Edytujesz „SCAR”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>l4d2</ikony>
 
<ikony>l4d2</ikony>
<tlo>Scarbackground.png</tlo>
+
{{BronL4D infobox
{{Broń L4D
+
 
  |grafika=scar.png
 
  |grafika=scar.png
 
  |typ=Karabin automatyczny
 
  |typ=Karabin automatyczny
Linia 11: Linia 10:
 
  |obrs=368.4
 
  |obrs=368.4
 
  |zasieg=duży
 
  |zasieg=duży
  |podobne=[[AK-47 (L4D)|AK-47]], [[M16]]
+
  |podobne=[[AK-47]], [[M16]]
 
}}
 
}}
  
{{Cytat|Ah hell. Gonna set some things right with this shit.<br />(O kurde. Tym wyrównamy parę rachunków)|[[Coach]]}}
+
{{Cytat|Ah hell. Gonna set some things right with this shit.|[[Coach]]}}
{{Cytat|Taking the rifle.<br />(Biorę karabin)|[[Nick]]}}
+
{{Cytat|Taking the rifle.|[[Nick]]}}
  
'''SCAR''', znany również jako '''Karabinek bojowy''' (ang. ''Combat Rifle'') lub '''Desert Rifle''' - karabin automatyczny występujący w [[Left 4 Dead 2]]. W przeciwieństwie do automatycznej konkurencji, SCAR strzela trzystrzałowymi seriami, co pozwala na bardziej skontrolowane prowadzenie ognia, co daje lepszą celność i łatwiejszą konserwację amunicji. Wzorowany jest na karabinie [[wpl:Karabin FN SCAR|FN SCAR-L]]
+
'''SCAR''' (znany również jako '''Combat Rifle''' lub '''Desert Rifle''') - karabin automatyczny występujący w [[Left 4 Dead 2]]. W przeciwieństwie do innych karabinów automatycznych, broń ta strzela seriami trójstrzałowymi. Duszenie spustu będzie powodować dalsze strzelanie seriami, w przeciwieństwie do karabinów strzelających seriami trójstrzałowymi w innych grach, gdzie po każdej serii trzeba wciskać spust. Dzięki ograniczeniu długości serii Combat Rifle jest celniejszy niż [[M16]].
  
 
==Opis==
 
==Opis==
Desert Rifle to mocna i celna broń, której głównym zadaniem jest zwiększenie zasięgu skutecznego, co pozwala na eliminację Zarażonych z dość dalekich dystansów (jednak nie tak dalekich jak jest to możliwe za pomocą [[Karabin myśliwski|Mini-14]] i [[Karabin snajperski|G3]]). Dość wysokie obrażenia zadawane przez pojedynczy pocisk pozwalają na łatwe zabijanie Specjalnych Zarażonych, a trzystrzałowa seria pozwala na ograniczenie rozrzutu.
+
Desert Rifle posiada porównywalną siłę ognia z [[M16]], jednak może wystrzelić trzy pociski za jednym pociągnięciem spustu. Dzięki ograniczeniu długości serii Combat Rifle jest celniejszy niż [[M16]] i bardziej oszczędny.
 +
 
 
==Taktyka==
 
==Taktyka==
 
{{Porady}}
 
{{Porady}}
* Karabinek bojowy jest celniejszy niż [[M16]] i strzela seriami trzystrzałowymi. Świetnie się spisuje w walce ze Specjalnymi Zarażonymi na dużym dystansie.  
+
* Combat Rifle jest bardziej celniejszy niż [[M16]] i strzela seriami trójstrzałowymi. Świetnie się spisuje w walce ze Specjalnymi Zarażonymi na dużym dystansie.  
* Ponieważ dalsze trzymanie spustu będzie powodować dalsze strzelanie seriami, broń idealnie nadaje się do walki z [[Horda|Hordą]], ale zaleca się używać też broni białej, ponieważ w tej sytuacji można szybko zużyć amunicję do karabinka.
+
* Poniewaz dalsze duszenie spustu będzie powodować dalsze strzelanie seriami, broń idealnie nadaje się do walki z [[Horda|Hordą]], ale zaleca się używać broni białej, ponieważ szybko można w tym momencie zużyć amunicję do Combat Rifle.
* Przy strzelaniu seriami trzystrzałowymi, suma 420 naboi (60 w magazynku, 360 w zapasie) starcza na 140 serii, więc gracz musi obserwować stan amunicji i wyciągnąć broń drugorzędną w odpowiednim momencie.
+
* Przy strzelaniu seriami trójstrzałowymi, suma 420 naboi (60 w magazynku, 360 w zapasie) wygląda tak, jakby to było 140 naboi, więc gracz musi obserwować stan amunicji i wyciągnąć broń drugorzędną w odpowiednim momencie.
* Broń przeładowuje się wolniej niż inne karabiny automatyczne, więc gracz musi się upewnić, że jest bezpieczny, zanim wykona tą czynność.  
+
* Broń wolno się przeładowuje niż inne karabiny automatyczne, więc gracz musi się upewnić, że jest bezpieczny, zanim wykona tą czynność.  
* Karabinek bojowy ma podczas biegu podobną celność co M16, ale wyższe obrażenia SCAR-a powodują, że jest on skuteczniejszy podczas szybkiego przechodzenia rozdziałów.
+
* Combat Rifle jest bardzo skuteczny podczas biegu, gdyż posiada dużą celność podczas ruchu.  
* Karabinek bojowy jest niezwykle skuteczny w wycinaniu grup Zarażonych. Jedno pociągnięcie spustu spowoduje wystrzelenie trzech pocisków, więc można tak strzelać, żeby pociski leciały w różnych kierunkach, ale trzeba być szybkim.
+
* Combat Rifle jest niewarygodnie skuteczny w wycinaniu grup Zarażonych. Jedno pociągnięcie spustu spowoduje wystrzelenie trzech pocisków, więc można tak strzelać, żeby pociski leciały w różnych kierunkach.
 
* Broń ma największą pojemność magazynka, porównując ją do innych karabinów automatycznych.
 
* Broń ma największą pojemność magazynka, porównując ją do innych karabinów automatycznych.
  
 
==Zalety i wady==
 
==Zalety i wady==
{{Zalety i wady
+
===Zalety===
|zalety=* Najlepsza celność spośród wszystkich karabinów szturmowych.
+
* Najlepsza celność ze wszystkich karabinów automatycznych, zarówno w biegu jak i byciu atakowanym.
* Trzystrzałowe serie mogą okazać się pomocne dla doświadczonych graczy w oszczędzaniu amunicji i celnych strzałach.
+
* Trójstrzałowe serie mogą okazać się pomocne dla doświadczonych graczy w oszczędzaniu amunicji i celnych strzałach.
 
* Największe obrażenia na magazynek ze wszystkich karabinów automatycznych.
 
* Największe obrażenia na magazynek ze wszystkich karabinów automatycznych.
* Skuteczny w walce z [[Horda|Hordą]].
+
* Skuteczy w walce z [[Horda|Hordą]].
 
* Dobra celność podczas biegu.
 
* Dobra celność podczas biegu.
* Świetnie współgra z [[Celownik laserowy|celownikiem laserowym]].
+
* Świetnie współgra z celownikiem laserowym.
* Świetny w walce ze Specjalnymi Zarażonymi.
+
* Świetny w walce ze Specjalnymi Zarażonymi i badzo skuteczny w walce z [[Tank]]iem.
 
* Świetnie współgra z [[Amunicja wybuchowa|wybuchową]] i [[Amunicja zapalająca|zapalającą amunicją]].
 
* Świetnie współgra z [[Amunicja wybuchowa|wybuchową]] i [[Amunicja zapalająca|zapalającą amunicją]].
 
* Dobry w sytuacjach, gdzie trzeba wesprzeć kompanów.
 
* Dobry w sytuacjach, gdzie trzeba wesprzeć kompanów.
|wady=* Przeładowuje się najwolniej ze wszystkich karabinów automatycznych.
+
 
* Ciągłe trzymanie spustu powoduje szybkie zużycie amunicji.
+
===Wady===
 +
* Przeładowuje się najwolniej ze wszystkich karabinów automatycznych.
 +
* Ciągłe duszenie spustu powoduje szybkie zużycie amunicji.
 
* Trochę niższe obrażenia na sekundę od [[M16]].
 
* Trochę niższe obrażenia na sekundę od [[M16]].
 
* W przeciwieństwie do innych karabinów automatycznych trudniej zabić z tej broni przeciwników, kiedy jest się otoczonym.
 
* W przeciwieństwie do innych karabinów automatycznych trudniej zabić z tej broni przeciwników, kiedy jest się otoczonym.
* Horrendalne zużycie amunicji w przypadku walki z [[Horda|Hordą]].
+
* Może zużyć amunicję szybciej niż inne karabiny automatyczne, kiedy gracz walczy z [[Horda|Hordą]].
}}
+
  
 
==Różnice==
 
==Różnice==
Karabinek bojowy strzela seriami trzystrzałowymi. W takim trybie pojemność 60 naboi jest wykorzystywana jak 20 naboi. Takie strzały są bardzo celne, przez co broń jest celniejsza podczas biegu lub podczas bycia uderzonym przez Zarażonego. Karabin jest mocniejszy niż [[M16|karabin szturmowy M-16]], ale słabszy niż [[AK-47 (L4D)|AK-47]]. Czas przeładowania jest najdłuższy ze wszystkich karabinów automatycznych; broń na przeładowanie potrzebuje około trzech sekund.
+
Combat Rifle strzela seriami trójstrzałowymi. W takim trybie pojemność 60 naboi wygląda tak, jak 20 naboi. Takie strzały są bardzo celne, przez co broń jest celniejsza podczas biegu lub podczas bycia uderzonym przez Zarażonego. Karabin jest mocniejszy niż [[M16]], ale słabszy niż [[AK-47 (L4D)|AK-47]]. Czas przeładowania jest najdłuższy ze wszystkich karabinów automatycznych; broń na przeładowanie potrzebuje około trzech sekund.
  
 
==Spostrzeżenia==
 
==Spostrzeżenia==
* Karabinek bojowy przypomina karabin [[wpl:Karabin FN SCAR|FN SCAR-L]], jednak na teksturze widnieją niektóre oznaczenia podobne do tych z karabinu SCAR-H. Latarka została zamontowana przy pomocy kabli, pomimo tego, że broń posiada szyny RIS, na których można montować różnej maści dodatkowy sprzęt (z latarką włącznie). Sposób montażu latarki może wyjaśniać fakt, że owa latarka nie daje się na takich szynach zamontować, gdyż jej górna część musi być zaprojektowana tak, aby mogła pasować pod szynę.
+
* Combat Rifle przypomina karabin [[wpl:Karabin FN SCAR|FN SCAR]]-L , jednak na teksturze widnieją niektóre oznaczenia podobne do tych z karabinu SCAR-H. Latarka została zamontowana przy pomocy kabli, pomimo tego, że broń posiada szyny RIS, na których można montować różnej maści dodatkowy sprzęt (z latarką włącznie).
* Na korpusie (szkielecie) karabinka bojowego można dopatrzyć się oznaczeń obu wariantów SCARa: "Mk 17 Mod 3" (SCAR-H) i "Cal 5.56mm" (SCAR-L).
+
* Na obudowie Combat Rifle można dopatrzyć się następujących oznaczeń :"Mk 17 Mod 3" (SCAR-H) i "Cal 5.56mm" (SCAR-L).
* SCAR-L występujący w grze przypomina karabin FN SCAR 16S, wersję SCAR-L przeznaczoną na rynek cywilny. Od wersji przeznaczonej dla wojskowych wyróżnia się lufą o długości 16.25 cala i tłumikiem płomieni od karabinu [[wpl:Karabin M16|M16A2]].
+
* SCAR-L występujący w grze przypomina karabin FN SCAR 16S, cywilną wersję SCAR-L z 16.25 calową lufą i tłumikiem płomieni od karabinu [[wpl:Karabin M16|M16]]A2.
 
* Rozwinięcie skrótu SCAR to '''S'''pecial Forces '''C'''ombat '''A'''ssault '''R'''ifle. Karabin ten został skonstruowany przez FN Herstal dla Dowództwa Operacji Specjalnych Stanów Zjednoczonych (USSOCOM) w ramach przetargu na karabin dla sił specjalnych.
 
* Rozwinięcie skrótu SCAR to '''S'''pecial Forces '''C'''ombat '''A'''ssault '''R'''ifle. Karabin ten został skonstruowany przez FN Herstal dla Dowództwa Operacji Specjalnych Stanów Zjednoczonych (USSOCOM) w ramach przetargu na karabin dla sił specjalnych.
* Według komentarza twórców wiele karabinków bojowych było przeznaczone do walk na Bliskim Wschodzie i zostało zabranych przez wojsko z powrotem do Stanów Zjednoczonych, aby umożliwić walkę z kryzysem wewnętrzym. To jest dziwne, gdyż FN SCAR nie był na wyposażeniu podczas produkcji lub wydania gry.
+
* W rankingu [http://www.youtube.com/watch?v=zbJTpJtp9sg Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons] na Machinima.com Combat Rifle zajął piąte miejsce.
* Należy zauważyć, że 1szy Batalion 75 Pułku US Army Rangers, którego baza znajduje się w stanie Georgia miał na wyposażeniu karabiny SCAR jeszcze kilka miesięcy przed wydarzeniami z obu części Left 4 Dead, choć z powodów technicznych nie wystąpił w Left 4 Dead.
+
* Komentarz dotyczący animacji przeładowania broni. Kiedy wyczerpie się amunicja do SCAR'a, zamek automatycznie przesunie się do tyłu, zmuszając użytkownika do szybkiej zmiany magazynku i zwolnienia zamka.
* W rankingu [http://www.youtube.com/watch?v=zbJTpJtp9sg Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons] na Machinima.com karabinek bojowy zajął piąte miejsce.
+
* W rzeczywistości FN SCAR-L używa takiej samej amunicji, co [[M16]] i zasilany jest 30-nabojowymi magazynkami, a nie 60-nabojowymi (SCAR) i 50-nabojowymi (M16) magazynkami w grze. Istnieją także 45-nabojowe magazynki, ale nie są popularne. Można także używać magazynków bębnowych, a taki magazynek zmieści 100 naboi.
* Komentarz dotyczący animacji przeładowania broni. Kiedy wyczerpie się amunicja do SCAR'a, rączka napinająca zamka powinna automatycznie cofnąć się do tyłu, bez ingerencji strzelca. Użytkownik w tej sytuacji wymienia tylko magazynek na świeży i naciska na zatrzask zamka (ang. ''bolt catch'').
+
* W rzeczywistości FN SCAR Mk 16 może strzelać tylko ogniem pojedyńczym lub seryjnym i nie posiada możliwości strzelania seriami trójstrzałowych.
* Kolejna uwaga dotycząca animacji przeładowania. Rękojeść napinania, gdy jest cofnięta do tyłu, jest poza swoim polem.
+
* Ogień z tej broni można przerwać w następujące sposoby: atak bronią białą, zmiana broni lub po uderzeniu przez [[Hunter|Huntera]] i [[Charger|Chargera]] podczas strzału.
* W rzeczywistości FN SCAR-L używa takiej samej amunicji, co [[M16|karabin szturmowy M-16]] i zasilany jest 30-nabojowymi magazynkami, a nie 60-nabojowymi (SCAR) i 50-nabojowymi (M16) magazynkami w grze. Istnieją także 45-nabojowe magazynki, ale nie są popularne. Można także używać magazynków bębnowych, a taki magazynek zmieści 100 naboi.
+
* W rzeczywistości FN SCAR Mk 16 może strzelać tylko ogniem pojedynczym lub seryjnym i nie posiada możliwości strzelania seriami trzystrzałowymi.
+
* Ogień z tej broni można przerwać w następujące sposoby: atak bronią białą, zmiana broni lub po uderzeniu przez [[Hunter]]a i [[Charger]]a podczas strzału.
+
 
* Strzelając i zmieniając cel w tym samym czasie, trzy wystrzelone kule będą miały inny kierunek lotu, przez co można zastrzelić trzech przeciwników w tym samym czasie.
 
* Strzelając i zmieniając cel w tym samym czasie, trzy wystrzelone kule będą miały inny kierunek lotu, przez co można zastrzelić trzech przeciwników w tym samym czasie.
* W konsoli karabinek bojowy jest określany jako "rifle_desert".
+
* W konsoli Combat Rifle jest określany jako "rifle_desert".
* W trybie ''[[Przetrwanie]]'' na etapie ''[[Atrium]]'' z kampani ''[[W centrum zarazy]]'', magazynek w worldmodelu z punktu odradzania jest koloru jasnego piaskowego, ale jak się podniesie broń, magazynek zmienia kolor na ciemny piaskowy.
+
* W kampani "Dead Center" na etapie "Atrium", magazynek w worldmodelu jest koloru jasnego pustynnego, ale jak się podniesie broń, magazynek zmienia kolor na ciemny pustynny.
* Worldmodel karabinku bojowego nie posiada okienka wyrzutu łusek. Prawa strona, czyli tam, gdzie wspomniane okienko powinno być, jest po prostu lustrzanym odbiciem lewej strony, lecz posiada mniej szczegółów.
+
* Worldmodel Combat Rifle nie posiada okienka wyrzutu łusek.
* W wersji beta [[Left 4 Dead 2]] karabinek bojowy był w pełni automatyczny, ale pozbawiono go możliwości strzelania ogniem seryjnym na rzecz serii trzystrzałowych dla lepszej równowagi w grze.  
+
* W wersji beta [[Left 4 Dead 2]] Combat Rifle był w pełni automatyczny, ale zamieniono go na broń strzelającą seriami trójstrzałowymi dla lepszej równowagi w grze.  
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:scaricon.png|Ikonka HUD
 
Grafika:scaricon.png|Ikonka HUD
Grafika:scar.png|Model karabinku bojowego
+
Grafika:scar.png|Model Combat Rifle
Grafika:scarnick.png|[[Nick]] trzymający karabinek bojowy
+
Grafika:scarnick.png|[[Nick]] trzymający Combat Rifle
Grafika:scarellis.PNG|[[Ellis]] z karabinkiem bojowym
+
Grafika:scarcoach.PNG|[[Coach]] przeładowuje karabinek (Zauważ, że rączka napinająca jest poza swoim polem)
+
 
</gallery>
 
</gallery>
 
==Gameplay==
 
<videoflash>i4ydua-V-FI|560|340</videoflash>
 
  
 
{{L4Dbronie}}
 
{{L4Dbronie}}

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)