Edytujesz „Pistolet maszynowy (L4D)”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>l4d1|l4d2</ikony>
 
<ikony>l4d1|l4d2</ikony>
{{Broń L4D
+
{{BronL4D infobox
 
  |grafika=Uzi.png
 
  |grafika=Uzi.png
 
  |typ=Pistolet maszynowy
 
  |typ=Pistolet maszynowy
Linia 15: Linia 15:
 
}}
 
}}
  
{{Cytat|Cool, just like Counter-Strike.<br />(Fajowo, jak w Counter-Strike.)|[[Louis]]}}
+
{{Cytat|Oh, man, this is just like Counter-Strike!|[[Louis]]}}
 
{{Cytat|...A machine gun!<br />(...Automat!)|[[Rochelle]]}}
 
{{Cytat|...A machine gun!<br />(...Automat!)|[[Rochelle]]}}
  
Linia 28: Linia 28:
 
* Przełączaj się na pistolety lub broń białą przy każdej sposobności, oszczędzając amunicję pistoletu maszynowego na sytuacje, kiedy będzie naprawdę potrzebna.
 
* Przełączaj się na pistolety lub broń białą przy każdej sposobności, oszczędzając amunicję pistoletu maszynowego na sytuacje, kiedy będzie naprawdę potrzebna.
 
* Naucz się, kiedy nie powinieneś strzelać. Pozwól się wykazać innemu członkowi drużyny, uzbrojonemu w strzelbę, a samemu osłaniaj go przy pomocy Uzi.
 
* Naucz się, kiedy nie powinieneś strzelać. Pozwól się wykazać innemu członkowi drużyny, uzbrojonemu w strzelbę, a samemu osłaniaj go przy pomocy Uzi.
* Jeżeli wiesz, że podczas mapy możesz mieć problem z uzupełnieniem amunicji, ogranicz korzystanie z Uzi tylko do strzelania do Specjalnych Zarażonych i podczas Hordy.
 
 
* Podczas strzelania warto zastosować jedną z poniższych taktyk:
 
* Podczas strzelania warto zastosować jedną z poniższych taktyk:
 
** Celowanie w głowy Zarażonych oraz, jeśli atakują Hordą, wykorzystanie faktu, że wszyscy są tego samego wzrostu. Wystarczy jedna kula wycelowana w głowę, aby zabić Zarażonego.
 
** Celowanie w głowy Zarażonych oraz, jeśli atakują Hordą, wykorzystanie faktu, że wszyscy są tego samego wzrostu. Wystarczy jedna kula wycelowana w głowę, aby zabić Zarażonego.
Linia 34: Linia 33:
 
** Wycelowanie w stopę Zarażonego, a następnie strzelanie z przesuwaniem celownika aż do głowy. Spowalnia to przeciwnika i wieńczy akcję strzałem w głowę. Jest to technika wymagająca najwięcej amunicji, ale ograniczająca ogień przyjacielski, gdy członek drużyny znajduje się w tłumie Zarażonych.
 
** Wycelowanie w stopę Zarażonego, a następnie strzelanie z przesuwaniem celownika aż do głowy. Spowalnia to przeciwnika i wieńczy akcję strzałem w głowę. Jest to technika wymagająca najwięcej amunicji, ale ograniczająca ogień przyjacielski, gdy członek drużyny znajduje się w tłumie Zarażonych.
 
* Pistolet maszynowy może strzelać przez drzwi, tworząc w nich wyrwę. Dzięki temu strzelający nadal jest bezpieczny, bo zapewniają mu to drzwi, a przy tym może zadawać obrażenia Zarażonym po drugiej stronie.
 
* Pistolet maszynowy może strzelać przez drzwi, tworząc w nich wyrwę. Dzięki temu strzelający nadal jest bezpieczny, bo zapewniają mu to drzwi, a przy tym może zadawać obrażenia Zarażonym po drugiej stronie.
* Broń ta nadaje się do pomocy członkom drużyny obezwładnionym przez [[Hunter (L4D)|Huntera]] lub [[Smoker]]a. Można wtedy bezproblemowo wykończyć oprawców przy pomocy długiej serii pocisków.
+
* Broń ta dobrze nadaje się do pomocy członkom drużyny obezwładnionym przez [[Hunter (L4D)|Huntera]] lub [[Smoker]]a. Można wtedy bezproblemowo wykończyć oprawców przy pomocy długiej serii pocisków.
  
 
==Left 4 Dead 2==
 
==Left 4 Dead 2==
Linia 43: Linia 42:
 
==Za kulisami==
 
==Za kulisami==
 
[[Grafika:Uziflash.png|thumb|right|Latarka zamontowana pod łożem]]
 
[[Grafika:Uziflash.png|thumb|right|Latarka zamontowana pod łożem]]
Początkowo latarka miała być zamontowana bezpośrednio pod łożem. Ostatecznie przeniesiono ją na prawą stronę broni. Pistolet maszynowy bazował na pistolecie maszynowym MP5 Navy z gry [[Counter-Strike]]. Pliki związane z tą bronią są takie samo nazwane, jak w MP5N. Także w animacjach występuje nazwa "MP5N". Na niektórych plakatach można dostrzec Ocalałych noszących MP5 z lunetą.
+
Początkowo latarka miała być zamontowana bezpośrednio pod łożem. Ostatecznie przeniesiono ją na prawą stronę broni.
  
Posiada także pełną animację przeładowania, która polega na pociąganiu zamka po wymianie magazynka. Taką animację można okazjonalnie zaobserwować w finalnej wersji gry podczas wyciągania tej broni po uderzeniu pistoletem.
+
Pistolet maszynowy bazował na pistolecie maszynowym MP5 Navy z gry [[Counter-Strike]]. Pliki związane z tą bronią są takie samo nazwane, jak w MP5N. Także
 +
 
 +
w animacjach występuje nazwa "MP5N". Na niektórych plakatach można dostrzec Ocalałych noszących MP5 z lunetą.
 +
 
 +
Posiada także pełną animację przeładowania, która polega na pociąganiu iglicy po wymianie magazynka. Taką animację można okazjonalnie zaobserwować w finalnej wersji gry podczas wyciągania tej broni po uderzeniu pistoletem.  
  
 
==Spostrzeżenia==
 
==Spostrzeżenia==
Linia 51: Linia 54:
 
* Ilość amunicji, jaką może ze sobą nieść gracz (480 naboi) świadczy o tym, że początkowo pistolet maszynowy miał mieć pojemność magazynka równą 32 naboi.
 
* Ilość amunicji, jaką może ze sobą nieść gracz (480 naboi) świadczy o tym, że początkowo pistolet maszynowy miał mieć pojemność magazynka równą 32 naboi.
 
* Do Uzi istnieją 50-nabojowe magazynki, jednak model pistoletu maszynowego w grze są zasilane bardziej popularnymi 32-nabojowymi magazynkami.
 
* Do Uzi istnieją 50-nabojowe magazynki, jednak model pistoletu maszynowego w grze są zasilane bardziej popularnymi 32-nabojowymi magazynkami.
* Pistolet ma zamknięte okienko wyrzutu łusek. Ponieważ odpowiednik z prawdziwego świata strzela z zamka otwartego, to okienko powinno być otwarte. Przymykane jest jedynie w momencie wprowadzenia naboju do lufy, po odpaleniu naboju zaś powinno otworzyć.
 
** Jeśli już o działaniu broni mowa, to w wersji z L4D2 każdy oddany strzał powoduje cofnięcie się do tyłu rękojeści przeładowania (niczym w broni strzelającej z zamka zamkniętego), co w oryginale nie ma miejsca, gdyż rękojeść ta jest odseparowana od zamka.
 
** Ponieważ jest to broń strzelająca z zamka otwartego, to nie ma potrzeby odciągania rękojeści zamka po wymianie magazynka, jak ma to miejsce w L4D2. Wyjątek może stanowić sytuacja, gdy strzelec wciąż trzyma palec na spuście po wystrzeleniu ostatniego naboju.
 
 
* W Left 4 Dead pistolet maszynowy jest bardziej szybkostrzelny niż w rzeczywistości(960 RPM - 600 RPM). Podobną szybkostrzelność ma Mini-Uzi (nie mylić z Micro-Uzi), którego szybkostrzelność jest równa 950 strz./min.
 
* W Left 4 Dead pistolet maszynowy jest bardziej szybkostrzelny niż w rzeczywistości(960 RPM - 600 RPM). Podobną szybkostrzelność ma Mini-Uzi (nie mylić z Micro-Uzi), którego szybkostrzelność jest równa 950 strz./min.
 
* Louis mówi "Oh man, this is just like Counter-Strike". W [[Counter-Strike]] nie ma takiej broni, jak Uzi (chociaż on może się odnosić do MAC-10, który jest podobny do Uzi).
 
* Louis mówi "Oh man, this is just like Counter-Strike". W [[Counter-Strike]] nie ma takiej broni, jak Uzi (chociaż on może się odnosić do MAC-10, który jest podobny do Uzi).
* Bardzo rzadko może się zdarzyć, że kiedy gracz podniesie pistolet maszynowy po strzale z pistoletu, zostanie odtworzony zupełnie inny dźwięk. Jest to dźwięk pociągania zamka i mógł pochodzić z wyciętej animacji wyciągania broni.
+
* Bardzo rzadko może się zdarzyć, że kiedy gracz podniesie pistolet maszynowy po strzale z pistoletu, zostanie odtworzony zupełnie inny dźwięk. Jest to dźwięk pociągania iglicy i mógł pochodzić z wyciętej animacji wyciągania broni.
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Uziicon.png|Ikonka HUD
 
Grafika:Uziicon.png|Ikonka HUD
Grafika:SMG.jpg|[[Louis]] trzymający pistolet maszynowy (Left 4 Dead)
+
Grafika:Uziview.png|[[Louis]] trzymający pistolet maszynowy (Left 4 Dead)
Grafika:SMG-2.jpg|Wyjęcie pustego magazynka...
+
Grafika:SMG-3.jpg|...i wymiana na nowy.
+
Grafika:SMG - worldmodel.jpg|Worldmodel pistoletu maszynowego
+
Grafika:uzi2.jpg|Kadr z intro do L4D1 z Louisem ostrzeliwującym [[Witch]]
+
 
Grafika:Uziview2.png|[[Ellis]] trzymający pistolet maszynowy (Left 4 Dead 2)
 
Grafika:Uziview2.png|[[Ellis]] trzymający pistolet maszynowy (Left 4 Dead 2)
 +
Grafika:uzi1.jpg
 +
Grafika:uzi2.jpg
 
</gallery>
 
</gallery>
  

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)