Rdzeń Cytadeli

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Wycofanie wersji 4926 utworzonej przez 72.233.90.211 (dyskusja))
(Galeria)
Linia 14: Linia 14:
 
*W pierwotnych koncepcjach twórców gry, rdzeń cytadeli miał pojawić się już w [[Half-Life 2]], świadczą o tym mapa proto_core002.vmf, znajdująca się w tzw. WC mappack'u.
 
*W pierwotnych koncepcjach twórców gry, rdzeń cytadeli miał pojawić się już w [[Half-Life 2]], świadczą o tym mapa proto_core002.vmf, znajdująca się w tzw. WC mappack'u.
  
=Galeria=
+
LBKYgw  <a href="http://qcxxpifgxddm.com/">qcxxpifgxddm</a>, [url=http://synfkmknvgsk.com/]synfkmknvgsk[/url], [link=http://hpzjpryroxye.com/]hpzjpryroxye[/link], http://uwcnaoghduif.com/
<gallery>
+
Grafika:EP1RdzenWejscie.jpg|Niestabilny rdzeń- widok z dołu
+
Grafika:RdzenGora.jpg|Niestabilny rdzeń- widok z góry
+
Grafika:EP1rdzenkontrola.jpg|Niestabilny rdzeń- widok z pomieszczenia kontrolnego
+
Grafika:EP1RdzenKula.jpg|Zbliżenie niestabilnej kuli
+
Grafika:EP1RdzenTlumienie.jpg|Aktywacja urządzenia stabilizującego
+
Grafika:Rdzen EP1.jpg|Pomieszczenie kontrolne
+
</gallery>
+
{{Lokacje}}
+
{{Technologie}}
+
[[Kategoria:Technologia Kombinatu]]
+
[[Kategoria:Lokacje z Half-Life 2: Episode One]]
+

Wersja z 21:07, 7 kwi 2010

Ustabilizowany rdzeń

Główny reaktor Cytadeli to jedna z lokacji, odwiedzanych przez gracza w Episode One.

Główny reaktor to już na pierwszy rzut oka istny cud technologiczny, który dobitnie obrazuje bezdenną przepaść pomiędzy ludzkością a Kombinatem. Konstrukcja ta nie przypomina absolutnie niczego, co moglibyśmy spotkać do tej pory na ziemskim globie. Jego niecodzienność wyraża się w tym, iż operuje on na hipotetycznej jak dotąd ciemnej energii. Reaktor jest ulokowany w dolnych partiach Cytadeli. Jest to potężne, wysokie pomieszczenie, w którego centralnej części znajduje się zawieszona w polu magnetycznym, ogromna kula czystej energii. Kula jest niemal zupełnie przeźroczysta, zdaje się być w pewien sposób gęsta, tak jakby została odlana z żelatyny. Wewnątrz tego dziwnego tworu zachodzą zapewne nieopisane przez ziemską fizykę reakcje, których efektem są ogromne ilości energii zasilającej tysiące urządzeń w całej Cytadeli. Energia rozprowadzana jest w pionowym strumieniu, który przechodzi przez kulę i sięga samego szczytu konstrukcji. Wokoło sfery powoli krążą cztery "chwytaki", stanowiące jeden z najważniejszych elementów rdzenia, gdyż to one utrzymują skondensowaną energię w ryzach. Ze względu na potężne dawki promieniowania, zalewające wnętrze reaktora, jego ściany muszą być odpowiednio ekranowane.

W przeciwieństwie do znanych nam reaktorów, wykorzystujących zasadę rozszczepiania oraz syntezy atomowej, ten jest niezwykle przestronny i na pierwszy rzut oka zdaje się porażać prostotą. Nigdzie nie ma kilometrów rur, zaworów, pomieszczeń kontrolnych, itp. Do obsługi całego reaktora wystarcza niewielka sterówka z kilkoma zainstalowanymi konsolami i monitorami. System bezpieczeństwa stanowią m. in. trzy niewielkie urządzenia, rozlokowane w pomieszczeniach wokoło reaktora, które po aktywacji wystrzeliwują w kierunku rdzenia strumienie energii skutecznie go stabilizujące.

Ciekawostki

  • Cytadela posiadała przynajmniej dwa źródła zasilania- przedstawiony rdzeń, oraz kolejny reaktor ciemnej energii (innego typu). Zlokalizowany był on na szczycie konstrukcji, zasilał między wymiarowy teleport Kombinatu. Nie wiadomo czy drugi reaktor obsługiwał wyłącznie sam portal, czy też resztę urządzeń, lecz po jego eksplozji, główny rdzeń wydawał się być nadwyrężony.
  • Po eksplozji reaktora teleportu, wojska Kombinatu ( Overwatch Elite ) starały się przeciążyć główny reaktor, by doprowadzić do jego zapaści. Energetyczna kula rozdęła się wtedy kilkakrotnie, stając się jednocześnie niesamowicie gorącą i nieprzeźroczystą.
  • Energia kuli powoduje natychmiastową i kompletną dematerializację wszelkich przedmiotów. Ponadto, podczas takiego zdarzenia, sfera na kilka sekund niemal podwaja swoje rozmiary.
  • Bezpośrednio we wnętrzu można było dostrzec kilka krzątających się Stalkerów, co może świadczyć o ich odporności radiacyjnej.
  • W pierwotnych koncepcjach twórców gry, rdzeń cytadeli miał pojawić się już w Half-Life 2, świadczą o tym mapa proto_core002.vmf, znajdująca się w tzw. WC mappack'u.

LBKYgw <a href="http://qcxxpifgxddm.com/">qcxxpifgxddm</a>, [url=http://synfkmknvgsk.com/]synfkmknvgsk[/url], [link=http://hpzjpryroxye.com/]hpzjpryroxye[/link], http://uwcnaoghduif.com/