Edytujesz „Strzelba taktyczna”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>l4d1|l4d2</ikony>
 
<ikony>l4d1|l4d2</ikony>
{{Broń L4D
+
{{BronL4D infobox
|grafika=Tactical L4D.png
+
|grafika=Tactical L4D.png
|typ= Strzelba
+
|typ= Strzelba
|kat= Poziom 2
+
|kat= Poziom 2
|magazynek= 10
+
|magazynek= 10
|noszone= 128 (L4D)<br />90 (L4D2)
+
|noszone= 128 (L4D) / 90 (L4D2)
|obrazenia= 11 śrucin * 26 obrażeń każda = 286 (L4D)<br />11 śrucin * 23 obrażenia każda = 253 (L4D2)
+
|obrazenia= 286 (L4D) / 253 (L4D2)
|szybkosc= 200 na minutę
+
|szybkosc= 200 na minutę
|obrs= 953 (L4D)<br />840 (L4D2)
+
|obrs= 953 (L4D) / 840 (L4D2)
|zasieg= mały, do średniego
+
|zasieg= mały
|podobne=[[Strzelba chromowana]], [[Strzelba powtarzalna]], [[Strzelba SPAS 12 (L4D)|Strzelba SPAS 12]]
+
|podobne=[[Strzelba chromowana]], [[Strzelba powtarzalna]], [[Strzelba SPAS 12 (L4D)|Strzelba SPAS 12]]
 
}}
 
}}
  
 
{{Cytat|Oh hell yeah, I'm takin' an auto shotgun.|[[Coach]]}}
 
{{Cytat|Oh hell yeah, I'm takin' an auto shotgun.|[[Coach]]}}
  
'''Strzelba taktyczna''' ('''Strzelba automatyczna''' w [[Left 4 Dead 1]]) jest bronią występującą w obydwu częściach Left 4 Dead. Jest to broń krótkiego dystansu, z dobrą jak na strzelbę szybkostrzelnością, bardzo wysoką mocą obalającą i dużym, acz przewidywalnym rozrzutem, co czyni ją idealnym wyborem do odpierania ataków [[Horda|hordy]].
+
'''Strzelba Automatyczna''' ('''Strzelba taktyczna''' w Left 4 Dead 2) jest bronią występującą w obydwu częściach Left 4 Dead. Jest strzelbą znacznie mocniejszą od [[Strzelba chromowana|strzelby chromowanej]] czy [[Strzelba powtarzalna|strzelby powtarzalnej]]. Posiada również nieco większe obrażenia od [[Strzelba SPAS 12|SPAS 12]]. W magazynku posiada 10 pocisków, a w zapasie możemy nieść 128 (L4D) lub 90 (L4D2) pocisków. Jest on najlepszą bronią krótkiego dystansu, z powodu swojej szybkostrzelności jest w stanie eliminować ogromne ilości hordy.  
  
Tak jak w przypadku pozostałych strzelb, ładowanie przebiega poprzez wkładanie pojedynczych pocisków do komory, więc można je przerwać w każdej chwili i w razie potrzeby oddać strzał. Duży rozrzut utrudnia zabijanie Specjalnych Zarażonych na większych dystansach, ale zazwyczaj moc broni jest wystarczająca do zabicia atakującego [[Smoker]]a lub podchodzącego do drużyny [[Hunter]]a. Ponadto, jest to idealna broń do walki przeciwko [[Tank]]owi ze względu na bardzo duże obrażenia możliwe do zadania z jednego pełnego magazynka broni.
+
Tak jak reszta strzelb, ładowanie polega na wkładaniu pojedynczych pocisków do komory, więc można je przerwać w krytycznych chwilach, gdy jesteśmy atakowani. Niestety mała dokładność i krótki zasięg sprawia, że broń jest mało skuteczna przeciwko specjalnym zarażonym. Jego moc pozwoli mocno zranić specjalnego zarażonego, lecz tylko na krótkim dystansie. Wyjątek stanowi [[Tank]], gdyż jego gabaryty likwidują problem rozrzutu pocisków.
  
Oprócz tego strzelba taktyczna jest bardzo dobrym wyborem na [[Witch]], gdyż tak jak inne strzelby jest w stanie ją zabić jednym trafieniem w głowę, a w razie nie do końca trafionego strzału pozwala na szybką poprawkę.
+
Oprócz tego strzelba taktyczna jest dobrym wyborem na [[Witch]], gdyż w wyjątkowych sytuacjach jest w stanie zabić ją jednym strzałem, jednakże trzeba wycelować dokładnie w oczy.
  
== Taktyka ==
+
==Taktyka==
* Na bliskie odległości strzelba taktyczna, jak każda strzelba, jest zabójcza wobec każdego celu, włącznie z Ocalonymi, jeśli mówimy o poziomie trudności przynajmniej Zaawansowanym – jeden strzał co prawda nie obezwładni kolegi z drużyny, ale zabierze, zależnie od dokładności trafienia, ok. 25 do 40 HP. Na Ekspercie strzał zabiera ok. 90 do 100 HP.
+
* Należy powstrzymywać się od strzelania w dalekie cele, gdyż jest to tylko strata amunicji. Broń ta jest stworzona do walki na bliski dystans.
* Na średnie odległości ta strzelba, dzięki dużej liczbie wyrzucanych z lufy śrucin, daje całkiem dobre wyniki, jednak z zasady lepiej jest na takich odległościach używać pistoletów, o ile sytuacja na to pozwala (np. w nacierającego na gracza [[Jockey]]a lepiej strzelać ze strzelby niż tracić czas na zmianę broni).
+
* Na poziomie Normal i Advanced strzelba taktyczna daje przyzwoite wyniki na średni dystans. Nie dotyczy specjalnych zarażonych.
* Na dalekie odległości raczej nie ma sensu strzelać, chociaż z pozycji przykucniętej i w bezruchu da się celować na dowolne odległości, gdyż jedna ze śrucin zawsze leci dokładnie tam, gdzie celujemy kropką w celowniku, co pozwala w pewnym stopniu na strzelanie do pojedynczych Zwykłych Zarażonych lub w atakującą hordę.
+
* Duży rozrzut może spowodować przypadkowe trafienie członka drużyny.
* [[Celownik laserowy]] marginalnie zmniejsza rozrzut broni, niemniej jednak nie warto specjalnie trzymać strzelby z zamontowanym laserem, jeśli kończy się nam do niej amunicja.
+
* Na poziomie Expert należy uważać, gdzie się strzela, gdyż jeden strzał potrafi wyeliminować towarzysza.
* W wypadku ataku hordy lepiej jest celować w okolice korpusu – rozrzut z reguły pozwoli na trafianie również w głowy Zainfekowanych, co na wyższych poziomach trudności.da lepsze efekty niż strzelanie w nogi.
+
* [[Celownik laserowy]] nie poprawia celności broni, jednak można zmniejszyć ryzyko postrzału, gdyż inni widzą gdzie celujesz.
* Strzelba z oczywistych względów lepiej się uzupełnia z [[Magnum (L4D)|Magnumem]] lub [[Pistolet P220|pistoletami]], niemniej jednak w wypadku stałych ataków hordy (jak np. alarm w [[centrum handlowe|centrum handlowym]] w kampanii ''[[W centrum zarazy]]'') lepszym wyborem może się okazać zabranie broni białej ze sobą i dopiero późniejsza zmiana na pistolety, gdy już będzie po wszystkim.
+
* Jeden strzał może zlikwidować dużą ilość zarażonych, jednak muszą być oni odpowiednio ustawieni.
* Strzelanie tak szybko, jak to możliwe nieco zwiększa rozrzut, dlatego lepiej jest robić nieco większe odstępy pomiędzy poszczególnymi strzałami, jeśli tylko przemieszczasz się po mapie i czyścisz kolejne jej obszary w spokoju.
+
* Jako broń poboczną warto wybrać Magnum, który pozwoli likwidować dalekie cele.
* Ostrożnie obchodź się ze spustem, jeśli w strzelbie masz załadowaną [[Amunicja wybuchowa|amunicję wybuchową]] – możesz nią zranić nie tylko innych Ocalonych, ale również i siebie, a nie ma nic gorszego niż obezwładnienie samego siebie przypadkowym strzałem w ścianę lub atakującego Zainfekowanego.
+
* Warto strzelać pojedynczymi strzałami, gdyż inaczej zużyjesz całą amunicję.
  
== Zalety i wady ==
+
==Zalety i wady==
{{Zalety i wady
+
{{Plusminus
 
|zalety=* Jedna z najsilniejszych broni w grze.
 
|zalety=* Jedna z najsilniejszych broni w grze.
 
* Doskonała na ataki hordy.
 
* Doskonała na ataki hordy.
 
* Idealnie spisuje się w ciasnych pomieszczeniach.
 
* Idealnie spisuje się w ciasnych pomieszczeniach.
 
* Wysokie obrażenia sprawiają, że jest to dobry wybór na [[Witch]].
 
* Wysokie obrażenia sprawiają, że jest to dobry wybór na [[Witch]].
* Wysoka skuteczność przeciwko Tankom, szczególnie z wybuchową amunicją.
+
* Wysoka skuteczność przeciwko Tankom, szczególnie posiadając zapalającą, lub wybuchową amunicję.
* Duży rozrzut pozwala na zabicie wielu Zarażonych jednym strzałem.
+
* Duży rozrzut pozwala na zabicie wielu zarażonych jednym strzałem.
 
|wady=* Słabo się spisuje na otwartych przestrzeniach.
 
|wady=* Słabo się spisuje na otwartych przestrzeniach.
 +
* Duża szybkostrzelność i mała ilość amunicji powoduje, że mało doświadczeni gracze szybko zużyją całą amunicję.
 
* Praktycznie zerowa skuteczność na daleki dystans.
 
* Praktycznie zerowa skuteczność na daleki dystans.
* Można ciężko zranić towarzysza na poziomie trudności Ekspert.
+
* Można ciężko zranić towarzysza na poziomie trudności Expert.
 
}}
 
}}
  
== Spostrzeżenia ==
+
==Spostrzeżenia==
* Strzelba taktyczna jest wzorowana na Benelli M1014, znanym również jako M4 Super 90.
+
* Strzelba taktyczna jest wzorowana na Benelli M1014, znany również jako M4 Super 90.
 
* Jest ona wyposażeniem Armii Stanów Zjednoczonych, co wyjaśnia jej obecność w grze.
 
* Jest ona wyposażeniem Armii Stanów Zjednoczonych, co wyjaśnia jej obecność w grze.
* Tak jak w wypadku innych strzelb, po opróżnieniu magazynka i równoczesnym pobraniu [[Amunicja wybuchowa|specjalnej]] [[Amunicja zapalająca|amunicji]] i rozpoczęciu ładowania strzelby można załadować więcej niż 10 pocisków (maksymalnie 20 – 10 zwykłych i 10 specjalnych), co daje bardzo duży zysk w przypadku walki z Tankiem.
+
* W rzeczywistości ta strzelba jest półautomatyczna.
* W L4D1, po całkowitym opróżnieniu magazynka należy załadować manualnie kolejny pocisk do komory przed wystrzeleniem z broni (grafika numer 4), co dzieje się automatycznie po pełnym jej załadowaniu lub manualnie po wciśnięciu klawisza odpowiedzialnego za strzał. W L4D2 taka animacja odgrywana jest za każdym razem, gdy strzelba jest ładowana, a po pełnym rozładowaniu strzelby można z niej strzelać, jak tylko pocisk zostanie włożony do magazynka bez załadowania go do komory.
+
* W rzeczywistości ta strzelba jest półautomatyczna, nie automatyczna jak w grze.
+
 
* Latarka nie jest pokazywana na ikonie HUD.
 
* Latarka nie jest pokazywana na ikonie HUD.
 +
* Strzelba taktyczna została nazwana najpotężniejszą bronią w grze.
  
== Galeria ==
+
==Galeria==
=== L4D1 ===
+
 
<gallery>
 
<gallery>
Plik:Autostrzelba.jpg|Strzelba automatyczna z perspektywy gracza
+
Grafika:Autostrzelba.jpg|Strzelba automatyczna z perspektywy gracza
Plik:Autostrzelba-2.jpg|Animacja ładowania strzelby z przynajmniej jednym pociskiem śrutowym w magazynku
+
Grafika:Autostrzelba-2.jpg|Animacja ładowania strzelby z przynajmniej jednym pociskiem śrutowym w magazynku
Plik:Autostrzelba-3.jpg|Animacja ładowania pustej strzelby
+
Grafika:Autostrzelba-3.jpg|Animacja ładowania pustej strzelby
Plik:Autostrzelba-4.jpg|Załadowanie pocisku do komory
+
Grafika:Autostrzelba-4.jpg|Załadowanie pocisku do komory
Plik:Autostrzelba - worldmodel.jpg|Worldmodel strzelby automatycznej
+
Grafika:Autostrzelba - worldmodel.jpg|Worldmodel strzelby automatycznej
Plik:Francis.jpg|[[Francis]] ze strzelbą automatyczną w rękach
+
 
</gallery>
 
</gallery>
  

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)