Edytujesz „Portal ARG”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 110: Linia 110:
 
3 marca 2010 ukazała się druga aktualizacja do gry Portal. Tym razem oficjalna informacja na Steam brzmiała:
 
3 marca 2010 ukazała się druga aktualizacja do gry Portal. Tym razem oficjalna informacja na Steam brzmiała:
 
*'''''Added valuable asset retrieval'''''<ref>{{Cytuj |autor=|url=http://store.steampowered.com/news/3547/ |tytul=Portal Update Released|serwis=Steam |dostep=30-08-2010}}</ref>
 
*'''''Added valuable asset retrieval'''''<ref>{{Cytuj |autor=|url=http://store.steampowered.com/news/3547/ |tytul=Portal Update Released|serwis=Steam |dostep=30-08-2010}}</ref>
*'''''Dodano odzyskiwanie cennych aktywów'''''
+
*'''''Dodano wyszukiwanie cennych aktywów'''''
 
Zakończenie gry zostało zmienione. Po tym jak [[Chell]] pokonuje [[GLaDOS]] i budzi się leżąc bezwładnie na na ziemi, w stronę Aperture Science zaczyna ją z powrotem ciągnąć [[imprezowy robot eskortujący]]. Równocześnie męskim głosem, przypominającym głos syntezatora mowy, dziękuje jej za przyjęcie odpowiedniej pozycji umożliwiającej eskortę.  
 
Zakończenie gry zostało zmienione. Po tym jak [[Chell]] pokonuje [[GLaDOS]] i budzi się leżąc bezwładnie na na ziemi, w stronę Aperture Science zaczyna ją z powrotem ciągnąć [[imprezowy robot eskortujący]]. Równocześnie męskim głosem, przypominającym głos syntezatora mowy, dziękuje jej za przyjęcie odpowiedniej pozycji umożliwiającej eskortę.  
 
W tej aktualizacji dodano też dwa dźwięki: ''dinosaur_fizzle2.wav i ''dinosaur_fizzle3.wav''.
 
W tej aktualizacji dodano też dwa dźwięki: ''dinosaur_fizzle2.wav i ''dinosaur_fizzle3.wav''.
Linia 135: Linia 135:
 
===11 marca 2010===
 
===11 marca 2010===
 
[[Grafika:BSOD_close-up.jpg|thumb|150px|right|ekran śmierci z tajnym przekazem]]
 
[[Grafika:BSOD_close-up.jpg|thumb|150px|right|ekran śmierci z tajnym przekazem]]
Dnia 11 marca 2010 roku [[Gabe Newell]] odebrał nagrodę ''Pioneer Award'' na gali Game Developers Conference. Zgodnie z przewidywaniami, podczas gali ukazał się nowy ukryty przekaz. Kiedy Newell miał rzekomo odpowiedzieć na pytania graczy dotyczące ARG, zamiast wspomagającego go pokazu slajdów, ukazał się ''Niebieski ekran śmierci'' Windows. Ekran zawierał kolejną wiadomość zakodowaną za pomocą ''rozszerzonego dziesiętnego zakodowanego dwójkowo kodu wymiany''<ref>{{Cytuj |autor=|url=http://pl.wikipedia.org/wiki/EBCDIC |tytul=EBCDIC|serwis=Wikipedia |dostep=30-08-2010}}</ref>. Zakodowana treść brzmiała: '''''SUSPENDUNTILEEE''''', czyli '''''wstrzymane aż do E3''''', co w oczywisty sposób odnosiło się do targów gier komputerowych '''''E3''''', majacych odbyć się w czerwcu 2010 roku.
+
Dnia 11 mara 2010 roku [[Gabe Newell]] odebrał nagrodę ''Pioneer Award'' na gali Game Developers Conference. Zgodnie z przewidywaniami, podczas gali ukazał się nowy ukryty przekaz. Kiedy Newell miał rzekomo odpowiedzieć na pytania graczy dotyczące ARG, zamiast wspomagającego go pokazu slajdów, ukazał się ''Niebieski ekran śmierci'' Windows. Ekran zawierał kolejną wiadomość zakodowaną za pomocą ''rozszerzonego dziesiętnego zakodowanego dwójkowo kodu wymiany''<ref>{{Cytuj |autor=|url=http://pl.wikipedia.org/wiki/EBCDIC |tytul=EBCDIC|serwis=Wikipedia |dostep=30-08-2010}}</ref>. Zakodowana treść brzmiała: '''''SUSPENDUNTILEEE''''', czyli '''''wstrzymane aż do E3''''', co w oczywisty sposób odnosiło się do targów gier komputerowych '''''E3''''', majacych odbyć się w czerwcu 2010 roku.
  
 
===1 czerwca 2010===
 
===1 czerwca 2010===
Linia 141: Linia 141:
  
 
===15 czerwca 2010===
 
===15 czerwca 2010===
Drugiego dnia targów E3, podczas konferencji Sony, Gabe Newell oznajmił, że Portal 2 ukaże się również na konsole Playstation 3, oraz przeprosił Sony za słowa dotyczące Playstation 3 oraz dziękuje za "Nie dostanie w twarz".<ref>{{Cytuj |autor=|url=http://www.youtube.com/watch?v=ijBSX9a-0Pw |tytul=Portal 2 at E3|serwis=YouTube |dostep=30-08-2010}}</ref> Była to zapowiedziana 1 czerwca niespodzianka.
+
Drugiego dnia targów E3, podczas konferencji Sony, Gabe Newell oznajmił, że Portal 2 ukaże się również na konsole Playstation 3.<ref>{{Cytuj |autor=|url=http://www.youtube.com/watch?v=ijBSX9a-0Pw |tytul=Portal 2 at E3|serwis=YouTube |dostep=30-08-2010}}</ref> Była to zapowiedziana 1 czerwca niespodzianka.
  
 
==Wnioski==
 
==Wnioski==

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)