Edytujesz „Obciążeniowa Kostka Magazynująca Aperture Science”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 39: Linia 39:
 
*W komorze, w której [[GLaDOS]] nakazuje nam zniszczyć [[Kostka towarzysząca|Kostkę]], można spróbować ominąć jej nakaz - tuż obok Awaryjnego Spopielacza Inteligencji znajduje się pomieszczenie z guzikiem uruchamiającym Spopielacz, do którego drzwi otwierane są jedynie wtedy, gdy jest [[Superprzycisk]] jest obciążony. Można aktywować [[Superprzycisk]] sześcianem i zastawić wejście do pomieszczenia kilkoma wcześniej zdobytymi kamerami, dzięki czemu po zdjęciu [[Kostka towarzysząca|Kostki]] z [[Superprzycisk|Superprzycisku]] wrota nie domkną się. Przez powstałą w ten sposób szczelinę gracz może przerzucić [[Kostka towarzysząca|Kostkę]] do pomieszczenia, po czym zwolnić wrota, podnosząc kamerę. Z logicznego punktu widzenia, [[GLaDOS]] powinna wtedy ustąpić i przepuścić nas do windy, gdyż wrota pomieszczenia otwierają się jedynie przy obciążeniu [[Superprzycisk|Superprzycisku]], czego dokonać mogą tylko [[Chell]] i [[Kostka towarzysząca|Kostka]]. Jako że [[Kostka towarzysząca|Kostka]] jest uwięziona, a [[Chell]] nie może się rozdwoić, nie jesteśmy w stanie wykonać zadania, bo wrota zamykają się natychmiast, gdy tylko opuścimy Superprzycisk, więc [[Kostka towarzysząca|Kostka]] powinna przetrwać. Twórcy przewidzieli jednak to rozwiązanie, więc po przerzuceniu [[Kostka towarzysząca|Kostki]] przez szczelinę [[GLaDOS]] otwiera wrota, choć nie zostały aktywowane przez [[Superprzycisk]] i nakazuje nam zabrać sześcian i go zniszczyć, nie pozostawiając nam żadnego wyboru. W kilku komorach można próbować obejść ograniczenia, wyrzucając dla przykładu jedyne [[Kostka towarzysząca|Kostki]] na nieaktywowane platformy tak, byśmy nie mogli ich ściągnąć, jednak twórcy spodziewali się większości takich prób i [[GLaDOS]] zawsze śpieszy nam wtedy z pomocą, odwołując się do wyjść/protokołów awaryjnych bądź alternatywnych.
 
*W komorze, w której [[GLaDOS]] nakazuje nam zniszczyć [[Kostka towarzysząca|Kostkę]], można spróbować ominąć jej nakaz - tuż obok Awaryjnego Spopielacza Inteligencji znajduje się pomieszczenie z guzikiem uruchamiającym Spopielacz, do którego drzwi otwierane są jedynie wtedy, gdy jest [[Superprzycisk]] jest obciążony. Można aktywować [[Superprzycisk]] sześcianem i zastawić wejście do pomieszczenia kilkoma wcześniej zdobytymi kamerami, dzięki czemu po zdjęciu [[Kostka towarzysząca|Kostki]] z [[Superprzycisk|Superprzycisku]] wrota nie domkną się. Przez powstałą w ten sposób szczelinę gracz może przerzucić [[Kostka towarzysząca|Kostkę]] do pomieszczenia, po czym zwolnić wrota, podnosząc kamerę. Z logicznego punktu widzenia, [[GLaDOS]] powinna wtedy ustąpić i przepuścić nas do windy, gdyż wrota pomieszczenia otwierają się jedynie przy obciążeniu [[Superprzycisk|Superprzycisku]], czego dokonać mogą tylko [[Chell]] i [[Kostka towarzysząca|Kostka]]. Jako że [[Kostka towarzysząca|Kostka]] jest uwięziona, a [[Chell]] nie może się rozdwoić, nie jesteśmy w stanie wykonać zadania, bo wrota zamykają się natychmiast, gdy tylko opuścimy Superprzycisk, więc [[Kostka towarzysząca|Kostka]] powinna przetrwać. Twórcy przewidzieli jednak to rozwiązanie, więc po przerzuceniu [[Kostka towarzysząca|Kostki]] przez szczelinę [[GLaDOS]] otwiera wrota, choć nie zostały aktywowane przez [[Superprzycisk]] i nakazuje nam zabrać sześcian i go zniszczyć, nie pozostawiając nam żadnego wyboru. W kilku komorach można próbować obejść ograniczenia, wyrzucając dla przykładu jedyne [[Kostka towarzysząca|Kostki]] na nieaktywowane platformy tak, byśmy nie mogli ich ściągnąć, jednak twórcy spodziewali się większości takich prób i [[GLaDOS]] zawsze śpieszy nam wtedy z pomocą, odwołując się do wyjść/protokołów awaryjnych bądź alternatywnych.
 
*[[Superprzycisk]] reaguje jedynie na [[Chell]] i Kostkę. Prawdopodobnie został zaprogramowany do ich masy.
 
*[[Superprzycisk]] reaguje jedynie na [[Chell]] i Kostkę. Prawdopodobnie został zaprogramowany do ich masy.
*Jeśli powstrzymamy się przez dłuższy czas ze zniszczeniem [[Kostka towarzysząca|Kostki Towarzyszącej]], dowiemy się kilku interesujących faktów na jej temat. Na przykład, że nie potrafi ona mówić, ale gdybyśmy jednak ją słyszeli, to należy ją ignorować. Poza tym nie każdy w Aperture Science jest przekonany, co do tego, czy [[Kostka towarzysząca|Kostka]] odczuwa ból.
+
*Jeśli powstrzymamy się przez dłuższy czas ze zniszczeniem [[Kostka towarzysząca|Kostki Towarzyszącej]], dowiemy się kilku interesujących faktów na jej temat. Na przykład, że nie potrafi ona mówić, ale gdybyśmy jednak ją słyszeli, to należy ją ignorować. Poza tym nie każdy w Aperture Science jest przekonany, co do tego, cz [[Kostka towarzysząca|Kostka]] odczuwa ból.
[[Plik:Term_of_euth.jpg|thumb|right|Opisany fragment komory z Awaryjnym Spopielaczem Inteligencji]]
+
 
*Pierwowzory Kostek, spotykane w starej części laboratorium w [[Portal 2]] były drewniane i nitowane.
 
*Pierwowzory Kostek, spotykane w starej części laboratorium w [[Portal 2]] były drewniane i nitowane.
 
*Po odpowiednim położeniu Hybrydy (efekt połączenia przez [[Wheatley|Wheatley]] Kostki i Wieżyczki), zaczyna ona uciekać.
 
*Po odpowiednim położeniu Hybrydy (efekt połączenia przez [[Wheatley|Wheatley]] Kostki i Wieżyczki), zaczyna ona uciekać.

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)