Edytujesz „Krasnal ogrodowy”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 2: Linia 2:
 
{{Spoiler}}
 
{{Spoiler}}
 
{{Postac infobox
 
{{Postac infobox
|grafika     = Gnome.jpg
+
|grafika=Gnome.jpg
|okres       = [[Powstanie]]  
+
|okres=[[Powstanie]]  
|grupa       = Przedmioty  
+
|grupa=Przedmioty  
|pozycja     =  
+
|pozycja=  
|pochodzenie =  
+
|pochodzenie=  
|rasa         = krasnal ogrodowy  
+
|rasa=krasnal ogrodowy  
|oczy         =  
+
|oczy=  
|wlosy       =
+
|wlosy=
|obsluga     = przez [[Gordon Freeman|Gordona Freemana]]
+
|obsluga=przez [[Gordon Freeman]]
|dubbing     =  
+
|dubbing=  
|model       =  
+
|model=  
|projektant   =  
+
|projektant=  
|byt         = <tt>prop_physic</tt>, <tt>gnome.mdl</tt>
+
|byt=prop_physic, gnome.mdl }}
}}
+
'''Krasnal ogrodowy''' (gnom, skrzat) to zwykła figurka ogrodowego krasnala, którą można znaleźć na początku [[Half-Life 2: Episode Two]]. Jest to przedmiot typu prop_physic, czyli podatny na działanie praw fizyki.  
'''Krasnal ogrodowy''' (gnom, skrzat) to zwykła figurka ogrodowego krasnala, którą można znaleźć na początku ''[[Half-Life 2: Episode Two]]''. Jest to przedmiot typu prop_physic, czyli podatny na działanie praw fizyki.  
+
  
== Mały Rocketman ==
+
==Mały Rocketman==
 
[[Grafika:Malyroketman.jpg|thumb|64px|left|Mały Rocketman]]
 
[[Grafika:Malyroketman.jpg|thumb|64px|left|Mały Rocketman]]
Z figurką krasnala związane jest jedno z najtrudniejszych osiągnięć możliwych do zdobycia w ''Episode Two'' - ''Mały Rocketman''(ang. "''Little Rocket Man''"). Polega ono na wystrzeleniu gnoma w kosmos, przez umieszczenie go w rakiecie. Aby tego dokonać trzeba przetransportować krasnala przez prawie całą grę. Od momentu, w którym można go znaleźć, czyli w pomieszczeniu gdzie [[Alyx Vance|Alyx]] i [[Gordon Freeman|Gordon]] po raz pierwszy łączą się z [[White Forest]], aż do rakiety znajdującej się w White Forest.  
+
Z figurką krasnala związane jest jedno z najtrudniejszych osiągnięć możliwych do zdobycia w Episode Two - "''Mały Rocketman''" (ang. "''Little Rocket Man''"). Polega ono na wystrzeleniu gnoma w kosmos, przez umieszczenie go w rakiecie. Aby tego dokonać trzeba przetransportować krasnala przez prawie całą grę. Od momentu, w którym można go znaleźć, czyli w pomieszczeniu gdzie [[Alyx Vance|Alyx]] i [[Gordon Freeman|Gordon]] po raz pierwszy łączą się z [[White Forest]], aż do rakiety znajdującej się w White Forest.  
  
== Taktyka ==
+
==Taktyka==
 
Aby wykonać zadanie dostarczenia gnoma, należy go po prostu nieść cały czas ze sobą. Istnieją jednak miejsca gdzie jest możliwe zostawienie go bez obawy, że zniknie.
 
Aby wykonać zadanie dostarczenia gnoma, należy go po prostu nieść cały czas ze sobą. Istnieją jednak miejsca gdzie jest możliwe zostawienie go bez obawy, że zniknie.
  
==== [[Ów Żywot Vortalny]]====
+
====[[Ów Żywot Vortalny]]====
 
Krasnal może być zostawiony w pomieszczeniu razem z ranną Alyx i [[Vortigaunt|Vortiguantami]].
 
Krasnal może być zostawiony w pomieszczeniu razem z ranną Alyx i [[Vortigaunt|Vortiguantami]].
 
+
====[[Freeman Pontifex]]====
==== [[Freeman Pontifex]]====
+
 
W rozdziale tym znajduje się niebezpieczny moment, w którym można bezpowrotnie stracić figurkę. W miejscu gdzie znajduje się monitor (ukazujący samochód) i karabin snajperski, z którego później Alyx ubezpiecza Gordona. Gdy Gordon schodzi w dół, aby przeprawić się na druga stronę mostu po samochód, już nigdy nie wraca w to miejsce i nie ma możliwości zabrania figurki w dalszą podróż. Gdy przeskoczy już most z powrotem, widzi tylko swoich sojuszników gdy wychodzą z pomieszczenia oraz zatrzaskujące się za nimi drzwi. <br/>
 
W rozdziale tym znajduje się niebezpieczny moment, w którym można bezpowrotnie stracić figurkę. W miejscu gdzie znajduje się monitor (ukazujący samochód) i karabin snajperski, z którego później Alyx ubezpiecza Gordona. Gdy Gordon schodzi w dół, aby przeprawić się na druga stronę mostu po samochód, już nigdy nie wraca w to miejsce i nie ma możliwości zabrania figurki w dalszą podróż. Gdy przeskoczy już most z powrotem, widzi tylko swoich sojuszników gdy wychodzą z pomieszczenia oraz zatrzaskujące się za nimi drzwi. <br/>
 
Zostawienie krasnala jest możliwe. Aby jednak nie został za zamkniętymi drzwiami, należy zbudować ze znajdujących się tam przedmiotów małą, chybotliwą konstrukcję z gnomem na szczycie, która przewróci się gdy drzwi się otworzą, wyrzucając krasnala na drugą stronę, gdzie Gordon będzie mógł już go zabrać.<br/>
 
Zostawienie krasnala jest możliwe. Aby jednak nie został za zamkniętymi drzwiami, należy zbudować ze znajdujących się tam przedmiotów małą, chybotliwą konstrukcję z gnomem na szczycie, która przewróci się gdy drzwi się otworzą, wyrzucając krasnala na drugą stronę, gdzie Gordon będzie mógł już go zabrać.<br/>
 
Alternatywna strategia polega na wyrzuceniu figurki za pomocą [[Gravity Gun|Gravity Gun'a]] daleko, w stronę mostu, a potem odebraniu jej po dotarciu do samochodu.
 
Alternatywna strategia polega na wyrzuceniu figurki za pomocą [[Gravity Gun|Gravity Gun'a]] daleko, w stronę mostu, a potem odebraniu jej po dotarciu do samochodu.
 
+
====[[Podróż W Wielkim Stylu]]====
==== [[Podróż W Wielkim Stylu]]====
+
 
To najtrudniejszy etap podróżny z krasnalem ogrodowym. Gordon musi jednocześnie transportować figurkę, jechać samochodem i unikać ostrzału z helikoptera Kombinatu. Figurka nie jest na stałe przymocowana do wozu i wypada przy mocniejszych manewrach. Gdy [[Hunter-chopper|Hunter-chopper]] znajduje się nad autem, ruch powietrza wywołany przez śmigło powoduje wydmuchiwanie krasnala z pojazdu. <br/>
 
To najtrudniejszy etap podróżny z krasnalem ogrodowym. Gordon musi jednocześnie transportować figurkę, jechać samochodem i unikać ostrzału z helikoptera Kombinatu. Figurka nie jest na stałe przymocowana do wozu i wypada przy mocniejszych manewrach. Gdy [[Hunter-chopper|Hunter-chopper]] znajduje się nad autem, ruch powietrza wywołany przez śmigło powoduje wydmuchiwanie krasnala z pojazdu. <br/>
 
Istnieją różne strategie pokonania tego etapu. Najpopularniejsza polega na wysiadaniu z auta i wystrzeliwaniu gnoma Gravity Gun'em jak najdalej w przód, wszystko podczas gdy helikopter ładuje swoje działa. Następnie przejechaniu tego odcinka autem i powtórzenie czynności.<br/>
 
Istnieją różne strategie pokonania tego etapu. Najpopularniejsza polega na wysiadaniu z auta i wystrzeliwaniu gnoma Gravity Gun'em jak najdalej w przód, wszystko podczas gdy helikopter ładuje swoje działa. Następnie przejechaniu tego odcinka autem i powtórzenie czynności.<br/>
Linia 40: Linia 37:
 
[[Plik:Car.jpg|thumb|right| 230px]]
 
[[Plik:Car.jpg|thumb|right| 230px]]
  
==== [[Poza Zasięgiem]]====
+
====[[Poza Zasięgiem]]====
 
Krasnala można zostawić przy ścianie, koło samochodu który spawa jeden z rebeliantów.
 
Krasnala można zostawić przy ścianie, koło samochodu który spawa jeden z rebeliantów.
  
==== [[Nasz Wspólny Przyjaciel]]====
+
====[[Nasz Wspólny Przyjaciel]]====
 
Aby zakończyć zadanie, należy włożyć figurkę gnoma w otwarty luk rakiety, znajdujący się na jej szczycie (tam gdzie wskakuje [[Lamarr]]), a następnie (co bardzo ważne) zamknąć wieko. Informacja o zdobyciu osiągnięcia nie musi pojawić się natychmiast, a np, na końcu gry.
 
Aby zakończyć zadanie, należy włożyć figurkę gnoma w otwarty luk rakiety, znajdujący się na jej szczycie (tam gdzie wskakuje [[Lamarr]]), a następnie (co bardzo ważne) zamknąć wieko. Informacja o zdobyciu osiągnięcia nie musi pojawić się natychmiast, a np, na końcu gry.
  
== Występowanie w innych grach ==
+
==Występowanie w innych grach==
Krasnala ogrodowego można spotkać również w grze ''[[Left 4 Dead 2]]''. W kampanii ''[[Karnawał śmierci]]'', na początku drugiej mapy można zagrać w mini-grę, w której zadaniem jest zestrzelenie orzeszkowych złodziei. Po zdobyciu powyżej 750 punktów, otwiera się skrytka z krasnalem. Jest z nim związane osiągnięcie o nazwie ''Guardin' Gnome'' - trzeba go przenieść na sam koniec kampanii, wrzucając do helikoptera.
+
Krasnala ogrodowego można spotkać również w grze [[Left 4 Dead 2]]. W kampanii ''[[Karnawał śmierci]]'', na początku drugiej mapy można zagrać w mini-grę, w której zadaniem jest zestrzelenie orzeszkowych złodziei. Po zdobyciu powyżej 750 punktów, otwiera się skrytka z krasnalem. Jest z nim związane osiągnięcie o nazwie ''Guardin' Gnome'' - trzeba go przenieść na sam koniec kampanii, wrzucając do helikoptera.
  
== Ciekawostki ==
+
==Ciekawostki==
 
* Krasnal ogrodowy jest niezniszczalny, ale można go zgubić.
 
* Krasnal ogrodowy jest niezniszczalny, ale można go zgubić.
 
* Po pochwyceniu, figurka zawsze obraca się nogami do dołu.
 
* Po pochwyceniu, figurka zawsze obraca się nogami do dołu.
 
* W grze znajduje się tylko jedna figurka gnoma.
 
* W grze znajduje się tylko jedna figurka gnoma.
* Krasnal ogrodowy pojawia się w filmiku świątecznym na stronie [[Aperturescience.com]]<ref>[http://aperturescience.com/ aperturescience.com]</ref>.
+
* Krasnal ogrodowy pojawia się w filmiku świątecznym na stronie [[Aperturescience.com]] <ref>[http://aperturescience.com/ aperturescience.com]</ref>.
* Krasnal przez krótki czas prowadził w Internecie swojego bloga<ref>[http://treygnome.blogspot.com/ treygnome.blogspot.com]</ref>.
+
* Krasnal przez krótki czas prowadził w Internecie swojego bloga <ref>[http://treygnome.blogspot.com/ treygnome.blogspot.com]</ref>.
 
* Krasnal nazywa się Chompski
 
* Krasnal nazywa się Chompski
  
== Galeria ==
+
==Galeria==
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Ep2 krasnal 01.jpg|Krasnal schowany pod drewnianym regałem
 
Grafika:Ep2 krasnal 01.jpg|Krasnal schowany pod drewnianym regałem

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)