Edytujesz „Hunter”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
<ikony>hl2|komb|medalHL</ikony>
+
{{IstotyInfo |grafika=Hunter model.jpg |grupa=[[Kombinat]] |pochodzenie=Sztucznie wyprodukowany |rasa=Synth |bronie=Wybuchowe lotki<br>Szpony<br>Szarża|dubbing= |projektant=[[Ted Backman]] |byt=npc_hunter<br>npc_ministrider }}  
{{DisambigR|przeciwnika z uniwersum Half-Life'a|[[Hunter (L4D)|Hunter]] - specjalny Zarażony z L4D}}
+
'''Hunter''' (znany również jako '''ministrider''') to niehumanoidalny synth [[Kombinat|Kombinatu]], zaprojektowany i stworzony w celu wspierania działań wojsk na terenach niezurbanizowanych, głownie w gęstych lasach. Spełnia on rolę zwiadowcy, lecz jest to też doskonała maszyna do zabijania- świetnie przystosowany do terenu na którym operuje, szybki, zwinny, precyzyjny i odporny na obrażenia.  
{{Istota infobox
+
|grafika=Hunter model.jpg  
+
|okres=[[Powstanie]]
+
|grupa=[[Kombinat]]  
+
|pochodzenie=Sztucznie wyprodukowany  
+
|rasa=[[Synth]]
+
|bronie=Wybuchowe lotki<br>Szpony<br>Szarża
+
|dubbing=  
+
|projektant=[[Ted Backman]]  
+
|byt=npc_hunter<br>npc_ministrider}}
+
'''Hunter''' (znany również jako '''ministrider''') to jednostka syntetyczna [[Kombinat|Kombinatu]], zaprojektowana i stworzona w celu wspierania działań wojsk na terenach niezurbanizowanych, głównie w gęstych lasach. Spełnia on rolę zwiadowcy, lecz jest to też doskonała maszyna do zabijania - świetnie przystosowany do terenu na którym operuje, szybki, zwinny, precyzyjny i odporny na obrażenia.  
+
 
Hunter po raz pierwszy pojawia się w [[Half-Life 2: Episode One]] w nagraniu od [[Judith Mossman]], znajdującej się na terenie arktycznej bazy [[Kraken_Base|kraken]].
 
Hunter po raz pierwszy pojawia się w [[Half-Life 2: Episode One]] w nagraniu od [[Judith Mossman]], znajdującej się na terenie arktycznej bazy [[Kraken_Base|kraken]].
Po krótkim ukazaniu się w pierwszym epizodzie, stworzenie staje się jednym z głównych przeciwników gracza w [[Half-Life 2: Episode Two|Episode Two]], gdzie już na samym początku gry, atakuje głównych bohaterów- [[Gordon Freeman|Gordona Freemana]] i [[Alyx Vance|Alyx Vance]], z którego to incydentu, dziewczyna cudem uchodzi z życiem.
+
Po krótkim ukazaniu się w pierwszym epizodzie, stworzenie staje się głównym przeciwnikiem gracza w [[Half-Life 2: Episode Two|Episode Two]], gdzie już na samym początku gry, atakuje głównych bohaterów- [[Gordon Freeman|Gordona Freemana]] i [[Alyx Vance|Alyx Vance]], z którego to incydentu, dziewczyna cudem uchodzi z życiem.
  
==Anatomia==
+
=Anatomia=
Hunter dzięki swej budowie jest doskonale przystosowany do operowania w środowisku pozamiejskim. Synth ten przypomina nieco pomniejszoną wersję [[Strider|stridera]], mierzy 2,4 metra wysokości<ref name="Hunter's emotions">"Half-Life 2: Episode Two". ''PC Gamer''. Sierpień 2006. [http://en.wikipedia.org/wiki/PC_Gamer]</ref>, posiada zwarty korpus i trzy masywne nogi. Wyposażony jest też w coś na kształt sporej anteny radiowej. Całe ciało pokrywa odporny endoszkielet, spełniający funkcję pancerza.  
+
Hunter dzięki swej budowie jest doskonale przystosowany do operowania w środowisku pozamiejskim. Synth ten przypomina nieco pomniejszoną wersję [[Strider|stridera]], mierzy 2.4 metra wysokości, posiada zwarty korpus i trzy masywne nogi. Wyposażony jest też w coś na kształt sporej anteny radiowej. Całe ciało pokrywa odporny endoszkielet, spełniający funkcję pancerza.  
 
W centralnej części korpusu znajduje się jedno oko, oraz główne działko, zlokalizowane poniżej.
 
W centralnej części korpusu znajduje się jedno oko, oraz główne działko, zlokalizowane poniżej.
  
Linia 23: Linia 12:
 
Hunter ma ciężki i powolny chód, lecz mimo tego potrafi być niezwykle szybki i zwinny. Zdolny jest dostać się wszędzie tam, gdzie gracz, tak więc można go spotkać zarówno w lasach, jak i budynkach.
 
Hunter ma ciężki i powolny chód, lecz mimo tego potrafi być niezwykle szybki i zwinny. Zdolny jest dostać się wszędzie tam, gdzie gracz, tak więc można go spotkać zarówno w lasach, jak i budynkach.
  
==Uzbrojenie i taktyka==
+
=Uzbrojenie i taktyka=
 
[[Grafika:Hunter flechette.jpg|thumb|200px|left|Lotka- zabójcza broń huntera.]]
 
[[Grafika:Hunter flechette.jpg|thumb|200px|left|Lotka- zabójcza broń huntera.]]
Hunter wyposażony jest w szereg śmiercionośnych broni. Najważniejszą z nich jest szybkostrzelne działko, zlokalizowane tuż pod okiem stworzenia. Wystrzeliwuje ono ostro zakończone lotki, wyposażone w specjalne ładunki wybuchowe. Lotki mierzą kilkadziesiąt centymetrów długości, z czego ponad ¾ stanowi podwójne, haczykowate ostrze. Na końcu każdej z nich zlokalizowany jest niewielki pojemniczek, skrywający silnie wybuchową substancję, która może również powodować całkowitą dezintegrację tkanek.  
+
Hunter wyposażony jest w szereg śmiercionośnych broni. Najważniejszą z nich jest szybkostrzelne działko, zlokalizowane tuż pod okiem stworzenia. Wystrzeliwuje ono ostro zakończone lotki, wyposażone w specjalne ładunki wybuchowe. Lotki mierzą kilkadziesiąt centymetów długości, z czego ponad ¾ stanowi podwójne, haczykowate ostrze. Na końcu każdej z nich zlokalizowany jest niewielki pojemniczek, skrywający silnie wybuchową substancję, która może również powodować całkowitą dezintegrację tkanek.  
  
 
Każda lotka ma dwa tryby działania, uzależnione od materiału, w który się wbije. W przypadku żywej tkanki, eksplozja następuje w momencie zetknięcia z celem. W pozostałych wypadkach, lotka ładuje się przez kilka sekund w celu maksymalizacji zniszczeń otoczenia.  
 
Każda lotka ma dwa tryby działania, uzależnione od materiału, w który się wbije. W przypadku żywej tkanki, eksplozja następuje w momencie zetknięcia z celem. W pozostałych wypadkach, lotka ładuje się przez kilka sekund w celu maksymalizacji zniszczeń otoczenia.  
  
 
Hunter nie ma możliwości atakowania z dużego dystansu, gdy zdecyduje się na użycie strzałek, podbiega do ofiary na odległość kilku metrów, wystrzeliwuje ich niewielką serię, a następnie zmienia swoje położenie względem wroga i ponawia atak. <BR>W przypadku, gdy ofiara znajduje się zbyt blisko, lub jest w miejscu, gdzie nie da się użyć głównej broni, hunter wykorzystuje inne niebezpieczne technikalia, np:
 
Hunter nie ma możliwości atakowania z dużego dystansu, gdy zdecyduje się na użycie strzałek, podbiega do ofiary na odległość kilku metrów, wystrzeliwuje ich niewielką serię, a następnie zmienia swoje położenie względem wroga i ponawia atak. <BR>W przypadku, gdy ofiara znajduje się zbyt blisko, lub jest w miejscu, gdzie nie da się użyć głównej broni, hunter wykorzystuje inne niebezpieczne technikalia, np:
[[Grafika:Hunter ostrzal.jpg|thumb|200px|right|Hunter strzelający lotkami]]
 
Podwójne szpony zakończone czymś na kształt ogromnych sztyletów. Ulokowane są one na spodzie tułowia, tuż pod linią łączenia nóg z resztą ciała. Wykorzystywane są na bliskim dystansie, przeważnie podczas błyskawicznych ataków z zaskoczenia. Ugodzona ofiara nie ma większych szans na przeżycie. W przypadku, gdy jest to człowiek, ostrza bez większych problemów mogą przebić ciało na wylot.
 
  
 +
Podwójne szpony zakończone czymś na kształt ogromnych sztyletów. Ulokowane są one na spodzie tułowia, tuż pod linią łączenia nóg z resztą ciała. Wykorzystywane są na bliskim dystansie, przeważnie podczas błyskawicznych ataków z zaskoczenia. Ugodzona ofiara nie ma większych szans na przeżycie. W przypadku, gdy jest to człowiek, ostrza bez większych problemów mogą przebić ciało na wylot.
 +
[[Grafika:Hunter Alyx.jpg|thumb|200px|right|Hunter atakujący Alyx Vance.]]
 
Teoretycznie huntery mogą wykorzystywać je do przenoszenia ciał i przedmiotów na pewne odległości, wskazuje na to incydent, w którym zaskoczona [[Alyx Vance]] zostaje zraniona, a zagłębione w jej ciele szpony zostają złożone i synth silnie odciąga dziewczynę do tyłu.
 
Teoretycznie huntery mogą wykorzystywać je do przenoszenia ciał i przedmiotów na pewne odległości, wskazuje na to incydent, w którym zaskoczona [[Alyx Vance]] zostaje zraniona, a zagłębione w jej ciele szpony zostają złożone i synth silnie odciąga dziewczynę do tyłu.
  
Równie niebezpieczne są ogromne nogi stworzenia. Nie tylko są niezwykle masywne, ale też na ich końcach znajdują się wielkie, zadarte w górę pazury. W tym przypadku taktyka huntera jest bardzo prosta. Synth podbiega do oponenta, starając się jak najszybciej powalić go na ziemię. Gdy już mu się to uda, następuje silne, aczkolwiek precyzyjne kopnięcie w okolicach mostka, w wyniku którego następuje połamanie żeber i zatrzymanie akcji serca. <BR>Huntery działają niczym chirurgiczny skalpel- szybko i precyzyjnie. Są doskonałymi maszynami do zabijania i preferują szybkie rozprawienie się z wrogiem, niż długą "zabawę" niczym poniewierający mysz, najedzony kot.
+
Równie niebezpieczne są ogromne nogi stworzenia. Nie tylko są niezwykle masywne, ale też na ich końcach znajdują się wielkie, zadarte w górę pazury. W tym przypadku taktyka huntera jest bardzo prosta. Synth podbiega do oponenta, starając się jak najszybciej powalić go na ziemię. Gdy już mu się to uda, następuje silne, aczkolwiek precyzyjne kopnięcie w okolicach mostka, w wyniku którego następuje połamanie żeber i zatrzymanie akcji serca. <BR>Huntery działają niczym hirurgiczny skalpel- szybko i precyzyjnie. Są doskonałymi maszynami do zabijania i preferują szybkie rozprawienie się z wrogiem, niż długą "zabawę" niczym poniewierający myszę, najedzony kot.
  
Huntery nierzadko używają zaawansowanej taktyki, szczególnie jeśli polują w grupie. Na przykład, gdy gracz wejdzie do małego budynku (np. chatki)  obstawiają wyjścia jednocześnie odcinając drogę ucieczki, podczas gdy jeden z nich wchodzi do środka i próbuje rozprawić się z graczem.
+
=Kontrtaktyka=
 
+
Huntery nie są w pełni odporne na na żadną broń, dlatego w połączeniu z dobrą taktyką, można skutecznie użyć przeciwko nim niemal wszystkiego co znajduje się pod ręką. Najbardziej efektywnym atakiem jest alternatywny tryb wystrzału [[Karabin pulsacyjny|karabinu pulsacyjnego AR2]], z którego wystrzelona kula energetyczna eksploduje po uderzeniu w stworzenie, powodując jego natychmiastową śmierć. Również efektywne są ciężkie, bądź wybuchowe przedmioty, rzucone za pomocą [[Gravity gun|gravity guna]]. Jeżeli tuż przed rzutem, wbije się w nie kilka wybuchowych lotek, wtedy szansa na zabicie wroga staje się bardzo duża.
==Kontrtaktyka==
+
[[Grafika:Wbite lotki.jpg|thumb|200px|left|Lotki wbite w mur.]]
+
Huntery nie są w pełni odporne na żadną broń, dlatego w połączeniu z dobrą taktyką, można skutecznie użyć przeciwko nim niemal wszystkiego co znajduje się pod ręką. Najbardziej efektywnym atakiem jest [[Kula energii|alternatywny tryb wystrzału]] [[Karabin pulsacyjny|karabinu pulsacyjnego AR2]], z którego wystrzelona kula energetyczna eksploduje po uderzeniu w stworzenie, powodując jego natychmiastową śmierć. Również efektywne są ciężkie, bądź wybuchowe przedmioty, rzucone za pomocą [[Gravity_Gun|gravity guna]]. Jeżeli tuż przed rzutem, wbije się w nie kilka wybuchowych lotek, wtedy szansa na zabicie wroga staje się bardzo duża.
+
 
+
Kolejnym sposobem rozprawienia się z hunterem jest wejście do muscle car'a, rozpędzenie się (najczęściej z użyciem turbo) i próba stratowania go. Stworzenia unikają ataku poprzez odskakiwanie w bok, ale gdy uda nam się je trafić z dużą prędkością, natychmiast giną.
+
Jest to dobra metoda podczas ostatniej bitwy w Episode Two. Możemy wtedy załadować bombę Magnussona na ramę z tyłu samochodu, stratować huntery eskortujące [[Strider|stridera]] a następnie zniszczyć go za pomocą bomby.
+
  
 
Agresywna szarża na huntera, najczęściej kończy się porażką, dlatego najlepszą kontrtaktyką wobec niego jest partyzancka metoda szybkich ataków i ucieczek. Zamysłem twórców było stosowanie zasadzek, ataków z ukrycia. Sama budowa map ułatwia takie działanie.<ref name="Hunter Maps">Simmons, Alex (2006-08-24). "GC 2006: New Half-Life 2 Trailer Dissected" [http://pc.ign.com/articles/728/728031p1.html]</ref> Mimo tego huntery mają tak rozbudowane AI, że dosyć sprawnie radzą sobie w takich sytuacjach. Zachowanie stworzenia doskonale obrazuje dostępny na [[Steam|steamie]] "Episode Two Gameplay Trailer 5", w którym hunter cały czas znajduje się w ruchu, wybiera najkrótszą drogę do celu oraz atakuje szybko i agresywnie.
 
Agresywna szarża na huntera, najczęściej kończy się porażką, dlatego najlepszą kontrtaktyką wobec niego jest partyzancka metoda szybkich ataków i ucieczek. Zamysłem twórców było stosowanie zasadzek, ataków z ukrycia. Sama budowa map ułatwia takie działanie.<ref name="Hunter Maps">Simmons, Alex (2006-08-24). "GC 2006: New Half-Life 2 Trailer Dissected" [http://pc.ign.com/articles/728/728031p1.html]</ref> Mimo tego huntery mają tak rozbudowane AI, że dosyć sprawnie radzą sobie w takich sytuacjach. Zachowanie stworzenia doskonale obrazuje dostępny na [[Steam|steamie]] "Episode Two Gameplay Trailer 5", w którym hunter cały czas znajduje się w ruchu, wybiera najkrótszą drogę do celu oraz atakuje szybko i agresywnie.
  
==Spostrzeżenia==
+
=Spostrzeżenia=
 
[[Grafika:Hl2ep2 ministrider2.jpg|thumb|200px|right|Huntery w maskujących barwach]]
 
[[Grafika:Hl2ep2 ministrider2.jpg|thumb|200px|right|Huntery w maskujących barwach]]
*Huntery często działają w pojedynkę lub parami, patrolując tereny w poszukiwaniu rebeliantów. Mogą być także wykorzystane przez Kombinat, w celu wsparcia żołnierzy w ich operacjach, tak jak podczas szturmu na bazę rakietową w White Forest. Ostatecznie stworzenia potrafią współpracować ze striderami i spełniać rolę ich eskorty.<BR>W ostatniej bitwie Episode Two grupy hunterów, liczące do trzech osobników, eskortowały stridery odpierając ataki rebeliantów. Stworzenia te niezwykle skutecznie broniły swoich większych kuzynów, a wykorzystywane przez gracza [[Magnusson device|Bomby Magnussona]]- największe zagrożenie dla trójnogów, były natychmiast brane za priorytetowy cel.
+
*Huntery często działają w pojedynkę lub parami, patrolując tereny w poszukiwaniu rebeliantów. Mogą być także wykorzystane przez Kombinat, w celu wsparcia żołnierzy w ich operacjach, tak jak podczas szturmu bazy rakietowej w White Forest. Ostatecznie stworzenia potrafią współpracować ze striderami i spełniać rolę ich eskorty.<BR>W ostatniej bitwie Episode Two grupy hunterów, liczące do trzech osobników, eskortowały stridery odpierając ataki rebeliantów. Stworzenia te niezwykle skutecznie broniły swoich większych kuzynów, a wykorzystywane przez gracza [[Magnusson device|strider bustery]]- największe zagrożenie dla trójnogów, były natychmiast brane za priorytetowy cel.
  
 
*Hunter tak jak większość synthów, wydaje szereg elektronicznych dźwięków; chrząknięcia, "miałki", piski i piknięcia stanowią formę komunikacji na bliższe odległości, pozwalają też odgadnąć nam stan emocjonalny stworzenia.<BR>Nadanie im możliwości wyrażania emocji było zamysłem samych twórców gry, pomimo, że stworzenia te, w żaden sposób nie przypominają ludzi, nie trudno jest nam zauważyć, kiedy są na pewien sposób ciekawskie bądź bije z nich agresja.<ref name="Hunter's emotions">"Half-Life 2: Episode Two". ''PC Gamer''. Sierpień 2006. [http://en.wikipedia.org/wiki/PC_Gamer]</ref>
 
*Hunter tak jak większość synthów, wydaje szereg elektronicznych dźwięków; chrząknięcia, "miałki", piski i piknięcia stanowią formę komunikacji na bliższe odległości, pozwalają też odgadnąć nam stan emocjonalny stworzenia.<BR>Nadanie im możliwości wyrażania emocji było zamysłem samych twórców gry, pomimo, że stworzenia te, w żaden sposób nie przypominają ludzi, nie trudno jest nam zauważyć, kiedy są na pewien sposób ciekawskie bądź bije z nich agresja.<ref name="Hunter's emotions">"Half-Life 2: Episode Two". ''PC Gamer''. Sierpień 2006. [http://en.wikipedia.org/wiki/PC_Gamer]</ref>
  
*Huntery posiadają tylko jedno sprawne oko, lecz światło wydobywające się z jego wnętrza wskazuje na elektroniczne wzmacnianie obrazu. Dzięki temu stworzenia doskonale widzą w ciemnościach o czym można było się przekonać podczas pierwszej fazy ataku sił [[Kombinat|Kombinatu]] na bazę rakietową w [[White Forest]]. Analiza obrazu prawdopodobnie nie jest jedyną metodą lokalizowania wroga, obecność sporej tuby na korpusie huntera, sugeruje, że może on wykorzystywać przestrzenny radar, lub nawet echolokację, lecz są to tylko przypuszczenia.
+
*Huntery posiadają tylko jedno sprawne oko, lecz światło wydobywające się z jego wnętrza wskazuje na elektroniczne wzmacnianie obrazu. Dzięki temu stworzenia doskonale widzą w ciemnościach o czym można było się przekonać podczas pierwszej fazy ataku sił [[Kombinat|Kombinatu]] na bazę rakietową w [[White Forest]]. Analiza obrazu prawdopodobnie nie jest jedyną metodą lokalizowania wroga, obecność sporej tuby na korpusie huntera, sugeruje, że może on wykorzystywać przestrzenny radar, lub nawet echolokację, lecz są to tylko przypuszczenia.  
  
==Ciekawostki==
+
=Ciekawostki=
 
*Wykorzystany w Episode One model huntera, jest jego wczesną wersją, mocno różniącą się od tej, która została ukazana w Episode Two. Model ten posiada tylko jedną teksturę i około ¼ animacji oryginału, a zamiast lotkami, strzela ładunkami energii [[Karabin pulsacyjny|karabinu AR2]]
 
*Wykorzystany w Episode One model huntera, jest jego wczesną wersją, mocno różniącą się od tej, która została ukazana w Episode Two. Model ten posiada tylko jedną teksturę i około ¼ animacji oryginału, a zamiast lotkami, strzela ładunkami energii [[Karabin pulsacyjny|karabinu AR2]]
*Gdy Gordon po raz pierwszy dostaje się do bazy w White Forest, gracz jest świadkiem szkolenia bojowego dla kilku członków załogi. Jeden z uczestników przechwala się, że gdy przebywał w [[City 17]], zabijał gołymi rękami od 20 do 30 hunterów dziennie (co jest oczywiście kłamstwem).
+
*Gdy po raz pierwszy dostajemy się do bazy w White Forest, jesteśmy świadkami szkolenia bojowego dla kilku członków załogi. Jeden z uczestników przechwala się, że gdy był w mieście, zabijał gołymi rękami od 20 do 30 hunterów dziennie (co jest oczywiście kłamstwem).
 
*W 2007 roku oferta internetowego sklepu [[Valve]] powiększyła się o niewielką, pluszową wersję huntera.
 
*W 2007 roku oferta internetowego sklepu [[Valve]] powiększyła się o niewielką, pluszową wersję huntera.
  
  
==Galeria==
+
=Galeria=
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Ministrider.jpg|Ministrider w Episode One- protoplasta huntera
 
Grafika:Ministrider.jpg|Ministrider w Episode One- protoplasta huntera
 
Grafika:Hunter concept.jpg|Concept Art
 
Grafika:Hunter concept.jpg|Concept Art
 
Grafika:Hunter Plush.jpg|Pluszowy Hunter dostępny w Valve store
 
Grafika:Hunter Plush.jpg|Pluszowy Hunter dostępny w Valve store
Grafika:2 huntery walka.jpg|Para hunterów podczas ataku
 
Grafika:Hunter Alyx.jpg|Hunter atakujący Alyx
 
Grafika:Eksplozja lotek.jpg|wybuchające lotki
 
Grafika:Hunter ostrzal 2.jpg|Hunter w czasie ataku
 
 
 
</gallery>
 
</gallery>
  
 
{{przypisy}}
 
{{przypisy}}
{{Istoty}}
 
{{KombJednostki}}
 
  
[[Kategoria: Kombinat]]
+
{{Istoty}}
[[Kategoria:Synthy]]
+
[[Kategoria:Istoty z Half-Life 2: Episode Two]]
+
  
[[overwiki:Hunter]]
+
[[Kategoria: Istoty z Half-Life]]

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)