Edytujesz „Gunship”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 4: Linia 4:
 
|okres=[[Powstanie]]
 
|okres=[[Powstanie]]
 
|grupa=[[Kombinat]]  
 
|grupa=[[Kombinat]]  
|pochodzenie=Nieznane
+
|pochodzenie=Sztucznie wyprodukowany
|rasa=[[Synth]]
+
|rasa=prawdopodobnie [[Synth]]
 
|bronie=<p></p>
 
|bronie=<p></p>
 
*Działko pulsacyjne
 
*Działko pulsacyjne
Linia 12: Linia 12:
 
|projektant=[[Ted Backman]]  
 
|projektant=[[Ted Backman]]  
 
|byt=npc_gunship}}  
 
|byt=npc_gunship}}  
'''Gunship''' (pl. "Kanonierka") jest latającą [[Synth|jednostką syntetyczną]] [[Kombinat]]u, mającą na celu patrolowanie dużych obszarów, oraz wspomaganie jednostek naziemnych w ciężkich sytuacjach kiedy przebicie się przez front jest dla nich niemożliwe.
+
'''Gunship''' jest latającą [[Synth|jednostką syntetyczną]] [[Kombinat]]u, zbrojną, mającą na celu patrolowanie dużych obszarów, oraz wspomaganie jednostek naziemnych w ciężkich sytuacjach kiedy przebicie się przez front jest niedostępne dla oddziału.
  
==Opis==
+
==Odgłosy==
Wyglądem Kanonierka przypomina ogromnego, latającego i opancerzonego insekta, z pewnymi elementami przywodzącymi na myśl morskie ssaki. Ma segmentowane ciało dzielące się na cztery części; pierwsza to głowa, na której spodzie zamontowane jest działko pulsacyjne, główna broń kanonierki. Druga część jest swego rodzaju szyją, łączącą "głowę" z tułowiem, tutaj też znajduje się pierwsza para oczu stworzenia, a po obu bokach znajdują się kończyny przypominające skrzydła bądź płetwy, których kanonierka używa do manewrowania w powietrzu. Trzecia część, tułów, posiada drugą, znacznie większą parę oczu po obu bokach, dwa silniki odrzutowe z tyłu na górze, grill oraz działko brzuszne na spodzie, a na czubku znajduje się namalowany owalny symbol. Ostatnia część to ogon, który został zastąpiony śmigłami helikoptera, które jednak przy bliższej inspekcji okazują się wyglądać jak skrzydła ważki. Śmigła na ogonie dodatkowo zwiększają zwinność kanonierki.
+
Gunship wydaje wiele odgłosów. Gdy zauważy gracza lub oberwie rakietą, wydaje donośny ryk, gdy przestał widzieć gracza, wydaje potrójne piknięcie.
Spód kanonierki nie posiada pancerza, odsłaniając organy wewnętrzne i systemy wstawione przez [[Kombinat]]. Fuzja technologi i biologi sprawia, że trudno odróżnić jedne od drugich.
+
Kanonierka posiada animację, w której pancerz się rozchyla i zwęża, a wnętrzności istoty wysuwają się i chowają z powrotem, jakby ta oddychała.
+
  
==Zachowanie==
+
==Broń==
Kanonierka lata nad polem walki z dużą prędkością, szybko pozbywając się celów przy użyciu swojego działka pulsacyjnego. Działo zamontowane na "brzuchu" nie jest używane w żadnej z gier, jego działanie było jednak przedstawione w wersji beta [[Half-Life 2]].
+
Jest wyposażony w celne działko pulsacyjne którym bardzo skutecznie operuje, potrafi strącić w locie rakietę wymierzoną wprost w niego.
Kanonierka wyróżnia się spośród innych synthów skłonnością do priorytetyzowania rakiet wystrzeliwanych przez gracza, co w połączeniu z jej szybkością i manewrowością czyni kanonierkę trudnym celem do trafienia.
+
Na spodzie ma niewielki otwór działający jak "[[działo wypaczające]]", w którym generuje promień niszczący wszystko w swoim zasięgu (podobne do działania ciężkiego działa Stridera).
Gunship wydaje wiele odgłosów. Gdy zauważy gracza lub oberwie rakietą, wydaje donośny ryk podobny do [[Advisor|Advisora]], a gdy przestaje widzieć gracza, wydaje potrójne piknięcie. Dźwięki te przypominają dźwięki sonaru bądź delfinów, świadcząc, że gunship może używać swego rodzaju echolokacji do namierzania celów.
+
  
 
==Taktyka==
 
==Taktyka==
Gunship, podobnie jak [[Strider]], jest odporny na wszelkie rodzaje broni noszonej przez gracza, za wyjątkiem rakiet wystrzeliwanych z RPG oraz drugiego trybu strzału z AR2. Aby jednak trafić rakieta w cel należy kierować nią tak aby uniknąć ostrzału kanonierki, aby ta nie mogla zestrzelić rakiety w locie. Czasem można sobie ułatwić to zadanie, ustawiając się bezpośrednio pod kanonierka, skąd ta nie może sięgnać wystrzelonego pocisku.
+
Gunship nie używa dezintegrujacego działa w bezpośrednim starciu gdyż jest to nieskuteczne. Aby używać tego działka wznosi się na bardzo dużą wysokość, gdzie dostrzeżenie go z ziemi jest niemożliwe, wystrzeliwuje promień (wyglądem przypomina jak ostrzał z moździerza) który szybko trafia w cel i nie pozostawia po nim śladu. Gdy wystrzelimy w jego stronę rakietę i będziemy ją kierować do okoła gunshipa, zostawi on gracza i będzie próbować ją zestrzelić, aż mu się to uda.
Zależnie od poziomu trudności zniszczenie gunshipa może wymagać 3, 5, bądź 7 trafień rakieta.
+
  
==Występowanie==
+
==Walka z gunshipem==
Kanonierka po raz pierwszy pojawia się w rozdziale Punkt Wejścia, podczas ucieczki Gordona przez dachy, jednak nie występuje ona w charakterze wroga aż do walki w New Little Odessa w rozdziale Autostrada 17, gdzie tuz przed walką dostaje się wyrzutnie rakiet. Później kanonierki pojawiają się dość często po drodze do Nova Prospekt, najpierw jedna tuz po dokach, druga na moście, trzecia podczas walki w Latarni Morskiej, a dwie w samym wiezieniu.
+
Walka z gunshipem jest niełatwa. Nie wolno atakować gunshipa strzałem prosto w niego, gdyż rakieta zostanie przez niego zestrzelona. Rakietę należy pokierować tak, aby uniknąć jego ognia, a następnie pokierować rakietę w jego tył, by go zaskoczyć.
Później kanonierki pojawiają się w Mieście 17 podczas Powstania, wspomagając siły Kombinatu próbujące stłumić opór Rebeliantów. Jedna niszczy się na dachu Centrali Nadzoru, a dwie na samym końcu gry, na szczycie Cytadeli.
+
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)