Komora relaksacyjna
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(Standardowo, przybyłem,zrobiłem,sp...zepsułem.Poprawiać w miarę możliwości.) |
|||
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 13: | Linia 13: | ||
}} | }} | ||
− | {{Cytat|"Mam | + | {{Cytat|"Mam nadzieję, że twój krótki pobyt w komorze relaksacyjnej był przyjemny."|[[GLaDOS]]}} |
− | + | ||
− | '''Komora Relaksacyjna Aperture Science''' to zamknięte pomieszczenie do chwilowego | + | '''Komora Relaksacyjna Aperture Science''' to zamknięte pomieszczenie do chwilowego przetrzymywania obiektów testowych, na początku toru testowego. Obiekty testowe są tam transportowane po zamknięciu w [[Centrum długoterminowej relaksacji]]. Po wyjściu dzięki zautomatyzowanym portalom (Komora nie ma standardowych drzwi) obiekty natychmiast rozpoczynają testy. Takim obiektem jest na przykład [[Chell]]. |
+ | |||
==Wygląd== | ==Wygląd== | ||
− | + | [[Plik:Portal_bed.jpg|200px|thumb|left|Łóżko]] | |
− | [[Plik:Portal_bed.jpg|200px|thumb|left|Łóżko]]Dodatkowo jedyną drogą do pomieszczenia jest portal obsługiwany przez [[GLaDOS]]. Należy zwrócić uwagę na to że obiekty testowe nie mają żadnej prywatności ponieważ nawet łóżko ma szklaną powłokę. Początkowo komora relaksacyjna posiadała przedmioty z [[Half-Life 2]]. Na screenshocie z wczesnych wersji gry był to zwykły pokój ale zamiast drzwi było [[Pole siłowe|pole siłowe | + | Jest to "pokój" na podwyższeniu ze szklanymi ścianami oraz podstawowym wyposażeniem, takim jak jak toaleta czy łóżko. Dodatkowo jedyną drogą do pomieszczenia jest portal obsługiwany przez [[GLaDOS]]. Należy zwrócić uwagę na to że obiekty testowe nie mają żadnej prywatności ponieważ nawet łóżko ma szklaną powłokę. Początkowo komora relaksacyjna posiadała przedmioty z [[Half-Life 2]]. Na screenshocie z wczesnych wersji gry był to zwykły pokój ale zamiast drzwi było [[Pole siłowe|pole siłowe Kombinatu]] oraz widoczne były jego znaki na ścianach. W grze [[Portal 2]] widać komorę zniszczoną, bez szklanych ścian, łózka i w ogólnym zaniedbaniu. Dodatkowo twórcy wprowadzili swego rodzaju easter egg czyli mrugający wyświetlacz, który w [[Portal]]u odliczał czas do otwarcia przejścia, zatrzymany na godzinie 12.00. Jest to odniesienie do wielu zegarów elektronicznych które po wyłączeniu zasilania wyświetlają tą godzinę. |
+ | |||
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
− | *Komora relaksacyjna pierwszy raz pojawiła się na stronie [[aperturescience.com]] gdzie po wpisaniu w wierszu poleceń ''THECAKEISALIE'' | + | *Komora relaksacyjna pierwszy raz pojawiła się na stronie [[aperturescience.com]] gdzie po wpisaniu w wierszu poleceń ''THECAKEISALIE'' otrzymać można dostęp do wiadomości zostawionej prawdopodobnie przez [[Ratman]]a lub innego pracownika [[Aperture Science]] oraz wczesnego screenshota, komory jeszcze posiadającej przedmioty z [[Half-Life 2]]. W wiadomości jest wspomniane ograniczenie wolności. Dla przykładu w jednym miejscu jest napisane ze "Czymkolwiek jest komora relaksacji, nie posiada żadnych drzwi". |
*Jeden ze wczesnych screenshotów ukazuje komorę relaksacyjną pełną śmieci. | *Jeden ze wczesnych screenshotów ukazuje komorę relaksacyjną pełną śmieci. | ||
*Komora relaksacyjna jest używana jako tło dla głównego menu gry [[Portal]]. | *Komora relaksacyjna jest używana jako tło dla głównego menu gry [[Portal]]. | ||
*Zegar został opracowany przez [[Scott Klintworth|Scotta Klintwortha]] który zaprojektował też wiele innych przedmiotów dla gry. | *Zegar został opracowany przez [[Scott Klintworth|Scotta Klintwortha]] który zaprojektował też wiele innych przedmiotów dla gry. | ||
*Mimo że łózka nie ma w [[Portal 2|Portalu 2]] tekstura podniszczonego łózka nadal tam jest. | *Mimo że łózka nie ma w [[Portal 2|Portalu 2]] tekstura podniszczonego łózka nadal tam jest. | ||
+ | |||
==Galeria== | ==Galeria== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
+ | Grafika:Concept-portal-bed.jpg|Concept art łóżka. | ||
Grafika:Vault from inside dropdown.jpg|Komora od góry. | Grafika:Vault from inside dropdown.jpg|Komora od góry. | ||
Grafika:Early_Relaxation_Vault.jpg|Stara wersja komory relaksacyjnej. | Grafika:Early_Relaxation_Vault.jpg|Stara wersja komory relaksacyjnej. | ||
Grafika:Vault_from_inside_dropdown_-_Old.jpg| Zniszczona wersja komory relaksacyjnej. | Grafika:Vault_from_inside_dropdown_-_Old.jpg| Zniszczona wersja komory relaksacyjnej. | ||
</gallery> | </gallery> | ||
+ | |||
==Pojawienia== | ==Pojawienia== | ||
*[[Portal]] | *[[Portal]] | ||
− | *[[Portal: | + | *[[Portal: First Slice]] |
*[[Portal: Still Alive]] | *[[Portal: Still Alive]] | ||
*[[Portal 2: Lab Rat]] | *[[Portal 2: Lab Rat]] | ||
*[[Portal 2]] | *[[Portal 2]] | ||
− | + | ||
{{Technologie}} | {{Technologie}} | ||
+ | |||
+ | [[overwiki:Relaxation Vault]] |
Aktualna wersja na dzień 12:08, 25 gru 2012
Komora relaksacyjna | |
Przynależność | Aperture Science |
Typ | Miejsce wypoczynku |
Używane przez | Chell |
Informacje Techniczne |
"Mam nadzieję, że twój krótki pobyt w komorze relaksacyjnej był przyjemny."
Komora Relaksacyjna Aperture Science to zamknięte pomieszczenie do chwilowego przetrzymywania obiektów testowych, na początku toru testowego. Obiekty testowe są tam transportowane po zamknięciu w Centrum długoterminowej relaksacji. Po wyjściu dzięki zautomatyzowanym portalom (Komora nie ma standardowych drzwi) obiekty natychmiast rozpoczynają testy. Takim obiektem jest na przykład Chell.
Spis treści |
[edytuj] Wygląd
Jest to "pokój" na podwyższeniu ze szklanymi ścianami oraz podstawowym wyposażeniem, takim jak jak toaleta czy łóżko. Dodatkowo jedyną drogą do pomieszczenia jest portal obsługiwany przez GLaDOS. Należy zwrócić uwagę na to że obiekty testowe nie mają żadnej prywatności ponieważ nawet łóżko ma szklaną powłokę. Początkowo komora relaksacyjna posiadała przedmioty z Half-Life 2. Na screenshocie z wczesnych wersji gry był to zwykły pokój ale zamiast drzwi było pole siłowe Kombinatu oraz widoczne były jego znaki na ścianach. W grze Portal 2 widać komorę zniszczoną, bez szklanych ścian, łózka i w ogólnym zaniedbaniu. Dodatkowo twórcy wprowadzili swego rodzaju easter egg czyli mrugający wyświetlacz, który w Portalu odliczał czas do otwarcia przejścia, zatrzymany na godzinie 12.00. Jest to odniesienie do wielu zegarów elektronicznych które po wyłączeniu zasilania wyświetlają tą godzinę.
[edytuj] Ciekawostki
- Komora relaksacyjna pierwszy raz pojawiła się na stronie aperturescience.com gdzie po wpisaniu w wierszu poleceń THECAKEISALIE otrzymać można dostęp do wiadomości zostawionej prawdopodobnie przez Ratmana lub innego pracownika Aperture Science oraz wczesnego screenshota, komory jeszcze posiadającej przedmioty z Half-Life 2. W wiadomości jest wspomniane ograniczenie wolności. Dla przykładu w jednym miejscu jest napisane ze "Czymkolwiek jest komora relaksacji, nie posiada żadnych drzwi".
- Jeden ze wczesnych screenshotów ukazuje komorę relaksacyjną pełną śmieci.
- Komora relaksacyjna jest używana jako tło dla głównego menu gry Portal.
- Zegar został opracowany przez Scotta Klintwortha który zaprojektował też wiele innych przedmiotów dla gry.
- Mimo że łózka nie ma w Portalu 2 tekstura podniszczonego łózka nadal tam jest.