Edytujesz „Surface Tension”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 2: Linia 2:
 
<ikony>hl1</ikony>
 
<ikony>hl1</ikony>
 
{{Rozdzial infobox
 
{{Rozdzial infobox
|grafika   = Cliffs HECU.jpg
+
|grafika=Cliffs HECU.jpg
|gra       = [[Half-Life]]
+
|gra=[[Half-Life]]
|nr       = 12
+
|nr=12
|lokacje   = [[Black Mesa Research Facility]]
+
|lokacje=<span></span>
 +
*[[Black Mesa Research Facility]]
 
*[[Sektor G]] Tama hydroelektryczna
 
*[[Sektor G]] Tama hydroelektryczna
 
*[[Pustynia Black Mesy]]
 
*[[Pustynia Black Mesy]]
 
*[[Centrum Pojazdów Służbowych]]
 
*[[Centrum Pojazdów Służbowych]]
 
*[[Zakład Utylizacji Odpadów Biologicznych Obszaru 3]]
 
*[[Zakład Utylizacji Odpadów Biologicznych Obszaru 3]]
|mapy     = <tt>c2a5</tt>, <tt>c2a5a</tt>, <tt>c2a5b</tt>, <tt>c2a5c</tt>, <tt>c2a5d</tt>, <tt>c2a5e</tt>, <tt>c2a5f</tt>, <tt>c2a5g</tt>, <tt>c2a5w</tt>, <tt>c2a5x</tt>
+
|mapy=c2a5, c2a5a, c2a5b, c2a5c, c2a5d, c2a5e, c2a5f, c2a5g, c2a5w, c2a5x}}
}}
+
  
'''Surface Tension''' (z ang. ''Napięcie powierzchniowe''<ref>Plik <tt>hl1_polish.txt</tt> dołączony do ''[[Half-Life: Source]]'' w wydaniu na Steam</ref>) – jest to dwunasty rozdział gry ''[[Half-Life]]''. Jest to zdecydowanie najdłuższy i największy (w rozmiarach map) rozdział w grze.
+
'''Surface Tension''' (z ang. ''Napięcie powierzchniowe'') - jest to dwunasty rozdział gry [[Half-Life]].
  
== Szczegółowe streszczenie ==
+
==Szczegółowe streszczenie==
 
Po uzbrojeniu się w prototypową, zaawansowaną broń eksperymentalną ([[Tau Cannon|działko Tau]]) i opuszczeniu laboratorium, gdzie dokonywano eksperymentów na istotach z Xen, Gordon ponownie wychodzi na powierzchnię, która przemieniła się w pole bitwy. [[Vortigaunt]]y, [[Alien Grunt]]y i [[Gargantua|Gargantuy]] zaczynają coraz silniej atakować wojskowych, przechylając szalę zwycięstwa na swoją stronę. Wojsko dysponuje tym razem znacznie silniejszym sprzętem (mowa tu o czołgach, transporterach opancerzonych i helikopterach), sprowadzonym po to, aby wyrównać rachunki z obcymi. Gordon przebija się przez tamę hydroelektryczną, kanion, obóz H.E.C.U., wypełniony [[Mina laserowa|minami laserowymi]] budynek i zniszczone przez naloty bombowe budynki, walcząc równocześnie z obiema stronami konfliktu, niszcząc kilka czołgów oraz śmigłowców i korzystając z pomocy napotkanych na drodze [[Siły Bezpieczeństwa Black Mesy|strażników]]. W podziemnym parkingu spotyka po raz drugi [[Gargantua|Gargantuę]] i korzystając z faktu, że jest zajęta dwoma żołnierzami ucieka na zewnątrz. Po wyjściu z tunelu wdrapuje się na zbiornik, na którym znajduje się [[Cooper|martwy żołnierz]], [[radio]] i [[mapa taktyczna]]. Gordon wykorzystuje ów urządzenie do utorowania sobie dalszej drogi oraz do zabicia Gargantuy, a następnie przechodzi przez wejście do kompleksu Lambda, które zostaje zasypane dzięki uprzedniemu sprytnemu wprowadzeniu w błąd wojskowych artylerzystów.
 
Po uzbrojeniu się w prototypową, zaawansowaną broń eksperymentalną ([[Tau Cannon|działko Tau]]) i opuszczeniu laboratorium, gdzie dokonywano eksperymentów na istotach z Xen, Gordon ponownie wychodzi na powierzchnię, która przemieniła się w pole bitwy. [[Vortigaunt]]y, [[Alien Grunt]]y i [[Gargantua|Gargantuy]] zaczynają coraz silniej atakować wojskowych, przechylając szalę zwycięstwa na swoją stronę. Wojsko dysponuje tym razem znacznie silniejszym sprzętem (mowa tu o czołgach, transporterach opancerzonych i helikopterach), sprowadzonym po to, aby wyrównać rachunki z obcymi. Gordon przebija się przez tamę hydroelektryczną, kanion, obóz H.E.C.U., wypełniony [[Mina laserowa|minami laserowymi]] budynek i zniszczone przez naloty bombowe budynki, walcząc równocześnie z obiema stronami konfliktu, niszcząc kilka czołgów oraz śmigłowców i korzystając z pomocy napotkanych na drodze [[Siły Bezpieczeństwa Black Mesy|strażników]]. W podziemnym parkingu spotyka po raz drugi [[Gargantua|Gargantuę]] i korzystając z faktu, że jest zajęta dwoma żołnierzami ucieka na zewnątrz. Po wyjściu z tunelu wdrapuje się na zbiornik, na którym znajduje się [[Cooper|martwy żołnierz]], [[radio]] i [[mapa taktyczna]]. Gordon wykorzystuje ów urządzenie do utorowania sobie dalszej drogi oraz do zabicia Gargantuy, a następnie przechodzi przez wejście do kompleksu Lambda, które zostaje zasypane dzięki uprzedniemu sprytnemu wprowadzeniu w błąd wojskowych artylerzystów.
  
== Znaczenie ==
+
==Znaczenie==
W tym rozdziale ponownie zostaje zaprezentowana powierzchnia Black Mesy, która jest teraz jednym wielkim polem bitewnym. Oprócz tego w rozdziale pojawiają się czołgi, śmigłowce i transportery opancerzone, które Gordon jest zmuszony zniszczyć podczas wędrówki, niebezpieczni [[Snajper H.E.C.U.|snajperzy H.E.C.U.]] (jeden z nich śmiertelnie postrzelił strażnika) oraz dwie nowe rodzaje broni [[RPG|granatnik przeciwpancerny]] oraz [[Hivehand]].
+
W tym rozdziale ponownie zostaje zaprezentowana powierzchnia Black Mesy, która jest teraz jednym wielkim polem bitewnym. Oprócz tego w rozdziale pojawiają się czołgi, śmigłowce i transportery opancerzone, które Gordon jest zmuszony zniszczyć podczas wędrówki, niebezpieczni [[Snajper H.E.C.U.|snajperzy H.E.C.U.]] (jeden z nich śmiertelnie postrzelił strażnika) oraz dwie nowe rodzaje broni - [[RPG|granatnik przeciwpancerny]] oraz [[Hivehand]].
  
== Ciekawostki ==
+
==Ciekawostki==
* Akcja tego rozdziału dzieje się w tym samym czasie co akcja rozdziału [["We Are Pulling Out"]] w grze ''[[Half-Life: Opposing Force]]''
+
* Akcja tego rozdziału dzieje się w tym samym czasie co akcja rozdziału [["We Are Pulling Out"]] w grze [[Half-Life: Opposing Force]]
* Podczas tego rozdziału można usłyszeć pięć utworów ze ścieżki dźwiękowej gry: ''Nepal Monastery'' podczas przechodzenia obok gniazda Tentacle'a; ''Valve Theme'' na krótko przed wejściem na kanion; ''Diabolical Adrenaline Guitar'' podczas przechodzenia pod małym obozowiskiem [[H.E.C.U.]]; ''Electric Guitar Ambiance'' na krótko przed spotkaniem strażnika postrzelonego przez snajperów oraz ''Alien Shock'' po zobaczeniu Gargantuy w podziemnym parkingu.
+
* Podczas tego rozdziału można usłyszeć pięć utworów ze ścieżki dźwiękowej gry. ''Nepal Monastery'' - podczas przechodzenia obok gniazda Tentacle'a; ''Valve Theme'' na krótko przed wejściem na kanion; ''Diabolical Adrenaline Guitar'' podczas przechodzenia pod małym obozowiskiem [[H.E.C.U.]]; ''Electric Guitar Ambiance'' na krótko przed spotkaniem strażnika postrzelonego przez snajperów oraz ''Alien Shock'' po zobaczeniu Gargantuy w podziemnym parkingu.
* Początkowa nazwa tego rozdziału ''Cliff Hanger'' została użyta podczas przezentacji na E3 1998.  
+
* Początkowa nazwa tego rozdziału - ''Cliff Hanger'' została użyta podczas przezentacji na E3 1998.  
* Tak jak „Half-Life”, „Blue Shift”, „Opposing Force” i „Decay”, „Surface Tension” jest grą naukowych słów, odnoszącą się do właściwości wody umożliwiającym pewnym przedmiotom pływanie nad jej powierzchnią.
+
* Tak jak "Half-Life", "Blue Shift", "Opposing Force" i"Decay", "Surface Tension" jest grą naukowych słów, odnoszącą się do właściwości wody umożliwiającym pewnym przedmiotom pływanie nad jej powierzchnią.
* Część mapy tego rozdziału została użyta do stworzenia mapy ''Hunted'' w ''[[Team Fortress Classic]]''.
+
* Część mapy tego rozdziału została użyta do stworzenia mapy ''Hunted'' w [[Team Fortress Classic]].
* Scena na kanionie była inspiracją dla sceny pod koniec rozdziału ''[[Ruchome Piaski]]'' z ''Half-Life 2''. Scena z helikopterem [[AH-64 Apache|Apache]] była inspiracją dla końcówki ''[[Lost Coast]]''.
+
* Scena na kanionie była inspiracją dla sceny pod koniec rozdziału ''[[Ruchome Piaski]]'' z Half-Life 2. Scena z helikopterem [[AH-64 Apache|Apache]] była inspiracją dla końcówki [[Lost Coast]].
  
== Galeria ==
+
==Galeria==
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Early_Hydro-Electric_Dam.jpg|Tama hydroelektryczna w wersji beta
 
Grafika:Early_Hydro-Electric_Dam.jpg|Tama hydroelektryczna w wersji beta
Linia 48: Linia 48:
 
</gallery>
 
</gallery>
  
== Wideosolucja ==
+
==Wideosolucja==
 
<center><videoflash>F4fsk8Tf53I|275|275</videoflash>
 
<center><videoflash>F4fsk8Tf53I|275|275</videoflash>
 
<videoflash>MTJgOrCHwDk|275|275</videoflash>
 
<videoflash>MTJgOrCHwDk|275|275</videoflash>
 
<videoflash>KRCKxj_uHyo|275|275</videoflash></center>
 
<videoflash>KRCKxj_uHyo|275|275</videoflash></center>
{{Przypisy}}
+
 
 
{{Rozdzialy}}
 
{{Rozdzialy}}
 
[[Kategoria:Rozdziały w Half-Life]]
 
[[Kategoria:Rozdziały w Half-Life]]

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)