Edytujesz „Rescue closet”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | [[Grafika:Rescue Closet.jpg|thumb|300px|Przykładowy Rescue closet.]] | |
− | [[ | + | '''''Rescue closet''''' ''(pol. "Ratunkowy schowek")'' - małe pomieszczenie z jednymi drzwiami, w którym respawnują się martwi [[Ocaleni]] w grach z serii [[Left 4 Dead]]. |
− | + | ||
− | '''''Rescue closet''''' ''(pol. | + | |
− | Po śmierci Ocalonego, gracz który go kontrolował przechodzi w tryb obserwatora, a po określonym czasie | + | Po śmierci Ocalonego, gracz który go kontrolował przechodzi w tryb obserwatora, a po określonym czasie respawnuje się w takim pomieszczeniu, dobijając się do drzwi i wzywając pomocy, z powodu niemożności ich otworzenia. Żywi gracze będą widzieli jego pomarańczowy kontur, dzięki czemu łatwiej zlokalizować uwięzionego ocalonego. Ocaleni w takim schowku są bezpieczni, nie zostaną zranieni przez ogień przyjacielski i zarażonych. Po po otwarciu drzwi, Ocalony zostaje uratowany i wraca do gry z 50 punktami życia, bronią pierwszego rzędu i pistoletem. Broń z którą się pojawią zależy od tego, jaką posiadał przed śmiercią. W przypadku karabinów szturmowych Ocalony dostaje [[Pistolet maszynowy]], a gdy posiadał jakikolwiek model strzelby, to otrzyma [[Strzelba powtarzalna|Strzelbę powtarzalną]]. Jeżeli posiadał on [[Karabin snajperski]] lub [[Karabin myśliwski]], to wtedy istnieje 40 procent szans na otrzymanie Strzelby powtarzalnej i 60 procent na otrzymanie Pistoletu maszynowego. |
− | Rescue | + | Rescue closets nie występują w trybie Kontra i w trybie Realizmu. Ocalony, który zginie odrodzi się dopiero w [[saferoom]]ie w następnym rozdziale. Dodatkowo, w [[Left 4 Dead 2]] występuje mniej rescue closets, ze względu na wprowadzenie defibrylatora, przywracającego do życia poległych Ocalonych. |
− | W przypadku śmierci wszystkich Ocalałych kontrolowanych przez graczy, gra zakończy się porażką, a Ocaleni wrócą na początek rozdziału. | + | W przypadku śmierci wszystkich Ocalałych kontrolowanych przez graczy, gra zakończy się porażką, a Ocaleni wrócą na początek rozdziału. Spowodowane jest to faktem, iż boty nie potrafią przejść same rozdziału bez uruchamiania cheatów i zawsze podążają za graczem. |
− | == Porady == | + | ==Porady== |
− | * Jeśli jesteś ostatnim żywym Ocalonym, to schowaj się w jakimś bezpiecznym miejscu i poczekaj, aż w schowku pojawią się twoi polegli kompani. Samemu masz niewielkie szanse na przeżycie (chyba że masz szczęście lub bardzo wysokie umiejętności, lecz często nawet i to nie wystarcza). W przypadku gdy saferoom znajduje się niedaleko, to spróbuj się do niego dostać, gdyż nie ma sensu ratowania ich, a po rozpoczęciu nowego rozdziału martwi Ocaleni wrócą do gry. | + | *Jeśli jesteś ostatnim żywym Ocalonym, to schowaj się w jakimś bezpiecznym miejscu i poczekaj, aż w schowku pojawią się twoi polegli kompani. Samemu masz niewielkie szanse na przeżycie (chyba że masz szczęście lub bardzo wysokie umiejętności, lecz często nawet i to nie wystarcza). W przypadku gdy saferoom znajduje się niedaleko, to spróbuj się do niego dostać, gdyż nie ma sensu ratowania ich, a po rozpoczęciu nowego rozdziału martwi Ocaleni wrócą do gry. |
− | * W przypadku gry w trybie dla jednego gracza, po śmierci rozdział zostaje zrestartowany. Możliwość respawnu w rescue closecie jest tylko w trybie | + | *W przypadku gry w trybie dla jednego gracza, po śmierci rozdział zostaje zrestartowany. Możliwość respawnu w rescue closecie jest tylko w trybie koorpeacji. |
− | * W Left 4 Dead 2 trzeba nauczyć się oceniać, czy warto używać defibrylatora, czy lepiej poczekać na Ocalonego aż pojawi się w schowku. Defibrylatory warto zachować na nagłe przypadki oraz na finały kampanii, w których występuje zazwyczaj tylko jeden rescue closet, a po rozpoczęciu finału nie ma innej możliwości na przywrócenie poległego towarzysza do życia. | + | *W Left 4 Dead 2 trzeba nauczyć się oceniać, czy warto używać defibrylatora, czy lepiej poczekać na Ocalonego aż pojawi się w schowku. Defibrylatory warto zachować na nagłe przypadki oraz na finały kampanii, w których występuje zazwyczaj tylko jeden rescue closet, a po rozpoczęciu finału nie ma innej możliwości na przywrócenie poległego towarzysza do życia. |
− | * Czasami otwarcie drzwi nie przyniesie żadnego skutku. W tym przypadku należy wejść do środka, a Ocalony powinien wrócić do życia. | + | *Czasami otwarcie drzwi nie przyniesie żadnego skutku. W tym przypadku należy wejść do środka, a Ocalony powinien wrócić do życia. |
− | * | + | *Zniszczenie drzwi spowoduje utratę właściwości rescue closeta. Ocaleni nie będą się w nim pojawiać. |
− | * Rescue | + | *Martwi Ocaleni nie powrócą do życia w trybie Versus. Zostało to wprowadzone, aby rozgrywka była bardziej zbalansowana. |
− | ** Podczas ataku hordy wszyscy muszą zostać w pomieszczeniu aż do końca ataku. | + | *Rescue closets w Left 4 Dead mogą stanowić bardzo dobre miejsce do obrony przed hordą, a nawet do obrony w finałach, jednak należy pamiętać o paru rzeczach: |
− | ** W przypadku ataku [[Tank]]a w finale | + | **Podczas ataku hordy wszyscy muszą zostać w pomieszczeniu, aż do końca ataku. |
− | ** Strategia działa tylko w trybie Kampanii. W trybie Kontra i Przetrwanie rescue | + | **W przypadku ataku [[Tank]]a w finale, należy jak najszybciej opuścić schronienie, gdyż na wyższych poziomach trudności oznacza to pewną przegraną. |
− | ** Taktyka jest nieskuteczna w [[Left 4 Dead 2]]. Pierwszy powód to nowi | + | **Strategia działa tylko w trybie Kampanii. W trybie Kontra i Przetrwanie rescue closets są wyłączone, a [[Specjalni Zarażeni]] mogą wykonać skuteczniejsze ataki przeciwko Ocalonym. |
+ | **Taktyka jest nieskuteczna w [[Left 4 Dead 2]]. Pierwszy powód to nowi specjalni zarażeni - [[Charger]], który może bez problemu zaszarżować w rescue closet, taranując Ocalonych znajdujących się w środku oraz [[Spitter]], który po trafieniu kwasem w to pomieszczenie, szczególnie w przypadku silnego ataku hordy może powalić wszystkich znajdujących się w środku. Drugim powodem jest wprowadzenie tzw. [[Gauntlet Credenso Event]], które zmuszają graczy do ciągłego ruchu. Mimo wszystko taktyka jest podobna, z tym że należy bronić się w rogu pomieszczenia, lub w korytarzu, skąd zarażeni będą mogli atakować tylko z dwóch stron. | ||
− | == Ciekawostki == | + | ==Ciekawostki== |
− | * Jeżeli w schowku znajdują się jakieś przedmioty do podniesienia, to Ocalony znajdujący się w nim nie podniesie ich, dopóki nie zostanie uwolniony | + | *Czasami po uszkodzeniu drzwi, Ocalony znajdujący się w środku nadal jest traktowany jako uwięziony. |
− | + | *Jeżeli w schowku znajdują się jakieś przedmioty do podniesienia, to Ocalony znajdujący się w nim nie podniesie ich, dopóki nie zostanie uwolniony. | |
− | * W rzadkich sytuacjach Ocalony może pojawić się w pomieszczeniu, które posiada zabarykadowane okno prowadzące do niego (przykład: | + | *W rzadkich sytuacjach Ocalony może pojawić się w pomieszczeniu, które posiada zabarykadowane okno prowadzące do niego (przykład: Szopa przed kościołem, w rozdziale o tej samej nazwie w kampanii ''[[Bilans ofiar]]''). Zniszczenie okna nie spowoduje uratowania Ocalonego, zamiast tego będzie widoczna żółta obwódka, zamiast towarzysza. |
[[Kategoria:Lokacje w serii Left 4 Dead]] | [[Kategoria:Lokacje w serii Left 4 Dead]] |