Edytujesz „Rescue closet”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
<ikony>l4d1|l4d2</ikony>
+
[[Grafika:Rescue Closet.jpg|thumb|300px|Przykładowy Rescue closet.]]
[[Plik:Rescue Closet.jpg|thumb|300px|Przykładowy rescue closet]]
+
'''''Rescue closet''''' ''(pol. "Ratunkowy schowek")'' - małe pomieszczenie z jednymi drzwiami, w którym respawnują się martwi [[Ocaleni]] w grach z serii [[Left 4 Dead]].  
[[Plik:RescueClosetZoom.jpg|thumb|Zbliżenie na uwięzionego Ocalonego]]
+
'''''Rescue closet''''' ''(pol. „Ratunkowy schowek”)'' małe pomieszczenie z jednymi drzwiami, w którym respawnują się martwi [[Ocaleni]] w grach z serii [[Left 4 Dead]].  
+
  
Po śmierci Ocalonego, gracz który go kontrolował przechodzi w tryb obserwatora, a po określonym czasie (domyślnie jednej minucie) respawnuje się w takim pomieszczeniu, dobijając się do drzwi i wzywając pomocy z powodu niemożności ich otworzenia. Żywi gracze będą widzieli jego pomarańczowy kontur, dzięki czemu łatwiej zlokalizować uwięzionego Ocalonego. Ocaleni w takim schowku są bezpieczni, nie zostaną zranieni przez ogień przyjacielski i zarażonych. Po otwarciu drzwi, Ocalony zostaje uratowany i wraca do gry z 50 punktami życia, bronią pierwszego rzędu i pistoletem. Broń z którą się pojawią zależy od tego, jaką posiadał przed śmiercią. W przypadku karabinów szturmowych i snajperskich Ocalony dostaje [[pistolet maszynowy]], gdy posiadał jakikolwiek model strzelby, to otrzyma [[Strzelba powtarzalna|strzelbę powtarzalną]], a gdy posiadał broń I rzędu, to w L4D1 otrzyma tą samą broń, którą posiadał, a w L4D2 dostanie tylko pistolet.
+
Po śmierci Ocalonego, gracz który go kontrolował przechodzi w tryb obserwatora, a po określonym czasie respawnuje się w takim pomieszczeniu, dobijając się do drzwi i wzywając pomocy, z powodu niemożności ich otworzenia. Żywi gracze będą widzieli jego pomarańczowy kontur, dzięki czemu łatwiej zlokalizować uwięzionego ocalonego. Ocaleni w takim schowku są bezpieczni, nie zostaną zranieni przez ogień przyjacielski i zarażonych. Po po otwarciu drzwi, Ocalony zostaje uratowany i wraca do gry z 50 punktami życia, bronią pierwszego rzędu i pistoletem. Broń z którą się pojawią zależy od tego, jaką posiadał przed śmiercią. W przypadku karabinów szturmowych Ocalony dostaje [[Pistolet maszynowy]], a gdy posiadał jakikolwiek model strzelby, to otrzyma [[Strzelba powtarzalna|Strzelbę powtarzalną]]. Jeżeli posiadał on [[Karabin snajperski]] lub [[Karabin myśliwski]], to wtedy istnieje 40 procent szans na otrzymanie Strzelby powtarzalnej i 60 procent na otrzymanie Pistoletu maszynowego.
  
Rescue closety nie występują w trybie Kontra i w trybie Realizmu. Ocalony, który zginie odrodzi się dopiero w [[saferoom]]ie w następnym rozdziale. Dodatkowo, w [[Left 4 Dead 2]] występuje mniej rescue closetów ze względu na wprowadzenie defibrylatora, który może przywrócić do życia poległych Ocalonych.  
+
Rescue closets nie występują w trybie Kontra i w trybie Realizmu. Ocalony, który zginie odrodzi się dopiero w [[saferoom]]ie w następnym rozdziale. Dodatkowo, w [[Left 4 Dead 2]] występuje mniej rescue closets, ze względu na wprowadzenie defibrylatora, przywracającego do życia poległych Ocalonych.  
  
W przypadku śmierci wszystkich Ocalałych kontrolowanych przez graczy, gra zakończy się porażką, a Ocaleni wrócą na początek rozdziału.
+
W przypadku śmierci wszystkich Ocalałych kontrolowanych przez graczy, gra zakończy się porażką, a Ocaleni wrócą na początek rozdziału. Spowodowane jest to faktem, iż boty nie potrafią przejść same rozdziału bez uruchamiania cheatów i zawsze podążają za graczem.
  
== Porady ==
+
==Porady==
* Jeśli jesteś ostatnim żywym Ocalonym, to schowaj się w jakimś bezpiecznym miejscu i poczekaj, aż w schowku pojawią się twoi polegli kompani. Samemu masz niewielkie szanse na przeżycie (chyba że masz szczęście lub bardzo wysokie umiejętności, lecz często nawet i to nie wystarcza). W przypadku gdy saferoom znajduje się niedaleko, to spróbuj się do niego dostać, gdyż nie ma sensu ratowania ich, a po rozpoczęciu nowego rozdziału martwi Ocaleni wrócą do gry.
+
*Jeśli jesteś ostatnim żywym Ocalonym, to schowaj się w jakimś bezpiecznym miejscu i poczekaj, aż w schowku pojawią się twoi polegli kompani. Samemu masz niewielkie szanse na przeżycie (chyba że masz szczęście lub bardzo wysokie umiejętności, lecz często nawet i to nie wystarcza). W przypadku gdy saferoom znajduje się niedaleko, to spróbuj się do niego dostać, gdyż nie ma sensu ratowania ich, a po rozpoczęciu nowego rozdziału martwi Ocaleni wrócą do gry.
* W przypadku gry w trybie dla jednego gracza, po śmierci rozdział zostaje zrestartowany. Możliwość respawnu w rescue closecie jest tylko w trybie kooperacji.
+
*W przypadku gry w trybie dla jednego gracza, po śmierci rozdział zostaje zrestartowany. Możliwość respawnu w rescue closecie jest tylko w trybie koorpeacji.
* W Left 4 Dead 2 trzeba nauczyć się oceniać, czy warto używać defibrylatora, czy lepiej poczekać na Ocalonego aż pojawi się w schowku. Defibrylatory warto zachować na nagłe przypadki oraz na finały kampanii, w których występuje zazwyczaj tylko jeden rescue closet, a po rozpoczęciu finału nie ma innej możliwości na przywrócenie poległego towarzysza do życia.
+
*W Left 4 Dead 2 trzeba nauczyć się oceniać, czy warto używać defibrylatora, czy lepiej poczekać na Ocalonego aż pojawi się w schowku. Defibrylatory warto zachować na nagłe przypadki oraz na finały kampanii, w których występuje zazwyczaj tylko jeden rescue closet, a po rozpoczęciu finału nie ma innej możliwości na przywrócenie poległego towarzysza do życia.
* Czasami otwarcie drzwi nie przyniesie żadnego skutku. W tym przypadku należy wejść do środka, a Ocalony powinien wrócić do życia.
+
*Czasami otwarcie drzwi nie przyniesie żadnego skutku. W tym przypadku należy wejść do środka, a Ocalony powinien wrócić do życia.
* Dopóki drzwi nie zostały otwarte, są niezniszczalne nawet, jeśli w pokoju nie ma Ocalonego. Po ich otwarciu można je zniszczyć, ale jeśli nie zostaną uszkodzone, to rescue closet będzie mógł być ponownie użyty.
+
*Zniszczenie drzwi spowoduje utratę właściwości rescue closeta. Ocaleni nie będą się w nim pojawiać.
* Rescue closety w Left 4 Dead mogą stanowić bardzo dobre miejsce do obrony przed hordą, a nawet do obrony w finałach, jednak należy pamiętać o paru rzeczach:
+
*Martwi Ocaleni nie powrócą do życia w trybie Versus. Zostało to wprowadzone, aby rozgrywka była bardziej zbalansowana.
** Podczas ataku hordy wszyscy muszą zostać w pomieszczeniu aż do końca ataku.
+
*Rescue closets w Left 4 Dead mogą stanowić bardzo dobre miejsce do obrony przed hordą, a nawet do obrony w finałach, jednak należy pamiętać o paru rzeczach:
** W przypadku ataku [[Tank]]a w finale lepiej jest go opuścić, żeby uniknąć zbędnych obrażeń (w trybie Kooperacji Tank może uderzyć za jednym zamachem tylko jednego Ocalonego, więc drużyna wyposażona w [[Strzelba taktyczna|autostrzelby]] szybko się z nim rozprawi).
+
**Podczas ataku hordy wszyscy muszą zostać w pomieszczeniu, aż do końca ataku.
** Strategia działa tylko w trybie Kampanii. W trybie Kontra i Przetrwanie rescue closety są wyłączone lub mapy są tak przeprojektowane, że są one po prostu nieobecne, a [[Specjalni Zarażeni]] mogą wykonać skuteczniejsze ataki przeciwko Ocalonym.
+
**W przypadku ataku [[Tank]]a w finale, należy jak najszybciej opuścić schronienie, gdyż na wyższych poziomach trudności oznacza to pewną przegraną.
** Taktyka jest nieskuteczna w [[Left 4 Dead 2]]. Pierwszy powód to nowi Specjalni Zarażeni – [[Charger]], który może bez problemu zaszarżować w rescue closet, taranując Ocalonych znajdujących się w środku oraz [[Spitter]], który po trafieniu kwasem w to pomieszczenie, szczególnie w przypadku silnego ataku hordy może powalić wszystkich znajdujących się w środku. Drugim powodem jest wprowadzenie ciągłych ataków hordy ([[Gauntlet Crescendo Event]]), które zmuszają graczy do ciągłego ruchu. Mimo wszystko taktyka jest podobna, z tym że należy bronić się w rogu pomieszczenia, lub w korytarzu, skąd Zarażeni będą mogli atakować tylko z dwóch stron.
+
**Strategia działa tylko w trybie Kampanii. W trybie Kontra i Przetrwanie rescue closets są wyłączone, a [[Specjalni Zarażeni]] mogą wykonać skuteczniejsze ataki przeciwko Ocalonym.
 +
**Taktyka jest nieskuteczna w [[Left 4 Dead 2]]. Pierwszy powód to nowi specjalni zarażeni - [[Charger]], który może bez problemu zaszarżować w rescue closet, taranując Ocalonych znajdujących się w środku oraz [[Spitter]], który po trafieniu kwasem w to pomieszczenie, szczególnie w przypadku silnego ataku hordy może powalić wszystkich znajdujących się w środku. Drugim powodem jest wprowadzenie tzw. [[Gauntlet Credenso Event]], które zmuszają graczy do ciągłego ruchu. Mimo wszystko taktyka jest podobna, z tym że należy bronić się w rogu pomieszczenia, lub w korytarzu, skąd zarażeni będą mogli atakować tylko z dwóch stron.
  
== Ciekawostki ==
+
==Ciekawostki==
* Jeżeli w schowku znajdują się jakieś przedmioty do podniesienia, to Ocalony znajdujący się w nim nie podniesie ich, dopóki nie zostanie uwolniony.
+
*Czasami po uszkodzeniu drzwi, Ocalony znajdujący się w środku nadal jest traktowany jako uwięziony.
* Jeżeli gracz dołączył do gry w momencie, w którym sterowany przez niego Ocalony był martwy, po uwolnieniu z rescue closetu zawsze otrzyma tylko pistolet.
+
*Jeżeli w schowku znajdują się jakieś przedmioty do podniesienia, to Ocalony znajdujący się w nim nie podniesie ich, dopóki nie zostanie uwolniony.
* W rzadkich sytuacjach Ocalony może pojawić się w pomieszczeniu, które posiada zabarykadowane okno prowadzące do niego (przykład: szopa przed kościołem, w rozdziale o tej samej nazwie w kampanii ''[[Bilans ofiar]]''). Zniszczenie okna nie spowoduje uratowania Ocalonego, zamiast tego będzie widoczna żółta obwódka, zamiast towarzysza.
+
*W rzadkich sytuacjach Ocalony może pojawić się w pomieszczeniu, które posiada zabarykadowane okno prowadzące do niego (przykład: Szopa przed kościołem, w rozdziale o tej samej nazwie w kampanii ''[[Bilans ofiar]]''). Zniszczenie okna nie spowoduje uratowania Ocalonego, zamiast tego będzie widoczna żółta obwódka, zamiast towarzysza.
  
 
[[Kategoria:Lokacje w serii Left 4 Dead]]
 
[[Kategoria:Lokacje w serii Left 4 Dead]]

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)