Edytujesz „Hunter”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | {{Medal}} | |
− | {{ | + | |
{{Istota infobox | {{Istota infobox | ||
|grafika=Hunter model.jpg | |grafika=Hunter model.jpg | ||
Linia 10: | Linia 9: | ||
|dubbing= | |dubbing= | ||
|projektant=[[Ted Backman]] | |projektant=[[Ted Backman]] | ||
− | |byt=npc_hunter<br>npc_ministrider}} | + | |byt=npc_hunter<br>npc_ministrider}} |
+ | |||
'''Hunter''' (znany również jako '''ministrider''') to jednostka syntetyczna [[Kombinat|Kombinatu]], zaprojektowana i stworzona w celu wspierania działań wojsk na terenach niezurbanizowanych, głównie w gęstych lasach. Spełnia on rolę zwiadowcy, lecz jest to też doskonała maszyna do zabijania - świetnie przystosowany do terenu na którym operuje, szybki, zwinny, precyzyjny i odporny na obrażenia. | '''Hunter''' (znany również jako '''ministrider''') to jednostka syntetyczna [[Kombinat|Kombinatu]], zaprojektowana i stworzona w celu wspierania działań wojsk na terenach niezurbanizowanych, głównie w gęstych lasach. Spełnia on rolę zwiadowcy, lecz jest to też doskonała maszyna do zabijania - świetnie przystosowany do terenu na którym operuje, szybki, zwinny, precyzyjny i odporny na obrażenia. | ||
Hunter po raz pierwszy pojawia się w [[Half-Life 2: Episode One]] w nagraniu od [[Judith Mossman]], znajdującej się na terenie arktycznej bazy [[Kraken_Base|kraken]]. | Hunter po raz pierwszy pojawia się w [[Half-Life 2: Episode One]] w nagraniu od [[Judith Mossman]], znajdującej się na terenie arktycznej bazy [[Kraken_Base|kraken]]. | ||
Linia 16: | Linia 16: | ||
==Anatomia== | ==Anatomia== | ||
− | Hunter dzięki swej budowie jest doskonale przystosowany do operowania w środowisku pozamiejskim. Synth ten przypomina nieco pomniejszoną wersję [[Strider|stridera]], mierzy 2 | + | Hunter dzięki swej budowie jest doskonale przystosowany do operowania w środowisku pozamiejskim. Synth ten przypomina nieco pomniejszoną wersję [[Strider|stridera]], mierzy 2.4 metra wysokości<ref name="Hunter's emotions">"Half-Life 2: Episode Two". ''PC Gamer''. Sierpień 2006. [http://en.wikipedia.org/wiki/PC_Gamer]</ref>, posiada zwarty korpus i trzy masywne nogi. Wyposażony jest też w coś na kształt sporej anteny radiowej. Całe ciało pokrywa odporny endoszkielet, spełniający funkcję pancerza. |
W centralnej części korpusu znajduje się jedno oko, oraz główne działko, zlokalizowane poniżej. | W centralnej części korpusu znajduje się jedno oko, oraz główne działko, zlokalizowane poniżej. | ||
Linia 43: | Linia 43: | ||
Huntery nie są w pełni odporne na żadną broń, dlatego w połączeniu z dobrą taktyką, można skutecznie użyć przeciwko nim niemal wszystkiego co znajduje się pod ręką. Najbardziej efektywnym atakiem jest [[Kula energii|alternatywny tryb wystrzału]] [[Karabin pulsacyjny|karabinu pulsacyjnego AR2]], z którego wystrzelona kula energetyczna eksploduje po uderzeniu w stworzenie, powodując jego natychmiastową śmierć. Również efektywne są ciężkie, bądź wybuchowe przedmioty, rzucone za pomocą [[Gravity_Gun|gravity guna]]. Jeżeli tuż przed rzutem, wbije się w nie kilka wybuchowych lotek, wtedy szansa na zabicie wroga staje się bardzo duża. | Huntery nie są w pełni odporne na żadną broń, dlatego w połączeniu z dobrą taktyką, można skutecznie użyć przeciwko nim niemal wszystkiego co znajduje się pod ręką. Najbardziej efektywnym atakiem jest [[Kula energii|alternatywny tryb wystrzału]] [[Karabin pulsacyjny|karabinu pulsacyjnego AR2]], z którego wystrzelona kula energetyczna eksploduje po uderzeniu w stworzenie, powodując jego natychmiastową śmierć. Również efektywne są ciężkie, bądź wybuchowe przedmioty, rzucone za pomocą [[Gravity_Gun|gravity guna]]. Jeżeli tuż przed rzutem, wbije się w nie kilka wybuchowych lotek, wtedy szansa na zabicie wroga staje się bardzo duża. | ||
− | Kolejnym sposobem rozprawienia się z hunterem jest wejście do muscle car'a, rozpędzenie się (najczęściej z użyciem turbo) i próba stratowania | + | Kolejnym sposobem rozprawienia się z hunterem jest wejście do muscle car'a, rozpędzenie się (najczęściej z użyciem turbo) i próba stratowania huntera. Stworzenia unikają ataku poprzez odskakiwanie w bok, ale gdy uda nam się je trafić z dużą prędkością, natychmiast giną. |
Jest to dobra metoda podczas ostatniej bitwy w Episode Two. Możemy wtedy załadować bombę Magnussona na ramę z tyłu samochodu, stratować huntery eskortujące [[Strider|stridera]] a następnie zniszczyć go za pomocą bomby. | Jest to dobra metoda podczas ostatniej bitwy w Episode Two. Możemy wtedy załadować bombę Magnussona na ramę z tyłu samochodu, stratować huntery eskortujące [[Strider|stridera]] a następnie zniszczyć go za pomocą bomby. | ||
Linia 50: | Linia 50: | ||
==Spostrzeżenia== | ==Spostrzeżenia== | ||
[[Grafika:Hl2ep2 ministrider2.jpg|thumb|200px|right|Huntery w maskujących barwach]] | [[Grafika:Hl2ep2 ministrider2.jpg|thumb|200px|right|Huntery w maskujących barwach]] | ||
− | *Huntery często działają w pojedynkę lub parami, patrolując tereny w poszukiwaniu rebeliantów. Mogą być także wykorzystane przez Kombinat, w celu wsparcia żołnierzy w ich operacjach, tak jak podczas szturmu | + | *Huntery często działają w pojedynkę lub parami, patrolując tereny w poszukiwaniu rebeliantów. Mogą być także wykorzystane przez Kombinat, w celu wsparcia żołnierzy w ich operacjach, tak jak podczas szturmu bazy rakietowej w White Forest. Ostatecznie stworzenia potrafią współpracować ze striderami i spełniać rolę ich eskorty.<BR>W ostatniej bitwie Episode Two grupy hunterów, liczące do trzech osobników, eskortowały stridery odpierając ataki rebeliantów. Stworzenia te niezwykle skutecznie broniły swoich większych kuzynów, a wykorzystywane przez gracza [[Magnusson device|strider bustery]]- największe zagrożenie dla trójnogów, były natychmiast brane za priorytetowy cel. |
*Hunter tak jak większość synthów, wydaje szereg elektronicznych dźwięków; chrząknięcia, "miałki", piski i piknięcia stanowią formę komunikacji na bliższe odległości, pozwalają też odgadnąć nam stan emocjonalny stworzenia.<BR>Nadanie im możliwości wyrażania emocji było zamysłem samych twórców gry, pomimo, że stworzenia te, w żaden sposób nie przypominają ludzi, nie trudno jest nam zauważyć, kiedy są na pewien sposób ciekawskie bądź bije z nich agresja.<ref name="Hunter's emotions">"Half-Life 2: Episode Two". ''PC Gamer''. Sierpień 2006. [http://en.wikipedia.org/wiki/PC_Gamer]</ref> | *Hunter tak jak większość synthów, wydaje szereg elektronicznych dźwięków; chrząknięcia, "miałki", piski i piknięcia stanowią formę komunikacji na bliższe odległości, pozwalają też odgadnąć nam stan emocjonalny stworzenia.<BR>Nadanie im możliwości wyrażania emocji było zamysłem samych twórców gry, pomimo, że stworzenia te, w żaden sposób nie przypominają ludzi, nie trudno jest nam zauważyć, kiedy są na pewien sposób ciekawskie bądź bije z nich agresja.<ref name="Hunter's emotions">"Half-Life 2: Episode Two". ''PC Gamer''. Sierpień 2006. [http://en.wikipedia.org/wiki/PC_Gamer]</ref> | ||
− | *Huntery posiadają tylko jedno sprawne oko, lecz światło wydobywające się z jego wnętrza wskazuje na elektroniczne wzmacnianie obrazu. Dzięki temu stworzenia doskonale widzą w ciemnościach o czym można było się przekonać podczas pierwszej fazy ataku sił [[Kombinat|Kombinatu]] na bazę rakietową w [[White Forest]]. Analiza obrazu prawdopodobnie nie jest jedyną metodą lokalizowania wroga, obecność sporej tuby na korpusie huntera, sugeruje, że może on wykorzystywać przestrzenny radar, lub nawet echolokację, lecz są to tylko przypuszczenia. | + | *Huntery posiadają tylko jedno sprawne oko, lecz światło wydobywające się z jego wnętrza wskazuje na elektroniczne wzmacnianie obrazu. Dzięki temu stworzenia doskonale widzą w ciemnościach o czym można było się przekonać podczas pierwszej fazy ataku sił [[Kombinat|Kombinatu]] na bazę rakietową w [[White Forest]]. Analiza obrazu prawdopodobnie nie jest jedyną metodą lokalizowania wroga, obecność sporej tuby na korpusie huntera, sugeruje, że może on wykorzystywać przestrzenny radar, lub nawet echolokację, lecz są to tylko przypuszczenia. |
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
Linia 75: | Linia 75: | ||
{{przypisy}} | {{przypisy}} | ||
+ | |||
{{Istoty}} | {{Istoty}} | ||
{{KombJednostki}} | {{KombJednostki}} | ||
Linia 81: | Linia 82: | ||
[[Kategoria:Synthy]] | [[Kategoria:Synthy]] | ||
[[Kategoria:Istoty z Half-Life 2: Episode Two]] | [[Kategoria:Istoty z Half-Life 2: Episode Two]] | ||
− | |||
− |