Edytujesz „Karabin pulsacyjny”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>hl2|komb</ikony>
 
<ikony>hl2|komb</ikony>
 
<tlo>OSIPR.png</tlo>
 
<tlo>OSIPR.png</tlo>
{{Broń HL
+
{{BronHL infobox
 
|grafika=HL2AR2.jpg
 
|grafika=HL2AR2.jpg
 
|grupa=[[Kombinat]]
 
|grupa=[[Kombinat]]
Linia 25: Linia 25:
  
 
==Ogólnie==
 
==Ogólnie==
[[Grafika:00565086-photo-half-life-2-episode-two.jpg|200px|thumb|left|Rebeliant strzela z karabinu pulsacyjnego w [[Hunter-chopper|helikopter Kombinatu]]]]
+
[[Grafika:00565086-photo-half-life-2-episode-two.jpg|200px|thumb|left|Rebeliant strzela z karabinu zapalającego w [[Hunter-Chopper|helikopter Kombinatu]]]]
Karabin pulsacyjny jest odpowiednikiem karabinów automatycznych z rzeczywistego świata. W przeciwieństwie do [[Pistolet maszynowy (HL2)|pistoletu maszynowego]] jest dostępny tylko jednostkom regularnego wojska typu [[Overwatch Soldier]] oraz grupom [[Overwatch Elite]]. Zbudowany jest z charakterystycznego dla Kombinatu czarnego metalu, jednak wydaje się być dosyć lekką i poręczną konstrukcją. Podczas strzału pobudzany jest specjalny rdzeń umieszczony mechanicznie w przednią część broni, który wydziela pojedynczy pocisk energetyczny, poruszający się z dużą szybkością i precyzją. Specyfika oddawania strzału posiada stosunkowo niewielki odrzut, a niemal całkowite zautomatyzowanie powoduje szybką zmianę pustych rdzeni na nowe. Praca jednak jest dosyć głośna, a z powodu zastosowania wielu mechanicznych części oraz elektroniki jest to sprzęt mniej niezawodny niż broń konwencjonalna. Ważną funkcją karabinu jest możliwość wystrzelenia kul energii które niszczą, bądź poważnie uszkadzają obiekty oznaczone jako cel. Kule energetyczne mogą również odbijać się od przedmiotów, przeciwników i ścian. Kule energii dostępne są tylko dla wspomnianych Overwatch Elite, aby utrudnić zdobycie je przez wroga - [[Ruch Oporu]]. Karabin ten można znaleźć w pod koniec rozdziału ''[[„Nie chodzimy już do Ravenholm...”]]'' (Half-Life 2) w kontenerach, w rozdziale ''[[Ucieczka Przez Miasto]]'' (Episode One) w jednym z pokoi z amunicją i w rozdziale ''[[Freeman Pontifex]]'' (Episode Two) przy wejściu do stanowiska snajperskiego.
+
Karabin pulsacyjny jest odpowiednikiem karabinów automatycznych z rzeczywistego świata. W przeciwieństwie do [[Pistolet maszynowy|pistoletu maszynowego]] jest dostępny tylko jednostkom regularnego wojska typu [[Overwatch Soldier]] oraz grupom [[Overwatch Elite]]. Zbudowany jest z charakterystycznego dla Kombinatu czarnego metalu, jednak wydaje się być dosyć lekką i poręczną konstrukcją. Podczas strzału pobudzany jest specjalny rdzeń umieszczony mechanicznie w przednią część broni, który wydziela pojedynczy pocisk energetyczny, poruszający się z dużą szybkością i precyzją. Specyfika oddawania strzału posiada stosunkowo niewielki odrzut, a niemal całkowite zautomatyzowanie powoduje szybką zmianę pustych rdzeni na nowe. Praca jednak jest dosyć głośna, a z powodu zastosowania wielu mechanicznych części oraz elektroniki jest to sprzęt mniej niezawodny niż broń konwencjonalna. Ważną funkcją karabinu jest możliwość wystrzelenia kul energii które niszczą, bądź poważnie uszkadzają obiekty oznaczone jako cel. Kule energetyczne mogą również odbijać się od przedmiotów, przeciwników i ścian. Kule energii dostępne są tylko dla wspomnianych Overwatch Elite, aby utrudnić zdobycie je przez wroga - [[Ruch Oporu]].
  
 
==Taktyka==
 
==Taktyka==
Linia 32: Linia 32:
 
*Odrzut karabinu pulsacyjnego jest bardzo wysoki. Przy strzelaniu dłuższymi seriami może pogorszyć celność broni, więc strzelaj krótszymi seriami, najlepiej trzystrzałowymi (zaoszczędzisz też amunicję). Ponadto limit noszonej amunicji wynosi tylko trzy pełne magazynki (jeden załadowany i dwa w zapasie), które można bardzo łatwo zużyć przy nieprzerwanym strzelaniu.
 
*Odrzut karabinu pulsacyjnego jest bardzo wysoki. Przy strzelaniu dłuższymi seriami może pogorszyć celność broni, więc strzelaj krótszymi seriami, najlepiej trzystrzałowymi (zaoszczędzisz też amunicję). Ponadto limit noszonej amunicji wynosi tylko trzy pełne magazynki (jeden załadowany i dwa w zapasie), które można bardzo łatwo zużyć przy nieprzerwanym strzelaniu.
 
*Ilość amunicji, jaką może nieść gracz do karabinu pulsacyjnego jest stosunkowo niska, toteż najlepiej używaj go w sytuacjach, w których łatwo pozyskać do niego amunicję, np. podczas walki z żołnierzami Kombinatu.
 
*Ilość amunicji, jaką może nieść gracz do karabinu pulsacyjnego jest stosunkowo niska, toteż najlepiej używaj go w sytuacjach, w których łatwo pozyskać do niego amunicję, np. podczas walki z żołnierzami Kombinatu.
*Kule energii do wbudowanego w broń miotacza bardzo trudno znaleźć i powinieneś ich używać w wyjątkowych sytuacjach. Są bardzo efektywne na przeciwnikach stojących w rzędzie, gdyż może zdezintegrować ich wszystkich zanim uderzy np. w ścianę. Efektywne są również w ciasnych pomieszczeniach, gdyż mogą odbijać się od ścian, podłogi i sufitu.
+
*Kule energii do wbudowanego w broń miotacza bardzo trudno znaleźć i powinieneś ich używać w wyjątkowych sytuacjach. Są bardzo efektywne na przeciwnikach stojących w rzędzie, gdyż może zdezintegrować ich wszystkich zanim uderzy np. w ścianę. Efektywnę są również w ciasnych pomieszczeniach, gdyż mogą odbijać się od ścian, podłogi i sufitu.
*Kule energii są bardzo przydatne w walce z [[Hunter]]em, które zabijają te stworzenie tylko, gdy w nie uderzą (w chwili uderzenia eksploduje).
+
*Kule energii są bardzo przydatne w walce z [[Hunter]]em, która zabija te stworzenie tylko, gdy w nie uderzy (w chwili uderzenia eksploduje).
 
*Kulę energii można przechwycić przy pomocy [[Gravity Gun]]a. Co ciekawe można to zrobić przed wizytą w Cytadeli.
 
*Kulę energii można przechwycić przy pomocy [[Gravity Gun]]a. Co ciekawe można to zrobić przed wizytą w Cytadeli.
 
*Miotacz kul energii jest jedną z broni, która może zadawać obrażenia [[Strider]]owi.
 
*Miotacz kul energii jest jedną z broni, która może zadawać obrażenia [[Strider]]owi.
Linia 42: Linia 42:
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
*W bazie [[White Forest Rocket Facility]] można podsłuchać sprzeczkę dwóch rebeliantów o istnienie nowej wersji karabinu - AR3, jednak najprawdopodobniej jest to tylko wymysł radiooperatora, który brał czynny udział w tej rozmowie.
+
*W bazie [[White Forest Rocket Facility ]] można podsłuchać sprzeczkę dwóch rebeliantów o istnienie nowej wersji karabinu - AR3, jednak najprawdopodobniej jest to tylko wymysł operatora radiowego, który brał czynny udział w tej rozmowie.
*Gordon trzyma karabin tylko jedną ręką. Jest to prawdopodobnie niedopatrzenie ze strony grafików.
+
*Gordon trzyma karabin tylko jedną ręką. Jest to prawdopodobnie przeoczenie projektowe.
 
*Kula energii mogła zdezintegrować [[Barnacle|Barnacle'a]] tylko w Epizodzie Drugim. W Epizodzie Pierwszym i Half-Life 2, kula ta może przelecieć przez to stworzenie bez zadania jakichkolwiek obrażeń. Zostało to naprawione, więc można zdezintegrować Barnacle'a w każdej grze.
 
*Kula energii mogła zdezintegrować [[Barnacle|Barnacle'a]] tylko w Epizodzie Drugim. W Epizodzie Pierwszym i Half-Life 2, kula ta może przelecieć przez to stworzenie bez zadania jakichkolwiek obrażeń. Zostało to naprawione, więc można zdezintegrować Barnacle'a w każdej grze.
 
*Animacja przeładowania karabinu pulsacyjnego przez postacie niezależne jest taka sama jak w OICW.
 
*Animacja przeładowania karabinu pulsacyjnego przez postacie niezależne jest taka sama jak w OICW.
Linia 49: Linia 49:
 
*Dźwięk strzału działa [[APC]] brzmi tak samo, jak dźwięk strzału karabinu pulsacyjnego przez gracza.
 
*Dźwięk strzału działa [[APC]] brzmi tak samo, jak dźwięk strzału karabinu pulsacyjnego przez gracza.
 
*Gordon nigdy nie przeładowuje karabinu pulsacyjnego, gdyż nie wymienia magazynku tak jak postacie niezależne.
 
*Gordon nigdy nie przeładowuje karabinu pulsacyjnego, gdyż nie wymienia magazynku tak jak postacie niezależne.
 
==Galeria==
 
<gallery>
 
Grafika:Osiprhl2icon.PNG|Ikonka HUD
 
Grafika:HL2AR2.jpg|Worldmodel
 
Grafika:Ar2_2.png|Viewmodel, jak na dłoni widać, że Gordon trzyma broń tylko jedną ręką
 
Grafika:AR2ammo.jpg|Magazynek
 
Grafika:AR2altfire0.jpg|Wczesny pojemnik na Kule energii
 
Grafika:Wolol.jpg|Pojemnik na Kule energii występujący w Half-Life 2 na Xbox i PC (przed update'em z 26 maja 2010)
 
Grafika:AR2altfire2.jpg|Pojemnik na Kule energii występujący w [[Episode Two]] oraz w Half-Life 2 i Episode One (po update'cie z 26 maja 2010)
 
Grafika:Ammocrate_ar2.jpg|Skrzynka z amunicją
 
Grafika:Ammocrate_ar2_ep_2.jpg|Skrzynka z amunicją występująca w [[Episode Two]]
 
Grafika:Combineelite.jpg|Elitarny żołnierz dzierżący karabin pulsacyjny
 
Grafika:Combine prison guard.jpg|Nova Prospekt Prison Guard dzierżący karabin pulsacyjny
 
Grafika:S1.jpg|Żołnierz Kombinatu z karabinem pulsacyjnym
 
Grafika:CombineSoldierinHouse.jpg|Uzbrojony w karabin pulsacyjny żołnierz czatujący w budynku
 
Grafika:D2 coast 080039.JPG|Żołnierz celuje w Freemana
 
Grafika:Energydisintergration.jpg|Rezultat alternatywnego trybu ognia
 
Grafika:Rebels tunnel dark.jpg|Rebelianci uzbrojeni w różne bronie w tunelu City 17, w tym w karabin pulsacyjny
 
Grafika:Rebels tunnel.jpg|
 
Grafika:Barney_sniper2.jpg|Uzbrojony w karabin pulsacyjny Barney przygwożdżony przez snajperów
 
Grafika:Barney_meetup.jpg|Barney i jego karabin
 
Grafika:D3 citadel 030112.JPG|Bronie Gordona niszczone przez pole konfiskujące, wśród nich karabin pulsacyjny
 
</gallery>
 
  
 
{{Bronie}}
 
{{Bronie}}
 
{{Overwiki|nazwa=Overwatch Standard Issue Pulse Rifle|adres=http://combineoverwiki.net/wiki/Overwatch_Standard_Issue_Pulse_Rifle}}
 
  
 
[[Kategoria: Uzbrojenie Kombinatu]]
 
[[Kategoria: Uzbrojenie Kombinatu]]

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)