Edytujesz „Hunter”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | {{IstotyInfo |grafika=Hunter model.jpg |grupa=[[Kombinat]] |pochodzenie=Sztucznie wyprodukowany |rasa=Synth |bronie=Wybuchowe lotki<br>Szpony<br>Szarża|dubbing= |projektant=[[Ted Backman]] |byt=npc_hunter<br>npc_ministrider }} | |
− | {{ | + | '''Hunter''' (znany również jako '''ministrider''') to niehumanoidalny synth [[Kombinat|Kombinatu]], zaprojektowany i stworzony w celu wspierania działań wojsk na terenach niezurbanizowanych, głownie w gęstych lasach. Spełnia on rolę zwiadowcy, lecz jest to też doskonała maszyna do zabijania- świetnie przystosowany do terenu na którym operuje, szybki, zwinny, precyzyjny i odporny na obrażenia. |
− | + | ||
− | |grafika=Hunter model.jpg | + | |
− | + | ||
− | |grupa=[[Kombinat]] | + | |
− | |pochodzenie=Sztucznie wyprodukowany | + | |
− | |rasa= | + | |
− | |bronie=Wybuchowe lotki<br>Szpony<br>Szarża | + | |
− | |dubbing= | + | |
− | |projektant=[[Ted Backman]] | + | |
− | |byt=npc_hunter<br>npc_ministrider}} | + | |
− | '''Hunter''' (znany również jako '''ministrider''') to | + | |
Hunter po raz pierwszy pojawia się w [[Half-Life 2: Episode One]] w nagraniu od [[Judith Mossman]], znajdującej się na terenie arktycznej bazy [[Kraken_Base|kraken]]. | Hunter po raz pierwszy pojawia się w [[Half-Life 2: Episode One]] w nagraniu od [[Judith Mossman]], znajdującej się na terenie arktycznej bazy [[Kraken_Base|kraken]]. | ||
− | Po krótkim ukazaniu się w pierwszym epizodzie, stworzenie staje się | + | Po krótkim ukazaniu się w pierwszym epizodzie, stworzenie staje się głównym przeciwnikiem gracza w [[Half-Life 2: Episode Two|Episode Two]], gdzie już na samym początku gry, atakuje głównych bohaterów- [[Gordon Freeman|Gordona Freemana]] i [[Alyx Vance|Alyx Vance]], z którego to incydentu, dziewczyna cudem uchodzi z życiem. |
− | + | =Anatomia= | |
− | Hunter dzięki swej budowie jest doskonale przystosowany do operowania w środowisku pozamiejskim. Synth ten przypomina nieco pomniejszoną wersję [[Strider|stridera]], mierzy 2 | + | Hunter dzięki swej budowie jest doskonale przystosowany do operowania w środowisku pozamiejskim. Synth ten przypomina nieco pomniejszoną wersję [[Strider|stridera]], mierzy 2.4 metra wysokości, posiada zwarty korpus i trzy masywne nogi. Wyposażony jest też w coś na kształt sporej anteny radiowej. Całe ciało pokrywa odporny endoszkielet, spełniający funkcję pancerza. |
W centralnej części korpusu znajduje się jedno oko, oraz główne działko, zlokalizowane poniżej. | W centralnej części korpusu znajduje się jedno oko, oraz główne działko, zlokalizowane poniżej. | ||
Linia 23: | Linia 12: | ||
Hunter ma ciężki i powolny chód, lecz mimo tego potrafi być niezwykle szybki i zwinny. Zdolny jest dostać się wszędzie tam, gdzie gracz, tak więc można go spotkać zarówno w lasach, jak i budynkach. | Hunter ma ciężki i powolny chód, lecz mimo tego potrafi być niezwykle szybki i zwinny. Zdolny jest dostać się wszędzie tam, gdzie gracz, tak więc można go spotkać zarówno w lasach, jak i budynkach. | ||
− | + | =Uzbrojenie i taktyka= | |
[[Grafika:Hunter flechette.jpg|thumb|200px|left|Lotka- zabójcza broń huntera.]] | [[Grafika:Hunter flechette.jpg|thumb|200px|left|Lotka- zabójcza broń huntera.]] | ||
− | Hunter wyposażony jest w szereg śmiercionośnych broni. Najważniejszą z nich jest szybkostrzelne działko, zlokalizowane tuż pod okiem stworzenia. Wystrzeliwuje ono ostro zakończone lotki, wyposażone w specjalne ładunki wybuchowe. Lotki mierzą kilkadziesiąt | + | Hunter wyposażony jest w szereg śmiercionośnych broni. Najważniejszą z nich jest szybkostrzelne działko, zlokalizowane tuż pod okiem stworzenia. Wystrzeliwuje ono ostro zakończone lotki, wyposażone w specjalne ładunki wybuchowe. Lotki mierzą kilkadziesiąt centymetów długości, z czego ponad ¾ stanowi podwójne, haczykowate ostrze. Na końcu każdej z nich zlokalizowany jest niewielki pojemniczek, skrywający silnie wybuchową substancję, która może również powodować całkowitą dezintegrację tkanek. |
Każda lotka ma dwa tryby działania, uzależnione od materiału, w który się wbije. W przypadku żywej tkanki, eksplozja następuje w momencie zetknięcia z celem. W pozostałych wypadkach, lotka ładuje się przez kilka sekund w celu maksymalizacji zniszczeń otoczenia. | Każda lotka ma dwa tryby działania, uzależnione od materiału, w który się wbije. W przypadku żywej tkanki, eksplozja następuje w momencie zetknięcia z celem. W pozostałych wypadkach, lotka ładuje się przez kilka sekund w celu maksymalizacji zniszczeń otoczenia. | ||
Hunter nie ma możliwości atakowania z dużego dystansu, gdy zdecyduje się na użycie strzałek, podbiega do ofiary na odległość kilku metrów, wystrzeliwuje ich niewielką serię, a następnie zmienia swoje położenie względem wroga i ponawia atak. <BR>W przypadku, gdy ofiara znajduje się zbyt blisko, lub jest w miejscu, gdzie nie da się użyć głównej broni, hunter wykorzystuje inne niebezpieczne technikalia, np: | Hunter nie ma możliwości atakowania z dużego dystansu, gdy zdecyduje się na użycie strzałek, podbiega do ofiary na odległość kilku metrów, wystrzeliwuje ich niewielką serię, a następnie zmienia swoje położenie względem wroga i ponawia atak. <BR>W przypadku, gdy ofiara znajduje się zbyt blisko, lub jest w miejscu, gdzie nie da się użyć głównej broni, hunter wykorzystuje inne niebezpieczne technikalia, np: | ||
− | |||
− | |||
+ | Podwójne szpony zakończone czymś na kształt ogromnych sztyletów. Ulokowane są one na spodzie tułowia, tuż pod linią łączenia nóg z resztą ciała. Wykorzystywane są na bliskim dystansie, przeważnie podczas błyskawicznych ataków z zaskoczenia. Ugodzona ofiara nie ma większych szans na przeżycie. W przypadku, gdy jest to człowiek, ostrza bez większych problemów mogą przebić ciało na wylot. | ||
+ | [[Grafika:Hunter Alyx.jpg|thumb|200px|right|Hunter atakujący Alyx Vance.]] | ||
Teoretycznie huntery mogą wykorzystywać je do przenoszenia ciał i przedmiotów na pewne odległości, wskazuje na to incydent, w którym zaskoczona [[Alyx Vance]] zostaje zraniona, a zagłębione w jej ciele szpony zostają złożone i synth silnie odciąga dziewczynę do tyłu. | Teoretycznie huntery mogą wykorzystywać je do przenoszenia ciał i przedmiotów na pewne odległości, wskazuje na to incydent, w którym zaskoczona [[Alyx Vance]] zostaje zraniona, a zagłębione w jej ciele szpony zostają złożone i synth silnie odciąga dziewczynę do tyłu. | ||
− | Równie niebezpieczne są ogromne nogi stworzenia. Nie tylko są niezwykle masywne, ale też na ich końcach znajdują się wielkie, zadarte w górę pazury. W tym przypadku taktyka huntera jest bardzo prosta. Synth podbiega do oponenta, starając się jak najszybciej powalić go na ziemię. Gdy już mu się to uda, następuje silne, aczkolwiek precyzyjne kopnięcie w okolicach mostka, w wyniku którego następuje połamanie żeber i zatrzymanie akcji serca. <BR>Huntery działają niczym | + | Równie niebezpieczne są ogromne nogi stworzenia. Nie tylko są niezwykle masywne, ale też na ich końcach znajdują się wielkie, zadarte w górę pazury. W tym przypadku taktyka huntera jest bardzo prosta. Synth podbiega do oponenta, starając się jak najszybciej powalić go na ziemię. Gdy już mu się to uda, następuje silne, aczkolwiek precyzyjne kopnięcie w okolicach mostka, w wyniku którego następuje połamanie żeber i zatrzymanie akcji serca. <BR>Huntery działają niczym hirurgiczny skalpel- szybko i precyzyjnie. Są doskonałymi maszynami do zabijania i preferują szybkie rozprawienie się z wrogiem, niż długą "zabawę" niczym poniewierający myszę, najedzony kot. |
− | + | =Kontrtaktyka= | |
− | + | Huntery nie są w pełni odporne na na żadną broń, dlatego w połączeniu z dobrą taktyką, można skutecznie użyć przeciwko nim niemal wszystkiego co znajduje się pod ręką. Najbardziej efektywnym atakiem jest alternatywny tryb wystrzału [[Karabin pulsacyjny|karabinu pulsacyjnego AR2]], z którego wystrzelona kula energetyczna eksploduje po uderzeniu w stworzenie, powodując jego natychmiastową śmierć. Również efektywne są ciężkie, bądź wybuchowe przedmioty, rzucone za pomocą [[Gravity gun|gravity guna]]. Jeżeli tuż przed rzutem, wbije się w nie kilka wybuchowych lotek, wtedy szansa na zabicie wroga staje się bardzo duża. | |
− | + | ||
− | + | ||
− | Huntery nie są w pełni odporne na żadną broń, dlatego w połączeniu z dobrą taktyką, można skutecznie użyć przeciwko nim niemal wszystkiego co znajduje się pod ręką. Najbardziej efektywnym atakiem jest | + | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
Agresywna szarża na huntera, najczęściej kończy się porażką, dlatego najlepszą kontrtaktyką wobec niego jest partyzancka metoda szybkich ataków i ucieczek. Zamysłem twórców było stosowanie zasadzek, ataków z ukrycia. Sama budowa map ułatwia takie działanie.<ref name="Hunter Maps">Simmons, Alex (2006-08-24). "GC 2006: New Half-Life 2 Trailer Dissected" [http://pc.ign.com/articles/728/728031p1.html]</ref> Mimo tego huntery mają tak rozbudowane AI, że dosyć sprawnie radzą sobie w takich sytuacjach. Zachowanie stworzenia doskonale obrazuje dostępny na [[Steam|steamie]] "Episode Two Gameplay Trailer 5", w którym hunter cały czas znajduje się w ruchu, wybiera najkrótszą drogę do celu oraz atakuje szybko i agresywnie. | Agresywna szarża na huntera, najczęściej kończy się porażką, dlatego najlepszą kontrtaktyką wobec niego jest partyzancka metoda szybkich ataków i ucieczek. Zamysłem twórców było stosowanie zasadzek, ataków z ukrycia. Sama budowa map ułatwia takie działanie.<ref name="Hunter Maps">Simmons, Alex (2006-08-24). "GC 2006: New Half-Life 2 Trailer Dissected" [http://pc.ign.com/articles/728/728031p1.html]</ref> Mimo tego huntery mają tak rozbudowane AI, że dosyć sprawnie radzą sobie w takich sytuacjach. Zachowanie stworzenia doskonale obrazuje dostępny na [[Steam|steamie]] "Episode Two Gameplay Trailer 5", w którym hunter cały czas znajduje się w ruchu, wybiera najkrótszą drogę do celu oraz atakuje szybko i agresywnie. | ||
− | + | =Spostrzeżenia= | |
[[Grafika:Hl2ep2 ministrider2.jpg|thumb|200px|right|Huntery w maskujących barwach]] | [[Grafika:Hl2ep2 ministrider2.jpg|thumb|200px|right|Huntery w maskujących barwach]] | ||
− | *Huntery często działają w pojedynkę lub parami, patrolując tereny w poszukiwaniu rebeliantów. Mogą być także wykorzystane przez Kombinat, w celu wsparcia żołnierzy w ich operacjach, tak jak podczas szturmu | + | *Huntery często działają w pojedynkę lub parami, patrolując tereny w poszukiwaniu rebeliantów. Mogą być także wykorzystane przez Kombinat, w celu wsparcia żołnierzy w ich operacjach, tak jak podczas szturmu bazy rakietowej w White Forest. Ostatecznie stworzenia potrafią współpracować ze striderami i spełniać rolę ich eskorty.<BR>W ostatniej bitwie Episode Two grupy hunterów, liczące do trzech osobników, eskortowały stridery odpierając ataki rebeliantów. Stworzenia te niezwykle skutecznie broniły swoich większych kuzynów, a wykorzystywane przez gracza [[Magnusson device|strider bustery]]- największe zagrożenie dla trójnogów, były natychmiast brane za priorytetowy cel. |
*Hunter tak jak większość synthów, wydaje szereg elektronicznych dźwięków; chrząknięcia, "miałki", piski i piknięcia stanowią formę komunikacji na bliższe odległości, pozwalają też odgadnąć nam stan emocjonalny stworzenia.<BR>Nadanie im możliwości wyrażania emocji było zamysłem samych twórców gry, pomimo, że stworzenia te, w żaden sposób nie przypominają ludzi, nie trudno jest nam zauważyć, kiedy są na pewien sposób ciekawskie bądź bije z nich agresja.<ref name="Hunter's emotions">"Half-Life 2: Episode Two". ''PC Gamer''. Sierpień 2006. [http://en.wikipedia.org/wiki/PC_Gamer]</ref> | *Hunter tak jak większość synthów, wydaje szereg elektronicznych dźwięków; chrząknięcia, "miałki", piski i piknięcia stanowią formę komunikacji na bliższe odległości, pozwalają też odgadnąć nam stan emocjonalny stworzenia.<BR>Nadanie im możliwości wyrażania emocji było zamysłem samych twórców gry, pomimo, że stworzenia te, w żaden sposób nie przypominają ludzi, nie trudno jest nam zauważyć, kiedy są na pewien sposób ciekawskie bądź bije z nich agresja.<ref name="Hunter's emotions">"Half-Life 2: Episode Two". ''PC Gamer''. Sierpień 2006. [http://en.wikipedia.org/wiki/PC_Gamer]</ref> | ||
− | *Huntery posiadają tylko jedno sprawne oko, lecz światło wydobywające się z jego wnętrza wskazuje na elektroniczne wzmacnianie obrazu. Dzięki temu stworzenia doskonale widzą w ciemnościach o czym można było się przekonać podczas pierwszej fazy ataku sił [[Kombinat|Kombinatu]] na bazę rakietową w [[White Forest]]. Analiza obrazu prawdopodobnie nie jest jedyną metodą lokalizowania wroga, obecność sporej tuby na korpusie huntera, sugeruje, że może on wykorzystywać przestrzenny radar, lub nawet echolokację, lecz są to tylko przypuszczenia. | + | *Huntery posiadają tylko jedno sprawne oko, lecz światło wydobywające się z jego wnętrza wskazuje na elektroniczne wzmacnianie obrazu. Dzięki temu stworzenia doskonale widzą w ciemnościach o czym można było się przekonać podczas pierwszej fazy ataku sił [[Kombinat|Kombinatu]] na bazę rakietową w [[White Forest]]. Analiza obrazu prawdopodobnie nie jest jedyną metodą lokalizowania wroga, obecność sporej tuby na korpusie huntera, sugeruje, że może on wykorzystywać przestrzenny radar, lub nawet echolokację, lecz są to tylko przypuszczenia. |
− | + | =Ciekawostki= | |
*Wykorzystany w Episode One model huntera, jest jego wczesną wersją, mocno różniącą się od tej, która została ukazana w Episode Two. Model ten posiada tylko jedną teksturę i około ¼ animacji oryginału, a zamiast lotkami, strzela ładunkami energii [[Karabin pulsacyjny|karabinu AR2]] | *Wykorzystany w Episode One model huntera, jest jego wczesną wersją, mocno różniącą się od tej, która została ukazana w Episode Two. Model ten posiada tylko jedną teksturę i około ¼ animacji oryginału, a zamiast lotkami, strzela ładunkami energii [[Karabin pulsacyjny|karabinu AR2]] | ||
− | *Gdy | + | *Gdy po raz pierwszy dostajemy się do bazy w White Forest, jesteśmy świadkami szkolenia bojowego dla kilku członków załogi. Jeden z uczestników przechwala się, że gdy był w mieście, zabijał gołymi rękami od 20 do 30 hunterów dziennie (co jest oczywiście kłamstwem). |
*W 2007 roku oferta internetowego sklepu [[Valve]] powiększyła się o niewielką, pluszową wersję huntera. | *W 2007 roku oferta internetowego sklepu [[Valve]] powiększyła się o niewielką, pluszową wersję huntera. | ||
− | + | =Galeria= | |
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:Ministrider.jpg|Ministrider w Episode One- protoplasta huntera | Grafika:Ministrider.jpg|Ministrider w Episode One- protoplasta huntera | ||
Grafika:Hunter concept.jpg|Concept Art | Grafika:Hunter concept.jpg|Concept Art | ||
Grafika:Hunter Plush.jpg|Pluszowy Hunter dostępny w Valve store | Grafika:Hunter Plush.jpg|Pluszowy Hunter dostępny w Valve store | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
</gallery> | </gallery> | ||
{{przypisy}} | {{przypisy}} | ||
− | |||
− | |||
− | + | {{Istoty}} | |
− | + | ||
− | + | ||
− | [[ | + | [[Kategoria: Istoty z Half-Life]] |