Edytujesz „Wieżyczka rakietowa”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>p1|aperture</ikony>
 
<ikony>p1|aperture</ikony>
{{Spoiler}}
 
 
{{Technologia infobox  
 
{{Technologia infobox  
 
|grafika=Portal_RocketSentry.png
 
|grafika=Portal_RocketSentry.png
 
|grupa=[[Aperture Science]]  
 
|grupa=[[Aperture Science]]  
 
|typ=Broń  
 
|typ=Broń  
|uzycie=<span></span>
+
|uzycie=[[GLaDOS]]
*[[GLaDOS]]
+
[[Chell]]  
*[[Chell]]  
+
 
|bronie=Wyrzutnia Rakiet
 
|bronie=Wyrzutnia Rakiet
 
|projektant=
 
|projektant=
Linia 13: Linia 11:
  
 
{{Cytat|"Po prostu połóż się przed rakietą. Zaufaj mi, to będzie dużo mniej bolesne niż neurotoksyny."|[[GLaDOS]]}}
 
{{Cytat|"Po prostu połóż się przed rakietą. Zaufaj mi, to będzie dużo mniej bolesne niż neurotoksyny."|[[GLaDOS]]}}
 
+
'''Wieżyczka Rakietowa Aperture Science'''(ang. ''Aperture Science Rocket Sentry'') jest statyczną platformą strzelającą rakietami, który jest oparta na rdzeniach osobowości i używana w [[Aperture Science Enrichment Center]]
'''Wieżyczka Rakietowa Aperture Science''' (ang. ''Aperture Science Rocket Sentry'') to statyczne urządzenie strzelające rakietami, opierające się na zmodyfikowanym rdzeniu osobowości.
+
Najwyraźniej była używana w obrębie obiektu jako mechanizm bezpieczeństwa, jednak to dzięki niej [[Chell]] nisczy [[GLaDOS]] pod koniec gry [[Portal]].
Najwyraźniej wieżyczka ta była używana w obrębie [[Aperture Science Enrichment Center|Enrichment Center]] jako mechanizm bezpieczeństwa, jednak to dzięki niej [[Chell]] niszczy [[GLaDOS]] pod koniec gry [[Portal]].
+
 
+
 
==Wygląd==
 
==Wygląd==
 
[[Plik:Rocket_sentry_concealed.jpg|200px|thumb|left|Działko schowane w podłodze]]
 
[[Plik:Rocket_sentry_concealed.jpg|200px|thumb|left|Działko schowane w podłodze]]
Wieżyczka wydaje się składać z czegoś na kształt rdzenia osobowości zamontowanego na ramieniu robota dzięki któremu może swobodnie chować się w podłodze i "otwierać" się kiedy zajdzie potrzeba obrony. Po aktywacji z lewego boku rdzenia wysuwa się wyrzutnia rakiet, laser emitujący niebiesko-zielony promień do kierowania rakietami (podobny do tych jakich używają snajperzy kombinatu) oraz zasobnik z pociskami. Ponadto "oko" rdzenia może zmieniać kolory od zielonego (bezczynność), przez żółty(zablokowany na celu) po czerwony podczas odpalania rakiety.  
+
Wieżyczka wydaje się składać z czegoś na kształt rdzenia osobowości zamontowanego na ramieniu robota dzięki któremu może swobodnie chować się w podłodze i "otwierać" się kiedy zajdzie potrzeba obrony. Po aktywacji z lewego boku rdzenia wysuwa się wyrzutnia rakiet, laser emitujący niebiesko-zielony promień do kierowania rakietami(Podobny do tych jakich używają snajperzy kombinatu) oraz zasobnik z pociskami.
 
+
Ponadto "oko" rdzenia może zmieniać kolory od zielonego(bezczynność),przez żółty(zablokowany na celu) po czerwony podczas odpalania rakiety.  
Jeżeli postawione zostaną portale przed i za wieżyczką, wystrzeli ona w siebie rakietę, która, bez zadawania żadnych uszkodzeń, po prostu wybuchnie na korpusie wyrzutni. Działka są więc albo bardzo mocno wczepione w podłogę albo mają bardzo skuteczny pancerz.
+
Działka są albo bardzo mocno wczepione w podłogę albo mają bardzo skuteczny pancerz ponieważ nie mogą być zniszczone przez [[Chell]]. Na przykład jeśli postawimy portal przed i za wieżyczką, a ona odpali w siebie rakietę ta, bez zadawania żadnych uszkodzeń, po prostu wybuchnie na korpusie wyrzutni.
 
+
==Lokacje==
==Występowanie==
+
 
[[Plik:Glados_rocket_explode.jpg|200px|thumb|left|GLaDOS trafiona przez rakietę wieżyczki]]
 
[[Plik:Glados_rocket_explode.jpg|200px|thumb|left|GLaDOS trafiona przez rakietę wieżyczki]]
Wieżyczka rakietowa pojawia się tylko dwa razy, w trakcie trwania gry [[Portal]]: raz w opuszczonych biurach [[Aperture Science]], aktywowana małym czerwonym przyciskiem, a drugi w komorze z [[GLaDOS]], gdzie wykorzystana przez [[Chell]] pomaga jej w odczepianiu po kolei rdzeni osobowości.
+
Wieżyczka rakietowa pojawia się tylko dwa razy w trakcie trwania gry [[Portal]].
 
+
Raz w opuszczonych biurach [[Aperture Science]], aktywowane małym czerwonym przyciskiem, a drugi w komorze z [[GLaDOS]],gdzie wykorzystane przez [[Chell]] pomaga jej w odczepianiu po kolei rdzeni osobowości.
 
==Taktyka==
 
==Taktyka==
Należy dać się namierzyć wieżyczce, ponieważ ta nie wydaje się być przeznaczona do śledzenia celów, po czym szybko uskoczyć przed nadlatującą rakietą. Może to zostać wykorzystane do niszczenia przeszkód na drodze Chell, takich jak okna, rury sieci przesyłowej czy w końcu do zniszczenia [[GLaDOS]].  
+
[[Plik:Rocket_Sentry_rocket.jpg|200px|thumb|left|Rakieta Wieżyczki]]
 
+
Należy dać się namierzyć wieżyczce, ponieważ ta nie wydaje się być przeznaczona do śledzenia celów, po czym szybko uskoczyć przed nadlatującą rakietą. Może to zostać wykorzystane do nisczenia przeszkód na drodze naszej postaci takich jak okna,rury sieci przesyłowej czy w końcu zniszczenia [[GLaDOS]].  
 
Większość trafień jest dla [[Chell]] zabójcza, aczkolwiek można wykorzystać dowolny przedmiot w charakterze tarczy.
 
Większość trafień jest dla [[Chell]] zabójcza, aczkolwiek można wykorzystać dowolny przedmiot w charakterze tarczy.
 
+
==Za Kulisami==
==Za kulisami==
+
Jak stwierdził Bill Van Buren, Rocket Sentry pierwotnie strzelał laserami. Twórcy zamienili laser na szkło ponieważ zniszczenie szkła przez rakietę było bardziej satysfakcjonujące niż powolne topienie jej przez laser. Dodatkowo gracz mógł mieć problemy z rozróżnieniem tego czy został trafiony czy też uniknął uderzenia. Lasery okazały się też po prostu za nudne.
[[Plik:Rocket_Sentry_rocket.jpg|200px|thumb|right|Rakieta Wieżyczki]]
+
Jak stwierdził [[Bill Van Buren]], Rocket Sentry pierwotnie strzelał laserami. Twórcy zamienili laser na rakietę ponieważ zniszczenie szyby przez konkretny pocisk było bardziej satysfakcjonujące niż powolne topienie jej przez laser. Dodatkowo gracz mógł mieć problemy z rozróżnieniem tego czy został trafiony czy też uniknął uderzenia. Lasery okazały się też po prostu "za nudne".
+
 
+
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
 
[[Plik:Rocket_glados_fire.jpg|200px|thumb|left|Strzelająca wieżyczka rakietowa]]
 
[[Plik:Rocket_glados_fire.jpg|200px|thumb|left|Strzelająca wieżyczka rakietowa]]
* Działko rakietowe jest ragdollem, co sugeruje że miało być zniszczalne, ale jest niedokończone więc nieustannie zderza się ze sobą.
+
* Działko rakietowe jest ragdollem, co sugeruje ze miało być zniszczalne, ale jest niedokończone więc nieustannie zderza się ze sobą.
 
* Pierwotnie wieżyczka rakietowa, tak jak normalna [[wieżyczka strażnicza]], miała mówić ale graczom bardziej przydał się czysty dźwięk namierzania.
 
* Pierwotnie wieżyczka rakietowa, tak jak normalna [[wieżyczka strażnicza]], miała mówić ale graczom bardziej przydał się czysty dźwięk namierzania.
 
* [[Wieżyczka strażnicza]] strzela w kierunku wieżyczki rakietowej, aczkolwiek jest to bez znaczenia bo w zwykłej grze jest to efekt niemożliwy do uzyskania.
 
* [[Wieżyczka strażnicza]] strzela w kierunku wieżyczki rakietowej, aczkolwiek jest to bez znaczenia bo w zwykłej grze jest to efekt niemożliwy do uzyskania.
Linia 46: Linia 38:
 
{{Technologie}}
 
{{Technologie}}
 
[[Kategoria:Technologia Aperture Science]]
 
[[Kategoria:Technologia Aperture Science]]
 
[[overwiki:Rocket Sentry]]
 

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)