Edytujesz „Houndeye”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>hl1</ikony>
 
<ikony>hl1</ikony>
{{Istota
+
{{Istota infobox
|grafika     = Houndeye.jpg  
+
|grafika=Houndeye.jpg  
|okres       = [[Incydent w Black Mesa]]
+
|okres=[[Incydent w Black Mesa]]
|grupa       = [[Xen]]  
+
|grupa=[[Xen]]  
|pochodzenie =  
+
|pochodzenie=  
|rasa       =  
+
|rasa=  
|bronie     = fala dźwiękowa  
+
|bronie=fala dźwiękowa  
|dubbing     =  
+
|dubbing=  
|projektant =[[Ted Backman]]  
+
|projektant=[[Ted Backman]]  
|byt         = monster_houndeye
+
|byt=monster_houndeye }}  
}}  
+
'''Houndeye''' – pozaziemski gatunek, który przedostał się na ziemię ze świata granicznego [[Xen]] podczas [[Incydent w Black Mesa|Incydentu w Black Mesa]]. Pierwszy raz pojawia się w rozdziale trzecim [[Half-Life|Half-Life'a]], ''[[Unforeseen Consequences]]''.
+
  
== Anatomia ==
+
'''Houndeye''' to pozaziemski gatunek, który przedostał się na ziemię z Xen podczas [[Incydent w Black Mesa|Incydentu w Black Mesa]]. Pierwszy raz pojawia się w rozdziale trzecim [[Half-Life|Half-Life'a]] - ''[[Unforeseen Consequences]]''.
 +
 
 +
==Anatomia==
 
Houndeye'e posiadają trzy nogi. Ich ciało jest zwarte, szerokie z przodu i zwężające się ku tyłowi. Nie mają oddzielnej głowy, zamiast tego, z przodu posiadają duże [[wpl:Oko złożone|oko złożone]] (niczym u owadów) chronione powieką. Ich otwór gębowy znajduje się na brzuchu, w pobliżu oka. Skóra ma zielono-żółte zabarwienie z poprzecznymi, niebieskimi pasami na grzbiecie.
 
Houndeye'e posiadają trzy nogi. Ich ciało jest zwarte, szerokie z przodu i zwężające się ku tyłowi. Nie mają oddzielnej głowy, zamiast tego, z przodu posiadają duże [[wpl:Oko złożone|oko złożone]] (niczym u owadów) chronione powieką. Ich otwór gębowy znajduje się na brzuchu, w pobliżu oka. Skóra ma zielono-żółte zabarwienie z poprzecznymi, niebieskimi pasami na grzbiecie.
  
== Zachowanie ==
+
==Zachowanie==
Houndeye najczęściej przebywają w grupach. W pojedynkę nie stanowią zagrożenia, jednak w większej grupie potrafią być niebezpieczne. Pojedyncze osobniki często uciekają na widok nieprzyjaciela i zwabiają go do reszty stada. Każde stado posiada przywódcę i składa się z maksymalnie czterech stworzeń.
+
Houndeye najczęściej przebywają w grupach. W pojedynkę nie stanowią zagrożenia, jednak w większej grupie potrafią być niebezpieczne. Pojedyncze osobniki często uciekają na widok nieprzyjaciela i zwabiają go do reszty stada. Ich jedyną bronią jest atak polegający na wysyłaniu silnych fal dźwiękowych. Poruszają się w sposób zbliżony do psów, wydają też podobne dźwięki.
 
+
Ich jedyną bronią jest atak polegający na wysyłaniu silnych fal dźwiękowych, które pozbawiają protagonistę życia i ogłuszają go. Obrażenia zadawane przez atak pojedynczego houndeye'a zależą od rozmiaru jego stada, odległości między nim a celem i tego, czy przywódca jego stada jest żyw<ref>[https://youtu.be/Lqxag2TDqtQ ''Half-Life - Houndeye Sonic Attack Behavior'', youtube.com].</ref>. Siłę ataku reprezentuje kolor używany do reprezentacji fal dźwiękowych wysyłanych przez stworzenie.
+
 
+
Poruszają się w sposób zbliżony do psów, wydają też podobne dźwięki.
+
 
+
 
Są stworzeniami mięsożernymi, co jest widoczne w jednej ze scen w [[Half-Life: Blue Shift]], gdzie zjadają martwe ciało strażnika. Możliwe, że są padlinożercami.  
 
Są stworzeniami mięsożernymi, co jest widoczne w jednej ze scen w [[Half-Life: Blue Shift]], gdzie zjadają martwe ciało strażnika. Możliwe, że są padlinożercami.  
  
== Ciekawostki ==
+
==Ciekawostki==
* Houndaye'e będące częścią stada mogą położyć się na ziemi i pójść spać, jeżeli nic im nie przeszkadza. Ich przywódca będzie czuwał i nie położy się spać<ref>[https://youtu.be/9jO-P3kXlCI ''Half-Life - Houndeye Nap Time Behavior'', youtube.com].</ref>.
+
*Houndeye był jedną z niewielu istot, które prawie nie zmieniły wyglądu od pierwszych szkiców <ref>[[Raising the Bar]], s.13</ref>
* Houndeye był jedną z niewielu istot, które prawie nie zmieniły wyglądu od pierwszych szkiców<ref>[[Raising the Bar]], s. 13.</ref>.
+
*We wczesnych wersjach stworzenia te nazywano Roundeye <ref>[[Raising the Bar]]</ref>
* We wczesnych wersjach stworzenia te nazywano '''Roundeye'''<ref>[[Raising the Bar]].</ref>.
+
*Według Teda Backmana, projektanta Houndeye'a, inspiracją był dla niego wielki pręgowany kot, z trzema nogami, żyjący w sąsiedztwie jego domu, w czasach jego dzieciństwa.
* Według Teda Backmana, projektanta houndeye'a, inspiracją był dla niego wielki pręgowany kot z trzema nogami żyjący w sąsiedztwie jego domu w czasach jego dzieciństwa.
+
*Pierwotnie miała być jeszcze większa odmiana - [[Panthereye]] jednak Valve uznało ją za niepotrzebną i usunęło z gry.
* Pierwotnie miała być jeszcze większa odmiana, [[panthereye]], jednak Valve uznało ją za niepotrzebną i usunęło z gry.
+
*Houndeye występuje w Dota 2.
* Houndeye występuje w Dota 2.
+
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
 
<gallery>
 
<gallery>
Plik:Houndeye-concept.jpg|Wczesny projekt
+
Grafika:Houndeye-concept.jpg|Wczesny projekt
Plik:Houndeye_attackHL.jpg|2 atakujące houndeye'e w Half-Life
+
Grafika:Houndeye_attackHL.jpg| 2 atakujące Houndeye w Half-Life
Plik:Houndeye_attackHLS.jpg|Atakujący houndeye w [[Half-Life: Source]]
+
Grafika:Houndeye_attackHLS.jpg|Atakujący Houndeye w [[Half-Life: Source]]
 
</gallery>
 
</gallery>
  

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)