Edytujesz „Surface Tension”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 2: | Linia 2: | ||
<ikony>hl1</ikony> | <ikony>hl1</ikony> | ||
{{Rozdzial infobox | {{Rozdzial infobox | ||
− | |grafika | + | |grafika=Cliffs HECU.jpg |
− | |gra | + | |gra=[[Half-Life]] |
− | |nr | + | |nr=12 |
− | |lokacje | + | |lokacje=<span></span> |
+ | *[[Black Mesa Research Facility]] | ||
*[[Sektor G]] Tama hydroelektryczna | *[[Sektor G]] Tama hydroelektryczna | ||
*[[Pustynia Black Mesy]] | *[[Pustynia Black Mesy]] | ||
*[[Centrum Pojazdów Służbowych]] | *[[Centrum Pojazdów Służbowych]] | ||
*[[Zakład Utylizacji Odpadów Biologicznych Obszaru 3]] | *[[Zakład Utylizacji Odpadów Biologicznych Obszaru 3]] | ||
− | |mapy | + | |mapy=c2a5, c2a5a, c2a5b, c2a5c, c2a5d, c2a5e, c2a5f, c2a5g, c2a5w, c2a5x}} |
− | }} | + | |
− | '''Surface Tension''' (z ang. ''Napięcie powierzchniowe'' | + | '''Surface Tension''' (z ang. ''Napięcie powierzchniowe'') - jest to dwunasty rozdział gry [[Half-Life]]. |
− | == Szczegółowe streszczenie == | + | ==Szczegółowe streszczenie== |
Po uzbrojeniu się w prototypową, zaawansowaną broń eksperymentalną ([[Tau Cannon|działko Tau]]) i opuszczeniu laboratorium, gdzie dokonywano eksperymentów na istotach z Xen, Gordon ponownie wychodzi na powierzchnię, która przemieniła się w pole bitwy. [[Vortigaunt]]y, [[Alien Grunt]]y i [[Gargantua|Gargantuy]] zaczynają coraz silniej atakować wojskowych, przechylając szalę zwycięstwa na swoją stronę. Wojsko dysponuje tym razem znacznie silniejszym sprzętem (mowa tu o czołgach, transporterach opancerzonych i helikopterach), sprowadzonym po to, aby wyrównać rachunki z obcymi. Gordon przebija się przez tamę hydroelektryczną, kanion, obóz H.E.C.U., wypełniony [[Mina laserowa|minami laserowymi]] budynek i zniszczone przez naloty bombowe budynki, walcząc równocześnie z obiema stronami konfliktu, niszcząc kilka czołgów oraz śmigłowców i korzystając z pomocy napotkanych na drodze [[Siły Bezpieczeństwa Black Mesy|strażników]]. W podziemnym parkingu spotyka po raz drugi [[Gargantua|Gargantuę]] i korzystając z faktu, że jest zajęta dwoma żołnierzami ucieka na zewnątrz. Po wyjściu z tunelu wdrapuje się na zbiornik, na którym znajduje się [[Cooper|martwy żołnierz]], [[radio]] i [[mapa taktyczna]]. Gordon wykorzystuje ów urządzenie do utorowania sobie dalszej drogi oraz do zabicia Gargantuy, a następnie przechodzi przez wejście do kompleksu Lambda, które zostaje zasypane dzięki uprzedniemu sprytnemu wprowadzeniu w błąd wojskowych artylerzystów. | Po uzbrojeniu się w prototypową, zaawansowaną broń eksperymentalną ([[Tau Cannon|działko Tau]]) i opuszczeniu laboratorium, gdzie dokonywano eksperymentów na istotach z Xen, Gordon ponownie wychodzi na powierzchnię, która przemieniła się w pole bitwy. [[Vortigaunt]]y, [[Alien Grunt]]y i [[Gargantua|Gargantuy]] zaczynają coraz silniej atakować wojskowych, przechylając szalę zwycięstwa na swoją stronę. Wojsko dysponuje tym razem znacznie silniejszym sprzętem (mowa tu o czołgach, transporterach opancerzonych i helikopterach), sprowadzonym po to, aby wyrównać rachunki z obcymi. Gordon przebija się przez tamę hydroelektryczną, kanion, obóz H.E.C.U., wypełniony [[Mina laserowa|minami laserowymi]] budynek i zniszczone przez naloty bombowe budynki, walcząc równocześnie z obiema stronami konfliktu, niszcząc kilka czołgów oraz śmigłowców i korzystając z pomocy napotkanych na drodze [[Siły Bezpieczeństwa Black Mesy|strażników]]. W podziemnym parkingu spotyka po raz drugi [[Gargantua|Gargantuę]] i korzystając z faktu, że jest zajęta dwoma żołnierzami ucieka na zewnątrz. Po wyjściu z tunelu wdrapuje się na zbiornik, na którym znajduje się [[Cooper|martwy żołnierz]], [[radio]] i [[mapa taktyczna]]. Gordon wykorzystuje ów urządzenie do utorowania sobie dalszej drogi oraz do zabicia Gargantuy, a następnie przechodzi przez wejście do kompleksu Lambda, które zostaje zasypane dzięki uprzedniemu sprytnemu wprowadzeniu w błąd wojskowych artylerzystów. | ||
− | == Znaczenie == | + | ==Znaczenie== |
− | W tym rozdziale ponownie zostaje zaprezentowana powierzchnia Black Mesy, która jest teraz jednym wielkim polem bitewnym. Oprócz tego w rozdziale pojawiają się czołgi, śmigłowce i transportery opancerzone, które Gordon jest zmuszony zniszczyć podczas wędrówki, niebezpieczni [[Snajper H.E.C.U.|snajperzy H.E.C.U.]] (jeden z nich śmiertelnie postrzelił strażnika) oraz dwie nowe rodzaje broni | + | W tym rozdziale ponownie zostaje zaprezentowana powierzchnia Black Mesy, która jest teraz jednym wielkim polem bitewnym. Oprócz tego w rozdziale pojawiają się czołgi, śmigłowce i transportery opancerzone, które Gordon jest zmuszony zniszczyć podczas wędrówki, niebezpieczni [[Snajper H.E.C.U.|snajperzy H.E.C.U.]] (jeden z nich śmiertelnie postrzelił strażnika) oraz dwie nowe rodzaje broni - [[RPG|granatnik przeciwpancerny]] oraz [[Hivehand]]. |
− | == Ciekawostki == | + | ==Ciekawostki== |
− | * Akcja tego rozdziału dzieje się w tym samym czasie co akcja rozdziału [["We Are Pulling Out"]] w grze | + | * Akcja tego rozdziału dzieje się w tym samym czasie co akcja rozdziału [["We Are Pulling Out"]] w grze [[Half-Life: Opposing Force]] |
− | * Podczas tego rozdziału można usłyszeć pięć utworów ze ścieżki dźwiękowej gry | + | * Podczas tego rozdziału można usłyszeć pięć utworów ze ścieżki dźwiękowej gry. ''Nepal Monastery'' - podczas przechodzenia obok gniazda Tentacle'a; ''Valve Theme'' na krótko przed wejściem na kanion; ''Diabolical Adrenaline Guitar'' podczas przechodzenia pod małym obozowiskiem [[H.E.C.U.]]; ''Electric Guitar Ambiance'' na krótko przed spotkaniem strażnika postrzelonego przez snajperów oraz ''Alien Shock'' po zobaczeniu Gargantuy w podziemnym parkingu. |
− | * Początkowa nazwa tego rozdziału | + | * Początkowa nazwa tego rozdziału - ''Cliff Hanger'' została użyta podczas przezentacji na E3 1998. |
− | * Tak jak | + | * Tak jak "Half-Life", "Blue Shift", "Opposing Force" i"Decay", "Surface Tension" jest grą naukowych słów, odnoszącą się do właściwości wody umożliwiającym pewnym przedmiotom pływanie nad jej powierzchnią. |
− | * Część mapy tego rozdziału została użyta do stworzenia mapy ''Hunted'' w | + | * Część mapy tego rozdziału została użyta do stworzenia mapy ''Hunted'' w [[Team Fortress Classic]]. |
− | * Scena na kanionie była inspiracją dla sceny pod koniec rozdziału ''[[Ruchome Piaski]]'' z | + | * Scena na kanionie była inspiracją dla sceny pod koniec rozdziału ''[[Ruchome Piaski]]'' z Half-Life 2. Scena z helikopterem [[AH-64 Apache|Apache]] była inspiracją dla końcówki [[Lost Coast]]. |
− | == Galeria == | + | ==Galeria== |
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:Early_Hydro-Electric_Dam.jpg|Tama hydroelektryczna w wersji beta | Grafika:Early_Hydro-Electric_Dam.jpg|Tama hydroelektryczna w wersji beta | ||
Linia 48: | Linia 48: | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | == Wideosolucja == | + | ==Wideosolucja== |
<center><videoflash>F4fsk8Tf53I|275|275</videoflash> | <center><videoflash>F4fsk8Tf53I|275|275</videoflash> | ||
<videoflash>MTJgOrCHwDk|275|275</videoflash> | <videoflash>MTJgOrCHwDk|275|275</videoflash> | ||
<videoflash>KRCKxj_uHyo|275|275</videoflash></center> | <videoflash>KRCKxj_uHyo|275|275</videoflash></center> | ||
− | + | ||
{{Rozdzialy}} | {{Rozdzialy}} | ||
[[Kategoria:Rozdziały w Half-Life]] | [[Kategoria:Rozdziały w Half-Life]] |