Edytujesz „Magnum (L4D)”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>l4d2</ikony>
 
<ikony>l4d2</ikony>
{{Broń L4D
+
{{BronL4D infobox
 
  |grafika=Magnum_L4D2.png
 
  |grafika=Magnum_L4D2.png
 
  |typ=Pistolet
 
  |typ=Pistolet
Linia 18: Linia 18:
 
'''Magnum''' to pistolet o najwyższej sile rażenia występujący w [[Left 4 Dead 2]]. Jego magazynek mieści tylko 8 nabojów, a pistolet może być noszony tylko pojedynczo, ale za to zabija [[Horda|Zwykłych Zarażonych]] jednym strzałem, we wszystkich trybach gry i na każdym poziomie trudności. Charakteryzuje go niewielka szybkostrzelność oraz duża celność.
 
'''Magnum''' to pistolet o najwyższej sile rażenia występujący w [[Left 4 Dead 2]]. Jego magazynek mieści tylko 8 nabojów, a pistolet może być noszony tylko pojedynczo, ale za to zabija [[Horda|Zwykłych Zarażonych]] jednym strzałem, we wszystkich trybach gry i na każdym poziomie trudności. Charakteryzuje go niewielka szybkostrzelność oraz duża celność.
  
Magnum pojawia się rzadziej niż [[pistolet P220|Glock]] w miejscach, gdzie takowy zwykle się pojawia. W przeciwieństwie do zwykłych pistoletów celność i szybkostrzelność Magnuma identyczne niezależnie od tego, czy ocalały stoi, czy został obezwładniony (czas przeładowania wciąż jest jednak dłuższy, zwłaszcza przy przeładowywaniu pustego pistoletu).
+
Magnum pojawia się rzadziej niż zwyczajny pistolet dodatkowy i zazwyczaj tam, gdzie zwyczajny pistolet dodatkowy powinien się znaleźć. W przeciwieństwie do innych pistoletów, jego celność i szybkostrzelność są takie same, bez względu na to, czy noszący został spowolniony, lub obezwładniony. Kucnięcie  zwiększa celność.
 +
 
 
==Taktyka==
 
==Taktyka==
 
{{Porady|2}}
 
{{Porady|2}}
*Kucnięcie pozwala znacząco zwiększyć celność podczas strzału na daleki dystans.
+
*Korzystaj z faktu, że magnum zabija jednym strzałem.
*Magnum jest efektywne do likwidacji zainfekowanych zarówno z bliska, jak i z daleka.
+
*Kucaj, aby zwiększyć celność podczas strzału na daleki dystans.
*Graczom przyzwyczajonym do podstawowych pistoletów może zająć trochę czasu przystosowanie się do Magnuma, gdyż pistolety są tym mocniejsze, im szybciej gracz potrafi z nich strzelać, a także nie są tak skuteczne na dalekich dystansach jak Magnum.
+
*Magnum jest efektywne do likwidacji zombie zarówno z bliska, jak i z daleka.
*Na normalnym poziomie trudności trafienie w głowę z Magnuma powoduje natychmiastową śmierć [[Hunter (L4D)|Huntera]], [[Jockey]]'a i [[Charger]]a.
+
*Graczom przyzwyczajonym do podstawowych pistoletów może zająć trochę czasu przystosowanie się do magnum, gdyż jego działanie przypomina bardzo silny mini-karabin, a nie pistolet.
*Magnum nie jest zbytnio użyteczne przeciwko większości [[Specjalni Zarażeni|Specjalnych Zarażonych]] (poza [[Boomer]]em i [[Spitter]]em, którzy mają stosunkowo niewiele punktów życia), zwłaszcza na wyższych poziomach trudności. Niewielki magazynek i duży odrzut powodują, że w większości przypadków wobec Specjalnych Zarażonych skuteczniejsze są - zależnie od stylu gry gracza - bronie białe lub zwykłe pistolety.
+
*Na normalnym poziomie trudności strzał w głowę z magnum powoduje natychmiastową śmierć [[Hunter (L4D)|Huntera]], [[Jockey]]a i [[Charger]]a.
*Na wyższych poziomach trudności oraz w trybie Realizmu Magnum jest zdecydowanie najlepszy, jeśli chodzi o obronę podczas obezwładnienia dzięki zachowaniu takiej samej celności i szybkostrzelności, jak podczas normalnego stania w miejscu. Na niższych poziomach jednak zwykłe pistolety mogą się okazać skuteczniejsze, gdyż na normalnym poziomie trudności zwykły Zarażony ginie po 2 trafieniach, a będąc otoczonym przez Hordę i tak nie można chybić i pomimo bardzo ograniczonej szybkostrzelności gracz może się bronić znacznie dłużej dzięki dużo większej pojemności magazynków.
+
*Magnum nie jest zbytnio użyteczne przeciwko większości [[Specjalni Zarażeni|Specjalnych Zarażonych]] (poza [[Boomer]]em i [[Spitter]]em, którzy mają stosunkowo niewiele punktów życia), zwłaszcza na wyższych poziomach trudności. Niewielki magazynek, duża siła odrzutu i średnia szybkostrzelność czynią tą broń niewygodną wobec przeciwników, którzy mogą pochłonąć całe magazynki przed padnięciem.
*Magnum świetnie współgra z broniami, które posiadają mały zasięg (jak strzelby) albo posiadają długi czas przeładowania (jak [[SCAR]] albo [[Karabin myśliwski|karabiny]] [[Karabin snajperski (L4D)|snajperskie]]).
+
*Magnum jest najlepszą bronią jaką można mieć podczas obezwładnienia. Jego potężna siła ognia pozwala przerzedzić fale Zarażonych, zwłaszcza, że celność i szybkostrzelność nie zmieniają się po upadku.
*Oprócz M60, Magnum jest jedyną bronią palną zdolną zabić jednym trafieniem zwykłego Zarażonego w trybie Realizmu.
+
*Magnum tworzy zgrany duet z bronią, która cierpi na ograniczoną amunicję, kiepską celność, długi czas przeładowania lub ograniczony zasięg (np. [[Granatnik (L4D)]], [[M60]] i strzelby).
*Niezależnie od poziomu trudności Magnum może zabić [[Smoker]]a, [[Jockey]]'a i [[Hunter]]a jednym trafieniem w głowę.
+
*Magnum jest jedną z dwóch broni, która może zabić jednym strzałem Zwykłego Zarażonego w trybie [[Realizm (tryb)|Realizmu]].
*Magnum może być skuteczny wobec zagrożeń pokroju Chargera lub Hordy tylko wtedy, jeśli ma pełny magazynek, dlatego należy go przeładowywać po każdej walce - nawet, jeśli został oddany tylko jeden strzał.
+
*Magnum może zabić [[Charger]]ów, [[Smoker]]ów, [[Jockey]]ów i [[Hunter]]ów jednym strzałem, pod warunkiem, że będą to strzały w głowę.
*Warto wiedzieć, że trafienie w głowę płaczącej [[Witch]] spowoduje jej chwilowe otumanienie, co teoretycznie pozwala nawet na zabicie jej bez jej wystraszenia (tzw. ''cr0wn'') i to pomimo, iż w międzyczasie należy przeładować Magnuma (obrażenia z jednego magazynka są niemal dwukrotnie mniejsze niż liczba punktów życia Witch - 640 wobec 1000), jednak umiejętne stosowanie uderzeń pozwala na jej bezproblemowe uśmiercenie.
+
*Jeśli używasz Magnum częściej niż broń główną (lub jej nie masz), powinieneś zawsze przeładowywać magazynek po każdej walce. Posiadanie pełnego magazynka jest niezbędne do zabicia większości Specjalnych Zarażonych. Walcząc z [[Charger]]em, [[Witch]] i [[Tank]]iem, najlepiej użyć broni głównej. Magnum przeładuje się szybciej, jeśli magazynek nie będzie pusty, więc przeładowuj tak często, jak to możliwe.
 +
*W razie konieczności Magnum może być całkiem dobrą bronią do wykorzystania przeciw Tankowi, ponieważ zadaje duże obrażenia na magazynek.
  
 
==Zalety i wady==
 
==Zalety i wady==
{{Zalety i wady
+
{{Plusminus
 
|zalety=* Niezwykle silny jak na pistolet.
 
|zalety=* Niezwykle silny jak na pistolet.
 
* Zwykle zabija Zwykłego Zarażonego jednym strzałem, nawet na poziomie trudności ''Ekspert'' i trybie [[Realizm (tryb)|Realizmu]] na dowolnej odległości.
 
* Zwykle zabija Zwykłego Zarażonego jednym strzałem, nawet na poziomie trudności ''Ekspert'' i trybie [[Realizm (tryb)|Realizmu]] na dowolnej odległości.
Linia 44: Linia 46:
 
* Dobra szybkostrzelność pomimo dużego odrzutu.
 
* Dobra szybkostrzelność pomimo dużego odrzutu.
 
* Idealny do defensywy w wypadku, gdy zostaniesz obezwładniony.
 
* Idealny do defensywy w wypadku, gdy zostaniesz obezwładniony.
* Krótki czas przeładowania (krótszy niż w wypadku pojedynczego P220).
+
* Stosunkowo krótki czas przeładowania.
 +
* Potrafi zabić [[Niezwykli Zarażeni|Niezwykłego Zarażonego]] jednym lub dwoma strzałami.
 
|wady=* Duży odrzut. Podczas szybkiego strzelania ujemnie wpływa także na celność.
 
|wady=* Duży odrzut. Podczas szybkiego strzelania ujemnie wpływa także na celność.
 
* Mała pojemność magazynka.
 
* Mała pojemność magazynka.
Linia 51: Linia 54:
 
* Nie można nosić w dwóch rękach.
 
* Nie można nosić w dwóch rękach.
 
* Zabicie [[Charger]]a posiadającego całą energię życiową wymaga wystrzelenia całego magazynka w jego ciało.
 
* Zabicie [[Charger]]a posiadającego całą energię życiową wymaga wystrzelenia całego magazynka w jego ciało.
* Rzadszy niż [[Pistolet P220|Glock]].
+
* W kampanii pojawia się zdecydowanie rzadziej niż [[Pistolet P220|Glock]].
 
}}
 
}}
  
Linia 70: Linia 73:
 
* Ellis zawsze trzyma każdy rodzaj pistoletu (także Magnum) jedną ręką. Coach też będzie trzymał i strzelał z Magnuma jedną ręką, jeśli jego zdrowie spadnie poniżej 40 punktów życia.
 
* Ellis zawsze trzyma każdy rodzaj pistoletu (także Magnum) jedną ręką. Coach też będzie trzymał i strzelał z Magnuma jedną ręką, jeśli jego zdrowie spadnie poniżej 40 punktów życia.
 
* W broni nie ma dziury z przodu, przez którą wylatuje nabój. Została ona przeoczona podczas tworzenia tekstury.
 
* W broni nie ma dziury z przodu, przez którą wylatuje nabój. Została ona przeoczona podczas tworzenia tekstury.
* [[Rochelle]] jest jedynym z Ocalałych, który w grze może nazwać Magnuma Magnumem (inni ocaleni mówią coś w stylu "Niiiiice." ([[Nick]]) albo "Here we go." ([[Ellis]]).
+
* ''[[Karnawał śmierci]]'' jest jedyną kampanią, w której Magnum pojawia się w każdym etapie.
* ''[[Karnawał śmierci]]'' jest jedyną kampanią, w której Magnum może pojawić się w każdym etapie.
+
 
* Prawa strona Magnuma, której nie jest normalnie widoczna, nie jest oteksturowana. Kiedy zmieni się wartość FOV (Field of View), można zobaczyć, że oteksturowana jest tylko lewa strona broni, którą jest normalnie widoczna. Opisywana sytuacja dotyczy tylko modelu z perspektywy pierwszej osoby.
 
* Prawa strona Magnuma, której nie jest normalnie widoczna, nie jest oteksturowana. Kiedy zmieni się wartość FOV (Field of View), można zobaczyć, że oteksturowana jest tylko lewa strona broni, którą jest normalnie widoczna. Opisywana sytuacja dotyczy tylko modelu z perspektywy pierwszej osoby.
 
* W rankingu [http://www.youtube.com/watch?v=zbJTpJtp9sg Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons] na Machinima.com Magnum zajął czwarte miejsce.
 
* W rankingu [http://www.youtube.com/watch?v=zbJTpJtp9sg Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons] na Machinima.com Magnum zajął czwarte miejsce.
* Jeśli Ocalony opróżni magazynek w Magnumie (z perspektywy trzeciej osoby), to zamiast przeładowywać broń, będzie ją normalnie trzymał. Dzieje się to tak, gdyż pistolet ten nie posiada animacji przeładowania z perspektywy trzeciej osoby. To samo tyczy się zwykłych pistoletów.
+
* Jeśli Ocalony opróżni magazynek w Magnumie (z perspektywy trzeciej osoby), to zamiast przeładowywać broń, będzie ją normalnie trzymał. Dzieje się to tak, gdyż pistolet ten nie posiada animacji przeładowania z perspektywy trzeciej osoby.
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)