Edytujesz „Team Fortress 2”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 24: | Linia 24: | ||
|nast. gra= | |nast. gra= | ||
}} | }} | ||
− | '''Team Fortress 2''' - sieciowy FPS wyprodukowany przez [[Valve Software]] i wydany 9 kwietnia | + | '''Team Fortress 2''' - sieciowy FPS wyprodukowany przez [[Valve Software]] i wydany 9 kwietnia 2008 roku w Ameryce Północnej i 11 kwietnia w Europie. Po raz pierwszy ukazała się w pakiecie [[The Orange Box]]a później trafiła do sprzedaży jako osobny tytuł. Można nabyć ją w wersji pudełkowej oraz poprzez platformę [[Steam]]. Główną cechą tej gry jest jej kreskówkowy wygląd rodem z kreskówek Looney Tunes. Pozwala to też łatwo odróżnić postacie. Gra obfituje w czarny humor, a od PEGI dostała oznaczenie +15. 11 czerwca została wydana na komputery Mac. |
− | + | ||
− | + | ||
==Rozgrywka== | ==Rozgrywka== | ||
W grze mamy dwie rywalizujące ze sobą drużyny - [[RED]] i [[BLU]]. Rozgrywka jest ściśle uzależniona od mapy na której toczona jest gra. | W grze mamy dwie rywalizujące ze sobą drużyny - [[RED]] i [[BLU]]. Rozgrywka jest ściśle uzależniona od mapy na której toczona jest gra. | ||
− | + | Ogólnie mamy 9 trybów rozgrywki. | |
− | === | + | ====Capture the Flag==== |
− | Gracze muszą wykraść teczkę (flagę) z bazy przeciwnika i dostarczyć ją do swojej bazy. Równocześnie muszą chronić własną teczkę. Wygrywa drużyna, która osiągnie limit zebranych teczek | + | Gracze muszą wykraść teczkę (flagę) z bazy przeciwnika i dostarczyć ją do swojej bazy. Równocześnie muszą chronić własną teczkę. Wygrywa drużyna, która osiągnie limit zebranych teczek lub po upływie czasu (rundy) będzie miała ich więcej. |
− | *'''Mapy''': [[2fort|ctf_2fort]], ctf_Turbine, ctf_Well, ctf_Sawmill | + | *'''Mapy''': [[2fort|ctf_2fort]], ctf_Turbine, ctf_Well, ctf_Sawmill |
− | + | ====Control Point==== | |
− | + | ||
− | + | ||
− | ==== | + | |
Polega na przejmowaniu punktów kontrolnych. Na mapie zawsze znajduje się 5 punktów, po 2 należące do każdej z drużyn i jeden, środkowy neutralny. Na początku rozgrywki można przejąc tylko środkowy punkt, reszta jest zablokowana. Dopiero po jego zajęciu, odblokowuje się następny punkt przeciwnej drużyny. Możliwe jest odbijanie punktów przeciwnej drużyny, ale tylko tych niezablokowanych. Wygrywa ta drużyna, która zajmie wszystkie punkty na mapie. | Polega na przejmowaniu punktów kontrolnych. Na mapie zawsze znajduje się 5 punktów, po 2 należące do każdej z drużyn i jeden, środkowy neutralny. Na początku rozgrywki można przejąc tylko środkowy punkt, reszta jest zablokowana. Dopiero po jego zajęciu, odblokowuje się następny punkt przeciwnej drużyny. Możliwe jest odbijanie punktów przeciwnej drużyny, ale tylko tych niezablokowanych. Wygrywa ta drużyna, która zajmie wszystkie punkty na mapie. | ||
− | *'''Mapy''': cp_Badlands, cp_Fastlane, cp_Granary, cp_Well, cp_Yukon, | + | *'''Mapy''': cp_Badlands, cp_Fastlane, cp_Granary, cp_Well, cp_Yukon |
− | + | ====Terytorialny Control Point==== | |
+ | W tym przypadku cała mapa jest podzielona 6 sektorów. Na każdym znajdują się 1 punkt kontrolny. Drużyny walczą ze sobą tylko na 2 sektorach naraz o przejęcie punktu przeciwnika. Drużyna, która zajmie punkt, przejmuje sektor, a rozgrywka przechodzi do następnej pary sektorów. Celem gry jest przejęcie wszystkich części na mapie, a w wyniku tego całej mapy. Gdy jednej z drużyn pozostanie pod kontrolą tylko jeden sektor, rozgrywka zmienia się ze zwykłego CP na Atak/Obronę. | ||
+ | *'''Mapy''': tc_Hydro | ||
====Atak/Obrona==== | ====Atak/Obrona==== | ||
Drużyna RED broni, a BLU atakuje. Na mapie są 3 punkty, dwa pierwsze A i B mogą być zdobywane jednocześnie, natomiast ostatni C jest dostępny dopiero po zdobyciu pozostałych punktów. Gra trwa dopóki BLU nie zdobędą wszystkich punktów, lub do zakończenia czasu. Po skończonej rundzie, drużyny zamieniają się rolami. | Drużyna RED broni, a BLU atakuje. Na mapie są 3 punkty, dwa pierwsze A i B mogą być zdobywane jednocześnie, natomiast ostatni C jest dostępny dopiero po zdobyciu pozostałych punktów. Gra trwa dopóki BLU nie zdobędą wszystkich punktów, lub do zakończenia czasu. Po skończonej rundzie, drużyny zamieniają się rolami. | ||
− | *'''Mapy''': | + | *'''Mapy''': cp_Gravelpit, cp_Junction |
− | ==== | + | ====Terytorialny Atak/Obrona==== |
− | + | Druzyna RED broni, a BLU atakuje. Mapa podzielona jest na 3 odrębne części. W każdej znajdują się 2 punkty, które trzeba kolejno zdobywać. Gdy BLU zdobędzie oba punkty w pierwszej części, rozgrywka przenosi się do części drugiej, a potem do trzeciej, po której następuje reset mapy i zamiana ról. Jeśli BLU nie uda się zdobyć którejś części mapy, rozgrywka dobiega końca i drużyny od razu zamieniają się rolami. | |
− | + | *'''Mapy''': cp_Dustbowl, cp_Egypt | |
− | + | ====Payload==== | |
− | W | + | Ładunek. Drużyna BLU przesuwa przez całą mapę (po określonym z góry torze) wózek z ładunkiem wybuchowym. Gdy bomba osiągnie swój cel, zostaje zdetonowana, a drużyna BLU wygrywa. Zadaniem RED jest do tego nie dopuścić. Wózek może się przesuwać tylko gdy w jego pobliżu znajduje się gracz BLU. Im więcej graczy przy wózku, tym szybciej on jedzie. Wózek nie będzie jechał do przodu gdy znajduje się przy nim gracz RED. Jeśli przy bombie nie ma nikogo z drużyny BLU, zaczyna się krótkie odliczanie, po którym wózek zaczyna się powoli cofać, aż do ostatniego checkpointu. Jest ich kilka w zależności od danej mapy, za każdy checkpoint, drużyna BLU dostaje dodatkowy czas. Na niektórych mapach zostaje przesunięte (bliżej celu) pomieszczenie respwanu. Na podjazdach, wózek bez eskorty gracza z drużyny BLU od razu cofa się z większa niż normalnie prędkością. |
− | *'''Mapy''': | + | *'''Mapy''': pl_Badwater Basin, pl_Goldrush, pl_Hoodoo, pl_Upward, pl_Thundermountain |
− | === | + | ====Payload Race==== |
− | Drużyna BLU przesuwa przez całą mapę (po określonym z góry torze) wózek z ładunkiem wybuchowym. Gdy bomba osiągnie swój cel, zostaje zdetonowana, a drużyna BLU wygrywa. Zadaniem RED jest do tego nie dopuścić. Wózek może się przesuwać tylko gdy w jego pobliżu znajduje się gracz BLU. Im więcej graczy przy wózku, tym szybciej on jedzie. Wózek nie będzie jechał do przodu gdy znajduje się przy nim gracz RED. Jeśli przy bombie nie ma nikogo z drużyny BLU, zaczyna się krótkie odliczanie, po którym wózek zaczyna się powoli cofać, aż do ostatniego checkpointu. Jest ich kilka w zależności od danej mapy, za każdy checkpoint, drużyna BLU dostaje dodatkowy czas. Na niektórych mapach zostaje przesunięte (bliżej celu) pomieszczenie respwanu. Na podjazdach, wózek bez eskorty gracza z drużyny BLU od razu cofa się z większa niż normalnie prędkością. | + | |
− | *'''Mapy''': pl_Badwater Basin, pl_Goldrush, pl_Hoodoo, pl_Upward, pl_Thundermountain | + | |
− | ==== | + | |
Zasady są w zasadzie takie same jak w trybie Payload, z tą różnicą, że obie drużyny pchają wózki. Obie muszą jednocześnie atakować i się bronić. Wygrywa ta która pierwsza dotrze z wózkiem do bazy wroga (końca toru). | Zasady są w zasadzie takie same jak w trybie Payload, z tą różnicą, że obie drużyny pchają wózki. Obie muszą jednocześnie atakować i się bronić. Wygrywa ta która pierwsza dotrze z wózkiem do bazy wroga (końca toru). | ||
− | *'''Mapy''': plr_Pipeline, plr_Hightower | + | *'''Mapy''': plr_Pipeline, plr_Hightower |
− | + | ====Arena==== | |
− | ===Arena=== | + | |
Warunkiem zwycięstwa jest zdobycie jedynego na mapie punktu kontrolnego albo wyeliminowanie wszystkich członków przeciwnej drużyny. Każdy gracz posiada tylko jedno życie, nie można zmieniać klas, ani dołączać się podczas już rozpoczętej rozgrywki. Mapy są odpowiednio przystosowane do rozgrywki: ilość apteczek jest ograniczona do minimum, nie ma szaf z zaopatrzeniem. Obowiązuje zasada pierwszej krwi - kto pierwszy zabije w danej rundzie dostaje na kilka sekund ciosy krytyczne. Punkt kontrolny nie jest od razu dostępny. Odblokowuje się dopiero po 1 minucie. | Warunkiem zwycięstwa jest zdobycie jedynego na mapie punktu kontrolnego albo wyeliminowanie wszystkich członków przeciwnej drużyny. Każdy gracz posiada tylko jedno życie, nie można zmieniać klas, ani dołączać się podczas już rozpoczętej rozgrywki. Mapy są odpowiednio przystosowane do rozgrywki: ilość apteczek jest ograniczona do minimum, nie ma szaf z zaopatrzeniem. Obowiązuje zasada pierwszej krwi - kto pierwszy zabije w danej rundzie dostaje na kilka sekund ciosy krytyczne. Punkt kontrolny nie jest od razu dostępny. Odblokowuje się dopiero po 1 minucie. | ||
− | *'''Mapy''': arena_Badlands, arena_Granary, arena_Lumberyard, arena_Ravine, arena_Nucleus, arena_Sawmill, arena_Watchtower, arena_Well | + | *'''Mapy''': arena_Badlands, arena_Granary, arena_Lumberyard, arena_Ravine, arena_Nucleus, arena_Sawmill, arena_Watchtower, arena_Well |
− | + | ====King of the Hill==== | |
− | === | + | |
Obie drużyny walczą o kontrolę nad jednym punktem umiejscowionym pośrodku mapy. Po zajęciu punktu dana drużyna musi utrzymać go przez 3 minuty łącznie. Punkt może być wielokrotnie odbijany, po każdej stracie czas jednej drużyny zostaje "zamrożony", a aktywuje się licznik drużyny przeciwnej. | Obie drużyny walczą o kontrolę nad jednym punktem umiejscowionym pośrodku mapy. Po zajęciu punktu dana drużyna musi utrzymać go przez 3 minuty łącznie. Punkt może być wielokrotnie odbijany, po każdej stracie czas jednej drużyny zostaje "zamrożony", a aktywuje się licznik drużyny przeciwnej. | ||
− | *'''Mapy''': koth_Viaduct, koth_Sawmill, koth_Nucleus, koth_Harvest | + | *'''Mapy''': koth_Viaduct, koth_Sawmill, koth_Nucleus, koth_Harvest |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
==Postacie== | ==Postacie== | ||
Linia 77: | Linia 62: | ||
===Ofensywne=== | ===Ofensywne=== | ||
− | Postacie ofensywne, służą do atakowania | + | Postacie ofensywne, służą do atakowania Control Pointów, zabierania Teczek oraz do pchania wózka na mapach Payload. |
====Scout==== | ====Scout==== | ||
''Więcej w osobnym artykule o nazwie '''[[Scout]]''''' | ''Więcej w osobnym artykule o nazwie '''[[Scout]]''''' | ||
Linia 197: | Linia 182: | ||
*[[Meet the Spy]] | *[[Meet the Spy]] | ||
*[[Meet the Medic]] | *[[Meet the Medic]] | ||
+ | |||
+ | ===Filmiki oczekiwane przez fanów=== | ||
*[[Meet the Pyro]] | *[[Meet the Pyro]] | ||
Linia 205: | Linia 192: | ||
{{TF2bronie}} | {{TF2bronie}} | ||
{{TF2mapy}} | {{TF2mapy}} | ||
− | |||
[[Kategoria:Team Fortress]] | [[Kategoria:Team Fortress]] |