Edytujesz „Team Fortress 2”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 24: Linia 24:
 
|nast. gra=
 
|nast. gra=
 
}}
 
}}
'''Team Fortress 2''' - sieciowy FPS wyprodukowany przez [[Valve Software]] i wydany 9 kwietnia 2007 roku w Ameryce Północnej i 11 kwietnia w Europie. Po raz pierwszy ukazała się w pakiecie [[The Orange Box]]a później trafiła do sprzedaży jako osobny tytuł. Można nabyć ją w wersji pudełkowej oraz poprzez platformę [[Steam]]. Główną cechą tej gry jest jej kreskówkowy wygląd rodem z kreskówek Looney Tunes. Pozwala to też łatwo odróżnić postacie. Gra obfituje w czarny humor, a od PEGI dostała oznaczenie +15. 11 czerwca została wydana na komputery Mac.
+
'''Team Fortress 2''' - sieciowy FPS wyprodukowany przez [[Valve Software]] i wydany 9 kwietnia 2008 roku w Ameryce Północnej i 11 kwietnia w Europie. Po raz pierwszy ukazała się w pakiecie [[The Orange Box]]a później trafiła do sprzedaży jako osobny tytuł. Można nabyć ją w wersji pudełkowej oraz poprzez platformę [[Steam]]. Główną cechą tej gry jest jej kreskówkowy wygląd rodem z kreskówek Looney Tunes. Pozwala to też łatwo odróżnić postacie. Gra obfituje w czarny humor, a od PEGI dostała oznaczenie +15. 11 czerwca została wydana na komputery Mac.
  
 
Gra w wersji na Xboxa 360 nie jest rozwijana. Nie ma w niej systemu przedmiotów, zatem każda klasa posiada tylko podstawowy arsenał, oraz występują w niej tylko podstawowe tryby gry.
 
Gra w wersji na Xboxa 360 nie jest rozwijana. Nie ma w niej systemu przedmiotów, zatem każda klasa posiada tylko podstawowy arsenał, oraz występują w niej tylko podstawowe tryby gry.
Linia 30: Linia 30:
 
==Rozgrywka==
 
==Rozgrywka==
 
W grze mamy dwie rywalizujące ze sobą drużyny - [[RED]] i [[BLU]]. Rozgrywka jest ściśle uzależniona od mapy na której toczona jest gra.  
 
W grze mamy dwie rywalizujące ze sobą drużyny - [[RED]] i [[BLU]]. Rozgrywka jest ściśle uzależniona od mapy na której toczona jest gra.  
Aktualnie jest 14 trybów rozgrywki i łącznie 74 oficjalne mapy.
+
Aktualnie jest 9 trybów rozgrywki, na łącznie 53 oficjalnych mapach.
  
 
===Zdobądź flagę===
 
===Zdobądź flagę===
Gracze muszą wykraść teczkę (flagę) z bazy przeciwnika i dostarczyć ją do swojej bazy. Równocześnie muszą chronić własną teczkę. Wygrywa drużyna, która osiągnie limit zebranych teczek (domyślny limit to 3) lub po upływie czasu (rundy) będzie miała ich więcej.
+
Gracze muszą wykraść teczkę (flagę) z bazy przeciwnika i dostarczyć ją do swojej bazy. Równocześnie muszą chronić własną teczkę. Wygrywa drużyna, która osiągnie limit zebranych teczek lub po upływie czasu (rundy) będzie miała ich więcej.
*'''Mapy''': [[2fort|ctf_2fort]], ctf_Turbine, ctf_Well, ctf_Sawmill, ctf_Doublecross
+
*'''Mapy''': [[2fort|ctf_2fort]], ctf_Turbine, ctf_Well, ctf_Sawmill
 
+
 
===Punkt kontrolny===
 
===Punkt kontrolny===
 
Punkt kontrolny to kategoria trybów gry dostępnych w grze.
 
Punkt kontrolny to kategoria trybów gry dostępnych w grze.
 
====Standardowe punkty kontrolne====
 
====Standardowe punkty kontrolne====
 
Polega na przejmowaniu punktów kontrolnych. Na mapie zawsze znajduje się 5 punktów, po 2 należące do każdej z drużyn i jeden, środkowy neutralny. Na początku rozgrywki można przejąc tylko środkowy punkt, reszta jest zablokowana. Dopiero po jego zajęciu, odblokowuje się następny punkt przeciwnej drużyny. Możliwe jest odbijanie punktów przeciwnej drużyny, ale tylko tych niezablokowanych. Wygrywa ta drużyna, która zajmie wszystkie punkty na mapie.  
 
Polega na przejmowaniu punktów kontrolnych. Na mapie zawsze znajduje się 5 punktów, po 2 należące do każdej z drużyn i jeden, środkowy neutralny. Na początku rozgrywki można przejąc tylko środkowy punkt, reszta jest zablokowana. Dopiero po jego zajęciu, odblokowuje się następny punkt przeciwnej drużyny. Możliwe jest odbijanie punktów przeciwnej drużyny, ale tylko tych niezablokowanych. Wygrywa ta drużyna, która zajmie wszystkie punkty na mapie.  
*'''Mapy''': cp_Badlands, cp_Fastlane, cp_Granary, cp_Well, cp_Yukon, cp_5gorge, cp_Coldfront, cp_Foundry, cp_Freight, cp_Gullywash, cp_Process, cp_Snakewater
+
*'''Mapy''': cp_Badlands, cp_Fastlane, cp_Granary, cp_Well, cp_Yukon
 
+
 
====Atak/Obrona====
 
====Atak/Obrona====
 
Drużyna RED broni, a BLU atakuje. Na mapie są 3 punkty, dwa pierwsze A i B mogą być zdobywane jednocześnie, natomiast ostatni C jest dostępny dopiero po zdobyciu pozostałych punktów. Gra trwa dopóki BLU nie zdobędą wszystkich punktów, lub do zakończenia czasu. Po skończonej rundzie, drużyny zamieniają się rolami.
 
Drużyna RED broni, a BLU atakuje. Na mapie są 3 punkty, dwa pierwsze A i B mogą być zdobywane jednocześnie, natomiast ostatni C jest dostępny dopiero po zdobyciu pozostałych punktów. Gra trwa dopóki BLU nie zdobędą wszystkich punktów, lub do zakończenia czasu. Po skończonej rundzie, drużyny zamieniają się rolami.
Linia 53: Linia 51:
 
===Ładunek===
 
===Ładunek===
 
Drużyna BLU przesuwa przez całą mapę (po określonym z góry torze) wózek z ładunkiem wybuchowym. Gdy bomba osiągnie swój cel, zostaje zdetonowana, a drużyna BLU wygrywa. Zadaniem RED jest do tego nie dopuścić. Wózek może się przesuwać tylko gdy w jego pobliżu znajduje się gracz BLU. Im więcej graczy przy wózku, tym szybciej on jedzie. Wózek nie będzie jechał do przodu gdy znajduje się przy nim gracz RED. Jeśli przy bombie nie ma nikogo z drużyny BLU, zaczyna się krótkie odliczanie, po którym wózek zaczyna się powoli cofać, aż do ostatniego checkpointu. Jest ich kilka w zależności od danej mapy, za każdy checkpoint, drużyna BLU dostaje dodatkowy czas. Na niektórych mapach zostaje przesunięte (bliżej celu) pomieszczenie respwanu. Na podjazdach, wózek bez eskorty gracza z drużyny BLU od razu cofa się z większa niż normalnie prędkością.
 
Drużyna BLU przesuwa przez całą mapę (po określonym z góry torze) wózek z ładunkiem wybuchowym. Gdy bomba osiągnie swój cel, zostaje zdetonowana, a drużyna BLU wygrywa. Zadaniem RED jest do tego nie dopuścić. Wózek może się przesuwać tylko gdy w jego pobliżu znajduje się gracz BLU. Im więcej graczy przy wózku, tym szybciej on jedzie. Wózek nie będzie jechał do przodu gdy znajduje się przy nim gracz RED. Jeśli przy bombie nie ma nikogo z drużyny BLU, zaczyna się krótkie odliczanie, po którym wózek zaczyna się powoli cofać, aż do ostatniego checkpointu. Jest ich kilka w zależności od danej mapy, za każdy checkpoint, drużyna BLU dostaje dodatkowy czas. Na niektórych mapach zostaje przesunięte (bliżej celu) pomieszczenie respwanu. Na podjazdach, wózek bez eskorty gracza z drużyny BLU od razu cofa się z większa niż normalnie prędkością.
*'''Mapy''': pl_Badwater Basin, pl_Goldrush, pl_Hoodoo, pl_Upward, pl_Thundermountain, pl_Barnblitz, pl_Borneo, pl_Cactus Canyon, pl_Frontier
+
*'''Mapy''': pl_Badwater Basin, pl_Goldrush, pl_Hoodoo, pl_Upward, pl_Thundermountain
 
====Wyścig ładunków====
 
====Wyścig ładunków====
 
Zasady są w zasadzie takie same jak w trybie Payload, z tą różnicą, że obie drużyny pchają wózki. Obie muszą jednocześnie atakować i się bronić. Wygrywa ta która pierwsza dotrze z wózkiem do bazy wroga (końca toru).
 
Zasady są w zasadzie takie same jak w trybie Payload, z tą różnicą, że obie drużyny pchają wózki. Obie muszą jednocześnie atakować i się bronić. Wygrywa ta która pierwsza dotrze z wózkiem do bazy wroga (końca toru).
*'''Mapy''': plr_Pipeline, plr_Hightower, plr_Nightfall
+
*'''Mapy''': plr_Pipeline, plr_Hightower
 
+
 
===Arena===
 
===Arena===
 
Warunkiem zwycięstwa jest zdobycie jedynego na mapie punktu kontrolnego albo wyeliminowanie wszystkich członków przeciwnej drużyny. Każdy gracz posiada tylko jedno życie, nie można zmieniać klas, ani dołączać się podczas już rozpoczętej rozgrywki. Mapy są odpowiednio przystosowane do rozgrywki: ilość apteczek jest ograniczona do minimum, nie ma szaf z zaopatrzeniem. Obowiązuje zasada pierwszej krwi - kto pierwszy zabije w danej rundzie dostaje na kilka sekund ciosy krytyczne. Punkt kontrolny nie jest od razu dostępny. Odblokowuje się dopiero po 1 minucie.
 
Warunkiem zwycięstwa jest zdobycie jedynego na mapie punktu kontrolnego albo wyeliminowanie wszystkich członków przeciwnej drużyny. Każdy gracz posiada tylko jedno życie, nie można zmieniać klas, ani dołączać się podczas już rozpoczętej rozgrywki. Mapy są odpowiednio przystosowane do rozgrywki: ilość apteczek jest ograniczona do minimum, nie ma szaf z zaopatrzeniem. Obowiązuje zasada pierwszej krwi - kto pierwszy zabije w danej rundzie dostaje na kilka sekund ciosy krytyczne. Punkt kontrolny nie jest od razu dostępny. Odblokowuje się dopiero po 1 minucie.
*'''Mapy''': arena_Badlands, arena_Granary, arena_Lumberyard, arena_Ravine, arena_Nucleus, arena_Sawmill, arena_Watchtower, arena_Well, arena_Offblast
+
*'''Mapy''': arena_Badlands, arena_Granary, arena_Lumberyard, arena_Ravine, arena_Nucleus, arena_Sawmill, arena_Watchtower, arena_Well
 
+
 
===Król wzgórza===
 
===Król wzgórza===
 
Obie drużyny walczą o kontrolę nad jednym punktem umiejscowionym pośrodku mapy. Po zajęciu punktu dana drużyna musi utrzymać go przez 3 minuty łącznie. Punkt może być wielokrotnie odbijany, po każdej stracie czas jednej drużyny zostaje "zamrożony", a aktywuje się licznik drużyny przeciwnej.   
 
Obie drużyny walczą o kontrolę nad jednym punktem umiejscowionym pośrodku mapy. Po zajęciu punktu dana drużyna musi utrzymać go przez 3 minuty łącznie. Punkt może być wielokrotnie odbijany, po każdej stracie czas jednej drużyny zostaje "zamrożony", a aktywuje się licznik drużyny przeciwnej.   
*'''Mapy''': koth_Viaduct, koth_Sawmill, koth_Nucleus, koth_Harvest, koth_Badlands, koth_Kong King, koth_Lakeside, koth_Suijin
+
*'''Mapy''': koth_Viaduct, koth_Sawmill, koth_Nucleus, koth_Harvest
 
+
 
===Dostawa specjalna===
 
===Dostawa specjalna===
 
W tym trybie gry, obie drużyny muszą przetransportować ładunek z Australium do rakiety, zanim członkowie przeciwnej drużyny zrobią to samo. Jeśli członek jednej drużyny upuści ładunek, tylko gracze z tej samej drużyny mogą go podnieść. W innym wypadku, zostanie on przeniesiony z powrotem do strefy zrzutu.
 
W tym trybie gry, obie drużyny muszą przetransportować ładunek z Australium do rakiety, zanim członkowie przeciwnej drużyny zrobią to samo. Jeśli członek jednej drużyny upuści ładunek, tylko gracze z tej samej drużyny mogą go podnieść. W innym wypadku, zostanie on przeniesiony z powrotem do strefy zrzutu.
 
*'''Mapy''': sd_doomsday
 
*'''Mapy''': sd_doomsday
 
===Mann vs. Machine===
 
===Mann vs. Machine===
Tryb gry dodany w aktualizacji o tej samej nazwie. Sześć graczy musi obronić bazę przed atakiem robotów, które chcą przenieść do niej bombę. Pomiędzy falami ataków, gracze mogą ulepszać swoje bronie, statystyki oraz manierki.
+
Tryb gry dodany w aktualizacji o tej samej nazwie. Do sześciu graczy musi obronić bazę przed atakiem robotów, które chcą przenieść do niej bombę. Pomiędzy atakami, gracze mogą ulepszać swoje bronie, statystyki oraz manierki.
*'''Mapy''': mvm_mannworks, mvm_coaltown, mvm_decoy, mvm_bigrock, mvm_mannhattan, mvm_rottenburg
+
*'''Mapy''': mvm_mannworks, mvm_coaltown, mvm_decoy  
 
+
 
==Postacie==
 
==Postacie==
 
Postacie w grze dzielą się na 3 grupy - ofensywne ([[Scout]], [[Soldier]], [[Pyro]]), defensywne ([[Demoman]], [[Heavy]], [[Engineer]]), oraz grupa wsparcia ([[Medic]], [[Sniper]], [[Spy]]).
 
Postacie w grze dzielą się na 3 grupy - ofensywne ([[Scout]], [[Soldier]], [[Pyro]]), defensywne ([[Demoman]], [[Heavy]], [[Engineer]]), oraz grupa wsparcia ([[Medic]], [[Sniper]], [[Spy]]).
Linia 197: Linia 191:
 
*[[Meet the Spy]]
 
*[[Meet the Spy]]
 
*[[Meet the Medic]]
 
*[[Meet the Medic]]
 +
 +
===Filmiki oczekiwane przez fanów===
 
*[[Meet the Pyro]]
 
*[[Meet the Pyro]]
  
Linia 205: Linia 201:
 
{{TF2bronie}}
 
{{TF2bronie}}
 
{{TF2mapy}}
 
{{TF2mapy}}
 
  
 
[[Kategoria:Team Fortress]]
 
[[Kategoria:Team Fortress]]

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)