Edytujesz „Punkt Wejścia”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 2: Linia 2:
 
{{Spoiler}}
 
{{Spoiler}}
 
{{Rozdzial infobox
 
{{Rozdzial infobox
|grafika   = Background plaza.jpg
+
|grafika=Background plaza.jpg
|gra       = [[Half-Life 2]]
+
|gra=[[Half-Life 2]]
|nr       = 1
+
|nr=1
|lokacje   = [[Stacja kolejowa City 17]], [[City 17]]
+
|lokacje=[[Stacja kolejowa City 17]], [[City 17]]
|mapy     = od ''d1_trainstation_01''<br/>do ''d1_trainstation_04''
+
|mapy=d1_trainstation_01 - d1_trainstation_04
 
}}
 
}}
'''''Punkt Wejścia''''' (ang. ''Point Insertion'') pierwszy rozdział gry [[Half-Life 2]].
+
'''''Punkt Wejścia''''' (ang. ''Point Insertion'') - pierwszy rozdział gry [[Half-Life 2]].
  
== Szczegółowe streszczenie ==
+
==Szczegółowe streszczenie==
Twórcy podają, że akcja Half-Life'a 2 ma miejsce dwie dekady po wydarzeniach z [[Half-Life|jedynki]].
+
Twórcy podają, że akcja Half-Life'a 2 ma miejsce dwie dekady po wydarzeniach z "[[Half-Life|jedynki]]".
  
Rozpoczyna się monologiem [[G-Man]]a skierowanym do [[Gordon Freeman|Gordona Freemana]], w którym dosyć enigmatycznie informuje go o pierwszym zadaniu, jakie przyjdzie mu wykonać podczas „zatrudnienia”. Główny bohater zostaje umieszczony w wagonie pociągu wjeżdżającego do [[City 17]], razem z dwoma innymi obywatelami. Na stacji wita go [[Skaner]] oraz przemówienie [[Wallace Breen|doktora Breena]] płynące z [[Breencast]]u. Zostaje skierowany na pociąg do [[Nova Prospekt]], jednak droga zostaje odcięta przez jednego z członków [[Civil Protection]], który zaprasza go do pokoju przesłuchań. Tam okazuje się, ze to [[Barney Calhoun]], ochroniarz z [[Black Mesa|Black Mesy]], który został wtyczką [[Ruch Oporu|Ruchu Oporu]] w [[Kombinat|Kombinacie]]. Po rozmowie z [[Isaac Kleiner|doktorem Kleinerem]] (przez panel kontrolny) zostaje wysłany do [[Laboratorium doktora Kleinera|jego laboratorium]]. Po wyjściu z pokoju przesłuchań należy rozwiązać pierwszą zagadkę opartą na fizyce ułożyć drewniane skrzynie, aby się po nich wspiąć i wyskoczyć przez okno.  
+
Rozpoczyna się monologiem [[G-Man]]a skierowanym do [[Gordon Freeman|Gordona Freemana]], w którym dosyć enigmatycznie informuje go o pierwszym zadaniu, jakie przyjdzie mu wykonać podczas "zatrudnienia". Główny bohater zostaje umieszczony w wagonie pociągu wjeżdżającego do [[City 17]], razem z dwoma innymi obywatelami. Na stacji wita go [[Skaner]] oraz przemówienie [[Wallace Breen|doktora Breena]] płynące z [[Breencast]]u. Zostaje skierowany na pociąg do [[Nova Prospekt]], jednak droga zostaje odcięta przez jednego z członków [[Civil Protection]], który zaprasza go do pokoju przesłuchań. Tam okazuje się, ze to [[Barney Calhoun]], ochroniarz z [[Black Mesa|Black Mesy]], który został wtyczką [[Ruch Oporu|Ruchu Oporu]] w [[Kombinat|Kombinacie]]. Po rozmowie [[Isaac Kleiner|doktorem Kleinerem]] (przez panel kontrolny) zostaje wysłany do [[Laboratorium doktora Kleinera|jego laboratorium]]. Po wyjściu z pokoju przesłuchań trzeba rozwiązać pierwszą zagadke opartą na fizyce - ułożyć na sobie drewniane skrzynie, aby się po nich wspiąć i wyskoczyć przez okno.  
  
Gordon wydostaje się na plac przed stacją kolejową, gdzie można po raz pierwszy zobaczyć [[Cytadela|Cytadelę]]. Po krótkiej przechadzce po mieście, wchodzi do jedynej otwartej kamieniczki. Tam jest świadkiem najścia [[Civil Protection]] na niewinnych mieszkańców, którzy zostali uznani za wspólników Rebeliantów. Freemanowi, który również zostaje uznany za winnego, udało się uciec. Dzięki pomocy lokatorów wydostaje się na dach. Po przebyciu kilku parapetów dostaje się przez okno do opuszczonej kamienicy. Tam otaczają go milicjanci i paraliżują pałkami. Z ratunkiem przychodzi [[Alyx Vance]], która ogłusza żandarmów i zaprowadza Gordona do laboratorium.
+
Gordon wydostaje się na plac przed stacją kolejową, gdzie można po raz pierwszy zobaczyć [[Cytadela|Cytadelę]]. Po krótkiej przechadzce po mieście, wchodzi do jedynej otwartej kamieniczki. Tam jest świadkiem najścia [[Civil Protection]] na niewinnych mieszkańców, którzy zostali uznani za wspólników Rebeliantów. Freemanowi, który również zostaje uznany za winnego, udało się uciec. Dzięki pomocy lokatorów wydostaje się na dach. Po przebyciu kilku parapetów dostaje się przez okno do opuszczonej kamienicy. Tam otaczają go żołnierze i paraliżują pałkami. Z ratunkiem przychodzi [[Alyx Vance]], która zabija żołnierzy i zaprowadza Gordona do laboratorium.
  
== Znaczenie ==
+
==Znaczenie==
 
Ten rozdział to rozwinięty wstęp mający zapoznać gracza z uniwersum gry. Pokazuje, że po wydarzeniach z [[Half-Life|części pierwszej]] świat został owładnięty przez rządy absolutne organizacji zwanej Kombinatem. Na ziemi jej zwierzchnikiem jest doktor Wallace Breen, były administrator Black Mesy. Kombinat stosuje na ziemi różnorodne środki propagandy, wmawiając ludziom na przykład, że ich zniewolenie to tymczasowe niedogodności, po których ludzkość osiągnie nieśmiertelność. Sytuacja panująca na Ziemi z HL2 bywa opisywana przez recenzentów jako twórcze rozwinięcie ''[[wpl:Rok 1984|Roku 1984]]'' George'a Orwella.
 
Ten rozdział to rozwinięty wstęp mający zapoznać gracza z uniwersum gry. Pokazuje, że po wydarzeniach z [[Half-Life|części pierwszej]] świat został owładnięty przez rządy absolutne organizacji zwanej Kombinatem. Na ziemi jej zwierzchnikiem jest doktor Wallace Breen, były administrator Black Mesy. Kombinat stosuje na ziemi różnorodne środki propagandy, wmawiając ludziom na przykład, że ich zniewolenie to tymczasowe niedogodności, po których ludzkość osiągnie nieśmiertelność. Sytuacja panująca na Ziemi z HL2 bywa opisywana przez recenzentów jako twórcze rozwinięcie ''[[wpl:Rok 1984|Roku 1984]]'' George'a Orwella.
  
== Solucja ==
+
==Solucja==
 
{{Solucja}}
 
{{Solucja}}
 
Grę rozpoczyna krótki monolog [[G-Man]]a, który następnie pozostawia nas w wagonie pociągu jadącego do [[City 17]].
 
Grę rozpoczyna krótki monolog [[G-Man]]a, który następnie pozostawia nas w wagonie pociągu jadącego do [[City 17]].
Linia 32: Linia 32:
 
Szybko wybiegnij przez dziurę w dachu i na następnym skręć w lewo. Teraz czeka Cię uciekanie po wąskich gzymsach, więc musisz uważać. Biegnij cały czas przed siebie po krawędziach, aż dotrzesz do dużego okna po prawej. Wskocz przez nie do środka i skieruj się po schodkach na dół i do drzwi. Drzwi zostaną wyważone przez oficerów CP, a Ty zostaniesz ogłuszony pałką. Budzisz się w towarzystwie [[Alyx Vance]], która wywabiła Cię z opresji. Wejdź za Alyx do windy. W tym miejscu kończy się pierwszy rozdział.
 
Szybko wybiegnij przez dziurę w dachu i na następnym skręć w lewo. Teraz czeka Cię uciekanie po wąskich gzymsach, więc musisz uważać. Biegnij cały czas przed siebie po krawędziach, aż dotrzesz do dużego okna po prawej. Wskocz przez nie do środka i skieruj się po schodkach na dół i do drzwi. Drzwi zostaną wyważone przez oficerów CP, a Ty zostaniesz ogłuszony pałką. Budzisz się w towarzystwie [[Alyx Vance]], która wywabiła Cię z opresji. Wejdź za Alyx do windy. W tym miejscu kończy się pierwszy rozdział.
  
== Ciekawostki ==
+
==Ciekawostki==
*Są dwa sprzeczne, acz oficjalne źródła mówiące o różnicy między wydarzeniami z HL1, a HL2. Fragment historii napisany przez [[Marc Laidlaw|Marca Laidlawa]] mówi o różnicy 10 lat<ref>[[Half-Life 2: Raising the Bar]]</ref>, jednak na stronie [[Half-Life 2: Episode One]] można przeczytać, ze minęło 20 lat.
+
*Są dwa sprzeczne, acz oficjalne źródła mówiące o różnicy między wydarzeniami z HL1, a HL2. Fragment historii napisany przez [[Marc Laidlaw|Marca Laidlawa]] mówi o różnicy 10 lat<ref>[[Half-Life 2: Raising the Bar]]</ref>, jednak na stronie ''[[Half-Life 2: Episode One]]'' można przeczytać, ze minęło 20 lat.
  
 
{{Przypisy}}
 
{{Przypisy}}

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)