Freemanem. Przed rozpoczęciem eksperymentu można go zobaczyć, gdy kłóci się z jednym z naukowców w zamkniętym pomieszczeniu w Sektorze C. Po katastrofalnym w skutkach rezonansie kaskadowym - gdy rozpoczyna się właściwa gra - G-Man jest kilkukrotnie widziany, gdy obserwuje poczynania gracza z nieosiągalnego dla niego w tym momencie miejsca. W kilku sytuacjach gracz zjawia się w pomieszczeniach lub miejscach, w których G-Man był wcześniej widziany, choć dostęp do nich był zablokowany lub roiło się w nich od potworów, a personel ośrodka nawet nie zauważył jego obecności.
+
Po raz pierwszy, gracz mógł zobaczyć G-Mana w wagonie kolejki kompleksu Black Mesa - we wprowadzeniu do gry - gdy jedzie w przeciwną stronę niż Gordon, jednak w tajemniczy sposób dociera do Sektora C przed Freemanem. Przed rozpoczęciem eksperymentu można go zobaczyć, gdy kłóci się z jednym z naukowców w zamkniętym pomieszczeniu w Sektorze C. Po katastrofalnym w skutkach rezonansie kaskadowym - gdy rozpoczyna się właściwa gra - G-Man jest kilkukrotnie widziany, gdy obserwuje poczynania gracza z nieosiągalnego dla niego w tym momencie miejsca. W kilku sytuacjach gracz zjawia się pomieszczeniach lub miejscach, w których G-Man był wcześniej widziany, choć dostęp do nich był zablokowany lub roiło się w nich od potworów, a personel ośrodka nawet nie zauważył jego obecności.
  
Po tym jak Gordon pokonał [[Nihilanth]]a, władcę [[Xen]] i głównego bossa w [[Half-Life]], G-Man w niewytłumaczalny sposób przenosi Gordona w miejsce, znajdujące się jakby poza czasem i rzeczywistością, pojawiając się obok Freemana i pokazując pozbawionemu broni Gordonowi rozmaite krainy [[Xen]]. Zmieniający się ciągle krajobraz przeistacza się w końcu w wagonik kolejki (taki sam, jakim Freeman jechał na początku gry), przemieszczający się w przestrzeni z niewiarygodną prędkością. G-Man mówi Gordonowi, że przez cały czas uważnie go obserwował i podziwia go za jego dokonania w świecie [[Xen]], który w wyniku ataku oddziałów [[HECU]] jest teraz pod kontrolą jego "pracodawców". G-Man powiadamia Freemana, że polecił jego usługi swoim "pracodawcom" i oferuje mu pracę. Formuła gry przewiduje, że Gordon przyjmie ofertę, gdyż gracz zostaje postawiony przed tzw. wyborem Hobsona; odrzucenie propozycji skutkuje rzuceniem bezbronnego Freemana na pastwę wrogich stworów, a w tle ciemniejącego ekranu słychać końcowe słowa G-Mana: "Bez żalu, panie Freeman". Jednakże w [[Half-Life 2]], G-Man mówi o "iluzji wolnego wyboru", ponieważ, gdyby Gordon odrzucił ofertę, zginąłby wśród hordy rozwścieczonych potworów, a zatem niemożliwe byłoby wydanie drugiej części gry.
+
Po tym jak Gordon pokonał [[Nihilanth]]a, władcę [[Xen]] i głównego bossa w [[Half-Life]], G-Man w niewytłumaczalny sposób przenosi Gordona w miejsce znajdujące się jakby poza czasem i rzeczywistością, pojawiając się obok Freemana i pokazując pozbawionemu broni Gordonowi rozmaite krainy [[Xen]]. Zmieniający się ciągle krajobraz przeistacza sie w końcu w wagonik kolejki (taki sam, jakim Freeman jechał na początku gry), przemieszczający się w przestrzeni z niewiarygodną prędkością. G-Man mówi Gordonowi, że przez cały czas uważnie go obserwował i podziwia go za jego dokonania w świecie [[Xen]], który w wyniku ataku oddziałów [[HECU]] jest teraz pod kontrolą jego "pracodawców". G-Man powiadamia Freemana, że polecił jego usługi swoim "pracodawcom" i oferuje mu pracę. Formuła gry przewiduje, że Gordon przyjmie ofertę, gdyż gracz zostaje postawiony przed tzw. wyborem Hobsona; odrzucenie propozycji skutkuje rzuceniem bezbronnego Freemana na pastwę wrogich stworów, a w tle ciemniejącego ekranu słychać końcowe słowa G-Mana: "Bez żalu, panie Freeman". Jednakże w [[Half-Life 2]], G-Man mówi o "iluzji wolnego wyboru", ponieważ, gdyby Gordon odrzucił ofertę, zginąłby wśród hordy rozwścieczonych potworów, a zatem niemożliwe byłoby wydanie drugiej części gry.
  
 
Na oficjalnej stronie [[Half-Life 2: Episode One]] napisane jest: "W Half-Life, G-Man oszukał cię".
 
Na oficjalnej stronie [[Half-Life 2: Episode One]] napisane jest: "W Half-Life, G-Man oszukał cię".
  
=== [[Half-Life: Opposing Force]] ===
+
 
 +
===[[Half-Life: Opposing Force]]===
 
W dodatku Opposing Force, G-Man w większym stopniu bierze czynny udział w wydarzeniach, na przemian przeszkadzając i pomagając Adrianowi Shephardowi, jak również obserwując jego poczynania.
 
W dodatku Opposing Force, G-Man w większym stopniu bierze czynny udział w wydarzeniach, na przemian przeszkadzając i pomagając Adrianowi Shephardowi, jak również obserwując jego poczynania.
  
Linia 78: Linia 74:
 
Zarówno w [[Half-Life: Blue Shift]], jak i [[Half-Life: Decay]] główni bohaterowie obu dodatków, [[Barney Calhoun]] oraz dr Gina Cross i dr Colette Green widzą G-Mana tylko raz, w początkowej fazie gry, jednak on nie wydaje się ich zauważać.
 
Zarówno w [[Half-Life: Blue Shift]], jak i [[Half-Life: Decay]] główni bohaterowie obu dodatków, [[Barney Calhoun]] oraz dr Gina Cross i dr Colette Green widzą G-Mana tylko raz, w początkowej fazie gry, jednak on nie wydaje się ich zauważać.
  
=== Half-Life 2 ===
+
===Half-Life 2===
 
[[Half-Life 2]] rozpoczyna się w około piętnaście lat po wydarzeniach znanych z pierwszej części gry, sekwencją przeplatających się ze sobą obrazów m.in komory testowej w Black Mesa czy wewnętrznej strefy Cytadeli z twarzą G-Mana, witającego Gordona w realnym świecie po długim okresie "hibernacji". W swej mowie, G-Man daje do zrozumienia, że Gordon został wprowadzony w ten stan dla jego własnego bezpieczeństwa, a teraz pojawiła się sposobność, aby pozwolić Freemanowi zainicjować kampanię przeciwko siłom [[Kombinat]]u na Ziemi.
 
[[Half-Life 2]] rozpoczyna się w około piętnaście lat po wydarzeniach znanych z pierwszej części gry, sekwencją przeplatających się ze sobą obrazów m.in komory testowej w Black Mesa czy wewnętrznej strefy Cytadeli z twarzą G-Mana, witającego Gordona w realnym świecie po długim okresie "hibernacji". W swej mowie, G-Man daje do zrozumienia, że Gordon został wprowadzony w ten stan dla jego własnego bezpieczeństwa, a teraz pojawiła się sposobność, aby pozwolić Freemanowi zainicjować kampanię przeciwko siłom [[Kombinat]]u na Ziemi.
  
G-Man zwraca się do Gordona per "Panie Freeman" (ang. "Mr Freeman") przez cały czas trwania wprowadzenia do gry, rezygnując z właściwego mu tytułu Ph.D. Jednakże, w końcowej sekwencji zwraca się do Gordona per "Doktorze Freeman".
+
G-Man zwraca się do Gordona per "Panie Freeman" (ang. Mr Freeman") przez cały czas trwania wprowadzenia do gry, rezygnując z właściwego mu tytułu Ph.D. Jednakże, w końcowej sekwencji zwraca się do Gordona per "Doktorze Freeman".
  
 
G-Man, choć zawsze przez krótką chwilę, jest dostrzegalny w wielu różnych miejscach, pojawiając się nawet w etapach gry, w których Gordon porusza się za pomocą np. poduszkowca czy łazika. Jednakże, zawsze widziany jest z dalekiej odległości lub w kamerach przemysłowych, aż do finałowego momentu gry. Po mozolnej walce na szczycie wieżowca Cytadeli, Gordon przyczynia do krytycznego uszkodzenia reaktora ciemnej energii, co doprowadza do eksplozji, w której powinien ponieść śmierć - jednak G-Man zatrzymuje czas i przenosi w nieznane miejsce Freemana, aby oczekiwał na dalsze "oferty zatrudnienia". Gra kończy się podróżą przez ten sam bezkres, który kończył pierwszą część [[Half-Life]] i odejściem G-Mana przez jakiś rodzaj portalu przypominającego drzwi.
 
G-Man, choć zawsze przez krótką chwilę, jest dostrzegalny w wielu różnych miejscach, pojawiając się nawet w etapach gry, w których Gordon porusza się za pomocą np. poduszkowca czy łazika. Jednakże, zawsze widziany jest z dalekiej odległości lub w kamerach przemysłowych, aż do finałowego momentu gry. Po mozolnej walce na szczycie wieżowca Cytadeli, Gordon przyczynia do krytycznego uszkodzenia reaktora ciemnej energii, co doprowadza do eksplozji, w której powinien ponieść śmierć - jednak G-Man zatrzymuje czas i przenosi w nieznane miejsce Freemana, aby oczekiwał na dalsze "oferty zatrudnienia". Gra kończy się podróżą przez ten sam bezkres, który kończył pierwszą część [[Half-Life]] i odejściem G-Mana przez jakiś rodzaj portalu przypominającego drzwi.
Linia 89: Linia 85:
 
Przed finałowym starciem, doktor Breen pyta Gordona, "Zawarłeś kontrakt z tym, który zaoferował najwięcej?". Jest to odniesienie do "kontraktu", zawartego przez Gordona z G-Manem.
 
Przed finałowym starciem, doktor Breen pyta Gordona, "Zawarłeś kontrakt z tym, który zaoferował najwięcej?". Jest to odniesienie do "kontraktu", zawartego przez Gordona z G-Manem.
  
=== Half-Life 2: Episode One ===
+
===Half-Life 2: Episode One===
 
W [[Half-Life 2: Episode One]] G-Man widziany jest tylko raz, na początku gry, w miejscu w którym kończy się historia [[Half-Life 2]]. Odchodzi w czarną przestrzeń, zostawiając Gordona w stanie "hibernacji", gdy nagle po swojej lewej stronie zauważa fioletowy błysk pojawiających Vortigauntów. Początkowo wydaje się być nieco rozbawiony tym widokiem, lecz po chwili zauważa kolejne po prawej stronie, a uśmiech znika z jego twarzy. Gdy pojawia się coraz więcej [[Vortigaunt]]ów, G-Man zaczyna być poddenerwowany. W chwili, gdy spogląda na gracza, zdaje sobie sprawę z tego co się dzieje. Irytacja przechodzi w gniew, gdy dwa kolejne [[Vortigaunt]]y łapią Gordona za ręce, rozpoczynając teleportację. Poprawiając swój krawat gwałtowniej niż zwykle, G-Man w odpowiedzi na dźwięki wydawane przez [[Vortigaunt]]y mówi: "Jeszcze zobaczymy... co z tego wyniknie!". Chwilę później Gordon zostaje przeniesiony z miejsca wybuchu na zewnątrz Cytadeli, gdzie zostaje odnaleziony przez [[Dog]]a pod gruzem.
 
W [[Half-Life 2: Episode One]] G-Man widziany jest tylko raz, na początku gry, w miejscu w którym kończy się historia [[Half-Life 2]]. Odchodzi w czarną przestrzeń, zostawiając Gordona w stanie "hibernacji", gdy nagle po swojej lewej stronie zauważa fioletowy błysk pojawiających Vortigauntów. Początkowo wydaje się być nieco rozbawiony tym widokiem, lecz po chwili zauważa kolejne po prawej stronie, a uśmiech znika z jego twarzy. Gdy pojawia się coraz więcej [[Vortigaunt]]ów, G-Man zaczyna być poddenerwowany. W chwili, gdy spogląda na gracza, zdaje sobie sprawę z tego co się dzieje. Irytacja przechodzi w gniew, gdy dwa kolejne [[Vortigaunt]]y łapią Gordona za ręce, rozpoczynając teleportację. Poprawiając swój krawat gwałtowniej niż zwykle, G-Man w odpowiedzi na dźwięki wydawane przez [[Vortigaunt]]y mówi: "Jeszcze zobaczymy... co z tego wyniknie!". Chwilę później Gordon zostaje przeniesiony z miejsca wybuchu na zewnątrz Cytadeli, gdzie zostaje odnaleziony przez [[Dog]]a pod gruzem.
  
To wydarzenie świadczy o tym, że [[Vortigaunt]]y mogą ingerować w "świat" G-Mana, prawdopodobnie za pomocą "[[Vortesencja|Vortesencji]]".
+
To wydarzenie świadczy o tym, że [[Vortigaunt]]y mogą ingerować w "świat" G-Mana, prawdopodobnie za pomocą "[[Vortessence]]".
  
=== Half-Life 2: Episode Two ===
+
===Half-Life 2: Episode Two===
 
W [[Episode Two]], G-Man po raz pierwszy daje się zobaczyć Gordonowi, gdy [[Vortigaunt]]y są zajęte uzdrawianiem [[Alyx Vance]]. Stwierdza, że nie mógł skontaktować się z Gordonem, dopóki jego uwagę zaprzątały [[Vortigaunt]]y. W surrealistycznej, podobnej do snu scenie G-Man wyjaśnia, że był jedynym, który "wyrwał" [[Alyx Vance]] z [[Black Mesa]], pomimo sprzeciwu "pesymistów", którzy uważali, że była "praktycznie bezużyteczna" (G-Man nie ujawnia owych "pesymistów", ale obraz za nim przez krótką chwilę ukazuje twarz dr Breena). Następnie instruuje Freemana, aby eskortował Alyx do bazy [[White Forest]]. Uznając to za spłatę długu, który Gordon jest mu winien za zabezpieczenie jego przeżycia, stwierdzając przy tym, że żałuje, że nie mógł zrobić więcej niż po prostu kontrolować poczynania Gordona, ale zgodził się "przestrzegać pewnych ograniczeń". Szepce też do ucha Alyx, aby powiedziała ojcu, żeby "przygotował się na nieprzewidziane konsekwencje", gdy ta go zauważa. Jak się później okazuje, G-Man "hipnotyzuje" ją, wydając jej polecenia, udowadniając przy tym, że jego możliwości są dużo większe niż myślano. Wydaje się być wtedy mniej sztywny i nieustępliwy, a bardziej ludzki.
 
W [[Episode Two]], G-Man po raz pierwszy daje się zobaczyć Gordonowi, gdy [[Vortigaunt]]y są zajęte uzdrawianiem [[Alyx Vance]]. Stwierdza, że nie mógł skontaktować się z Gordonem, dopóki jego uwagę zaprzątały [[Vortigaunt]]y. W surrealistycznej, podobnej do snu scenie G-Man wyjaśnia, że był jedynym, który "wyrwał" [[Alyx Vance]] z [[Black Mesa]], pomimo sprzeciwu "pesymistów", którzy uważali, że była "praktycznie bezużyteczna" (G-Man nie ujawnia owych "pesymistów", ale obraz za nim przez krótką chwilę ukazuje twarz dr Breena). Następnie instruuje Freemana, aby eskortował Alyx do bazy [[White Forest]]. Uznając to za spłatę długu, który Gordon jest mu winien za zabezpieczenie jego przeżycia, stwierdzając przy tym, że żałuje, że nie mógł zrobić więcej niż po prostu kontrolować poczynania Gordona, ale zgodził się "przestrzegać pewnych ograniczeń". Szepce też do ucha Alyx, aby powiedziała ojcu, żeby "przygotował się na nieprzewidziane konsekwencje", gdy ta go zauważa. Jak się później okazuje, G-Man "hipnotyzuje" ją, wydając jej polecenia, udowadniając przy tym, że jego możliwości są dużo większe niż myślano. Wydaje się być wtedy mniej sztywny i nieustępliwy, a bardziej ludzki.
  
Gdy Alyx i Gordon w końcu docierają do [[White Forest]], główny ekran w pokoju kontrolnym rozbłyska jasnym światłem, ukazując postać G-Mana namawiającego Alyx do przekazania jej ojcu wiadomości od niego, swoim charakterystycznym i monotonnym głosem. Da się zauważyć, że Eli jest bardzo zaniepokojony tymi słowami, aż do momentu, gdy całkowicie się załamuje. Po wyproszeniu Alyx z pokoju, Eli ujawnia Gordonowi, że jest świadomy istnienia ich "wspólnego przyjaciela". Wyjaśnia, że to G-Man dostarczył próbkę z [[Xen]], która stała się przyczyną [[Incydent w Black Mesa|incydentu w Black Mesa]], a także, że tuż przed [[Kaskada rezonansowa|kaskadą rezonansową]] szepnął mu do ucha, aby "przygotował się na nieprzewidziane konsekwencje". Zaczyna również wyrażać nadzieję, że on i Gordon będą w stanie podjąć jakieś nieznane działania, lecz przeszkadza mu powrót [[Alyx]]. Wkrótce potem Eli zwierza się Gordonowi, że uważa wiadomość od ich "wspólnego przyjaciela" za ostrzeżenie przed tym co kryje [[Borealis]]. Stwierdza, że statek ten powinien zostać zniszczony, albo powtórzą się wydarzenia z [[Black Mesa]].
+
Gdy Alyx i Gordon w końcu docierają do [[White Forest]], główny ekran w pokoju kontrolnym rozbłyska jasnym światłem, ukazując postać G-Mana namawiającego Alyx do przekazania jej ojcu wiadomości od niego, swoim charakterystycznym i monotonnym głosem. Da się zauważyć, że Eli jest bardzo zaniepokojony tymi słowami, aż do momentu, gdy całkowicie się załamuje. Po wyproszeniu Alyx z pokoju, Eli ujawnia Gordonowi, że jest świadomy istnienia ich "wspólnego przyjaciela". Wyjaśnia, że to G-Man dostarczył próbkę z [[Xen]], która stała się przyczyną [[incydentu w Black Mesa]], a także, że tuż przed [[kaskadą rezonansową]] szepnął mu do ucha, aby "przygotował się na nieprzewidziane konsekwencje". Zaczyna również wyrażać nadzieję, że on i Gordon będą w stanie podjąć jakieś nieznane działania, lecz przeszkadza mu powrót [[Alyx]]. Wkrótce potem Eli zwierza się Gordonowi, że uważa wiadomość od ich "wspólnego przyjaciela" za ostrzeżenie przed tym co kryje [[Borealis]]. Stwierdza, że statek ten powinien zostać zniszczony, albo powtórzą się wydarzenia z [[Black Mesa]].
 
+
==Ciekawostki==
== Ciekawostki ==
+
*Model G-mana w HL2 ma animacje przeładowań broni, ale w grze nie są one używane.
*Model G-mana w HL i HL2 ma animacje przeładowań broni, ale są one wykorzystywane jedynie w trybie wieloosobowym.
+
 
+
== Galeria ==
+
[[Plik:Gggg.png|165px|thumb|left|G-Man w Half-Life: Alyx]]
+
  
 
{{Wikipedia
 
{{Wikipedia

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)