Edytujesz „Rdzeń osobowości”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 2: | Linia 2: | ||
{{Spoiler}} | {{Spoiler}} | ||
{{Technologia infobox | {{Technologia infobox | ||
− | |grafika= | + | |grafika=Glados_core_3.jpg |
|grupa=[[Aperture Science]] | |grupa=[[Aperture Science]] | ||
|typ= Sztuczna Inteligencja | |typ= Sztuczna Inteligencja | ||
Linia 15: | Linia 15: | ||
prop_glados_core ([[Portal]] i [[Portal 2]] | prop_glados_core ([[Portal]] i [[Portal 2]] | ||
}} | }} | ||
+ | {{Cytat|Centrum Wzbogacania przypomina, że choć okoliczności mogą być ponure, nie jesteś sam. Wszystkie rdzenie osobowości pozostaną funkcjonalne w słabym, post apokaliptycznym polu mocy 1,1 wolt.|[[Caroline]]}} | ||
+ | ---- | ||
+ | '''Rdzeń osobowości Aperture Science''' to kule zawierające sztuczną inteligencje.Zostały stworzone przez [[Aperture Science]] do szerokiej gamy zastosowań w [[Aperture Science Enrichment Center]]. | ||
+ | Obok [[Nanoboty|Nanobotów]] są kręgosłupem obiektu. | ||
+ | ==Wygląd== | ||
− | + | Rdzenie osobowości są zazwyczaj wyposażone w dwa uchwyty, nad i pod, posiadają sensor wyglądający jak ludzkie oko, w kolorze i wielkości "źrenicy" zależnym od osobowości robota. Sensor może poruszać się we wszystkich kierunkach, niezależnie od jego położenia, co pozwala mu patrzeć w każdym kierunku. W tylnej części rdzenia można zwykle znaleźć trzy styki do podłączenia go do odpowiedniego urządzenia, na przykład do [[GLaDOS]]. Rdzenie osobowości wydają się być bardzo solidne i wytrzymałe, ponieważ nie niszczą się od wysokiego upadku a pod koniec Portal 2 wykazano, że mogą normalnie funkcjonować w próżni. Wydaje się, że tylko wrzucając je do [[spalarnia|spalarni]] można je zniszczyć. Wheatley przerwał nawet zmiażdżenie w jednym z chwytaków [[GLaDOS]]. | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | Rdzenie osobowości są zazwyczaj wyposażone w dwa uchwyty, | + | |
==Wyposażenie== | ==Wyposażenie== | ||
− | Z tego co mówił Wheatley wynika | + | Z tego co mówił [[Wheatley]] wynika że rdzenie posiadają również latarkę aczkolwiek z nieznanych powodów rdzenie wiedzą, że jeśli jej użyją zginą. Nie wiadomo czy to prawda czy kłamstwa, stworzone przez pracowników [[Aperture Science]] żeby zapobiec jej używaniu. |
==Zepsucie== | ==Zepsucie== | ||
− | Podłączenie | + | Rdzenie mogą się zepsuć na poziomie charakteru. Podłączenie tych rdzeni do innych sprawia że te też się psują. W [[Portal 2]] można zaobserwować trzy takie rdzenie. |
− | *Rdzeń Kosmosu - | + | *Rdzeń Kosmosu-Rdzeń który bardzo entuzjastycznie i szybko mówi o kosmosie i różnych rzeczach z nim związanych. |
− | *Rdzeń Przygody ("Rick") - | + | *Rdzeń Przygody("Rick")-Rdzeń który jest entuzjastycznie nastawiony do przygody i walki. Dodatkowo w czasie gry próbuje "flirtować" z [[Chell]] |
− | *Rdzeń faktów | + | *Rdzeń faktów, powtarza ciągle prawdziwe lub nie informacje. Większość jest fałszywych, ale zdarzają się prawdziwe, lecz śmieszne. Jego oko jest różowe. |
− | + | Przykładem rozprzestrzeniania się "zepsucia" jest [[Wheatley]]. W czasie końcowej walki z [[Portal 2]] [[Chell]] i [[GLaDOS]] po kolei je podłączają do [[Wheatley]]a dzięki czemu uszkadzają go na tyle że możliwa jest zamiana rdzenia. Rdzeń Kosmosu sprawia że [[Wheatley]] staje na 50% poziomie zepsucia, Rdzeń Przygody na 75% a Rdzeń Faktów na 100% skutecznie uniemożliwiając mu działania. | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
==Funkcja== | ==Funkcja== | ||
− | W [[Portal]]u rdzenie osobowości są podłączone do GLaDOS | + | W [[Portal]]u rdzenie osobowości są podłączone do [[GLaDOS]], są ich cztery typy: Rdzeń Moralności, z fioletowym okiem, którego funkcja przeszkadza [[GLaDOS]] w zalaniu [[Aperture Science]] neurotoksyną; Rdzeń ciekawości, pomarańczowy rdzeń ze średnią źrenica, który jest nienasycenie ciekawy wszystkiego wokół (nawet rozpoznaje [[Chell]] jako "panią z testów"); Rdzeń Ciasta (znany również jako "Zwariowany Rdzeń"), niebieski rdzeń z bardzo rozszerzoną źrenicą który podaje trujący przepis na ciasto, i Rdzeń Emocji (znany również jako "Agresywny Rdzeń" lub "Kula Gniewu"), czerwony rdzeń, który emituje złe warknięcia. |
− | + | ||
− | + | ||
+ | Ilekroć rdzeni nie są podłączone do centralnego systemu AI, są one ograniczone do szyn sufitowych, pozwalających podróżować po obiekcie. Mogą one być podłączone do terminali komputerowych, aby zmienić położenie paneli w komorze, uzyskać dostęp do bazy danych lub aktywować włącznik windy. Podczas gdy niektóre rdzenie są bardzo ograniczone uczuciowo, tak jak w [[Portal]]u, niektóre są w stanie samodzielnie się uczyć, i mają podobne do ludzkich uczucia. [[Wheatley]] i [[GLaDOS]]są w stanie wyrazić swoje uczucia w bardzo zaawansowany sposób. Rdzenie są także w stanie symulować uczucie bólu. W jednej z odzywek [[GLaDOS]] wspomina również, że różnica między nią a [[Chell]] to taka że ona może czuć ból. | ||
==Inne zastosowania== | ==Inne zastosowania== | ||
− | Przykładem innego zastosowania są [[Atlas i P-body]] czyli roboty zawierające rdzenie osobowości. Jeden z nich (ATLAS), został zbudowany ze zmodyfikowanego rdzenia osobowości. | + | Przykładem innego zastosowania są [[Atlas i P-body]] czyli roboty zawierające rdzenie osobowości. Jeden z nich, najwyraźniej z męską osobowością (ATLAS), został zbudowany ze zmodyfikowanego rdzenia osobowości. Chociaż, z drugiej strony, P-Body jest zmodyfikowaną wieżyczką strażniczą, jednak w planach widzianych podczas ładowania gry w miejsce normalnego sensora wieżyczki wydaje się być wbudowany rdzeń osobowości. Możliwe nawet że wszystkie wieżyczki są rdzeniami osobowości. |
− | + | [[Wieżyczka rakietowa]] również wydaje się być zamontowanym na ramieniu rdzeniem z wyrzutnią rakiet. Jednak zamiast mówić emituje sygnał dźwiękowy. Ponadto może zmieniać kolor źrenicy. | |
==Przechowywanie== | ==Przechowywanie== | ||
− | Pod koniec gry [[Portal]] widać wiele rdzeni osobowości, zgromadzonych na półkach dookoła obiecanego ciasta, które prawdopodobnie zaczęły poruszać się po Enrichment Center za sprawą szyn podsufitowych. Podczas ostatecznej walki | + | Pod koniec gry [[Portal]] widać wiele rdzeni osobowości, zgromadzonych na półkach dookoła obiecanego ciasta, które prawdopodobnie zaczęły poruszać się po [[Aperture Science Enrichment Center]] za sprawą szyn podsufitowych.Podczas ostatecznej walki z [[Wheatley]]em, [[Chell]] odkrywa duży kosz uszkodzonych rdzeni i używa trzy z nich by zniszczyć [[Wheatley]]a. |
− | + | ||
==Rdzenie warte uwagi== | ==Rdzenie warte uwagi== | ||
− | + | Ponieważ prawie wszystkie maszyny w [[Aperture Science Enrichment Center]] są zbudowane na bazie rdzeni osobowości wartych wymienienia jest tylko kilka. | |
− | + | ||
===[[GLaDOS]]=== | ===[[GLaDOS]]=== | ||
Pojawia się w: [[Portal]] i [[Portal 2]] . | Pojawia się w: [[Portal]] i [[Portal 2]] . | ||
− | Główna antagonistka Portal i w pierwszej połowie kampanii dla pojedynczego gracza w Portal 2 | + | Główna antagonistka [[Portal]] i w pierwszej połowie kampanii dla pojedynczego gracza w [[Portal 2]], jest morderczym systemem komputerowym i ma żółty sensor, dodatkowo jest zupełnie inna niż reszta rdzeni. Była przede wszystkim przeznaczona do obsługi [[Aperture Science Enrichment Center]]. Wszystkie jej wspomnienia z zeskanowanej inteligencji, [[Caroline]] zostały wymazane. |
− | + | ===Rdzeń Moralności=== | |
− | === | + | Pojawia się w [[Portal]]u . |
− | Pojawia się w | + | Posiada fioletowe "oko" i odpowiada za moralny osąd GLaDOS. Jego brak usuwa etyczną barierę, uniemożliwiającą do tej pory używanie neurotoksyny. W wyniku tego komputer uruchamia sekwencję emisji gazu, aby unicestwić [[Chell]]. |
− | Posiada | + | ===Rdzeń Ciekawości=== |
− | + | ||
− | === | + | |
{{Cytat|Kim jesteś? Co to jest? Ach, co to jest? Co to jest? Co to jest? Ooh, to coś ma numery na sobie!|[[Rdzeń Ciekawości]]}} | {{Cytat|Kim jesteś? Co to jest? Ach, co to jest? Co to jest? Co to jest? Ooh, to coś ma numery na sobie!|[[Rdzeń Ciekawości]]}} | ||
− | Pojawia się tylko w | + | Pojawia się tylko w [[Portal]] u |
− | Rdzeń ciekawości (pomarańczowy | + | Rdzeń ciekawości (kolor pomarańczowy), odpowiadający za funkcje poznawcze. Niesiony przez Chell cały czas powtarza pytania typu: "Co to jest?", "Gdzie ja zmierzam?", "Dokąd idziemy?", "Czy to broń?" itd. |
− | + | ===Rdzeń Logiki=== | |
− | === | + | Rdzeń logiki z sensorem koloru niebieskiego, zawiera receptę na obiecywane przez GLaDOS ciasto. Przepis ten jest prawdziwy i dotyczy ciasta typu "Black Forest" jednak składniki są trujące. Moduł cały czas je recytuje. |
− | Rdzeń logiki z sensorem koloru niebieskiego, zawiera receptę na obiecywane przez GLaDOS ciasto. Przepis ten jest prawdziwy i dotyczy ciasta typu "Black Forest" jednak | + | ===Rdzeń Gniewu=== |
− | + | Występuje w [[Portal]]u . | |
− | === | + | Rdzeń gniewu (kolor czerwony), cały czas wydaje z siebie odgłosy warczenia. |
− | Występuje w | + | ===Rdzeń Kosmosu=== |
− | Rdzeń gniewu (czerwony | + | {{Cytat|Ziemi. Chcę wrócić na ziemie. Chcę wrócić na ziemie. Chcę wrócić na ziemie. Chcę wrócić na ziemie. Chcę wrócić na ziemie. Chcę wrócić do domu. Chcę wracać do domu wracać do domu wracać do domu wracać do domu. Ziemia! Ziemia! Ziemia! Nie tak jak przestrzeń. Nie tak jak przestrzeń. Jest za duża. Zbyt duża. Chcę wrócić do domu. Chcę wrócić na ziemie.|[[Rdzeń Kosmosu]]}} |
− | + | Występuje w [[Portal 2]] . | |
− | === | + | Ten uszkodzony rdzeń powtarza ciągle słowo "kosmos" i rzeczy z nim związane. Wynika z tego, że chce polecieć w kosmos. Ma zółte oko. |
− | {{Cytat| | + | ===Rdzeń Faktów=== |
− | Występuje w Portal 2 . | + | |
− | Ten uszkodzony rdzeń powtarza ciągle słowo "kosmos" i rzeczy z nim związane. Wynika z tego, że chce polecieć w kosmos. Ma | + | |
− | + | ||
− | === | + | |
{{Cytat|W 1948 roku, na prośbę umierającego chłopca, legenda Baseballa Babe Ruth zjadł siedemdziesiąt pięć hot-dogów, a następnie zmarł na zatrucie żołądkowe.|[[Rdzeń Faktów]]}} | {{Cytat|W 1948 roku, na prośbę umierającego chłopca, legenda Baseballa Babe Ruth zjadł siedemdziesiąt pięć hot-dogów, a następnie zmarł na zatrucie żołądkowe.|[[Rdzeń Faktów]]}} | ||
− | Powtarza ciągle fałszywe lub | + | Powtarza ciągle fałszywe lub nie informacje. Większość jest fałszywych, ale zdarzają się prawdziwe, lecz śmieszne. Jego oko jest różowe. |
− | + | ===Rdzeń Przygody (Rick)=== | |
− | === | + | |
{{Cytat|Powiem ci, to takich momentach żałuję, że nie mogę nosić pasu, więc możesz nosić wszystkie moje czarne pasy. Tak, mam czarny pas. We wszystkim . Karate. Larate. Jiu Jitsu. Kick Punching. Belt Making. Taekwondo ... sypialni .|[[Rdzeń Przygody]]}} | {{Cytat|Powiem ci, to takich momentach żałuję, że nie mogę nosić pasu, więc możesz nosić wszystkie moje czarne pasy. Tak, mam czarny pas. We wszystkim . Karate. Larate. Jiu Jitsu. Kick Punching. Belt Making. Taekwondo ... sypialni .|[[Rdzeń Przygody]]}} | ||
− | Mówi wciąż o rzeczach związanych z przygodą i walką. Powiedział Chell że nazywa się Rick. Posiada | + | Mówi wciąż o rzeczach związanych z przygodą i walką. Powiedział Chell że nazywa się Rick. Posiada zielone oko. |
− | + | ===Rdzeń Tłumienia Inteligencji=== | |
− | === | + | {{Cytat|Nie waż się podłączać tego małego idioty do mnie!|[[GLaDOS]]}} |
− | {{Cytat| | + | [[Wheatley]]to jeden z rdzeni osobowości, które zostały przebudzone na końcu pierwszej części gry Portal. Programowo jest płci męskiej i posiada charakterystyczny brytyjski akcent. W pierwszej połowie Portala 2 jest on przewodnikiem i pomocnikiem głównej bohaterki, którą w zamian wykorzystuje jako swój środek transportu. Później staje się jednak głównym antagonistą. [[GLaDOS]] podkreśliła, jak jest niemądry. Został stworzony, aby być największym kretynem znanym ludzkości i opisuje jego głupotę jako nowotwór. |
− | Programowo jest płci męskiej i posiada charakterystyczny brytyjski akcent. W pierwszej połowie Portala 2 jest on przewodnikiem i pomocnikiem głównej bohaterki, którą w zamian wykorzystuje jako swój środek transportu. Później staje się jednak głównym antagonistą. [[GLaDOS]] podkreśliła, | + | |
− | + | ||
==Transfer Rdzenia== | ==Transfer Rdzenia== | ||
− | Jeżeli alternatywny rdzeń jest obecny w komorze głównej komputera, zostanie wypowiedziana prośba o podłączenie rdzenia do | + | Kiedy rdzeń zostanie uszkodzony, zwykle tworzy problemy.Kiedy rdzeń doświadcza tych objawów, główny komputer nie może prawidłowo funkcjonować, dlatego transfer rdzenia jest wymagany. Jeżeli ten alternatywny rdzeń jest obecny w komorze głównej komputera, zostanie wypowiedziana prośba o podłączenie rdzenia do systemu. Następnie powstanie pytanie czy kontynuować przeniesienie rdzenia. Jeśli jeden rdzeń się nie zgodzi do człowieka należy decyzja czy kontynuować transfer. Aby kontynuować należy wcisnąć przycisk w pokoju tuż przy głównej komory komputera. Po naciśnięciu, następuje transfer. Uszkodzone rdzenie są transportowane prawdopodobnie do zniszczenia. |
− | + | ||
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
− | *W pewnym momencie tworzenia | + | *W pewnym momencie tworzenia [[Portal]]a rdzenie były prostymi szarymi kulami podłączonymi do pierścienia [[GLaDOS]] |
− | *Rdzenie odgrywają większą role w Portalu 2. Wydają się być przebudowane i przystosowane do przemieszczania się po Enrichment Center. | + | *Rdzenie odgrywają większą role w [[Portal 2|Portalu 2]]. Wydają się być przebudowane i przystosowane do przemieszczania się po [[Aperture Science Enrichment Center]]. |
− | *W | + | *W [[Portal 2|Drugiej części gry]] rdzenie są bardziej rozbudowane pod względem technicznym, na przykład posiadają "powieki" czy choćby możliwość wyrażania emocji za pomocą "oka". |
*W jednej z map widać zepsuty rdzeń osobowości z włączoną latarką. | *W jednej z map widać zepsuty rdzeń osobowości z włączoną latarką. | ||
− | |||
==Galeria== | ==Galeria== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Linia 102: | Linia 85: | ||
Grafika:GLaDOS_modułciasta.jpg|Rdzeń logiki | Grafika:GLaDOS_modułciasta.jpg|Rdzeń logiki | ||
Grafika:GLaDOS_modułgniewu.jpg|Rdzeń gniewu | Grafika:GLaDOS_modułgniewu.jpg|Rdzeń gniewu | ||
− | Grafika:Rdzeń_kosmosu.jpg| | + | Grafika:Rdzeń_kosmosu.jpg|Rdzeń kosmosu |
Grafika:Rdzeń_faktów.jpg|Rdzeń faktów | Grafika:Rdzeń_faktów.jpg|Rdzeń faktów | ||
Grafika:Rdzeń_przygody_(Rick).jpg|Rdzeń przygody (Rick) | Grafika:Rdzeń_przygody_(Rick).jpg|Rdzeń przygody (Rick) | ||
Linia 110: | Linia 93: | ||
Grafika:Wheatley trailer.jpg|Wheatley w trailerze z E3 2010 | Grafika:Wheatley trailer.jpg|Wheatley w trailerze z E3 2010 | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | + | ==Pojawienia== | |
− | == | + | |
*[[Portal]] | *[[Portal]] | ||
*[[Portal: Still Alive]] | *[[Portal: Still Alive]] | ||
Linia 119: | Linia 101: | ||
*[[Portal 2]] | *[[Portal 2]] | ||
*[[The Final Hours of Portal 2]] | *[[The Final Hours of Portal 2]] | ||
− | |||
{{Technologie}} | {{Technologie}} | ||
− | |||
{{Postacie}} | {{Postacie}} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− |