Edytujesz „Half-Life 2 soundtrack”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
<ikony>valve|hl2</ikony>
+
Ścieżkę dźwiękową do [[Half-Life 2]] skomponował [[Kelly Bailey]]. Jest to muzyka z pogranicza elektroniki i rocka. Soundtrack został wydany na płycie CD. Nie jest sprzedawany osobno, a dostępny jedynie jako część pakietu "Half-Life 2: Złota edycja". Zawiera 43 utwory w tym 3 wcześniej nie publikowane w grze. Część utworów użytych na ścieżce dźwiękowej pochodzi z pierwszej część [[Half-Life]] (często w innej aranżacji).
{{Stubsekcja-opis|Należy wypisać momenty, w których poszczególne utwory są odgrywane w grze}}
+
  
[[Grafika:Half-Life 2 Soundtrack US cover.jpg|thumb|160px|right|Oryginalna płyta z muzyką]]
+
==Lista utworów==
'''Half-Life 2 soundtrack''' - ścieżka dźwiękowa do ''[[Half-Life 2|Half-Life'a 2]]'' skomponowana przez [[Kelly Bailey|Kelly'ego Baileya]]. Jest to muzyka z pogranicza elektroniki i rocka. Soundtrack został wydany na płycie CD, ale nie jest sprzedawany osobno. Był dostępny w limitowanej serii, jedynie jako część pakietu "Half-Life 2: Złota edycja" oraz w pre-loadzie na terenie Rosji<ref>{{Cytuj |autor=|url=http://www.discogs.com/Kelly-Bailey-Half-Life-2-Soundtrack/release/1573767 |tytul=Half-Life 2 Soundtrack|serwis=Discogs |dostep=1-09-2010}}</ref>. Zawiera 43 utwory w tym 3 wcześniej nie publikowane w grze. Część utworów użytych na ścieżce dźwiękowej pochodzi z [[Half-Life|pierwszej części]]  (często w innej aranżacji).
+
''Utwory od 44 do 51 znajdują się wyłącznie w grze, nie ma ich na płycie z muzyką. W nawiasach podano nazwy, jakie dane utwory miały na ścieżce dźwiękowej do Half-Life.''
  
Ścieżka dźwiękowa dostępna jest na platformie [[Steam]] dla posiadaczy gry za darmo, jako DLC<ref>[https://store.steampowered.com/app/323140/HalfLife_2_Soundtrack/ Half-Life 2 Soundtrack w serwisie Steam]</ref>.  
+
# “Hazardous Environments” (Valve Theme [Long Version]) – 01:26
 +
# “CP Violation” – 01:47
 +
# “The Innsbruck Experiment” – 01:09
 +
# “Brane Scan” – 01:42
 +
# “Dark Energy” – 01:34
 +
# “Requiem for Ravenholm” – 00:35
 +
# “Pulse Phase” – 01:11
 +
# “Ravenholm Reprise” – 00:54
 +
# “Probably Not A Problem” – 01:28
 +
# “Calabi-Yau Model” – 01:48
 +
# “Slow Light” – 00:46
 +
# “Apprehension and Evasion” – 02:19
 +
# “Hunter Down” – 00:17
 +
# “Our Resurrected Teleport” – 01:13
 +
# “Miscount Detected” – 00:50
 +
# “Headhumper” – 00:10
 +
# “Triage at Dawn” – 00:47
 +
# “Combine Harvester” – 01:27
 +
# “Lab Practicum” – 02:56
 +
# “Nova Prospekt” – 01:59
 +
# “Broken Symmetry” – 01:05
 +
# “LG Orbifold” – 02:54
 +
# “Kaon” – 01:13
 +
# “You’re Not Supposed to Be Here” – 02:43
 +
# “Suppression Field” – 00:57
 +
# “Hard Fought” – 01:17
 +
# “Particle Ghost” – 01:42
 +
# “Shadows Fore and Aft” – 01:28
 +
# “Neutrino Trap” (Hurricane Strings) – 01:37
 +
# “Zero Point Energy Field” (Cavern Ambiance) – 01:44
 +
# “Echoes of a Resonance Cascade” (Space Ocean) – 01:40
 +
# “Black Mesa Inbound” (Vague Voices) – 02:15
 +
# “Xen Relay” (Threatening Short) – 00:41
 +
# “Tracking Device” (Credits / Closing Theme) – 01:05
 +
# “Singularity” (Traveling Through Limbo) – 01:21
 +
# “Dirac Shore” (Dimensionless Deepness) – 01:28
 +
# “Escape Array” (Electric Guitar Ambiance) – 01:29
 +
# “Negative Pressure” (Steam in the Pipes) – 01:59
 +
# “Tau-9″ (Drums and Riffs) – 02:08
 +
# “Something Secret Steers Us” (Nuclear Mission Jam) – 02:04
 +
# “Triple Entanglement” (Sirens in the Distance) – 01:34
 +
# “Biozeminade Fragment” (Alien Shock) – 00:34
 +
# “Lambda Core” (Diabolical Adrenaline Guitar) – 01:44
 +
# “Entanglement” – 00:39
 +
# “Highway 17″ – 00:59
 +
# “A Red Letter Day” – 00:39
 +
# “Sand Traps” – 00:34
 +
# “CP Violation (Remix)” – 01:45
 +
# “Trainstation PT. 1″ – 01:30
 +
# “Trainstation PT. 2″ – 01:12
 +
# “Radio” 00:39
 +
 
 +
==GCFScape==
 +
Osoby posiadające własną kopię gry mogą, za pomocą programu [[GCFScape]], wyeksportować pliki muzyczne w formacie .mp3 z bibliotek gry. Jednak pliki nie posiadają oficjalnych nazw. Poniżej przedstawiona jest lista plików i odpowiadających im nazw utworów.
 +
 
 +
*HL1_song3.mp3 – Black Mesa Inbound
 +
*HL1_song5.mp3 – Echoes of a Resonance Cascade
 +
*HL1_song6.mp3 – Zero Point Energy Field
 +
*HL1_song9.mp3 – Neutrino Trap
 +
*HL1_song10.mp3 – Lambda Core
 +
*HL1_song11.mp3 – Hazardous Environments
 +
*HL1_song14.mp3 – Triple Entanglement
 +
*HL1_song15.mp3 – Something Secret Steers Us
 +
*HL1_song17.mp3 – Tau-9
 +
*HL1_song19.mp3 – Negative Pressure
 +
*HL1_song20.mp3 – Escape Array
 +
*HL1_song21.mp3 – Dirac Shore
 +
*HL1_song24.mp3 – Singularity
 +
*HL1_song25_REMIX3.mp3 – Tracking Device
 +
*HL1_song26.mp3 – Xen Relay
 +
*HL2_intro.mp3 – Shadows Fore and Aft
 +
*HL2_song0.mp3 – Entanglement
 +
*HL2_song1.mp3 – Particle Ghost
 +
*HL2_song2.mp3 – Lab Practicum
 +
*HL2_song3.mp3 – Dark Energy
 +
*HL2_song4.mp3 – The Innsbruck Experiment
 +
*HL2_song6.mp3 – Pulse Phase
 +
*HL2_song7.mp3 – Ravenholm Reprise
 +
*HL2_song8.mp3 – Highway 17
 +
*HL2_song10.mp3 – A Red Letter Day
 +
*HL2_song11.mp3 – Sand Traps
 +
*HL2_song12_long.mp3 – Hard Fought
 +
*HL2_song13.mp3 – Suppression Field
 +
*HL2_song14.mp3 – You’re Not Supposed to Be Here
 +
*HL2_song15.mp3 – Kaon
 +
*HL2_song16.mp3 – LG Orbifold
 +
*HL2_song17.mp3 – Broken Symmetry
 +
*HL2_song19.mp3 – Nova Prospekt
 +
*HL2_song20_submix0.mp3 – CP Violation
 +
*HL2_song20_submix4.mp3 – CP Violation (Remix)
 +
*HL2_song23_SuitSong3.mp3 – Triage at Dawn
 +
*HL2_song25_Teleporter.mp3 – Miscount Detected
 +
*HL2_song26.mp3 – Our Resurrected Teleport
 +
*HL2_song26_trainstation1.mp3 – Trainstation PT. 1
 +
*HL2_song27_trainstation2.mp3 – Trainstation PT. 2
 +
*HL2_song28.mp3 – Hunter Down
 +
*HL2_song29.mp3 – Apprehension and Evasion
 +
*HL2_song30.mp3 – Calabi-Yau Model
 +
*HL2_song31.mp3 – Brane Scan
 +
*HL2_song32.mp3 – Slow Light
 +
*HL2_song33.mp3 – Probably Not A Problem
 +
*radio1.mp3 – Radio
 +
*Ravenholm_1.mp3 – Requiem for Ravenholm
  
== Lista utworów ==
 
Utwory od 44 do 51 znajdują się wyłącznie w grze, nie ma ich na płycie z muzyką. W nawiasach podano nazwy, jakie dane utwory miały na ścieżce dźwiękowej do Half-Life. Osoby posiadające własną kopię gry mogą, za pomocą programu [[GCFScape]], wyeksportować pliki muzyczne w formacie .mp3 z bibliotek gry. Nazwy plików są inne niż tytuły utworów, w tabeli poniżej podano obie nazwy.
 
<br /><br />
 
{| class="wikitable"
 
|-
 
! Nr
 
! Tytuł utworu
 
! Tytuł pliku
 
! czas trwania (m:s)
 
! występowanie
 
|-
 
| style="text-align:right"|1.
 
| '''''Hazardous Environments (Valve Theme [Long Version])'''''
 
| HL1_song11.mp3
 
| style="text-align:center"|1:26
 
| Utwór grany w intrze z logo [[Valve]] oraz zaraz po nałożeniu [[Kombinezon HEV|kombinezonu HEV]] w [[laboratorium Kleinera]].
 
|-
 
| style="text-align:right"|2.
 
| '''''CP Violation'''''
 
| HL2_song20_submix0.mp3
 
| style="text-align:center"|1:47
 
| W tunelu kolejowym w rozdziale ''[[Droga Przez Kanały]]''.
 
|-
 
| style="text-align:right"|3.
 
| '''''The Innsbruck Experiment'''''
 
| HL2_song4.mp3
 
| style="text-align:center"|1:09
 
| W rozdziale ''Droga Przez Kanały'', gdzie po raz pierwszy spotyka się ochronę cywilną z pistoletami maszynowymi i na początku rozdziału ''[[Pierwszy Antyobywatel]]''.
 
|-
 
| style="text-align:right"|4.
 
| '''''Brane Scan'''''
 
| HL2_song31.mp3
 
| style="text-align:center"|1:42
 
| W rozdziale ''[[Pierwszy Antyobywatel]]'' na placu z generatorem.
 
|-
 
| style="text-align:right"|5.
 
| '''''Dark Energy'''''
 
| HL2_song3.mp3
 
| style="text-align:center"|1:34
 
| Na początku rozdziału ''[[Autostrada 17 (rozdział)|Autostrada 17]]''.
 
|-
 
| style="text-align:right"|6.
 
| '''''Requiem for Ravenholm'''''
 
| Ravenholm_1.mp3
 
| style="text-align:center"|0:35
 
|  W rozdziale ''[[„Nie chodzimy już do Ravenholm...”]]'' po rozstaniu się z Ojcem Grigori na cmentarzu.
 
|-
 
| style="text-align:right"|7.
 
| '''''Pulse Phase'''''
 
| HL2_song6.mp3
 
| style="text-align:center"|1:11
 
| W rozdziale ''[[Czarna Energia]]'' podczas zjazdu windą i w rozdziale ''[[„Za Freemanem!”]]'' po wyjściu przed [[Overwatch Nexus]].
 
|-
 
| style="text-align:right"|8.
 
| '''''Ravenholm Reprise'''''
 
| HL2_song7.mp
 
| style="text-align:center"|0:54
 
| Na początku rozdziału ''[[„Nie chodzimy już do Ravenholm...”]]''
 
|-
 
| style="text-align:right"|9.
 
| '''''Probably Not A Problem'''''
 
| HL2_song33.mp3
 
| style="text-align:center"|1:28
 
| W stacji 6 w rozdziale ''[[Droga Przez Kanały]]''.
 
|-
 
| style="text-align:right"|10.
 
| '''''Calabi-Yau Model'''''
 
| HL2_song30.mp3
 
| style="text-align:center"|1:48
 
| W obozowisku Vortigauntów w rozdziale ''[[Ruchome Piaski]]'' i w budynku z uwięzionym Barneyem w rozdziale ''[[„Za Freemanem!”]]''.
 
|-
 
| style="text-align:right"|11.
 
| '''''Slow Light'''''
 
| HL2_song32.mp3
 
| style="text-align:center"|0:46
 
| Po zniszczeniu [[gunship|gunshipa]] w [[Nowa Mała Odessa|Nowej Małej]] Odessie w rozdziale ''[[Autostrada 17 (rozdział)|Autostrada 17]]''.
 
|-
 
| style="text-align:right"|12.
 
| '''''Apprehension and Evasion'''''
 
| HL2_song29.mp3
 
| style="text-align:center"|2:19
 
| W rozdziale ''[[„Pamiętny Dzień”]]'' podczas ucieczki przed [[Civil Protection|ochroną cywilną]] i w rozdziale [[Ruchome Piaski]] na plaży w pobliżu [[Nova Prospect]].
 
|-
 
| style="text-align:right"|13.
 
| '''''Hunter Down'''''
 
| HL2_song28.mp3
 
| style="text-align:center"|0:17
 
| Po zniszczeniu Striderów pod koniec rozdziału ''[[„Za Freemanem!”]]''.
 
|-
 
| style="text-align:right"|14.
 
| '''''Our Resurrected Teleport'''''
 
| HL2_song26.mp3
 
| style="text-align:center"|1:13
 
| Po wejściu do pomieszczenia z teleporterem w laboratorium doktora Kleinera.
 
|-
 
| style="text-align:right"|15.
 
| '''''Miscount Detected'''''
 
| HL2_song25_Teleporter.mp3
 
| style="text-align:center"|0:50
 
|
 
|-
 
| style="text-align:right"|16.
 
| '''''Headhumper'''''
 
|
 
| style="text-align:center"|0:10
 
|
 
|-
 
| style="text-align:right"|17.
 
| '''''Triage at Dawn'''''
 
| HL2_song23_SuitSong3.mp3
 
| style="text-align:center"|0:47
 
| Po spotkaniu [[Leon]]a w rozdziale ''[[„Nie chodzimy już do Ravenholm...”]]''.
 
|-
 
| style="text-align:right"|18.
 
| '''''Combine Harvester'''''
 
|
 
| style="text-align:center"|1:27
 
|
 
|-
 
| style="text-align:right"|19.
 
| '''''Lab Practicum'''''
 
| HL2_song2.mp3
 
| style="text-align:center"|2:56
 
| Pod mostem kolejowym w rozdziale ''[[Autostrada 17 (rozdział)|Autostrada 17]]'' i po przeteleportowaniu się do laboratorium doktora Kleinera w rozdziale ''[[Wiązania]]''.
 
|-
 
| style="text-align:right"|20.
 
| '''''Nova Prospekt'''''
 
| HL2_song19.mp3
 
| style="text-align:center"|1:59
 
| Na początku rozdziału ''[[Nova Prospekt (rozdział)|Nova Prospekt]]''.
 
|-
 
| style="text-align:right"|21.
 
| '''''Broken Symmetry'''''
 
| HL2_song17.mp3
 
| style="text-align:center"|1:05
 
| Po spotkaniu pierwszego rebelianta w rozdziale ''[[Pierwszy Antyobywatel]]''.
 
|-
 
| style="text-align:right"|22.
 
| '''''LG Orbifold'''''
 
| HL2_song16.mp3
 
| style="text-align:center"|2:54
 
| W rozdziale ''[[„Za Freemanem!”]]''.
 
|-
 
| style="text-align:right"|23.
 
| '''''Kaon'''''
 
| HL2_song15.mp3
 
| style="text-align:center"|1:13
 
| Na dachu [[Overwatch Nexus]].
 
|-
 
| style="text-align:right"|24.
 
| '''''You’re Not Supposed to Be Here'''''
 
| HL2_song14.mp3
 
| style="text-align:center"|2:43
 
| W rozdziale ''[[Niebezpieczne Wody]]'' po zamocowaniu działa na poduszkowcu.
 
|-
 
| style="text-align:right"|25.
 
| '''''Suppression Field'''''
 
| HL2_song13.mp3
 
| style="text-align:center"|0:57
 
| W rozdziale ''[[Droga Przez Kanały]]''.
 
|-
 
| style="text-align:right"|26.
 
| '''''Hard Fought'''''
 
| HL2_song12_long.mp3
 
| style="text-align:center"|1:17
 
| W rozdziale ''[[Pierwszy Antyobywatel]]''.
 
|-
 
| style="text-align:right"|27.
 
| '''''Particle Ghost'''''
 
| HL2_song1.mp3
 
| style="text-align:center"|1:42
 
| Po wyjściu z kopalni w [[Ravenholm]].
 
|-
 
| style="text-align:right"|28.
 
| '''''Shadows Fore and Aft'''''
 
| HL2_intro.mp3
 
| style="text-align:center"|1:28
 
| Na początku gry, podczas przemowy [[G-Man]]a.
 
|-
 
| style="text-align:right"|29.
 
| '''''Neutrino Trap (Hurricane Strings)'''''
 
| HL1_song9.mp3
 
| style="text-align:center"|1:37
 
| Na początku rozdziału ''[[Nasi Dobroczyńcy]]''.
 
|-
 
| style="text-align:right"|30.
 
| '''''Zero Point Energy Field (Cavern Ambiance)'''''
 
| HL1_song6.mp3
 
| style="text-align:center"|1:44
 
| W kanale po ucieczce przed helikopterem w rozdziale ''[[Droga Przez Kanały]]''.
 
|-
 
| style="text-align:right"|31.
 
| '''''Echoes of a Resonance Cascade (Space Ocean)'''''
 
| HL1_song5.mp3
 
| style="text-align:center"|1:40
 
| W podziemnym tunelu zalanym toksynami w rozdziale ''[[Pierwszy Antyobywatel]]'' i podczas pierwszej jazdy kapsułą w [[Cytadela|Cytadeli]].
 
|-
 
| style="text-align:right"|32.
 
| '''''Black Mesa Inbound (Vague Voices)'''''
 
| HL1_song3.mp3
 
| style="text-align:center"|2:15
 
| Na złomowisku w [[Black Mesa East]].
 
|-
 
| style="text-align:right"|33.
 
| '''''Xen Relay (Threatening Short)''''
 
| HL1_song26.mp3
 
| style="text-align:center"|0:41
 
| Na początku rozdziału ''[[Czarna Energia]]''.
 
|-
 
| style="text-align:right"|34.
 
| '''''Tracking Device (Credits / Closing Theme)''''
 
| HL1_song25_REMIX3.mp3
 
| style="text-align:center"|1:05
 
| Podczas napisów końcowych.
 
|-
 
| style="text-align:right"|35.
 
| '''''Singularity (Traveling Through Limbo)''''
 
| HL1_song24.mp3
 
| style="text-align:center"|1:21
 
| W rozdziale ''[[Wiązania]]'' po wejściu do pomieszczenia z teleporterem.
 
|-
 
| style="text-align:right"|36.
 
| '''''Dirac Shore (Dimensionless Deepness)''''
 
| HL1_song21.mp3
 
| style="text-align:center"|1:28
 
| W zalanym pomieszczeniu w rozdziale ''[[Wiązania]]''.
 
|-
 
| style="text-align:right"|37.
 
| '''''Escape Array (Electric Guitar Ambiance)''''
 
| HL1_song20.mp3
 
| style="text-align:center"|1:29
 
| Na początku rozdziału [[Black Mesa East (rozdział)|Black Mesa East]].
 
|-
 
| style="text-align:right"|38.
 
| '''''Negative Pressure” (Steam in the Pipes)'''''
 
| HL1_song19.mp3
 
| style="text-align:center"|1:59
 
| W rozdziale ''[[Nasi Dobroczyńcy]]'' przed walką ze [[Strider|striderem]].
 
|-
 
| style="text-align:right"|39.
 
| '''''Tau-9 (Drums and Riffs)'''''
 
| HL1_song17.mp3
 
| style="text-align:center"|2:08
 
| W rozdziale ''[[Autostrada 17 (rozdział)|Autostrada 17]]'', gdy wsiądzie się do dźwigu.
 
|-
 
| style="text-align:right"|40.
 
| '''''Something Secret Steers Us (Nuclear Mission Jam)'''''
 
| HL1_song15.mp3
 
| style="text-align:center"|2:04
 
| W rozdziale ''[[Ruchome Piaski]]'', podczas walki przy latarni morskiej.
 
|-
 
| style="text-align:right"|41.
 
| '''''Triple Entanglement” (Sirens in the Distance)'''''
 
| HL1_song14.mp3
 
| style="text-align:center"|1:34
 
| Po wejściu do kanałów pod koniec rozdziału ''[[Pierwszy Antyobywatel]]''.
 
|-
 
| style="text-align:right"|42.
 
| '''''Biozeminade Fragment (Alien Shock)'''''
 
|
 
| style="text-align:center"|0:34
 
|
 
|-
 
| style="text-align:right"|43.
 
| '''''Lambda Core (Diabolical Adrenaline Guitar)'''''
 
| HL1_song10.mp3
 
| style="text-align:center"|1:44
 
| Podczas ucieczki przed helikopterem w rozdziale ''[[Niebezpieczne Wody]]''.
 
|-
 
| style="text-align:right"|44.
 
| '''''Entanglement'''''
 
| HL2_song0.mp3
 
| style="text-align:center"|0:39
 
| Pod koniec rozdziału ''[[Nova Prospekt (rozdział)|Nova Prospekt]]'', przy ruchomej ścianie.
 
|-
 
| style="text-align:right"|45.
 
| '''''Highway 17'''''
 
| HL2_song8.mp3
 
| style="text-align:center"|0:59
 
| Przy pierwszym domu w rozdziale ''[[Ruchome Piaski]]''.
 
|-
 
| style="text-align:right"|46.
 
| '''''A Red Letter Day'''''
 
| HL2_song10.mp3
 
| style="text-align:center"|0:39
 
| W laboratorium doktora Kleinera w rozdziale ''[[„Pamiętny Dzień”]]''.
 
|-
 
| style="text-align:right"|47.
 
| '''''Sand Traps'''''
 
| HL2_song11.mp3
 
| style="text-align:center"|0:34
 
| Na początku rozdziału ''[[Ruchome Piaski]]''.
 
|-
 
| style="text-align:right"|48.
 
| '''''CP Violation (Remix)'''''
 
| HL2_song20_submix4.mp3
 
| style="text-align:center"|1:45
 
| Podczas rozdziału ''[[Droga Przez Kanały]]''.
 
|-
 
| style="text-align:right"|49.
 
| '''''Trainstation PT. 1'''''
 
| HL2_song26_trainstation1.mp3
 
| style="text-align:center"|1:30
 
| Po wyjściu z dworca kolejowego w rozdziale ''[[Punkt Wejścia]]''.
 
|-
 
| style="text-align:right"|50.
 
| '''''Trainstation PT. 2'''''
 
| HL2_song27_trainstation2.mp3
 
| style="text-align:center"|1:12
 
| W rozdziale ''[[Punkt Wejścia]]'' na dachu i w rozdziale [[„Za Freemanem!”]] w głównym holu [[Overwatch Nexus]].
 
|-
 
| style="text-align:right"|51.
 
| '''''Radio'''''
 
| radio1.mp3
 
| style="text-align:center"|0:39
 
| W rozdziale ''[[Pierwszy Antyobywatel]]'' niedługo po tym jak [[dropship]] odleci z [[Dog]]iem.
 
|}
 
  
== Galeria ==
 
<gallery>
 
Grafika:Half-Life 2 Soundtrack RUS cover.jpg|Wersja na rynek rosyjski
 
</gallery>
 
  
{{Przypisy}}
 
{{Media}}
 
 
[[Kategoria:Muzyka]]
 
[[Kategoria:Muzyka]]
 
[[Kategoria:Half-Life 2]]
 
[[Kategoria:Half-Life 2]]
 
[[overwiki:Half-Life 2 soundtrack]]
 

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)