Edytujesz „Saferoom”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | <ikony>l4d1|l4d2</ikony> | + | <ikony>l4d1|l4d2|medalL4D</ikony> |
+ | {{Stub}} | ||
[[Plik:saferoom.jpg|thumb|Typowy Safe room]] | [[Plik:saferoom.jpg|thumb|Typowy Safe room]] | ||
'''Safe room''' ''(pol. Schron, Bezpieczne pomieszczenie)'' - pomieszczenia rozsiane na początkach i końcach map. Służą jako schronienie przed [[horda|hordą]]. Znajdują się tam broń, amunicja i apteczki. Kiedy wszyscy [[Ocaleni]] znajdą się w środku, rozdział kończy się i ładuje następny, w między czasie wyświetlając jego statystyki. Wyjście z safe roomu umożliwiają drzwi, zablokowane przez metalową belkę, którą trzeba usunąć w celu otwarcia drzwi. | '''Safe room''' ''(pol. Schron, Bezpieczne pomieszczenie)'' - pomieszczenia rozsiane na początkach i końcach map. Służą jako schronienie przed [[horda|hordą]]. Znajdują się tam broń, amunicja i apteczki. Kiedy wszyscy [[Ocaleni]] znajdą się w środku, rozdział kończy się i ładuje następny, w między czasie wyświetlając jego statystyki. Wyjście z safe roomu umożliwiają drzwi, zablokowane przez metalową belkę, którą trzeba usunąć w celu otwarcia drzwi. | ||
== Prezentacja == | == Prezentacja == | ||
− | + | Schrony służą jako miejsce odpoczynku dla ocalałych, gdzie mogą oni uzupełnić zapasy amunicji, broni oraz zdrowia, a także przedyskutować dalszy plan działania. W każdym z nich (z paroma wyjątkami, które zostały opisane niżej) znajduje się zestaw czterech apteczek, bronie pierwszego lub drugiego rzędu, w zależności od postępu kampanii oraz, okazjonalnie [[Koktajl Mołotowa|koktajle mołotowa]] i [[Bomba rurowa|bomby rurowe]]. | |
− | Schrony służą jako miejsce odpoczynku dla ocalałych, gdzie mogą oni uzupełnić zapasy amunicji, broni oraz zdrowia, a także przedyskutować dalszy plan działania. W każdym z nich (z paroma wyjątkami) znajduje się zestaw czterech | + | |
Typowy schron posiada dwie pary metalowych i ciężkich drzwi koloru czerwonego. Drzwi końcowe są w całości solidne i posiadają jedynie malutkie okienko. Po rozpoczęciu nowego rozdziału drzwi końcowe stają się niemożliwe do otwarcia, często także zostają zabarykadowane ciężkimi obiektami, znajdującymi się w pomieszczeniu. Odblokowują się także drzwi startowe, zamknięte za pomocą metalowej belki, posiadające większe, zakratowane okno, umożliwiające lepszy widok na zewnątrz i eksterminacje zarażonych w polu widzenia. Oprócz tego w prawie każdym safe roomie znaleźć można graffiti, zostawione przez innych ocalonych, które przedstawiają sytuacje innych ludzi, nierzadko sprzeczki w forumowym stylu, a także przydatne informacje o punktach ewakuacyjnych i ich statusach. Oprócz tego w schronach znajdują się plakaty [[CEDA]], które szczegółowo opisywały sposób ich tworzenia. | Typowy schron posiada dwie pary metalowych i ciężkich drzwi koloru czerwonego. Drzwi końcowe są w całości solidne i posiadają jedynie malutkie okienko. Po rozpoczęciu nowego rozdziału drzwi końcowe stają się niemożliwe do otwarcia, często także zostają zabarykadowane ciężkimi obiektami, znajdującymi się w pomieszczeniu. Odblokowują się także drzwi startowe, zamknięte za pomocą metalowej belki, posiadające większe, zakratowane okno, umożliwiające lepszy widok na zewnątrz i eksterminacje zarażonych w polu widzenia. Oprócz tego w prawie każdym safe roomie znaleźć można graffiti, zostawione przez innych ocalonych, które przedstawiają sytuacje innych ludzi, nierzadko sprzeczki w forumowym stylu, a także przydatne informacje o punktach ewakuacyjnych i ich statusach. Oprócz tego w schronach znajdują się plakaty [[CEDA]], które szczegółowo opisywały sposób ich tworzenia. | ||
Linia 15: | Linia 15: | ||
*Obydwie pary drzwi do safe roomu są niezniszczalne, z wyjątkiem ataków [[Tank]]a, który może sforsować drzwi startowe, kiedy usunięta zostanie metalowa belka. Drzwi końcowe są w pełni niezniszczalne, nawet Tank ich nie zniszczy. | *Obydwie pary drzwi do safe roomu są niezniszczalne, z wyjątkiem ataków [[Tank]]a, który może sforsować drzwi startowe, kiedy usunięta zostanie metalowa belka. Drzwi końcowe są w pełni niezniszczalne, nawet Tank ich nie zniszczy. | ||
*Po wyjściu z safe roomu [[AI Director]] rozpocznie spawn specjalnych zarażonych, nie zaleca się więc zostawanie w nim, gdy jeden z towarzyszy go opuści. Wyjątkiem jest wczesny atak hordy. | *Po wyjściu z safe roomu [[AI Director]] rozpocznie spawn specjalnych zarażonych, nie zaleca się więc zostawanie w nim, gdy jeden z towarzyszy go opuści. Wyjątkiem jest wczesny atak hordy. | ||
− | *W trybie kontry drzwi do schronu otworzą się automatycznie po jednej minucie, umożliwiając spawn [[Specjalni | + | *W trybie kontry drzwi do schronu otworzą się automatycznie po jednej minucie, umożliwiając spawn [[Specjalni zarażeni|specjalnym zarażonym]]. Nie można ich zamknąć z powrotem, więc zaleca się szybkie opuszczenie go. |
*Jeżeli niedaleko safe roomu spotkasz [[Witch]], to istnieje wtedy bardzo łatwy sposób pozbycia się jej. Należy ją zdenerwować tak, aby ruszyła za graczem. Należy wtedy udać się do safe roomu (nie trzeba zamykać drzwi). Witch zatrzyma się przy progu i straci zainteresowanie graczem oraz zacznie uciekać. | *Jeżeli niedaleko safe roomu spotkasz [[Witch]], to istnieje wtedy bardzo łatwy sposób pozbycia się jej. Należy ją zdenerwować tak, aby ruszyła za graczem. Należy wtedy udać się do safe roomu (nie trzeba zamykać drzwi). Witch zatrzyma się przy progu i straci zainteresowanie graczem oraz zacznie uciekać. | ||
*W [[Left 4 Dead 2]] należy zachować czujność przy docieraniu do schronu, gdyż AI Director potrafi zespawnować w nim jednego lub dwóch specjalnych zarażonych. | *W [[Left 4 Dead 2]] należy zachować czujność przy docieraniu do schronu, gdyż AI Director potrafi zespawnować w nim jednego lub dwóch specjalnych zarażonych. | ||
Linia 22: | Linia 22: | ||
===[[Left 4 Dead]]=== | ===[[Left 4 Dead]]=== | ||
====[[Bez litości]]==== | ====[[Bez litości]]==== | ||
− | * [[Mieszkania]] - Piwnica jednego z | + | * [[Mieszkania]] - Piwnica jednego z budynku obok metra. |
* [[Metro]] - Magazyn lombardu. | * [[Metro]] - Magazyn lombardu. | ||
* [[Kanały]] - Pomieszczenie dla personelu, za ladą recepcji szpitala. | * [[Kanały]] - Pomieszczenie dla personelu, za ladą recepcji szpitala. | ||
− | * [[Szpital (L4D)|Szpital]] - Pomieszczenie tymczasowe, na remontowanym piętrze 28 w szpitalu | + | * [[Szpital (L4D)|Szpital]] - Pomieszczenie tymczasowe, na remontowanym piętrze 28 w szpitalu. |
====[[Kurs kolizyjny]]==== | ====[[Kurs kolizyjny]]==== | ||
* [[Uliczki]] - Jedno z pomieszczeń w magazynie. | * [[Uliczki]] - Jedno z pomieszczeń w magazynie. | ||
Linia 31: | Linia 31: | ||
* [[Droga ekspresowa]] - W pomieszczeniu z generatorem. | * [[Droga ekspresowa]] - W pomieszczeniu z generatorem. | ||
* [[Odpływy]] - W przerobionej lokomotywie, na stacji kolejowej. | * [[Odpływy]] - W przerobionej lokomotywie, na stacji kolejowej. | ||
− | * [[Kościół]] - W przedsionku kościoła | + | * [[Kościół]] - W przedsionku kościoła. |
* [[Miasto]] - W pomieszczeniu za garażem. | * [[Miasto]] - W pomieszczeniu za garażem. | ||
====[[Morowe powietrze]]==== | ====[[Morowe powietrze]]==== | ||
* [[Szklarnia]] - W kuchni hotelu ''Harbor View''. | * [[Szklarnia]] - W kuchni hotelu ''Harbor View''. | ||
* [[Dźwig]] - W jednym z magazynów, w sklepie ''Self-Storage''. | * [[Dźwig]] - W jednym z magazynów, w sklepie ''Self-Storage''. | ||
− | * [[Plac budowy]] - Na końcu holu, na 1 piętrze lotniska, zbudowany z drewnianych desek i metalowych rur. Jest to jedyny schron, który został zbudowany od podstaw, niżeli w istniejącym pomieszczeniu. | + | * [[Plac budowy]] - Na końcu holu, na 1 piętrze lotniska, zbudowany z drewnianych desek i metalowych rur. Jest to jedyny schron, który został zbudowany od podstaw, niżeli w istniejącym pomieszczeniu. |
− | * [[Terminal]] - W środku jednego z korytarzy dla pasażerów, służących do wejścia na pokład samolotu. | + | * [[Terminal]] - W środku jednego z korytarzy dla pasażerów, służących do wejścia na pokład samolotu. |
====[[Krwawe żniwo]]==== | ====[[Krwawe żniwo]]==== | ||
* [[Lasy]] - W środku jednego z biur, w stacji kolejowej. | * [[Lasy]] - W środku jednego z biur, w stacji kolejowej. | ||
Linia 53: | Linia 53: | ||
* [[Centrum handlowe]] - W jednym z pomieszczeń korytarzu konserwacyjnego. | * [[Centrum handlowe]] - W jednym z pomieszczeń korytarzu konserwacyjnego. | ||
====[[The Passing]]==== | ====[[The Passing]]==== | ||
− | * [[The Riverbank]] - W pomieszczeniu biurowym niedaleko parku | + | * [[The Riverbank]] - W pomieszczeniu biurowym niedaleko parku. |
− | * [[The Underground]] - Pomieszczenie konserwacyjne, po drugiej stronie [[Rayford]], niedaleko mostu. | + | * [[The Underground]] - Pomieszczenie konserwacyjne, po drugiej stronie [[Rayford]], niedaleko mostu. |
====[[Karnawał śmierci]]==== | ====[[Karnawał śmierci]]==== | ||
− | * [[Autostrada]] - W małej budce, niedaleko wejścia do wesołego miasteczka | + | * [[Autostrada]] - W małej budce, niedaleko wejścia do wesołego miasteczka. |
* [[Wesołe miasteczko]] - W wejściu do tunelu miłości. | * [[Wesołe miasteczko]] - W wejściu do tunelu miłości. | ||
* [[Kolejka górska]] - Wejście do kolejki górskiej. | * [[Kolejka górska]] - Wejście do kolejki górskiej. | ||
Linia 65: | Linia 65: | ||
* [[Slumsy]] - Mała chatka niedaleko budynku plantacji. | * [[Slumsy]] - Mała chatka niedaleko budynku plantacji. | ||
====[[Krwawa ulewa]]==== | ====[[Krwawa ulewa]]==== | ||
− | * [[Miasteczko fabryczne]] - Mały budynek, po drugiej stronie ulicy z cukrownią | + | * [[Miasteczko fabryczne]] - Mały budynek, po drugiej stronie ulicy z cukrownią. |
− | * [[Cukrownia]] - Stacja benzynowa, po drugiej stronie pola. Po załadowaniu następnego rozdziału, drzwi do schronu zostają zamienione, z drzwi końcowych na drzwi startowe | + | * [[Cukrownia]] - Stacja benzynowa, po drugiej stronie pola. Po załadowaniu następnego rozdziału, drzwi do schronu zostają zamienione, z drzwi końcowych na drzwi startowe. |
− | * [[Ucieczka z cukrowni]] - | + | * [[Ucieczka z cukrowni]] - To samo pomieszczenie, co w rozdziale ''Miasteczko fabryczne'', tylko z zamienionymi drzwiami. |
− | * [[Powrót do miasta]] - Mały dom, w pierwszym rozdziale zabarykadowany i niedostępny | + | * [[Powrót do miasta]] - Mały dom, w pierwszym rozdziale zabarykadowany i niedostępny. |
− | + | ===[[Parafia]]=== | |
− | * [[Nabrzeże]] - Mały sklep voodoo | + | * [[Nabrzeże]] - Mały sklep voodoo. |
* [[Park]] - Pomieszczenie konserwacyjne, pod wiaduktem. | * [[Park]] - Pomieszczenie konserwacyjne, pod wiaduktem. | ||
* [[Cmentarz]] - Biuro na tyłach sklepu. | * [[Cmentarz]] - Biuro na tyłach sklepu. | ||
− | * [[French Quarter]] - Pomieszczenie konserwacyjne we wiadukcie mostu | + | * [[French Quarter]] - Pomieszczenie konserwacyjne we wiadukcie mostu. |
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
Linia 81: | Linia 81: | ||
*Patrząc na lokacje schronów (lokomotywy, sklepy i inne losowe miejsca), można zasugerować że nie zostały one zbudowane przez CEDA lub [[Wojsko]], lecz przez zwykłych ludzi albo właścicieli obiektów. | *Patrząc na lokacje schronów (lokomotywy, sklepy i inne losowe miejsca), można zasugerować że nie zostały one zbudowane przez CEDA lub [[Wojsko]], lecz przez zwykłych ludzi albo właścicieli obiektów. | ||
*Mimo tego, iż CEDA w swoich plakatach wyraźnie pisze, aby zablokować wszelki dopływ powietrza z zewnątrz, to drzwi do schronów zawierają małe lub duże, zakratowane okna. Graffiti w niektórych schronach zaprzecza tym instrukcjom, twierdząc że wirus nie roznosi się przez powietrze. To samo tyczy się broni. Mimo wyraźnego zakazu jej posiadania, każdy safe room posiada dużą ilość broni, co oznacza, że ludność otwarcie krytykowało CEDA. | *Mimo tego, iż CEDA w swoich plakatach wyraźnie pisze, aby zablokować wszelki dopływ powietrza z zewnątrz, to drzwi do schronów zawierają małe lub duże, zakratowane okna. Graffiti w niektórych schronach zaprzecza tym instrukcjom, twierdząc że wirus nie roznosi się przez powietrze. To samo tyczy się broni. Mimo wyraźnego zakazu jej posiadania, każdy safe room posiada dużą ilość broni, co oznacza, że ludność otwarcie krytykowało CEDA. | ||
− | *Mimo iż safe room jest przeznaczony jako pomieszczenie, w którym jesteśmy w pełni bezpieczni, to są wyjątki. Schron pod koniec rozdziału ''Kolejka górska'' w kampanii ''Karnawał śmierci'' posiada niewielkie szczeliny między sufitem, a ścianą, przez które Smoker może chwycić nieostrożnego gracza. Drugim przykładem jest lokomotywa w rozdziale ''Stacja kolejowa'' w kampanii ''Krwawe żniwo''. Jest tam wiele małych okienek i szczelin, przez które Smoker może wciągnąć Ocalonego. | + | *Mimo iż safe room jest przeznaczony jako pomieszczenie, w którym jesteśmy w pełni bezpieczni, to są wyjątki. Schron pod koniec rozdziału ''Kolejka górska'' w kampanii ''Karnawał śmierci'' posiada niewielkie szczeliny między sufitem, a ścianą, przez które [[Smoker]] może chwycić nieostrożnego gracza. Drugim przykładem jest lokomotywa w rozdziale ''Stacja kolejowa'' w kampanii ''Krwawe żniwo''. Jest tam wiele małych okienek i szczelin, przez które Smoker może wciągnąć Ocalonego. |
*Niektóre miejsca w kampaniach mimo, iż nie są schronem, to mają taką samą rolę. Przykładem może być sklep z bronią Whitakera w rozdziale ''Ulice'' w kampanii ''W centrum zarazy'', gdzie Ocaleni znajdują cztery apteczki i sporą ilość broni, jednak drzwi do sklepu mogą zostać zniszczone przez zarażonych. | *Niektóre miejsca w kampaniach mimo, iż nie są schronem, to mają taką samą rolę. Przykładem może być sklep z bronią Whitakera w rozdziale ''Ulice'' w kampanii ''W centrum zarazy'', gdzie Ocaleni znajdują cztery apteczki i sporą ilość broni, jednak drzwi do sklepu mogą zostać zniszczone przez zarażonych. | ||
*Czasami specjalni zarażeni mogą pojawić się w końcowym schronie. Jednak niektóre z nich są domyślnie zamknięte (przykładowo we wszystkich rozdziałach ''Bilansu ofiar''), więc zarażony, który się tam pojawi będzie uwięziony, aż do przybycia Ocalonych. | *Czasami specjalni zarażeni mogą pojawić się w końcowym schronie. Jednak niektóre z nich są domyślnie zamknięte (przykładowo we wszystkich rozdziałach ''Bilansu ofiar''), więc zarażony, który się tam pojawi będzie uwięziony, aż do przybycia Ocalonych. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
[[Kategoria:Lokacje w serii Left 4 Dead]] | [[Kategoria:Lokacje w serii Left 4 Dead]] | ||
[[Kategoria:Seria Left 4 Dead]] | [[Kategoria:Seria Left 4 Dead]] | ||
[[Kategoria:Left 4 Dead]] | [[Kategoria:Left 4 Dead]] | ||
[[Kategoria:Left 4 Dead 2]] | [[Kategoria:Left 4 Dead 2]] |