Edytujesz „Wyrzutnia rakiet (HL2)”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
<ikony>hl2|opor</ikony>
+
{{BronHL infobox
{{Broń HL
+
|grafika=Rpghl2.jpg
|grafika     = Rpghl2.jpg
+
|grupa=[[Rebelianci]]
|grupa       = [[Ruch Oporu]]
+
|typ=Ręczna wyrzutnia rakiet sterowanych laserem
|typ         = Ręczna wyrzutnia rakiet sterowanych laserem
+
|obrazenia=200
|obrazenia   = 200
+
|ciosy=mała
|ciosy       = mała
+
|odrzut=n.d.
|odrzut       = n.d.
+
|rozrzut=n.d.
|rozrzut     = n.d.
+
|predkosc=mała
|predkosc     = mała
+
|magazynek=1
|magazynek   = 1
+
|noszone=3
|noszone     = 3
+
|uzycie=<span></span>
|uzycie       = <span></span>
+
*[[Gordon Freeman]]
* [[Gordon Freeman]]
+
*[[Rebelianci]]
* [[Ruch Oporu]]
+
|odpowiedniki=[[Wyrzutnia rakiet (HL1)]]
|odpowiedniki = [[RPG|Wyrzutnia rakiet (HL1)]]
+
|byt=weapon_rpg
|byt         = <tt>weapon_rpg</tt>
+
 
}}
 
}}
'''Wyrzutnia rakiet''', zwana także '''RPG''' – broń wykorzystywana przez Rebeliantów głównie do niszczenia pojazdów [[Kombinat]]u: [[gunship]]ów, [[APC]], [[dropship]]ów, [[Hunter-chopper|helikopterów]] i [[strider]]ów. Po raz pierwszy gracz otrzymuje tę broń od [[Odessa Cubbage|Odessy Cubbage]], w rozdziale „[[Autostrada 17 (rozdział)|Autostrada 17]]”.
 
  
== Ogólne Informacje ==
+
'''Wyrzutnia rakiet''', zwana także '''RPG''' to potężna broń wykorzystywana przez [[Rebeliant|Rebeliantów]] głównie do niszczenia pojazdów [[Kombinat]]u: [[Gunship]]ów, [[APC]], [[Dropship]]ów, helikopterów i [[Strider]]ów. Po raz pierwszy gracz otrzymuje tę broń od [[Odessa Cubbage|Odessy Cubbage]], w rozdziale [[Highway 17]].
Jest to bardzo potężna broń. Jako jedna z nielicznych (obok działa zamontowanego na [[poduszkowiec|poduszkowcu]], [[Tau Cannon]] na [[Buggy]]m oraz drugiego trybu [[AR2]]) może zniszczyć pojazdy Kombinatu. Jest ona używana tylko przez niewielu Rebeliantów. Kombinat nie posiada żadnej wyrzutni rakiet, prawdopodobnie dlatego, że [[Rebelianci]] przemieszczają się jedynie na piechotę. RPG jest prawie dwukrotnie mocniejsze od [[granat odłamkowy|granatu odłamkowego]]. W przeciwieństwie do swojego odpowiednika w Half-Life, RPG wystrzeliwuje jedynie pociski naprowadzane – rakiety muszą być kierowane przez gracza. Rakiety wystrzelone z tej broni mogą być zestrzelone jedynie przez Helikoptery oraz [[Gunship]]y. Jej wygląd jest prawdopodobnie wzorowany na szwedzkiej wyrzutni rakiet – [http://www.army-technology.com/projects/mbt_law/ MBT LAW].
+
  
== Taktyki ==
+
=Ogólne Informacje=
 +
* Jest to bardzo potężna broń. Jako jedna z nielicznych (obok działa zamontowanego na [[poduszkowiec|poduszkowcu]], [[Tau Cannon]] na [[Buggy]]m oraz drugiego trybu [[AR2]]) może zniszczyć pojazdy Kombinatu.
 +
* Jest ona używana tylko przez nielicznych Rebeliantów. Kombinat nie posiada żadnej wyrzutni rakiet, prawdopodobnie dlatego, że [[Rebelianci]] przemieszczają się jedynie na piechotę.
 +
* RPG jest dwukrotnie mocniejsze od [[granat odłamkowy|granatu odłamkowego]].
 +
* W przeciwieństwie do swojego odpowiednika w Half-Life, RPG wystrzeliwuje jedynie pociski naprowadzane - rakiety muszą być kierowane przez gracza.
 +
* Rakiety wystrzelone z tej broni mogą być zestrzelone jedynie przez [[Gunship]]y.
 +
=Taktyki=
 
* Ponieważ podczas gry amunicji do tej broni jest mało, należy ją oszczędzać. Bardzo przydatne są skrzynie z nieskończonymi zapasami amunicji.
 
* Ponieważ podczas gry amunicji do tej broni jest mało, należy ją oszczędzać. Bardzo przydatne są skrzynie z nieskończonymi zapasami amunicji.
 
* Nie wolno spuszczać rakiety z oczu dopóki nie trafi ona w cel. Każda rakieta jest cenna i strata nawet jednej może się przyczynić do przegranej.
 
* Nie wolno spuszczać rakiety z oczu dopóki nie trafi ona w cel. Każda rakieta jest cenna i strata nawet jednej może się przyczynić do przegranej.
 
* Podczas walki z Gunshipem należy manewrować rakietą tak, żeby ten nie mógł jej zestrzelić.  
 
* Podczas walki z Gunshipem należy manewrować rakietą tak, żeby ten nie mógł jej zestrzelić.  
* Podczas walki ze [[Snajper Kombinatu|Snajperem]] można ją wykorzystać zamiast granatu jeśli snajper jest za daleko bądź nie można podejść, użycie RPG może mieć sens.
+
* Podczas walki ze [[Snajper Kombinatu|Snajperem]] można ją wykorzystać zamiast granatu - jeśli snajper jest za daleko bądź nie możesz podejść, użycie RPG może mieć jakiś sens.
* Należy pamiętać, że nie można wystrzelić rakiety w jednym kierunku i się schować pocisk wciąż będzie podążał za laserem.
+
* Należy pamiętać, że nie można wystrzelić rakiety w jednym kierunku i się schować - pocisk wciąż będzie podążał za laserem.
  
{{Bronie}}
 
 
[[Kategoria: Uzbrojenie rebeliantów]]
 
[[Kategoria: Uzbrojenie rebeliantów]]
 
[[Kategoria: Bronie w Half-Life 2]]
 
[[Kategoria: Bronie w Half-Life 2]]
 
[[Kategoria: Bronie w Half-Life 2: Episode One]]
 
[[Kategoria: Bronie w Half-Life 2: Episode One]]
 
[[Kategoria: Bronie w Half-Life 2: Episode Two]]
 
[[Kategoria: Bronie w Half-Life 2: Episode Two]]
[[Kategoria: Technologia Rebeliantów]]
+
[[Kategoria: Technologia_Rebeliantów]]
 
+
[[overwiki:Resistance RPG]]
+

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)