Aktualna wersja |
Twój tekst |
Linia 1: |
Linia 1: |
− | <ikony>l4d1|l4d2</ikony>
| + | "I hear me a bitch!" |
− | {{Stub}}
| + | (Słyszę tę su*ę) |
− | {{Zarazony infobox
| + | ―Ellis |
− | |grafika=Witch_2.PNG
| + | "RUN LIKE HELL! |
− | |hp=
| + | (Spierdala*y!) |
− | 500 <small>(Łatwy)</small><br>
| + | ―Zoey |
− | 1000 <small>(Normalny)</small><br>
| + | |
− | 1000 <small>(Zaawansowany)</small><br>
| + | |
− | 1000 <small>(Ekspert)</small><br>
| + | |
− | 1000 <small>(Versus)</small><br>
| + | |
− | |zdolnosci=Może zabić ocalonego jednym ciosem, Biega szybciej od zdrowego ocalonego
| + | |
− | |ataki=Atak pazurami}}
| + | |
| | | |
− | {{Cytat|I hear me a bitch! <br />(Słyszę tę sukę)|Ellis}}{{Cytat|RUN LIKE HELL!|Zoey}}
| |
| | | |
− | '''Witch''' (znana też jako ''beksa'', ''suka'' i ''ta płacząca'') jest [[Specjalni Zarażeni|Specjalną Zarażoną]], która, jako jedyna ze wszystkich Zarażonych nie atakuje [[Ocaleni|Ocalonych]] od razu. Jest także jedynym niesterowalnym Zarażonym, gdyż jest według twórców "zbyt niebezpieczna". W czasie ataku obezwładnia swoją ofiarę jednym ciosem, a następnie rani aż ją zabije. | + | == '''Witch''' == |
| + | |
| | | |
− | Witch jest wyjątkowo wrażliwa na światło latarki i odgłos wystrzału (a w szczególności na postrzał), tak samo jak na zbyt szybkie zbliżenie się do niej. Kiedy jest zaniepokojona, powoli wstaje sygnalizując zbliżający się atak. Jeśli w tym czasie sytuacja się uspokoi, Witch znów przyjmie pasywną pozycję.
| |
| | | |
− | Jej zabicie nie jest wymagane, więc lepiej przekraść się obok niż atakować. Gdy tylko Witch dowie się o obecności Ocalonych, wpada w "szał bitewny" i atakuje tego Ocalonego który poświecił jej w oczy latarką lub ją postrzelił. Witch ma dużo punktów życia i porusza się szybciej niż zdrowy Ocalony, dlatego powstrzymanie jej wymaga współpracy drużyny. Jeżeli jej atak się powiedzie i nie zostanie zabita, po prostu odejdzie i zacznie znów chlipać.
| + | Życie: |
| + | 500 Łatwy, |
| + | 1000 Normalny, |
| + | 1000 Zaawansowany, |
| + | 1000 Ekspert, |
| + | 1000 Versus. |
| + | Umiejętności: Może zabić ocalonego jednym ciosem, Biega szybciej od zdrowego ocalonego. |
| + | Attaki Atak pazurami. |
| + | Alternatywne Imiona: Beksa, Su*a, Była żona Nicka, Była dziewczyna Nicka, "Ta płacząca". |
| + | |
| | | |
− | == Wygląd ==
| |
− | Witch była młodą kobietą o figurze modelki i jasnych, popielatych blond włosach sięgających ramion. Infekcja wyposażyła ją w długie, ostre i niezwykle niebezpieczne pazury. Witch ma czerwone oczy i nosi na sobie podartą na brzuchu białą koszulkę. Charakteryzuje ją głośny szloch, który dobiega od niej nieustannie, gdy jest w stanie spoczynku. Można go usłyszeć na długo, zanim Witch stanie się widoczna i skonstruować plan działania, jak sobie z nią poradzić.
| |
| | | |
− | W nocy, czyli przez całą pierwszą cześć Left 4 Dead, Witch siedzi pochylona na ziemi. Podczas dnia, co można zobaczyć tylko w [[Left 4 Dead 2]], powoli porusza się na stojąco, szlochając i trzymając się za głowę.
| + | Witch jest jest jedynym zarażonym, który nie atakuje ocalonych od razu. Jest także jedynym nie sterowalnym zarażonym, gdyż jest "zbyt niebezpieczna" wg. Valve |
| + | Witch jest bardzo, ale to bardzo wrażliwa na światło latarki i odgłos wystzału (a w szczególności na posttzał). |
| | | |
− | == Ciekawostki ==
| + | Gdy tylko się dowie o obecności ocalonych wpada w "szał bitewny" i atakuje tego ocalonego który poświecił jej w oczy latarką/postrzelił ją. Co dziwne jeżeli ktoś strzeli i w tym samym czasie oberwie mołotowem to zaatakuje osobę która ją rzuciłą. |
− | * Witch pierwotnie miała atakować wszystkich ocalałych, jednak usunięto ten pomysł, ponieważ gra stałaby się zbyt trudna.
| + | |
− | * Witch miała mieć włosy i ubranie koloru czarnego.
| + | |
− | * Głosu potworowi użyczyła śpiewaczka Operowa '''[[Ellen McLain]]''', która jest znana z roli Administratorki w grze ''[[Team Fortress 2]]'' , '''[[GLaDOS]]''' w grze ''[[Portal]]'' lub dyspozytorki w ''[[Half-Life 2]]''
| + | |
| | | |
− | == Błędy ==
| + | Jeżeli jej atak się powiedzie poprostu odejdzie i zacznie znów chlipać. |
− | * Witch nawet po trafieniu w nią może dalej siedzieć i płakać ew. chodzić jeśli kampania rozgrywana jest w dzień.
| + | |
− | * Przy ataku furii może się zaklinować o dowolny fragment otoczenia jak schody lub płot (mimo iż może się po nim wspinać).
| + | |
| | | |
− | == Galeria ==
| + | Zabicie Witch nie jest wymagane, więc lepiej się przekraść obok niż atakować(nie polecam). Gorzej jeżeli jest ciemno gdyż wtedy trzeba współpracować i zabić Wiedźmę by ona nie zabiła nikogo. |
− | <gallery>
| + | |
− | Plik:Witch-artwork.jpg | Grafika koncepcyjna
| + | |
− | Plik:Witchrun.png | Witch na chwilę przed atakiem
| + | |
− | Plik:Witchwander.png | Chodząca Witch
| + | |
− | </gallery>
| + | |
| | | |
− | {{L4Dpostacie}}
| + | Istnieje jeszcze chodząca wersja witch, która jest widziana tylko w dzień. |
− | | + | |
− | [[Kategoria:Zarażeni]]
| + | |
− | | + | |
− | [[left4dead:The Witch]]
| + | |