Edytujesz „Pistolet maszynowy (L4D)”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>l4d1|l4d2</ikony>
 
<ikony>l4d1|l4d2</ikony>
{{Broń L4D
+
{{BronL4D infobox
 
  |grafika=Uzi.png
 
  |grafika=Uzi.png
 
  |typ=Pistolet maszynowy
 
  |typ=Pistolet maszynowy
Linia 14: Linia 14:
 
  |podobne=[[Pistolet maszynowy z tłumikiem]]
 
  |podobne=[[Pistolet maszynowy z tłumikiem]]
 
}}
 
}}
 
{{Cytat|Cool, just like Counter-Strike.<br />(Fajowo, jak w Counter-Strike.)|[[Louis]]}}
 
{{Cytat|...A machine gun!<br />(...Automat!)|[[Rochelle]]}}
 
  
 
'''Pistolet maszynowy''' znany też jako '''Uzi''' jest jedną z podstawowych broni w grach [[Left 4 Dead]] i [[Left 4 Dead 2]]. Magazynek mieści 50 naboi, a w zapasie można nosić dodatkowych 480 (L4D)/650 (L4D2). Jest celny na tyle, by móc z niego efektywnie strzelać na średnie odległości. Ma największą szybkostrzelność w grze. Jego podstawową wadą jest wysokie zużycie amunicji - większość [[Ocaleni|Ocalonych]] będzie musiała ją uzupełniać w trakcie przechodzenia rozdziału, jeżeli nie będzie strzelać oszczędnie. Mimo to, pistolet maszynowy jest bardzo dobrą bronią w średnich rozmiarów pomieszczeniach, takich jak magazyny.
 
'''Pistolet maszynowy''' znany też jako '''Uzi''' jest jedną z podstawowych broni w grach [[Left 4 Dead]] i [[Left 4 Dead 2]]. Magazynek mieści 50 naboi, a w zapasie można nosić dodatkowych 480 (L4D)/650 (L4D2). Jest celny na tyle, by móc z niego efektywnie strzelać na średnie odległości. Ma największą szybkostrzelność w grze. Jego podstawową wadą jest wysokie zużycie amunicji - większość [[Ocaleni|Ocalonych]] będzie musiała ją uzupełniać w trakcie przechodzenia rozdziału, jeżeli nie będzie strzelać oszczędnie. Mimo to, pistolet maszynowy jest bardzo dobrą bronią w średnich rozmiarów pomieszczeniach, takich jak magazyny.
Linia 28: Linia 25:
 
* Przełączaj się na pistolety lub broń białą przy każdej sposobności, oszczędzając amunicję pistoletu maszynowego na sytuacje, kiedy będzie naprawdę potrzebna.
 
* Przełączaj się na pistolety lub broń białą przy każdej sposobności, oszczędzając amunicję pistoletu maszynowego na sytuacje, kiedy będzie naprawdę potrzebna.
 
* Naucz się, kiedy nie powinieneś strzelać. Pozwól się wykazać innemu członkowi drużyny, uzbrojonemu w strzelbę, a samemu osłaniaj go przy pomocy Uzi.
 
* Naucz się, kiedy nie powinieneś strzelać. Pozwól się wykazać innemu członkowi drużyny, uzbrojonemu w strzelbę, a samemu osłaniaj go przy pomocy Uzi.
* Jeżeli wiesz, że podczas mapy możesz mieć problem z uzupełnieniem amunicji, ogranicz korzystanie z Uzi tylko do strzelania do Specjalnych Zarażonych i podczas Hordy.
 
 
* Podczas strzelania warto zastosować jedną z poniższych taktyk:
 
* Podczas strzelania warto zastosować jedną z poniższych taktyk:
 
** Celowanie w głowy Zarażonych oraz, jeśli atakują Hordą, wykorzystanie faktu, że wszyscy są tego samego wzrostu. Wystarczy jedna kula wycelowana w głowę, aby zabić Zarażonego.
 
** Celowanie w głowy Zarażonych oraz, jeśli atakują Hordą, wykorzystanie faktu, że wszyscy są tego samego wzrostu. Wystarczy jedna kula wycelowana w głowę, aby zabić Zarażonego.
Linia 34: Linia 30:
 
** Wycelowanie w stopę Zarażonego, a następnie strzelanie z przesuwaniem celownika aż do głowy. Spowalnia to przeciwnika i wieńczy akcję strzałem w głowę. Jest to technika wymagająca najwięcej amunicji, ale ograniczająca ogień przyjacielski, gdy członek drużyny znajduje się w tłumie Zarażonych.
 
** Wycelowanie w stopę Zarażonego, a następnie strzelanie z przesuwaniem celownika aż do głowy. Spowalnia to przeciwnika i wieńczy akcję strzałem w głowę. Jest to technika wymagająca najwięcej amunicji, ale ograniczająca ogień przyjacielski, gdy członek drużyny znajduje się w tłumie Zarażonych.
 
* Pistolet maszynowy może strzelać przez drzwi, tworząc w nich wyrwę. Dzięki temu strzelający nadal jest bezpieczny, bo zapewniają mu to drzwi, a przy tym może zadawać obrażenia Zarażonym po drugiej stronie.
 
* Pistolet maszynowy może strzelać przez drzwi, tworząc w nich wyrwę. Dzięki temu strzelający nadal jest bezpieczny, bo zapewniają mu to drzwi, a przy tym może zadawać obrażenia Zarażonym po drugiej stronie.
* Broń ta nadaje się do pomocy członkom drużyny obezwładnionym przez [[Hunter (L4D)|Huntera]] lub [[Smoker]]a. Można wtedy bezproblemowo wykończyć oprawców przy pomocy długiej serii pocisków.
+
* Broń ta dobrze nadaje się do pomocy członkom drużyny obezwładnionym przez [[Hunter (L4D)|Huntera]] lub [[Smoker]]a. Można wtedy bezproblemowo wykończyć oprawców przy pomocy długiej serii pocisków.
  
 
==Left 4 Dead 2==
 
==Left 4 Dead 2==
Linia 40: Linia 36:
  
 
Pistolet maszynowy jest lepszy niż [[Pistolet maszynowy z tłumikiem|jego odpowiednik z tłumikiem]] na dużych dystansach, dzięki swojej celności podczas strzelania seriami, ale zadaje mniejsze obrażenia niż PM z tłumikiem.
 
Pistolet maszynowy jest lepszy niż [[Pistolet maszynowy z tłumikiem|jego odpowiednik z tłumikiem]] na dużych dystansach, dzięki swojej celności podczas strzelania seriami, ale zadaje mniejsze obrażenia niż PM z tłumikiem.
 
==Za kulisami==
 
[[Grafika:Uziflash.png|thumb|right|Latarka zamontowana pod łożem]]
 
Początkowo latarka miała być zamontowana bezpośrednio pod łożem. Ostatecznie przeniesiono ją na prawą stronę broni. Pistolet maszynowy bazował na pistolecie maszynowym MP5 Navy z gry [[Counter-Strike]]. Pliki związane z tą bronią są takie samo nazwane, jak w MP5N. Także w animacjach występuje nazwa "MP5N". Na niektórych plakatach można dostrzec Ocalałych noszących MP5 z lunetą.
 
 
Posiada także pełną animację przeładowania, która polega na pociąganiu zamka po wymianie magazynka. Taką animację można okazjonalnie zaobserwować w finalnej wersji gry podczas wyciągania tej broni po uderzeniu pistoletem.
 
 
==Spostrzeżenia==
 
* Pistolet maszynowy przypomina [[wpl:Pistolet maszynowy Uzi|pistolet maszynowy Uzi]].
 
* Ilość amunicji, jaką może ze sobą nieść gracz (480 naboi) świadczy o tym, że początkowo pistolet maszynowy miał mieć pojemność magazynka równą 32 naboi.
 
* Do Uzi istnieją 50-nabojowe magazynki, jednak model pistoletu maszynowego w grze są zasilane bardziej popularnymi 32-nabojowymi magazynkami.
 
* Pistolet ma zamknięte okienko wyrzutu łusek. Ponieważ odpowiednik z prawdziwego świata strzela z zamka otwartego, to okienko powinno być otwarte. Przymykane jest jedynie w momencie wprowadzenia naboju do lufy, po odpaleniu naboju zaś powinno otworzyć.
 
** Jeśli już o działaniu broni mowa, to w wersji z L4D2 każdy oddany strzał powoduje cofnięcie się do tyłu rękojeści przeładowania (niczym w broni strzelającej z zamka zamkniętego), co w oryginale nie ma miejsca, gdyż rękojeść ta jest odseparowana od zamka.
 
** Ponieważ jest to broń strzelająca z zamka otwartego, to nie ma potrzeby odciągania rękojeści zamka po wymianie magazynka, jak ma to miejsce w L4D2. Wyjątek może stanowić sytuacja, gdy strzelec wciąż trzyma palec na spuście po wystrzeleniu ostatniego naboju.
 
* W Left 4 Dead pistolet maszynowy jest bardziej szybkostrzelny niż w rzeczywistości(960 RPM - 600 RPM). Podobną szybkostrzelność ma Mini-Uzi (nie mylić z Micro-Uzi), którego szybkostrzelność jest równa 950 strz./min.
 
* Louis mówi "Oh man, this is just like Counter-Strike". W [[Counter-Strike]] nie ma takiej broni, jak Uzi (chociaż on może się odnosić do MAC-10, który jest podobny do Uzi).
 
* Bardzo rzadko może się zdarzyć, że kiedy gracz podniesie pistolet maszynowy po strzale z pistoletu, zostanie odtworzony zupełnie inny dźwięk. Jest to dźwięk pociągania zamka i mógł pochodzić z wyciętej animacji wyciągania broni.
 
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:Uziicon.png|Ikonka HUD
+
Grafika:Uziview.png|Louis trzymający pistolet maszynowy (Left 4 Dead)
Grafika:SMG.jpg|[[Louis]] trzymający pistolet maszynowy (Left 4 Dead)
+
Grafika:Uziview2.png|Ellis trzymający pistolet maszynowy (Left 4 Dead 2)
Grafika:SMG-2.jpg|Wyjęcie pustego magazynka...
+
Grafika:Uziflash.png|Latarka zamontowana na łożu
Grafika:SMG-3.jpg|...i wymiana na nowy.
+
Grafika:uzi1.jpg
Grafika:SMG - worldmodel.jpg|Worldmodel pistoletu maszynowego
+
Grafika:uzi2.jpg
Grafika:uzi2.jpg|Kadr z intro do L4D1 z Louisem ostrzeliwującym [[Witch]]
+
Grafika:Uziview2.png|[[Ellis]] trzymający pistolet maszynowy (Left 4 Dead 2)
+
 
</gallery>
 
</gallery>
  

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)