Edytujesz „Strzelba (HL2)”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>hl2|opor|komb</ikony>
 
<ikony>hl2|opor|komb</ikony>
 
<tlo>CopySPAS-12.png</tlo>
 
<tlo>CopySPAS-12.png</tlo>
{{Broń HL
+
{{BronHL infobox
 
|grafika=SPAS-12.jpg
 
|grafika=SPAS-12.jpg
 
|grupa=<span></span>
 
|grupa=<span></span>
 
*[[Rebelianci]]
 
*[[Rebelianci]]
 
*[[Kombinat]]
 
*[[Kombinat]]
|typ= strzelba
+
|typ= strzelby, palna
 
|obrazenia=<span></span>
 
|obrazenia=<span></span>
 
*56 (jedna lufa)
 
*56 (jedna lufa)
Linia 17: Linia 17:
 
|noszone=30
 
|noszone=30
 
|uzycie=<span></span>
 
|uzycie=<span></span>
* [[Gordon Freeman]]
+
*[[Gordon Freeman]]
* [[Alyx Vance]]
+
*[[Alyx Vance]]
* [[Overwatch Shotgunner]]
+
*[[Overwatch Shotgunner]]
 
|odpowiedniki=
 
|odpowiedniki=
 
|byt=weapon_shotgun
 
|byt=weapon_shotgun
Linia 26: Linia 26:
 
{{Cytat|Here, I have a more suitable gun for you. You'll need it.<br />(Proszę, mam dla ciebie bardziej odpowiednią broń. Przyda ci się.)|[[Ojciec Grigori]]}}
 
{{Cytat|Here, I have a more suitable gun for you. You'll need it.<br />(Proszę, mam dla ciebie bardziej odpowiednią broń. Przyda ci się.)|[[Ojciec Grigori]]}}
  
'''Strzelba''' - broń długa, używana przez różne postacie w Half-Life 2 i jej epizodach. Jest to mocna strzelba bojowa działająca w trybie pump-action i półautomatycznym (niedostępnym dla gracza). Podobnie jak jej [[Strzelba (HL)|odpowiednik]] z poprzedniej części, jest oparta na włoskim SPAS-12.
+
'''SPAS 12''' - mocna strzelba bojowa działająca w trybie pump-action i półautomatycznym. Jest używana przez różne postacie w Half-Life 2 i jej epizodach.
  
 
==Ogólnie==
 
==Ogólnie==
 
[[Grafika:D2_coast_070031.JPG|200px|thumb|left|Żołnierz Kombinatu uzbrojony w strzelbę biegnący w stronę Freemana]]
 
[[Grafika:D2_coast_070031.JPG|200px|thumb|left|Żołnierz Kombinatu uzbrojony w strzelbę biegnący w stronę Freemana]]
 
+
*SPAS 12 posiada dwa tryby ognia - podstawowy, w którym wystrzeliwuje jeden pocisk i Burst, w którym wystrzeliwuje aż dwa pociski.
* Strzelba posiada dwa tryby ognia - podstawowy, w którym wystrzeliwuje jeden pocisk i tryb, w którym wystrzeliwuje aż dwa pociski.
+
*Broń znajduje się na wyposażeniu [[Rebeliant]]ów i żołnierzy Kombinatu, którzy noszą inny mundur niż ich zwyczajni koledzy.
* Broń znajduje się na wyposażeniu [[Rebeliant]]ów i żołnierzy Kombinatu, którzy noszą inny mundur niż ich zwyczajni koledzy.
+
*Przeładowywanie broni polega na wkładaniu do magazynka rurowego jednego naboju. Proces ten można przerwać, naciskając klawisz odpowiedzialny za strzał.
* Przeładowywanie broni polega na wkładaniu do magazynka rurowego jednego naboju. Proces ten można przerwać, naciskając klawisz odpowiedzialny za strzał.
+
*Jeden egzemplarz tej strzelby jest używany przez dr. Kleinera - po ucieczce teleportem z [[Nova Prospekt]] przywita Alyx i Gordona ze strzelbą w rękach.
* Jeden egzemplarz tej strzelby jest używany przez dr. Kleinera - po ucieczce teleportem z [[Nova Prospekt]] przywita Alyx i Gordona ze strzelbą w rękach.
+
*W [[Episode One]], podczas pobytu w [[szpital]]u Alyx podniesie SPAS-12 i eksterminacja wrogów będzie przebiegać sprawniej. Tak jak jej [[Alyx Gun|broń]], strzelba przez nią noszona ma nieskończoną ilość amunicji.
* W [[Episode One]], podczas pobytu w [[szpital]]u Alyx podniesie strzelbę i eksterminacja wrogów będzie przebiegać sprawniej. Tak jak jej [[Alyx Gun|broń]], strzelba przez nią noszona ma nieskończoną ilość amunicji.
+
*Strzelbę SPAS 12 po raz pierwszy gracz otrzyma w rozdziale ''[["Nie Chodzimy Już Do Ravenholm..."]]'' (Half-Life 2) od ojca Grigori, w rozdziale ''[[Podziemia]]'' (Episode One) wraz z [[Pistolet 9mm|USP Match]] i w rozdziale ''[[Do White Forest]]'' podczas wędrówki przez [[Kopalnia Zwycięstwa|kopalnię Zwycięstwa]].
* Strzelbę po raz pierwszy gracz otrzyma w rozdziale ''[[„Nie chodzimy już do Ravenholm...]]'' (Half-Life 2) od ojca Grigori, w rozdziale ''[[Podziemia]]'' (Episode One) wraz z [[Pistolet 9mm|pistoletem kal. 9mm]] i w rozdziale ''[[Do White Forest]]'' podczas wędrówki przez [[Kopalnia Zwycięstwa|kopalnię Zwycięstwa]].
+
  
 
==Taktyka==
 
==Taktyka==
* Strzelba to broń, która jest skuteczna na wielu wrogach na małym dystansie. jednakże jej skuteczność spada wraz ze wzrostem dystansu.
+
*SPAS 12 to broń, która jest skuteczna na wielu wrogach na małym dystansie. jednakże jej skuteczność spada wraz ze wzrostem dystansu.
* Strzelba to jedna z naskuteczniejszych broni w grze dzięki dużym obrażeniom, które zadaje przeciwnikom na średnim dystansie przy strzelaniu z jednej lufy oraz bardzo często spotykanej amunicji podczas przygody.
+
*SPAS 12 jest jedną z naskuteczniejszych broni w grze dzięki dużym obrażeniom, które zadaje przeciwnikom na średnim dystansie przy strzelaniu z jednej lufy oraz bardzo często spotykanej amunicji.
* Strzał z obu luf jest bardzo mocny, jednak rozrzut strzelby jest większy niż przy tradycyjnym strzelaniu z jednej lufy, więc używaj go na małych dystansach.
+
*Strzał z obu luf jest bardzo mocny, jednak rozrzut strzelby jest większy niż przy strzelaniu z jednej lufy, więc używaj go na małych dystansach.
* Nie opłaca się używać strzelby na słabszych celach np. [[Headcrab]]ach. Najlepiej używać ją na bardziej wytrzymalszych typu [[Overwatch Soldier]] czy [[Zombie]].
+
*Nie opłaca się używać strzelby na słabszych celach np. [[Headcrab]]ach. Najlepiej używać ją na bardziej wytrzymalszych typu [[Overwatch Soldier]] czy [[Zombie]].
* Walcząc na małych-średnich dystansach, w przypadku opróźnienia magazynka zmień strzelbę na broń pomocniczą. Dzięki temu unikniesz straty czasu na przeładowywanie i cennej energii życiowej.
+
*Walcząc na małych-średnich dystansach, w przypadku opróźnienia magazynka zmień strzelbę na broń pomocniczą. Dzięki temu unikniesz straty czasu na przeładowywanie i cennej energii życiowej.
* Jeśli możesz, przeładowuj broń po pierwszym lub drugim wystrzale. Dzięki temu zaoszczędzisz czas potrzebny na przeładowywanie pustej broni, gdy zabraknie ci amunicji, a o to nietrudno, gdyż strzelba mieści tylko 6 naboi. Jeśli walczysz z wieloma celami na małym dystansie, to sobie daruj tą taktykę.
+
*Jeśli możesz, przeładowuj broń po pierwszym lub drugim wystrzale. Dzięki temu zaoszczędzisz czas potrzebny na przeładowywanie pustej broni. Jeśli walczysz z wieloma celami na małym dystansie, to sobie daruj tą taktykę.
* Jeśli już mowa o ilości amunicji w magazynku, to w przeciwieństwie do strzelby z Half-Life, gracz może nieść mniejszą liczbę naboi w zapasie, mniejsza jest też pojemność magazynka (6 zamiast 8 w pierwszym HL).
+
*W przeciwieństwie do strzelby z Half-Life, gracz może nieść mniejszą liczbę naboi w zapasie, mniejsza jest też pojemność magazynka.
 
+
== Za kulisami ==
+
[[Grafika:Gordon_Facebook.jpg|200px|thumb|right|Jedna z grafik z profilu [http://www.facebook.com/Valve Valve na Facebook'u] przedstawiająca Gordona trzymającego strzelbę]]
+
Strzelba występująca w [[Half-Life 2 Beta]], który wyciekł do internetu, ma zupełnie inny model i dźwięki strzału. Dźwięki te można znaleźć w finalnej wersji gry. Model strzelby jest widoczny na trailerze z E3 2004, można go również znaleźć w finalnej wersji gry jako model "DirectX 7", jednak jest on nieoteksturowany.
+
  
== Ciekawostki ==
+
==Za kulisami==
=== Ogólne ===
+
[[Grafika:Gordon_Facebook.jpg|200px|thumb|right|Jedna z grafik z profilu [http://www.facebook.com/Valve Valve na Facebook'u] przedstawiająca Gordona trzymającego SPAS 12]]
* Postacie niezależne (z wyjątkiem Alyx) korzystają ze SPAS 12, ale w trybie półautomatycznym i nie pociągają czułenka do siebie i z powrotem między strzałami. Dzięki temu strzelają ciut szybciej niż gracz.
+
SPAS-12 występujący w [[Half-Life 2 Beta]], który wyciekł do internetu, ma zupełnie inny model i dźwięki strzału. Dźwięki te można znaleźć w finalnej wersji gry. Model strzelby jest widoczny na trailerze z E3 2004, można go również znaleźć w finalnej wersji gry jako model "DirectX 7", jednak jest on nieoteksturowany.
* Strażnicy Nova Prospekt częściej używają strzelby niż ich normalni koledzy - żołnierze Kombinatu, co wydaje się naturalne, gdyż strzelba na małe dystanse jest bronią idealną.
+
* Na grafikach prawie zawsze widać Gordona trzymającego strzelbę.
+
* Prawdziwy SPAS 12, na którym oparto model strzelby nie może wystrzelić dwóch naboi na raz z powodu posiadania tylko jednej lufy. W Half-Life 2 magazynek rurowy potraktowano jako drugą lufę. Prawdopodobnie twórcy właśnie pomylili magazynek z lufą, albo dodali tryb podwójnego strzału, by uczynić broń nieco bardziej atrakcyjną.
+
  
=== Techniczne ===
+
==Ciekawostki==
* Osłona lufy, rączka oraz łoże przeładowania wykonane są z kompozytu, a szkielet, lufa, magazynek rurowy oraz przyrządy celownicze z metalu.
+
===Ogólne===
* Muszka i szczerbinka są wyposażone w światła trytowe koloru zielonego, które emitując światło ułatwiają celowanie w trudnych warunkach.
+
*Postacie niezależne (z wyjątkiem Alyx) korzystają ze SPAS 12, ale w trybie półautomatycznym i nie pociągają czułenka do siebie i z powrotem między strzałami. Dzięki temu strzelają ciut szybciej niż gracz.
* Ze względu na brak gwintowanej lufy, broń ma zastosowanie miotania pocisków śrutowych kalibru 12mm na małe/średnie odległości.
+
*Strażnicy Nova Prospekt częściej używają strzelby niż ich normalni koledzy - żołnierze Kombinatu, prawdopodobnie dlatego, że walczą na niższych dystansach, na których strzelba radzi sobie wyśmienicie.
* Viewmodel nie posiada chwytu pistoletowego, a komora zamkowa wydaje się zmierzać ku nieskończoności (jeśli patrzeć z perspektywy kamery pierwszoosobowej). Dodatkowo naboje są ładowane przed otworem, niemalże przy samej rączce pump-action.
+
*Na grafikach prawie zawsze widać Gordona trzymającego strzelbę SPAS 12.
 +
*Prawdziwy SPAS 12 nie może wystrzelić dwóch naboi na raz z powodu posiadania tylko jednej lufy. W Half-Life 2 magazynek rurowy (dolna lufa) zachowuje się jak druga lufa.
 +
===Techniczne===
 +
*Osłona lufy, rączka oraz łoże przeładowania wykonane są z kompozytu, a szkielet, lufa, magazynek rurowy oraz przyrządy celownicze z metalu.
 +
*Muszka i szczerbinka są wyposażone w światła trytowe koloru zielonego, które emitując światło ułatwiają celowanie w trudnych warunkach.
 +
*Ze względu na brak gwintowanej lufy, broń ma zastosowanie miotania pocisków śrutowych kalibru 12mm na małe/średnie odległości.
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
Linia 69: Linia 66:
 
Grafika:Shotgun_beta.jpg|Worldmodel z wycieku
 
Grafika:Shotgun_beta.jpg|Worldmodel z wycieku
 
Grafika:Leakshotgun.png|Viewmodel z wycieku
 
Grafika:Leakshotgun.png|Viewmodel z wycieku
Grafika:Zombie_Ravenholm_trailer.jpg|Strzelba z wycieku w grze
+
Grafika:Zombie_Ravenholm_trailer.jpg|SPAS 12 z wycieku w akcji
 
</gallery>
 
</gallery>
  
Linia 79: Linia 76:
 
Grafika:Buckshot.jpg|Pudełko z nabojami
 
Grafika:Buckshot.jpg|Pudełko z nabojami
 
Grafika:Ammocrate_shotgun.jpg|Skrzynka z amunicją
 
Grafika:Ammocrate_shotgun.jpg|Skrzynka z amunicją
Grafika:Strzelba11.jpg|Strzelba w grze
+
Grafika:Strzelba11.jpg|SPAS 12 w akcji
 
Grafika:Strzelba222.jpg|
 
Grafika:Strzelba222.jpg|
 
Grafika:Combine_prison_guard_2.jpg|Nova Prospekt Prison Guard ze strzelbą
 
Grafika:Combine_prison_guard_2.jpg|Nova Prospekt Prison Guard ze strzelbą
Grafika:NPPG2.jpg|Ten sam żołnierz osłaniający kolegę z [[Pistolet maszynowy (HL2)|MP7]]
+
Grafika:NPPG2.jpg|Ten sam żołnierz osłaniający kolegę z [[Pistolet maszynowy|MP7]]
 
Grafika:Hl2 2010-05-31 17-51-18-10.jpg|Zabójczy strzał z obu luf strzelby
 
Grafika:Hl2 2010-05-31 17-51-18-10.jpg|Zabójczy strzał z obu luf strzelby
 
Grafika:Kleiner_shotgun.jpg|[[Issac Kleiner]] wita Alyx i Gordona ze strzelbą w rękach
 
Grafika:Kleiner_shotgun.jpg|[[Issac Kleiner]] wita Alyx i Gordona ze strzelbą w rękach
Grafika:D3 citadel 030112.JPG|Bronie Gordona niszczone przez pole konfiskujące, wśród nich strzelba
+
Grafika:D3 citadel 030112.JPG|Bronie Gordona niszczone przez pole konfiskujące, wśród nich strzelba SPAS 12
Grafika:Game_of_the_year_hl2.jpg|Okładka wydania ''Game of the year edition'' gry Half-Life 2 przedstawiająca Gordona trzymającego strzelbę
+
Grafika:Game_of_the_year_hl2.jpg|Okładka wydania ''Game of the year edition'' gry Half-Life 2 przedstawiająca Gordona trzymającego SPAS 12
 
Grafika:Ep1_soldier_beta.jpg|Żołnierz ze strzelbą na wczesnym screenshocie z Episode One
 
Grafika:Ep1_soldier_beta.jpg|Żołnierz ze strzelbą na wczesnym screenshocie z Episode One
 
Grafika:Ep1_c17_02a0033.jpg|Alyx uzbrojona w strzelbę walczy z Zombie
 
Grafika:Ep1_c17_02a0033.jpg|Alyx uzbrojona w strzelbę walczy z Zombie
Linia 95: Linia 92:
 
{{Bronie}}
 
{{Bronie}}
  
{{Overwiki|nazwa=Shotgun (Half-Life 2)|adres=http://combineoverwiki.net/wiki/Shotgun_(Half-Life_2)}}
+
{{Overwiki|nazwa=Combine SPAS-12|adres=http://half-life.wikia.com/wiki/Combine_SPAS-12}}
  
 
[[Kategoria: Uzbrojenie rebeliantów]]
 
[[Kategoria: Uzbrojenie rebeliantów]]
Linia 103: Linia 100:
 
[[Kategoria: Bronie w Half-Life 2: Episode Two]]
 
[[Kategoria: Bronie w Half-Life 2: Episode Two]]
  
[[overwiki:Shotgun (Half-Life 2)]]
+
[[overwiki:Combine SPAS-12]]

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)